Glaasje draaien

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Priscill_

Berichten: 5715
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 19:31

VeirL schreef:
Maar ja, ik heb wel eens een lerares gehad die het met ons wilde gaan doen. Alleen was zij al niet zo lekker bij haar hoofd Verward

Bloos! En leraar nog wel die is ook niet helemaal lekker volgens mij zeg

Veirl

Berichten: 19817
Geregistreerd: 08-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 19:33

lovergirl schreef:
:oo En leraar nog wel die is ook niet helemaal lekker volgens mij zeg

Nee, idd. Ik zat dan op een christelijke school, en elke keer als dat mens een vlieg dood sloeg zei ze; 'Vergeef me Heer'
Ze was niet echt gezond bezig nee

_Priscill_

Berichten: 5715
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 19:34

VeirL schreef:
Nee, idd. Ik zat dan op een christelijke school, en elke keer als dat mens een vlieg dood sloeg zei ze; 'Vergeef me Heer'
Ze was niet echt gezond bezig nee

Wordt je ook niet helemaal blij van als je die als leraar hebt zeg , je kind zou maar thuis komen met die verhalen zeg , schrik je volgens mij wel zeg Scheve mond

Sannuh

Berichten: 1387
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Nijmegen-Lent

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 20:03

Ik zou het echt nooit doen, omdat ik er wel in geloof en het me ontzettend eng lijkt. Ik ben wel benieuwd hoe het is, maar ik ben slim genoeg om er maar niet aan te beginnen.

blensink

Berichten: 5608
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Benidorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 20:05

Glaasje draaien heb ik als kind weleens gedaan, daar heb ik geen nare ervaringen van. Maar een keer heb ik met een paar vriendinnen hetzelfde gedaan met een soort chinees bord en een houten stokje (hoe dit bord heet weet ik niet) Maar heeft hetzelfde idee. Het stokje begon vanzelf te draaien en antwoorden te geven, we kwamen een hoop te weten, we deden het in mijn ouderlijk huis. Daarna heb ik het jarenlang geweten. Als je geen ervaring hebt en weet waar je mee bezig bent moet je het absoluut niet doen. Het kan gevaarlijk zijn.

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 21:20

Ik kan hier maar een ding op zeggen, het kan erg gevaarlijk zijn en het is niet verstandig om je met dergelijke spelletjes bezig te houden. Als je je wat meer hebt verdiept in het paranormale gebeuren, weet je wat de gevolgen hiervan kunnen zijn en het een nare afloop kan hebben, voor zowel jezelf als je omgeving.
Ben je nieuwschierig naar de geestenwereld, bezoek dan liever een goed aangeschreven medium of lees boeken hierover..

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 21:27

Kimberley77 schreef:
Ik kan hier maar een ding op zeggen, het kan erg gevaarlijk zijn en het is niet verstandig om je met dergelijke spelletjes bezig te houden. Als je je wat meer hebt verdiept in het paranormale gebeuren, weet je wat de gevolgen hiervan kunnen zijn en het een nare afloop kan hebben, voor zowel jezelf als je omgeving.
Ben je nieuwschierig naar de geestenwereld, bezoek dan liever een goed aangeschreven medium of lees boeken hierover..


amen OK dan!

Suusiej
Berichten: 2755
Geregistreerd: 14-05-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-04 22:04

dekoezegtboe schreef:
ik heb het een keer gedaan.... het was zo eng!! wij kregen een boodschap.... maar een jongen die er bij was kreeg wat heel anders door zo eng Scheve mond
maar nu zou ik het nooit maar dan ook nooit meer doen!! ik ben ouder geworden en wijzer en ik weet veel meer af van de geesten wereld!!



Vertel er eens wat over als je wilt! Ik ben nieuwgierig!

Suusiej
Berichten: 2755
Geregistreerd: 14-05-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-04 22:12

ow ik wil even mijn bovenstaande reactie aanpassen.
Ik ben er ook heel erg in geinteresseerd.
Veel mensen zeggen dat het gevaarlijk is. Dat ligt er maar aan, of je er in gelooft of niet. Tenminste dat denk ik.
Ik heb inderdaad wel eens glaasje gedraaid met oa. Teamspirit.
Maar dat is zeker 3 jaar geleden. Omdat er verder niemand thuis was en het erg stil was, ga je erg op de geluiden letten. We beelden ons al snel allemaal dingen in die er helemaal niet waren, zoals een dichtslaande deur en iemand die langs het raam liep.
Ik wil er graag wat meer over weten, maar heb meer zin om van jullie dingen te horen en ervaringen te horen dan boeken te lezen. Toevallig heeft mijn zus ene paar van die heksenboeken maar dat is me veel ste langdradig..
Misschien wil ik het ooit nog wel een keer doen, want het si wel vet.. Maarja, ik weet nog niet echt slechte ervarinegn en ik geloof er ook niet sterk in

magic_lover

Berichten: 15571
Geregistreerd: 27-01-04
Woonplaats: Roden (Dr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 22:16

brr..ik zou het ook nooit doen ik vind thet echt veelste eng..
mijn vader had geloof ik ook vroeger zoiets gedaan en die had ook een tijd niet zon leuke tijd gehad..

als zijn moeder hem niet geholpen had was hij er nu niet meer.. hij was al helemala in trance enz.. (zegt mijn moeder)
Laatst bijgewerkt door magic_lover op 24-09-04 22:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 22:16

Ik heb er welvan gehoord, maar nooit zelf gedaan.
Lijkt me wel erg eng, ik zou er vast niet van kunnen slapen. Scheve mond

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 22:17

Ik lees hier , en in het vorige glaasje draaien topic , heel veel reacties van 'nare ervaringen enz' , maar ik zou dan wel eens willen weten WAT er precies gebeurde...

Ik doe het niet , en zal het ook NOOIT doen , maar ik wil wel heel graag weten WAT er dan gebeurd is !

blensink

Berichten: 5608
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Benidorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 22:21

Ik weet niet of het te maken heeft met of je erin gelooft of dat je gewoon gevoelig bent voor het onnatuurlijke. Toen wij het hebben gedaan begon de lamp boven de tafel te draaien,de planten die voor het raam hingen gingen van links naar rechts. Ik weet dat ik bang werd en ben het huis uitgerent, mijn vriendinnen liet ik daar zitten in mijn huis. Ik rende overstuur naar mijn broer toe en ik kan mij herinneren dat hij heel kwaad werd. Daarna ben ik jarenlang getreiterd om het zo maar te zeggen.

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 22:36

Ik heb dat nog nooit gedaan en ben het ook niet van plan!!
Heb het verhaal in de fancy ook gelezen.....

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 22:47

De dingen die ik erover heb gelezen en gezien heb in documentaires waren schrikken.
Glaasje draaien is kan entiteiten oproepen die nog dolende zijn en daardoor zwaar gefrustreerd, maar ook entiteiten die niet zo'n zuiver leven hebben geleefd op aarde. Dmv glaasje draaien maak je contact met de geestewereld op de trilling van die entiteiten, zij kunnen heel gemakkelijk op onze trilling komen en kunnen ook "gedachtelezen". Stel je draait glaasje, dan zit je toch meestal met een bepaalde verwachting in je hoofd, je denkt dan bv aan je overleden opa, hopende dat die wat gaat zeggen. De negatieve entiteit vangt jou gedachte op en zal zich bv eerst voordoen als jouw opa, door de antwoorden te geven die jij wilt horen, zo maakt die entiteit je een soort van afhankelijk/nieuwschierig en wil je vaker glaasje gaan draaien. Telkens zal die meer bezit kunnen nemen van je gedachtes/treiteren/bang maken etc. Er bestaat niet voor niets de uitspraak: die is bezeten door de duivel..
Nu is het niet zo dat ik in de hel of duivels geloof, maar wel in geesten die geen beste dingen met je voor hebben, puur omdat ze uit eigen belang contact met je hebben gezocht, want ze zijn immers negatief of nog dolende. Zoiets kan ontaarden in hele nare gebeurtenissen, die vaak niet verklaarbaar zijn, denk bvn hysterisch of agressief gedrag, om dan maar niet te spreken over de rare/enge dingen die er gebeuren in je huis..
Er zijn al veel mensen voor "gek"verklaard, zonder dat het een gevonden oorzaak heeft, uit onderzoeken later is gebleken dat die mensen glaasje hebben gedraaid en dat er zogenaamde "exorsist"aan te pas moest komen om het huis weer te zuiveren.
Ikzelf heb hier nooit aan gedaan en zal het ook nooit doen, gewoon omdat het risico te groot is op nare dingen en ik genoeg heb aan de positieve kant van het paranormale gebeuren.
Ik zeg niet dat het altijd zo kan aflopen hoor, maar mijn mening is niet doen en waarom niet, maar laat dit een waarschuwing zijn voor mensen die nieuwschierig zijn en omdat er iemand hiernaar vroeg.

dekoezegtboe

Berichten: 3568
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 09:44

blensink schreef:
Ik weet niet of het te maken heeft met of je erin gelooft of dat je gewoon gevoelig bent voor het onnatuurlijke. Toen wij het hebben gedaan begon de lamp boven de tafel te draaien,de planten die voor het raam hingen gingen van links naar rechts. Ik weet dat ik bang werd en ben het huis uitgerent, mijn vriendinnen liet ik daar zitten in mijn huis. Ik rende overstuur naar mijn broer toe en ik kan mij herinneren dat hij heel kwaad werd. Daarna ben ik jarenlang getreiterd om het zo maar te zeggen.


onnatuurlijk.... dat is niet echt de uitdrukkig er voor... gebruik dan liever bovennatuurlijk. bij onnatuurlijk denk ik eerder aan gifgassen, plastic, of iets anders chemisch!
het klopt idd dat sommige mensen er gevoeliger voor zijn dan anderen.....maar de aanwezigheid van geesten kan eigenlijk iedereen merken

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 09:59

Ik denk dat juist die entiteiten die je 'tegenkomt' met dingen als glaasje draaien, niet de meest gezellige zijn. Die hebben een 'medium' nodig om nog een lijntje te hebben met het leven hier, en jij met je glaasje bent dan een gewillig slachtoffer. Weet je ook hoe je er weer vanaf komt als het eenmaal te laat is?
Laat datgene wat dood is, dood blijven en laat communiceren met 'gene zijde' over aan mensen die weten wat ze doen.
Overigens denk ik niet dat het wat uitmaakt of je er wel of niet bewust in gelooft. Als je er een bepaalde mate van gevoeligheid voor hebt dan zul je eerder dat soort dingen meemaken, of je nu wil of niet.

Als je trouwens psychisch enigszins onstabiel bent of gevoelig voor paniek en psychoses zou ik er al helemaal niet aan beginnen. Gewoon eng is al eng genoeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 11:08

Héél stoer hoor om dat te doen, vooral ermee doorgaan!



Rolleyes

Thortana
Berichten: 4384
Geregistreerd: 25-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 11:15

Ik vind het bullSh** , hebt ooit gedaan...zat iemand gewoon tegen da glaasje te duwen (hattie later toegegeven)
leuwk..........

Danielle_1

Berichten: 2696
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 11:18

glaasjedraaien heeft helemaal niets met hekserij (wicca) te maken
En ik kan het je ook afraden.
Wie weet wat je "binnenhaalt".
Meis,dit is heel erg onverstandig om te doen!!!

Shaar

Berichten: 9184
Geregistreerd: 05-07-04
Woonplaats: Olderchurch a/d Asshole

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 15:20

Ik geloof zeker in bovennatuurlijk dingen enz, maar ik vraag me ook altijd af of dat glaasje draaien nou echt zulke vreselijke gevolgen kan hebben, of dat het maar onzin is. Om daar achter te komen zou ik het eigenlijk zelf moeten proberen, maar dat doe ik dus echt niet, al was het alleen maar vanwege de verhalen die ik heb gelezen of gehoord... Ik heb het verhaal in de fancy ook gelezen, en ik heb in de bioscoop de film "Long time dead" gezien (echt mijn favo filmgenre *LOL* ) en als dit waarheid is, dan heb je duidelijk een probleem Scheve mond Ik moet dus maar lekker nieuwsgierig blijven Knipoog maar het boeit met zeer zeker wel! *LOL*

shadowflower

Berichten: 5385
Geregistreerd: 09-08-04
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 15:41

ik geloof in boven natuurlijke dingen ..
heb enge dingen meegemaakt en dat kwam niet door glaasje draaien etc .. het enige wat ik kan zeggen is dat als je geen paranormale gaven hebt en er niks vanaf weet je jezelf er niet mee bezig moet houden .. want het is een grote last op je schouders ... waar ik blij mee ben dat ik het heb maar andere zijn er minder blij mee en kunne echt flippe kan genoegt enge verhalen vertellen zodat je het niet meer doet ...

blensink

Berichten: 5608
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Benidorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 17:05

dekoezegtboe schreef:
onnatuurlijk.... dat is niet echt de uitdrukkig er voor... gebruik dan liever bovennatuurlijk. bij onnatuurlijk denk ik eerder aan gifgassen, plastic, of iets anders chemisch!
het klopt idd dat sommige mensen er gevoeliger voor zijn dan anderen.....maar de aanwezigheid van geesten kan eigenlijk iedereen merken


je hebt helemaal gelijk dat krijg je he als je een tijdje het land uitbent. Bloos

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 17:50

ik zou dat NOOOOOIT
doen......veels te eng en gevaarlijk , nee nooit van mn leven!!!!
BEn niet gestoord!
voor mijn gevoel zijn ze hier ale n om dat te voelen of merken vindt ik al eng genoeg!!!!
Laatst bijgewerkt door bakkie op 25-09-04 17:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Ashleey_

Berichten: 5752
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 17:50

bakkie schreef:
ik zou dat NOOOOOIT
doen......veels te eng en gevaarlijk , nee nooit van mn leven!!!!
BEn niet gestoord!


ja precies.. nouja, zoals jij het uitspreekt is het wel ERG overdreven! Tong uitsteken

haha maar nee.. geen behoefte aan enz..