Maandag massale staking OV in Amsterdam

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Maandag massale staking OV in Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 16:14

Zoals jullie misschien al gehoord hebben wordt er maandag massaal gestaakt in het openbaar vervoer.

Probleem is dat ik in Hoorn woon en in Amsterdam op school zit.

Nu willen wij met de auto gaan, maar wordt het niet onwijs druk op de weg de hele dag? Ook omdat wij langs de Arena moeten rond een uur of 5/half 6. (Andre Hazes condeolance)

En de lessen op school gaan gewoon door,1 les is praktijk,dus verplicht.

Help, help, weet iemand al de voorspelling van de verkeersdrukte maandag?

Machie

Berichten: 16004
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 16:18

hier hebben de buschaufeurs van de week gestaakt, dat hield alleen in dat ze wel reden, maar dat de bus gratis was (erg handig voor OVloze zusjes Haha!) Verder weet ik niet hoe het bij jou zit...

Sterkte alvast Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 16:21

Ik heb idd ook gehoord dat Connexxion staakt. Igg hier in de regio.
Ik zal ff kijken op 9292ov.nl of op ns.nl.

Hopelijk staat daar iets meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 16:27

maandag 27 september: acties in Noord-Holland
FNV Bondgenoten heeft aangekondigd dat er maandag 27 september acties zullen worden gevoerd in Noord-Holland.

Geen vervoer in Amsterdam
Op maandag 27 september is er GEEN openbaar vervoer in Amsterdam. De bussen, trams en metro’s van het GVB in Amsterdam rijden niet van 's ochtends 3.00 uur tot 's nachts 0.00 uur. Ook de veren over het IJ varen dan niet.
De bussen van Connexxion rijden niet binnen de stadsgrenzen.

Acties in Noord-Holland
Wij adviseren reizigers in heel Noord-Holland om rekening te houden met mogelijke uitval van bussen en vertragingen.

Meer informatie volgt, zodra de details bekend zijn.

( bron, www.connexxion.nl)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 16:32

Ja maar ik bedoel dus nu op de snelweg, daar zal het wel onwijs druk worden?

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 16:35

Welnee, als het van tevoren is aangekondigd kunnen mensen er rekening mee houden, en een heleboel mensen kunnen een dagje vrij nemen (wat ze ook anders zouden doen)
Op Maandag en vrijdag zijn de files op de weg een stuk minder dan bijv. op de Dinsdag of de Donderdag. Ik zou er rekening mee houden en wat eerder weggaan, maar me verder geen zorgen maken. Denk dat het allemaal wel weer met een sisser afloopt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 16:36

Jaaa de ring amsterdam word een grote chaos!! Dat is dan geen doorkomen meer aan hoor.

Leuk als je in Noord woont. Hoe kom je dan in godsnaam in het Centrum. Een van de manieren is de Schellingwoudebrug, maar ja dan kom je uit in oost... pfffff lekker geregeld dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 16:38

@ Ryanne : sorry, ik lees niet goed haha Haha!

Maar pff dat weet ik niet, misschien dat ze bij de ANWB wat meer weten?
Zeg maar wat hoor, weet het ook niet anders...

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 16:48

Citaat:

OV Noord-Holland maandag ontregeld door staking

24-09-2004
Uit onvrede met de kabinetsplannen roept vakcentrale FNV Bondgenoten buschauffeurs van Connexxion in Noord-Holland op om maandag te staken. Hoewel Connexxion haar medewerkers vraagt gewoon te gaan werken, zal het openbaar vervoer in de hele provincie ontregeld zijn. Rond het afscheidsconcert voor de donderdag overleden André Hazes dreigt door de staking een verkeerschaos.

Omdat het personeel van het Amsterdamse openbaar vervoer ook staakt, moeten alle 50.000 bezoekers van het concert met de auto, trein of fiets naar de Amsterdam Arena komen. De ANWB waarschuwt voor files op de A2, A9 en de A10 rond de Arena.

Vanwege de te verwachte drukte op de wegen in Amsterdam sluit de gemeente een van de twee tunnelbuizen van de IJ-tunnel voor het autoverkeer. Die buis mag maandag alleen worden gebruikt door fietsers, bromfietsers en voetgangers.


Bron: ANWB Actuele Informatie


Het wordt dus gigantisch druk op de weg. Wanneer heb je dat verplichte uur? Is er geen mogelijkheid om het met een andere klas ofzo in te halen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 16:58

Siempie schreef:
Het wordt dus gigantisch druk op de weg. Wanneer heb je dat verplichte uur? Is er geen mogelijkheid om het met een andere klas ofzo in te halen?


Ja dan doe ik dat wel ofzo...

Ben gek, ben een half uur voor het concert van André uit.

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 19:39

Laat ze gewoon lekker gaan werken voor hun centen en een demonstratie houden in hun eigen tijd.

Pinootje

Berichten: 1595
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: achter 'n en in A.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 21:12

Volgens mijn zus staakt de NS niet, dus je kan met trein gaan en dan laatse stuk met fiets gaan?? Hoef je niet met auto te gaan maar het zal wel ook druk zijn in de trein...

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 21:32

Ik heb het ook leuk maandag!
Ik loop stage bij een bedrijf in Amsterdam Zuidoost. Nu had ik al besloten om met de auto te gaan (moet iets, lopen of fietsen is geen optie). Terwijl er waarschijnlijk geen doorkomen aan is in de spits.

Maar....nu komt het:
Ik zit dus ook vlakbij de Arena. Als ik om 17u klaar ben zal het daar potdicht zitten aangezien het afscheid van André Hazes daar om 18u begint en er dan dus nog steeds geen OV rijdt.

*zucht* Ik denk dat ik tot minimaal 18u bij mijn stagebedrijf moet blijven, want dan zit (hopelijk) de Arena vol en is het minder druk op de weg.

Balen zeg! Boos!

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 22:24

Probleem is dat ze werken voor hun geld, maar aangezien er tot in het onredelijke toe maar gek*t en gekloot wordt bij de overheid is het logisch dat er een keer opstand komt.

Je kan je ook afvragen waar al die opstandelingen (niet alleen deze staking) ineens vandaan komen. Ach, vast niet van het kabinet want dat doet het zo goed.

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 11:18

Hmmm! Dat is lekker dan. Ik ga met de auto naar school (alkmaar) maar als mijn medestudenten niet kunnen komen heeft het ook weinig zin om heen te gaan. Boos!