Het single leven..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Morrie

Berichten: 22318
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 18:48

Citaat:
Ik vind t vrijgezelle leven ook zeker fijn maar soms mis ik inderdaad een persoon waar ik veel om geef en die ook veel om mij geeft.


wacht maar tot je tegen de 50 loopt, dan boeit dat ook niet meer hoor!

lies

Berichten: 9628
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 18:48

xtwisterx schreef:
af·wij·king (de ~ (v.), ~en)
1 het afwijken van de norm => aberratie, anomalie, deviatie


Nou? Haha!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 18:53

De rest maar even negerend moet ik zeggen dat ik fijn vrijgezel ben, ik doe wat ik wil en wanneer ik wil.
En nee een relatie is geen verplichting en geen werk, maar wel iets waar je rekening mee moet houden *het zou iig wel aardig zijn* en daar heb ik op dit moment gewoon even geen zin in.

Lekker kletsen kan ik met mijn vrienden en vriendinnen *waarbij er een heleboel over de dertig zijn btw* en een arm om me heen tsja.....eigenlijk tot nu toe weinig behoefte aan gehad.

Maar ben dan ook gelukkig met mijn leven, alhoewel ik nog steeds automatisch aan de rechterkant van het bed blijf liggen Haha!

Verder begrijp ik Heike denk wel, ik sluit ook totaal niet uit dat als ik een man tegen kom *nee asjeblieft geen jongen, maar een man Knipoog * ik weleens hoteldebotel zou kunnen worden.
Leuk toch?

Heb er alleen geen extra behoefte aan en ben niet zoekende, het komt vanzelf wel aanwandelen als het de bedoeling is.

Kliko

Berichten: 3026
Geregistreerd: 19-01-04
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 19:40

Single zijn?? Heeeeeeerlijk! Ik wil de komende twee jaar niet anders. Daarna zien we wel weer verder... Haha!

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 19:44

Prima schreef:
Het is niet standaard; het wijkt namelijk af van het gangbare (bedoel ik verder niets negatiefs mee natuurlijk). Het is niet genetisch bepaald denk ik. De rest klopt.


Ik kan natuurlijk ook niet met 100% zeker zeggen dat het genetisch bepaald is (ik ben geen wetenschapper). Maar is er lang onderzoek naar gedaan (wetenschappelijk onderzoek) waaruit gebleken is dat het wel degelijk genetisch bepaald is of je homoseksueel of heteroseksueel bent. Heeft te maken met de genen die je gekregen hebt en de hormonen die je krijgt in de baarmoeder (dus als ongeborene). Mannen die te weinig mannelijk hormoon en te veel vrouwelijk hormoon hebben ontvangen door bepaalde omstandigheden hebben meer kans om homo te worden door dat homoseksueel gen...

Nuja, wou het eventjes verder onderbouwen... vanwaar ik aan die mening kwam Lachen

Maar snap nu wel beter wat je bedoelde met niet-standaard... Kwam eerst nogal negatief over, maar in die betekenis is 't idd wel waar... Heteroseksueel is nog altijd 't meest voorkomend denk ik, dat zie je toch het meeste als je rond je kijkt Haha!


En even over 't al dan niet vrijgezel zijn of blijven...
Ik ben al 2,5 jaar geen vrijgezel meer... en woon sinds kort samen. En ik heb nog genoeg vrijheid in m'n relatie ook... Is een kwestie van hoe je beiden er tegen aan kijkt... Ok, een gedeelte van je vrijheid geef je op en dat is de vrijheid om te doen en laten wat je wil met anderen (ik doel hier op vreemdgaan). Maar dat is dan ook het enige.
Je moet rekening met elkaar houden, maar dat noem ik nu niet bepaald vrijheid-rovend... Ik heb mijn leven nog, mijn vriend het zijne en samen hebben we het onze... (en soms valt mijn leven samen met dat van m'n vriend:D).

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 19:46

Prima schreef:
Ps: dit is de laatste keer dat ik op infantiele reactie's inga.


Ik weet niet of ik hierom moet lachen of huilen... Wie begon hier over intellect?

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 19:58

Natalie schreef:
Ik kan natuurlijk ook niet met 100% zeker zeggen dat het genetisch bepaald is (ik ben geen wetenschapper). Maar is er lang onderzoek naar gedaan (wetenschappelijk onderzoek) waaruit gebleken is dat het wel degelijk genetisch bepaald is of je homoseksueel of heteroseksueel bent. Heeft te maken met de genen die je gekregen hebt en de hormonen die je krijgt in de baarmoeder (dus als ongeborene). Mannen die te weinig mannelijk hormoon en te veel vrouwelijk hormoon hebben ontvangen door bepaalde omstandigheden hebben meer kans om homo te worden door dat homoseksueel gen...

Nuja, wou het eventjes verder onderbouwen... vanwaar ik aan die mening kwam Lachen

Maar snap nu wel beter wat je bedoelde met niet-standaard... Kwam eerst nogal negatief over, maar in die betekenis is 't idd wel waar... Heteroseksueel is nog altijd 't meest voorkomend denk ik, dat zie je toch het meeste als je rond je kijkt:D.



Kijk met jou kan ik discussieren! Knipoog

Dus wat jij eigelijk zegt is dat het erfenlijk bepaald is? Ik denk niet dat het erfelijk bepaald is. Want als iets genetisch is bepaald, betekent het dat het erfelijk is. In theorie kan dat al sowieso niet, omdat je ouders hetero zijn Knipoog

lies

Berichten: 9628
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 20:05

Prima schreef:
In theorie kan dat al sowieso niet, omdat je ouders hetero zijn Knipoog


Dat staat natuurlijk niet vast Knipoog

Ik heb begrepen dat het een 'fout' in de genen is. Ik begeef me nu wel op erg riskant vlak Haha! maar ik dacht dat het iets met hersenhelften te maken had. Een foutje, waardoor men op hetzelfde geslacht valt.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 20:09

ja oke dat kan best. Ik geloof ook dat je er niets aan kan doen en dat de 1 vrouwen hersenen kan hebben end e ander mannenhersenen (dat onderscheid hoorde ik laatst op TV). Maar dat wil niet zeggen dat het ook genetisch bepaald is; dus ook erfelijk. Tenzij genetisch bepaald niet hetzelfde is als erfelijk, dan zit ik fout. Lachen (uiteindelijk is alle genetisch bepaald en ben jij als persoon in zijn geheel een schepsel (fysiologisch iig) van je ouders)....moeilijk Lachen

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 20:11

Erfelijk wil niet zeggen dat je ouders het ook hebben... Iets kan bijvoorbeeld generaties overslaan, en de geschiedenis van eventuele homoseksualiteit is niet makkelijk te achterhalen omdat het nog maar relatief kort ok is om 'uit de kast' te komen... wie weet zijn al je overgrootouders wel hartstikke gay geweest zonder dat iemand het wist Haha!

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 20:13

Prima schreef:
Daarom willen alle mensen een relatie. en als je denkt dat je dat niet wil, dan lieg je jezelf voor.


Dit vind ik nou echt gelul. Iedereen weet toch voor zichzelf het beste wat ze wel en niet willen? Wie ben jij om te bepalen dat je jezelf voorliegt als je zegt dat je geen relatie wilt? Ik vind dit echt weer zo'n Prima-opmerking, het spijt me zeer.

Irritant

Berichten: 7623
Geregistreerd: 11-07-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 20:17

smurf schreef:
wacht maar tot je tegen de 50 loopt, dan boeit dat ook niet meer hoor!


Ben ik even blij dat ik nog laaaaaaaaang geen 50 ben Clown

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-04 23:12

Omdat ik single ben ben ik ook afwijkend heb ik wel eens het idee. Gewoon het feit dat ik graag alleen ben vinden veel mensen vreemd. Dan ben ik toch op zijn minst op zoek...

Nee, ook niet. Dan plaatsen ze me in het hokje van 'mannen haters'. Want ik hoef niet zonodig een relatie. Ik merk dat ik het toch nog steeds moet uitleggen. En nee ik ben ook niet lesbisch.

Toen ik jonger was heb ik mijn leven ook uitgestippeld voor mezelf. Ik zou trouwen, kindjes krijgen en een geweldige baan hebben. Mijn eigen idee? Nee denk het niet. Maar dat is wat 'gewoon' is. 25 jaar geleden nog veel meer denk ik.

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 09:23

Prima schreef:
Dus wat jij eigelijk zegt is dat het erfenlijk bepaald is? Ik denk niet dat het erfelijk bepaald is. Want als iets genetisch is bepaald, betekent het dat het erfelijk is. In theorie kan dat al sowieso niet, omdat je ouders hetero zijn Knipoog


Het erfelijk bepaald zijn hoeft niet direct te betekenen dat je ouders ook homoseksueel zijn (zoals Justy ook al zegt). Maar het betekent wel dat ze dat bepaald gen wel hebben... Wat nog niet betekent dat het gen ook 'actief' is (om het zo maar even te zeggen).
Ik vind het in ieder geval een interessante theorie... En er zit best wel wat logica in...
Want als je gaat zeggen dat homoseksualiteit een vrije keuze is, dan kan je je ook weer gaan afvragen: wie kiest er nu vrijwillig voor een leven waarin je jezelf tien keer zo hard moet bewijzen en je het jezelf moeilijker maakt dan als je voor een heteroseksueel bestaan zou kiezen? Want hoe je het ook draait of keert, homoseksualiteit is nog altijd niet overal aanvaard en homoseksuelen worden nog steeds ietwat vreemd bekeken.

Morrie

Berichten: 22318
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 09:34

Citaat:
Dan plaatsen ze me in het hokje van 'mannen haters'. Want ik hoef niet zonodig een relatie. Ik merk dat ik het toch nog steeds moet uitleggen. En nee ik ben ook niet lesbisch.


daar wen je wel aan hoor, ik laat me gewoon in het hokje mannenhaatsters plaatsen, dan houden ze meteen op met een man voor je te zoeken en ik heb aan veel mannen ook instinctief een hekel en ik ben niet lesbisch Lachen

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 12:45

Ik ben ook lekker vrijgezellig, heb er geen problemen mee... Heb absoluut geen bezwaar tegen als er een leuke man mijn leven inkomt, heb ook geen bezwaar tegen het aanknopen van een relatie, maar zo zonder relatie vind ik ook echt niet erg!

En ach, wat anderen ervan denken... boeie Haha!

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 21:39

Ah, singles *LOL*
Wat kan ik er van zeggen? Haha!
Tsja, ik ben nu al weer 2,5 jaar vrijgezel ofzo, en ik moet zeggen dat ik me prima vermaak. Ik heb vriendinnen om mee te bellen, een bank-hangvriend om lekker mutsig films mee te kijken, een schouder-vriend om bij uit te huilen, een vriend om mee te gymnastiekken Knipoog, ik kom niks te kort Lachen Natuurlijk zou het leuk zijn om een persoon te hebben die alles geintegreerd heeft; maar bij mij geldt dat ik te veel waarde hecht aan mijn vrije gaan-en-staan en mijn stabiele geestgesteldheid om dat zomaar om te gooien voor een kerel. Dus moet ie van goede huizen komen om mij dat te laten aanpassen.

Maar natuurlijk snap ik je wel hoor Heike, Ook ik heb wel eens een avond dat het buiten donker en koud is en ik binnen de kaarsjes aanheb en me helemaal happy voel in mijn veels te grote fleecetrui met koppie thee en chocola en een leuke Tom-Cruise film; maar dat ik toch denk dat het wel lekker zou zijn als er iemand naast me zou zitten.

Of op uitjes Brussel dat je collega's allemaal 'samen' zijn en jij weer alleen zit. Maargoed, dan trek ik er lekker alleen op uit; als single moet je gewoon heel erg goed kunnen vinden met jezelf Knipoog

Morrie

Berichten: 22318
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 21:43

Citaat:
als single moet je gewoon heel erg goed kunnen vinden met jezelf


of gewoon geen uitgaanstype zijn, gewoon een saaie huismus, zoals ik..... je krijgt mij niet vrijwillig de deur uit na een dag werken en daarna paard verzorgen en in het weekend al helemaal niet Clown

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 21:52

hihi inderdaad...
Ik heb gelukkig een roodgloeiende telefoon in het weekend of ik nog ga en dat die-en-die daar ir en die-en-die in de andere kroeg. En anders ga ik in mijn eentje en kom ik vanzelf bekenden tegen - of maak je nieuwe bekenden. Van t weekend met een vriendinnetje wezen stappen die me vanuit de auto belde om te vragen of ik al binnen was - want ze durfde niet in dr eentje de bar in. Dat is toch wel een beperking zeg Haha! Heb ik gelukkig geen last van.

Ik moet trouwens wel zeggen; ik had een vriendin die moeite heeft met alleen zijn en zich daarom in relaties stort. Waarbij ik dus het idee heb dat ze meer met die vent is om niet alleen te hoeven zijn dan omdat ze hem zo leuk vindt. (en dat is in het verleden ook dikwijls gebleven toen het na tijdje weer stuk liep om die reden) Toch wordt dat m.i. meer geaccepteerd dan wanneer je uit eten gaat en wieweet een keer zoent met iemand maar vervolgens eerlijk zegt dat je geen relatie wilt. Toch vreemd vidn ik dat...
Laatst bijgewerkt door Laura op 26-09-04 22:06, in het totaal 1 keer bewerkt

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 21:57

dat is ook niet netjes om zo over een vriendin te praten, zeker niet als het gebaseerd is op een vermoeden van wat zij misschien wel of niet voelt.

lies

Berichten: 9628
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 22:06

SP, professor spijkers-op-laag-water-zoeken.

Haha!

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 22:07

*gniffel*

lies heeft mij ook altijd door.

lies

Berichten: 9628
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 22:10

Geeft niet hoor, ik vermaak me wel met je spijkers
En de reacties daar op Haha!

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 22:11

just sit back and enjoy lies Haha!

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 22:12

Sorry, geen tijd om te happen, ik moet zo naar de kroeg, zondagavond he *LOL*