Collectes, hoeveel geef jij?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 22:25

Van de andere kant is de Kankerbestrijding op dit moment behoorlijk aan het klooien Lips are sealed Ik ben ook donateur geworden toen mijn oma stierf, maar zit er inmiddels hard over te denken te stoppen.

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 23:41

Tussen de 5 en 10 euro

Amberto

Berichten: 1593
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Haarlem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 23:51

Euh... zoveel er op dat moment beschikbaar is aan kleingeld... Vond het vanavond wel redelijk genant... had maar 30 cent of 50 euro... 50 is weer teveel van t goede, dus heb maar 30 cent gegeven Bloos Maar even een kleine donatie doen aan de nierstichting...

UK_eef

Berichten: 4218
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Gemeente Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 07:50

meestal 1 euro Lachen

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 08:44

Helemaal afhankelijk van het fonds EN wat ik in mn portemonnai heb zitten.
Jammer genoeg zitten ze niet te wachten op vreemde valuta Haha! Daar heb ik voldoende van liggen!

Als er een vaag fonds aan de deur staat, of iets waar ik niets mee heb, dan krijgen ze het kleine grut in mn portemonnai, anderen krijgen een paar euro.

Sani

Berichten: 27359
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 08:47

Meestal is er geen kleingeld in huis... Tong uitsteken

dat wordt het een grote lading 1 en 2 eurocenten van me broertje die in de bus gaan Tong uitsteken

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 10:17

Meestal alle kleine muntjes. Maar eigenlijk nooit meer als 2 euro.
Steun ook meerdere goede doelen door lid te zijn.
Carnevals vereniging heeft hier altijd pech, verder krijgen ze allemaal wat.

AnjaKos

Berichten: 2426
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 10:31

Wij geven €1,-

Mijn moeder loopt zelf voor de nierstichting en wat kunnen mensen toch associaal zijn zeg...Ze heeft 50 adressen waar niet opengedaan werd..Vaak zag ze de bewoners gewoon op de bank zitten op het moment dat ze aanbelde maar dan ineens waren ze er niet meer..Of de tv stond aan en werd op het moment van aanbellen uitgezet...wat zijn mensen achterbaks heh? Schijnheilig

Je kan toch gewoon opendoen en zeggen dat niet geeft?? Boos! Ik doe altijd open en als ik niet wil geven zeg ik "nee sorry"..niet zo moeilijk toch?

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 10:42

ik geef meestal 2 euro, heb ik gister ook gedaan toen de buurvrouw met een collecte voor de nierstichting langskwam. Ik zag dat de andere buren ook allemaal 2 euro hadden gegeven

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 10:42

Wij geven meestal zo'n 1 a 2 euro. Als alle nederlanders nu 1 euro geven, dan komen ze uit op een heleboel centjes...

Wij geven meestal aan de Hartstichting, Reumafonds, Astmafonds de Kankerfonds geld, en de overigen, vaak niet...

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 15:01

Ik ben ook collectant geweest en soms is het echt niet leuk om te collecteren nee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 15:05

Het verschilt heel sterk voor welk doel het is.
Ik geef aan de kankerbestrijding altijd 10 tot 15 euro. Door die stichting is mijn overgroot oma 20 jaar later gestorven en mijn oom heeft een jaar extra kunnen leven. En dat gun ik andere ook erg.

Aan andere collecten zoals de nierstichting, leger des heils en zo geef ik meestal 3 euro.
Maar daar hou ik het meestal bij. Ik ben al lid van het WNF en er gaat via de zaak van mijn ouders ieder jaar een hoop geld naar de stichting Doe een wens.

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 15:40

annegti schreef:
Het maakt denk ik wel uit dat ik hier met een lijst loop en niet met een collectebus. Met een lijst is de opbrengst hoger.


Komt door de sociale controle van buren onderling. Veel mensen willen er niet veel onderuit steken. Dus als ze zien dat de buurt gemiddeld 5 euro geeft, gevenb de mensen geen €0,50 over het algemeen. En bij zo'n bus ziet niemnand wat een ander er instopt.
Alleen al dit topic is genoeg, hier roepen mensen al 'wat geef ik dan weinig'

Is laatst een man op gepromoveert door een studie op de hoeveelheid van geld voor een collecte.

Wij kijken naar wat voor doel het is, en geven daar dan geld naar. Gister kwam de nierstichting langs, heb ik dus €3,50 gegeven. Maar bijv. de plaatselijke kattenopvang zou ik niet meer dan €1,- geven.

Babsiej

Berichten: 6237
Geregistreerd: 23-09-02
Woonplaats: Aan het eind van de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 15:52

Wij gaven ook altijd gewoon 5 euro ofzo tot ik hoorde wat al die directeuren van al die stichtingen verdienen, toen ben ik opeens een stuk minder gaan geven.. Geld, geld!

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 16:18

Kankerbestrijding en de Hartstichting krijgen € 5,- , andere stichtingen krijgen 1 of 2 euro. Iedere week is er weer een andere stichting die collecteert, en om overal 5 euro aan te geven vinden wij een beetje tè. Kunnen die centjes zelf ook goed gebruiken.

Dus normaal gesproken 1 of 2 euro, Hartstichting en Kankerbestrijding krijgen 5 euro.

c_alsemgeest

Berichten: 20666
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 16:31

meestal 2 euro

lies

Berichten: 9627
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 16:32

Ik geef meestal een euro of 2. Leeg dan mijn 1, 2 en 5 centen spaarpotje.

Iets heel anders, maar misschien toch een klein beetje ontopic;
Ik werd gister op straat aangesproken door een jongen die daar voor Novib stond. Hij vroeg of ik een momentje had en al doorlopend zei ik vriendelijk dat ik echt geen tijd had.
Hij; "Oh dus je hebt geen tijd voor die arme mensen die daar dood gaan van de honger?"
NOU JAAA Verward Ben in staat om de Novib op te bellen en te zeggen dat ze op die manier weinig sympathie wekken.
Ik had echt geen tijd Stoom uit je oren

Nou, dat wou ik even kwijt Clown

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 16:39

Lies, ik zou gewoon de Novib opbellen en dat vertellen. Zeker niet netjes van die jongen om ze te reageren!

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 16:55

AnjaKos schreef:
Mijn moeder loopt zelf voor de nierstichting en wat kunnen mensen toch associaal zijn zeg...Ze heeft 50 adressen waar niet opengedaan werd..Vaak zag ze de bewoners gewoon op de bank zitten op het moment dat ze aanbelde maar dan ineens waren ze er niet meer..Of de tv stond aan en werd op het moment van aanbellen uitgezet...wat zijn mensen achterbaks heh? Schijnheilig


Bekijk 't eens van de andere kant... We krijgen hier met enige regelmaat zeer a-sociale collectanten aan de deur... Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 19:28

Sylvia schreef:
Bekijk 't eens van de andere kant... We krijgen hier met enige regelmaat zeer a-sociale collectanten aan de deur... Nagelbijten / Gniffelen


serieus? hoe dat zo dan?

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 19:29

Voet tussen de deur, schelden omdat ze niets of niet genoeg krijgen, mensen die gewoon zwaar ongemotiveerd aan de deur staan...

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 19:31

van veel naar minder.....
1)kanker
2)nierstichting
3)gemeente collecte...
4)diabetes
5)astma
6)overig
dus licht er aan.....

Veirl

Berichten: 19817
Geregistreerd: 08-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 19:31

Weet ik eigenlijk niet. Op school hebben we elke maandag 'zendingsgeld', en dat is altijd verschillend. Soms al mijn kleingeld, soms een euro, dan 3 euro, dan 5 cent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 19:43

lies schreef:
Ik geef meestal een euro of 2. Leeg dan mijn 1, 2 en 5 centen spaarpotje.

Iets heel anders, maar misschien toch een klein beetje ontopic;
Ik werd gister op straat aangesproken door een jongen die daar voor Novib stond. Hij vroeg of ik een momentje had en al doorlopend zei ik vriendelijk dat ik echt geen tijd had.
Hij; "Oh dus je hebt geen tijd voor die arme mensen die daar dood gaan van de honger?"
NOU JAAA Verward Ben in staat om de Novib op te bellen en te zeggen dat ze op die manier weinig sympathie wekken.
Ik had echt geen tijd Stoom uit je oren

Nou, dat wou ik even kwijt Clown


Die had aan mij een mooie gehad. Ik had zijn naam gevraagd en ik had waar hij bij stond de Novib gebeld. Wat een respectloze zak zeg Misselijk

LindaVelings

Berichten: 1223
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 22:02

Ik geef niks aan collectanten.