Het single leven..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lies

Berichten: 9626
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 22:12

Aaah toe, Laura.. Scheve mond

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 22:13

ze begon me al te pb'en dus lang zal het niet meer duren Haha!

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 22:14

Yup. Saai he, SP, zo'n zondagavond op de bank Knipoog

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 22:14

zie je!

haphap.

drogredenatie laura! Haha!

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 22:17

Ad hominem argument! Cool

Zeg SP, ik volg nu een cursus ethiek en argumentatie, dus eat your heart out Tong uitsteken Maar niet in dit topic, ik ga me eens even douchen en omtoveren en dan richting stamkroeg om te kijken of daar nog wat te discussieren valt Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 22:39

Laura schreef:
Zeg SP, ik volg nu een
cursus ethiek EN argumentatie
, dus eat your heart out Tong uitsteken

*graaft een veilig heenkomen* dit kan niet goed af gaan lopen.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 22:47

*sidder*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 22:49

SuperPepeijn schreef:
*sidder*

Stel je niet aan joh!

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 23:47

Dus jij bent niet op zoek naar een man Laura?

prompter

Berichten: 11087
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 00:06

Geinig topic Haha!.

ik had me zó voor genomen om alleen te blijven, want het beviel me meer dan uitstekend. Ik had ook dat idee van je eigen zin kunnen doen, vrijheid opgeven enz.

Tot ik de man tegen kwam waar ik nu al meer dan 15 jaar mee samen ben - en geen dag spijt van gehad Lachen. Niks vrijheid opgeven, gewoon elkaar vrijheid geven, en gewoon lekker doen waar je zin in hebt.

Ik had dit voor geen prijs willen missen, iemand waar je het zó mee eens kunt zijn, die je nooit zat wordt, waar je (vrijwillig Haha!!) praktisch al je vrije tijd mee door brengt, en waar je nooit mee bent uitgepraat.

Ik vond het single leven heerlijk - maar dit is net wat mooier.

Hoewel, als ik om me heen kijk, niet iedereen die "iemand heeft" het op dezelfde manier zal ervaren geloof ik Scheve mond.

Anoeska

Berichten: 5899
Geregistreerd: 01-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 09:35

Ik word eigenlijk wel een heel klein beetje gelukkig van dit topic.. Als ik tegen mijn vriendinnen (nagenoeg allemaal NIET-singles) zeg dat ik altijd alleen blijf, en dat helemaal niet erg vind, dan wordt er meteen van alle kanten geschreeuwd dat dat helemaal niet hoeft, en dat ik toch hardstikke leuk ben (wat heeft dat er mee te maken). Ben blij dat ermeer mensen zijn die er zo over denken..

Aan de andere kant hoef ik ook niet perse de rest van mijn leven alleen te blijven, ben alleen doodsbang om weer`ergens aan te beginnen, na vorige relaties.. dus dan maar liever alleen!

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 09:55

Prima schreef:
Dus jij bent niet op zoek naar een man Laura?


Dat ligt er helemaal aan hoe je het definieert Cool
Op zoek? Nou ik heb er al een hoop gevonden en allemaal laten lopen dus in die zin, nee. Maar mocht ik iemand tegen het lijf lopen waarbij ik andere ideeen heb, dan zal ik niet zeggen 'sorry maar ik hoef je niet' Knipoog

Ik vind daten erg leuk maar zodra het op een relatie-sollicitatiegesprek begint te lijken krijg ik het heel benauwd en claustrofobische neigingen en dan is voor mij de lol er al vanaf. Ik hoop weld at ik dus nog eens een vent tegenkom waar ik dat niet bij heb, want mijn doelstelling is niet om eeuwig vrijgezel te blijven. Dus hoe je dit wil interpreteren is aan jou Haha!

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 10:02

Laura schreef:
Ad hominem argument! Cool

Zeg SP, ik volg nu een cursus ethiek en argumentatie, dus eat your heart out Tong uitsteken Maar niet in dit topic, ik ga me eens even douchen en omtoveren en dan richting stamkroeg om te kijken of daar nog wat te discussieren valt Haha!


Gaaaap
Pff.. vannacht alle kroegen van Gelderland afgezocht voor een stevige discussie maar geen Laura te bekennen... Slapen

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 10:05

waarschijnlijk sliep laura al om 10 uur in haar bedje.

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 10:17

Hmm.. denk dat ze nu om 10 uur naar haar bedje is gegaan Lachen

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 10:57

Nee hoor, Laura kwam vannacht om half 3 thuis en kon er vanmorgen om 7uur weer uit om een presentatie Ethiek en Globalisering te geven. Gaaaaap....
Maar Toscana; je hebt de leukste kroeg dus overgeslagen *LOL*

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 12:11

Tja vrijgezel zijn is leuk maar samen dingen doen is ook leuk.

Je moet die wisselwerking zien te vinden zodat je beide toch een lekker leven hebt. Ik heb erg mijn vrijheid nodig maar ook heb ik veel behoefte aan die schouder en die knuffel iemand waarmee ik ook een stuk passie deel. Ik heb natuurlijk ook een hobby waar veel tijd in zit. Na mijn vorige relatie weet ik weer ik weer dat een gezinsleven niet echt iets is voor mij nu. Ik wil het dan wel aan de ene kant maar als het er is of te dichtbij komt wil ik weg. Ik wil nog zoveel doen in mijn leven lekker uitgaan en thuiskomen wanneer ik wil. Lekker kunnen gek doen dansen enz.. Hij hoeft daar niet bij te zijn ik wil dit ook alleen kunnen doen. Het vertrouwen moet er zijn om elkaar de ruimte in te geven. Ik heb dit nodig in mijn leven. En ja soms lekker samen op de bank naar een film kijken samen is ook heerlijk.

Ben erg tevreden nu in mijn relatie we geven elkaar zeker de ruimte voor eigen dingen en we zien elkaar niet echt veel maar als we elkaar zien is het goed en leuk. En doen leuke dingen samen ik geniet hij heeft een hobby waar veel passie en tijd in zit en ik ook. Kijk niet veel vooruit geniet van het moment en het samen zijn wat er voor de rest gebeurd zien we wel.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 12:42

Laura schreef:
Nee hoor, Laura kwam vannacht om half 3 thuis en kon er vanmorgen om 7uur weer uit om een presentatie Ethiek en Globalisering te geven. Gaaaaap...
goh, nu wordt me opeens een heel hoop duidelijk Knipoog

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 14:15

Single zijn is eigenlijk wel heel ok Haha!

Een relatie kan heel fijn zijn maar ik moet zeggen, na 6 jaar samen zijn en toen weer alleen bevalt me dit laatste wel heel goed. Heb even een relatie gehad nadat het uit was met mijn vorige vriend maar ben erachter gekomen dat ik, ondanks dat die andere persoon waarmee ik het uit heb gemaakt heel veel van mij houd, toch liever nog even alleen ben. Ik ben denk ik te snel weer in iets gesprongen en nu ik weer alleen ben voelt dat veel relaxter. Eigenlijk heb ik nu ook geen behoefte aan vastigheid bij een ander en het geeft me een verschrikkelijk benaiwd gevoel als ik merk dat iemand zo aan je hangt en kleeft.

Nee geef mij maar het single zijn, ik vermaak me prima zo Haha! Tong uitsteken

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 14:40

Dus als ik het goed begrijp zien "jullie" (een aantal van jullie) homo's als een afwijking (wat in mijn ogen erg negatief wordt geschetst, maar daar is al over gesproken) en kan het niet zo zijn dat er mensen zijn die single willen blijven. Wie zegt dat dat niet ook een "afwijking" is, dat er mensen rondlopen waarbij dat genetisch bepaald is, dat er mensen rondlopen die zich niet persé willen voortplanten, omdat ze geen kinderen willen (laten rondlopen op deze steeds ellendiger wordende aardbol)???????

Nu weer ontopic:
Ik ben ook vrijgezel en het bevalt me goed, waarom zou ik me nu al settelen, heb nog een heel leven voor me. Als prins charming voor de deur staat, zal ik hem niet wegsturen, maar ik ga hem ook niet zoeken.
Ik ben single en ik ben NIET eenzaam of zielig. Ik heb vrienden om me heen, doe leuke dingen enz enz enz. En kan niet begrijpen dat mensen zich in een relatie storten om ervoor te zorgen dat ze niet meer alleen zijn en dat er mensen rondlopen die van mening zijn dat een mens geboren is om zich te settelen. De evolutie is niet gestopt op het moment dat de mens op twee benen ging lopen.

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 15:04

Prima"]
Dus wat jij eigelijk zegt is dat het erfenlijk bepaald is? Ik denk niet dat het erfelijk bepaald is. Want als iets genetisch is bepaald, betekent het dat het erfelijk is. In theorie kan dat al sowieso niet, omdat je ouders hetero zijn Knipoog
[/quote]

Een andere theorie: wie zegt dat je ouders hetero zijn?! 1 van je ouders kan ook Bi zijn waardoor je ook het erfelijke deel van het Bi zijn kan hebben geerft, waardoor je dus alsnog Bi-seksueel of als homoseksueel geboren kan zijn.....................


[quote="Mikkie schreef:
Dus als ik het goed begrijp zien "jullie" (een aantal van jullie) homo's als een afwijking (wat in mijn ogen erg negatief wordt geschetst, maar daar is al over gesproken) en kan het niet zo zijn dat er mensen zijn die single willen blijven.


Mikkie ik ben het helemaal met je eens en ik krijg ook een beetje het idee dat de mensen die deze mening zo naar buiten spreiden, zelf een angst hebben om als homo over te komen......... vind persoonlijk mensen die zo over anderen praten zelf een afwijking hebben, een sociale afwijking wel te verstaan.

Met homo zijn is niets mis, en wat mij betreft heeft het ook absoluut niets te maken met wel of niet single blijven/zijn. Uiteraard heeft het er wel mee te maken dat homo's over het algemeen geen kinderen zullen krijgen maarja hoeveel hetrostellen kiezen daar tegenwoordig ook niet voor?! Trouwens hoeveel singles zijn er niet bewust single en hoeven helemaal geen relatie?!

Vind het ook een beetje ver gezocht zoals ik hier al ergens las in een bericht, dat je niet vrijwillig single kan zijn, vind het juist vaak eerder dat veel mensen niet single "durven" zijn......................
Laatst bijgewerkt door napoleon op 27-09-04 15:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 15:08

Ik zie homo zijn absoluut niet als een afwijking...
Ik beschouw het eerder als een gelijklopend iets met de heteroseksualiteit... Alleen is het tot nu toe nog altijd zo dat de homoseksuelen in de minderheid zijn en de 'norm' heteroseksueel is... Daar kan je gewoon niet omheen.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 15:36

Prima schreef:
Naast het voortplantings proces en naast het feit dat de mens een kudde dier is en een gezelschapsdier, heb je vaak een relatie om dát te kunnen bewerkstelligen wat je wil ervaren. Ook kan je (bepaalde) punten in jezelf verbeteren of ontdekken door die ander. Je wordt vaker een beter en efficienter mens. Gezamenlijk ervaar je meer. Gezamenlijk bereik je (vaak) meer.

En je bent op de wereld om zoveel mogelijk je doelen na te streven dus te ervaren wat jij wil...

Daarom willen alle mensen een relatie. en als je denkt dat je dat niet wil, dan lieg je jezelf voor.


Dat vind ik werkelijk klinklare onzin Prima... dat is imo wel erg kort door de bocht hoor... ik denk om te beginnen dat het hele voortplantings proces enigzins onzinnig is; als we ons allemaal zouden willen voortplanten dan zou de wereld snel overbevolkt zijn. Daar komt ook nog eens bij dat niet iedereen in staat is om zich 'voort te planten'... en dan heb je ook nog die groep mensen die zich niet wil 'voort planten' ... jaja, ik -met vaste relatie btw- behoor tot die laatste groep (en wat een mazzel; mijn bf ook Haha! ) Overigens heb ik een aantal overtuigde vrijgezellen (van over de 32 Tong uitsteken ) in mijn vriendenkring en nee, dat zijn geen zielige meiden die door slechte ervaringen geen relatie meer aan durven te gaan. Dat zijn intelligente volwassen mensen die hun voldoening, gezelschap e.d. gewoon uit andere dingen halen dan uit een 'relatie' . Kortom, dat zijn mensen die bewust geen relatie willen en die zichzelf absoluut niet voor liegen. Ze halen hun voldoening alleen simpelweg uit andere contacten dan een 'vaste relatie'.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 15:59

napoleon schreef:
ik vermaak me prima zo Haha! Tong uitsteken
leuke woordspeling Haha!

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 16:48

Laura schreef:
Nee hoor, Laura kwam vannacht om half 3 thuis en kon er vanmorgen om 7uur weer uit om een presentatie Ethiek en Globalisering te geven. Gaaaaap....
Maar Toscana; je hebt de leukste kroeg dus overgeslagen *LOL*


Haha! ik heb al tijden geen kroeg van binnen gezien dus zou niet weten wat de leukste kroeg van Gelderland is.. trouwens toen ik nog wel regelmatig (zeeeeeer regelmatig) in de kroeg kwam bleef ik meestal gewoon in Apeldoorn dus de rest ken ik sowieso niet veel van...