Mijn kat is vermoord....

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sanne

Berichten: 940
Geregistreerd: 01-05-01
Woonplaats: Schenkeldijk, Hoekse Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 21:48

Ik ben een ontzettende dieren fan, ik zet dieren zelfs hoger dan mijzelf! Ik zou de hond nog een 2de kans geven. Als hij ook maar 1 keer achter een kat aan probeerd te gaan dan zou ik inderdaad hem in laten slapen. Maar dan is het ook in belang van de hond! Want dan wil niemand hem meer en dan blijft hij voor altijd in het asiel zitten. Want niemand zit op een killer te wachten!

assie

Berichten: 9488
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 21:51

ik zeg even niets over wat ik hiervan vind, maar ik denk dat er hier totaal anders gereageerd zou zijn, als pril het over een spuitje of in laten slapen had gehad. Ipv over de kogel, dat klinkt namelijk ontzettend hard imo. Een spuitje klinkt dan al stukken vriendelijker, bij kogel denk ik meteen aan mishandelen en een hond aan een touw vastgebonden enz..

Heel veel sterkte met het verlies van je katje en ik hoop dat je de voor jou en je hond juiste keuze maakt.

Felice

Berichten: 3096
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 21:51

Ik heb een vraag zou je als de kat de hond had afgemaakt (gebeurd waarschijnlijk niet maar oke) nog hetzelfde doen? Hem helemaal verrot schoppen en geen eten meer geven? Eerlijk zeggen ik vind alle antwoorden goed Tong uitsteken

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 22:01

tsssk wat is dat nou voor vraag felice? Frusty Assie: klopt wel wat je zegt maar je moet niet vergeten dat Pril niet in Nederland woont en ik heb persoonlijk geen flauw idee hoe men in Texas met dat soort dingen omgaat.

Zoals ik al eerder gezegd heb: Wij hebben één rotweiler af laten maken omdat hij een veulentje gegrepen had. Die hond had een broertje, en die heeft iemand van achter in de kuit gegrepen terwijl die man die hond niet eens gezien had (dus niet opgefokt ofzo) die hebben we toen ook af laten maken. Uit voorzorg. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden... En lyrik? ofzo?: dat het in hun instinct zit is natuurlijk geen argument. Het instinct van een paard is om te vluchten als ie iets engs ziet. Laat jij hem dan altijd weggaloperen als ie van een stoel schrikt ofzo? Nee, want zowel de hond als het paard horen te gehoorzamen, en als je weet dat je niks onredelijks gevraagd hebt, maar je dier er tegeningaat, dan straf je dat af. Heel simpel.
Trouwens.. het zit ook in het instinct van de haai om grote vissen/zwemmende mensen op te eten... maar gewoon laten zwemmen dan? En nooit meer het water ingaan? Extreme duivel

Vanessa

Berichten: 1073
Geregistreerd: 08-03-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 22:09

Ik zou heel graag willen weten hoe pril nu tegenover haar honden staat, na het lezen van deze berichtjes. Als je over een paar dagen nog steeds zo'n ontzettende haat voelt tegenover de hond, doe hem dan zo snel mogelijk weg of maak hem meteen af, want hij heeft zo ook geen leven bij jou.

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 22:16

ik vind echt dat je groot gelijk hebt.
Ik ben ook heele rg gehecht aan mijn dieren zelfs aan me vissen, ja ik heb ze al 6 jaar.
De hamsters heb ik nu 3 dagen, maandag waren hete r nog 2 en nu zijn het er 8 (een is bevallen)
maara sl mijn hond zoiets zou flikken ozu ike cht precies hetzelfde doen.
Jij hebt hem een goed tehuis geboden en dan flikt ie zoiets, ik zou echt precies hetzelfde doen als jouw.
Maar ik denk wel dat je die labrador nog een kans moet geven, want ik dnek enit dat die echt de schuldig is en dat die het nu zeker wel zou weten

Maaike

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 22:35

zo'n hond denkt toch niet bij zich zelf, jij hebt mij een goed thuis gegeven... daar staat zo'n dier niet bij stil... weet hij veel... en om een hond dan zo te laten gaan.. sorry je kan zeggen wat je wil, maar een hond schoppen tot hij bijna geen adem meer krijgt, en hem dan ook al geen eten meer geven en hem ''de kogel'' wil geven... ik kan er gewoon niet over uit.... ik hou veel van mijn dieren, ookal zou mijn hond zoiets doen, ik zou hem nooit niet schoppen tot hij geen adem meer krijgt en desnoods geen eten meer geven en hem laten wachten op de dood... in jou geval zou ik maar een ander thuis zoeken... nahjah... misschien kan ik ook beter niks zeggen.. maar ik kan er gewoon niet tegen..

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 22:44

Citaat:
Op 2001-11-22 21:35, schreef Dribbel:
zo'n hond denkt toch niet bij zich zelf, jij hebt mij een goed thuis gegeven... daar staat zo'n dier niet bij stil... weet hij veel...


Ja hij weet veel, een hond kan heus wel iets leuk vinden of niet leuk vinden. Hij weet heus wel dat het leuk is bij iemand thuis die hem goed verzorgt. Zo heel dom zijn ze nou ook weer niet hoor.

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 22:46

ik zeg niet dat ze dom zijn, maar of zo'n hond er nou bewust van zal zijn dat ZIJ hem dat goede huisje aanbied... Verward daar zal hij vast niet over nadenken als hij zijn instinct volgt

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 22:48

honden kunnen NIET redeneren. D.w.z. ze begrijpen al snel dan "zit"een koekje betekend. Maar ze begrijpen dus NIET dat zij jou juist heel erg dankbaar moeten zijn en daarom dus niets meer uithalen. Elke hond haalt wel eens wat uit, daar zijnhet dieren voor. En om nou meteen te zeggen dan hij nu staatsgevaarlijk is..... Verward

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 22:49

Die hond herkent Pril heus wel, hij weet wel wie ze is en dat ze goed voor hem zorgt.
En hoe bedoel je als hij zijn instinct volgt? Toen hij achter die kat aan ging? Dat ie toen niet nadacht ofzo?

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 22:50

Citaat:
Op 2001-11-22 21:48, schreef Nonnie:
honden kunnen NIET redeneren. D.w.z. ze begrijpen al snel dan "zit"een koekje betekend. Maar ze begrijpen dus NIET dat zij jou juist heel erg dankbaar moeten zijn en daarom dus niets meer uithalen. Elke hond haalt wel eens wat uit, daar zijnhet dieren voor. En om nou meteen te zeggen dan hij nu staatsgevaarlijk is..... Verward



Maar ze kunnen wel wat leuk vinden, ze weten heus wel of ze het fijn vinden of bedreigend zeg maar. Scheve mond\

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 22:54

idd een hond volgd zijn instinct, een hond is een jachtdier.... nonnie zegt precies wat ik bedoelde, dat hij niet kan redeneren...

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 22:56

Ja, ik ben het wel met Nonnie eens zoals zij het zegt. Maar een hond kan wel iets wel of niet leuk vinden Scheve mond\

Laat ook maar

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 22:58

dat is wat anders.. ''iets leuk vinden of niet leuk vinden''...
ahg tja, maakt ook niet uit, ik ben gewoon van mening dat die hond dit niet verdiende. dat wil niet zeggen dat ik het niet erg vind dat ze haar kat verloren is...maar wat ze met haar hond doet.. ik word gewoon Verdrietig

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 23:02

Tuurlijk kunnen honden wel iets leuk vinden of niet. Maar wat ze niet kunnen is denken zoals mensen doen. Honden denken niet van: ow jij bent mijn baasje, jij vind die kat helemaal toppie, dus ik mag hem niets doen. Nee, die hond denkt, die kat is de baas over mij, dat pik ik niet. De kat is nl kleiner, en staat lager in de rangorde, en die hoort niet boven hem te staan (dit is dus wat de hond denkt). Dus wat doet die hond: hij probeert zijn plaatsje als leider terug te nemen, Met, helaas, dit gevolg.

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 23:07

Dat weet ik, ik bedoelde het ook niet zo van ow jij vind die kat leuk ik ben maar lief voor m. Maar ik begreep dat bericht van Dribbel zeker verkeerd ofzo Verward Scheve mond\

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 23:08

Die hond heeft dus wel iets VERMOORD hè.....jezus Pril, wat een verschrikkelijk verhaal! Ik kan je reactie echt helemaal volgen.
En het is echt waar, als een hond één keer bloed geroken heeft.....(de hond van onze buren heeft mijn konijn vermoord, vervolgens istie enorm afgestraft maar heeft toch daarna ook de konijnen van de andere buren opgegeten...)
Sterkte met het nemen van je beslissing ('t hondje is toch nog niet dood, of wel, ik heb niet alles gelezen eerlijk gezegd)!

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 23:59

heeeeeeeeeee je woont toch in Texas Haha!
dus Cool op de electrische stoel met die moordenaar Haha!

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 00:00

Wow!!! Wat een verhitte discussie weer! Dat is lang geleden.

Als eerste: Pril, ik vind het heel erg voor je wat er met je kat is gebeurd. Als er een dier van je dood gaat is het iets verschrikkelijks.

In het algemeen ben ik er niet voor om direct een dier af te laten maken (op welke manier dan ook) als hij in onze ogen iets verkeerd heeft gedaan. Als iets voor de eerste keer voorkomt kun je naar mijn mening niet direct concluderen dat het dier dan ziek in zijn kop is of iets dergelijks of dat het een killer is. Als je niets meer met zo'n dier te maken wilt hebben dan lijkt het mij verstandiger om een vervangend tehuis te zoeken zonder de elementen die mogelijk een verkeerd gedrag bij het dier kunnen veroorzaken.

Voor wat betreft het gedrag dat honden vertonen (nu komt de etholoog weer boven in mij Haha! ). Als een hond een beloning krijgt direct na het vertonen van een bepaald gedrag dan zal hij dit gedrag associëren met de beloning en zal het gedrag op den duur ook gaan vertonen zonder de beloning. Hetzelfde geld voor straf bij een bepaald gedrag. Op den duur zal hij een bepaald gedrag niet meer uitvoeren omdat hij dit associeert met straf. Ik denk daarom dat een hond die een 'killer' (wat een ontzettend rotwoord is dit trouwens!!) is niet altijd een killer blijft omdat een hond altijd iets geleerd kan worden zolang men maar consequent blijft. Ik pleit er dus voor om deze hond (of welke hond dan ook!) nog een kans te geven omdat een hond altijd iets kan leren.

We hebben het hier in dit topic erg veel over jachtinstinct gehad e.d. Wat ik mij nu afvraag: als katten in de staart van een paard hangen, is dat dan misschien ook niet een vorm van jachtinstinct? (zie het gedrag wat er op de steppe plaatsvindt tussen een antilope en een leeuwin) (misschien in de ogen van sommigen een vergezochte opmerking, so be it)

Bonnie R
Berichten: 1
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 00:05

Jullie hebben werkelijk allemaal (op een enkeling na dan) geen enkel verstand van honden. Ik kom hier nooit, ik zit op het hondenforum maar daar plaatste iemand dit berichtje en dus reageer ik hier even op.
Ik lees dingen als "als honden eenmaal bloed hebben geroken dan..." de grootste onzin! Als de hond SUCCES heeft gehad zal hij het gedrag vaker gaan vertonen, heeft niks met bloed te maken, het zijn geen dracula's!
Bovendien is najagen en prooigedrag iets wat je NOOIT uit een hond kan halen, het zal er altijd in blijven, soms is het sterk aanwezign en soms nauwelijks. Maar je moet ten alle tijden je hond in de gaten houden! Ik vind dan ook dat jij hier zelf schuld aan hebt, zoals iemand al zei: het is je eigen nalatigheid geweest! En ze zo te mishandelen zoals jij hebt gedaan daar heb ik geen goed woord voor over! Het is maar goed dat je daar aan de andere kant van de wereld zit en blijkbaar geven de mensen daar niks om dieren, maar als je hier in Nederland had gewoon was je allang aangeklaagd wegens dierenmishandeling en waren al je dieren in beslag genomen! Ik zou zeggen: stuur die hond maar naar Nederland toe en die Lab ook, en schiet die kogel maar door je eigen zieke kop heen!

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 00:06

Pril heb je bericht nog eens goed gelezen Frusty
maar ook voor jou zou een stoel niet slecht zijn Boos!
mafkees Koe

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Blaze op 2001-11-22 23:12 ]</font>

diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 00:30

het is echt heel erg dat hij je kat heeft vermoord,geef ik toe ik ben echt heel gek met katten.
Maar ik vind niet dat je een hond die niet extra een kat heeft vermoord maar het instinctief heeft gedaan kan vermoorden,ik noem het ook vermoorden want dan vermoord je je eigen hond toch ook!!!
denk er nog even over na verkoop hem weet ik veel maak zo,n hok voor hem waar hij in kan verblijven met een binnenhok erbij zodat hij niet vrij kan lopen.
maar maak hem niet dood dat is zielig,dat vind ik pas moord.
mischien hard gezegd want jij doet het dan bewust,de hond heeft het onbewust gedaan.
ik durf te wedden dat je kat ook wel eens een vogeltje heeft vermoord.

fransoos
Berichten: 1
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 00:32

Hoi Pril

Als eerste wil ik je veel sterkte wensen met het verlies van je kat
Deze momenten in je leven wil iedereen wel overslaan

Ook ik kom normaal weg nooit op dit forum (wist niet van het bestaan )
maar kreeg vanaf het hondenforum de link

Ik denk dat je je bericht heb geschreven terwijl je nog zeer gefrustreerd was

Zelf heb ik 7 franse bulldoggen en 6 katten , normaal weg zijn er geen problemen , maar krijgt 1 van mijn honden het op haar heupen en besluit een gezellig potje katten jagen te introduceren , dan doet de rest mee en zal mij dit een kat kosten

Houd dit in dat mijn honden gemeen zijn ???

NEE
ze volgen hun instinct

Zelf ben ik 1 van mijn franse bulldoggen verloren , HOE??

De rest heeft haar vermoord , "gewoon" aan stukken gescheurt

Was ik boos??

nou dat kun je wel zeggen , ik was woest , heb heel wat afgescholden en gejankt
Maar , heel eerlijk !!??
Het was mijn schuld , ik had dit aan moeten zien komen
Hebben ze het weer gedaan ???
NEE
Want IK heb nu mijn zaakjes beter geregeld

In elke hond (en kat) schuilt een moordenaar , het is aan ons om daar mee om te kunnen gaan

Groetjes Ida

diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 00:35

oh,ja wou ik nog even kwijt het staat algemeen bekend dat katten en honden vaak niet samen gaan ,had je ergens wel kunnen verwachten dat dit gebeurt is (ik zeg vaak he niet altijd)
ik heb met de kat te doen en met jou begrijp me niet verkeerd ik wil gewoon voorkomen dat er nog iets dood gaat vind ik sneu.