Stoppen met roken.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-01 08:40

Hoi Lachen !
Sandra, je hebt gelijk hoor, de pijn wordt mét peuk ook niet minder Lachen , da´s echt een goeie *LOL* .
Ik denk dat het -iig voor mij- beter is als ik helemaal niet meer rook. Gisteren avond na het eten had ik ook zoiets van: "Ach, eentje kan wel", maar als ik dat had gedaan, had ik ´s avonds vast nog een half pakje gerookt, onder het mom van: "Sh*t, het is nu toch al fout gegaan, of dat nu met één of tien peuken is, maakt ook niets meer uit"
Maar goed, ik ga er gewoon voor!

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-01 22:57


chrico

Berichten: 791
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: IJmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-01 23:17

Ik moet nog even kleur bekennen. Ik zit nog steeds op mijn 1 tot 2 peukies per dag. Het lukt me gewoon niet om er helemaal af te blijven. De eerste dagen was geen probleem, maar nu. He, wat ben ik toch een watje. Maar we blijven doorgaan hoor. Hoe moeilijk het ook voor me is. Sterkte allemaal met stoppen en we gaan gewoon door. We moeten elkaar blijven stimuleren.

Sandra_H

Berichten: 2714
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 09:12

Kriek, op zich is dat al een hele verbetering als je vergelijkt met hoeveel je eerst rookte. MAAR: als het je lukt om er maar 1 tot 2 te roken, lukt het je ook om helemaal niet meer te roken! Het wordt echt elke dag een klein beetje makkelijker.
Dus niet opgeven!!!

chrico

Berichten: 791
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: IJmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-01 10:30

Ik geef het voorlopig niet op. Er komt een dag dat ik ookniet meer de behoefte heb aan de 1 of 2 peukies. Ik hoop dat de rest die meedoen even wat sterker in mijn schoenen staan dan ik. Haha!

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 12:03

Zo...., ´t is nu de derde dag dat ik niet rook Lachen . Als ik het af-en-toe even moeilijk heb, houd ik mezelf voor, dat na vandaag de nicotine uit m´n lichaam is Lachen , verder eet ik me te pletter aan kaugom, maar daar krijg je weer honger van Scheve mond\ ! Ik probeer niet zo veel te snoepen, maar dat lukt niet zoals ik zou willen Knipoog ! Het enige waar ik van baal, is dat nog niemand -ZELFS M´N MAN NIET- gemerkt heeft, dat ik niet meer rook Boos! (klinkt wel goed hè Party!! )
En Chrico, kom op meid, het klopt wat Sandra zegt : Als je "nog maar" 1 of 2 peuken rookt ipv..... Verward , dan heb je die ook niet meer nodig, zet hem op !!!!
Sandra, lukt het nog?? dan ben je nu al bij ong. 10 dagen, of niet Verward goed hoor!!!!!!
groetjes en sterkte voor alle die net "niet-roker" geworden zijn, of het binnenkort worden Knipoog !

Gail, hoe zit het Lachen meedoen Verward mag hoor *LOL* !!!!!

Groetjes, Sterre *die nog steeds stomverbaasd is dat ze niet meer rookt*

westernworld

Berichten: 1285
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 13:16

chrico!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ik ben nu 8 maanden gestopt na 35 jaar.
gewoon gezegd ik stop nu!!!!!!!
en na 25 pogingen hiervoor gelukt.

veel water drinken elke keer als het gevoel er komt 1 glas water drinken.

gaan je kan het!!!!!

Dorée

Berichten: 6707
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 13:27

Go go go go, je kunt het!!! Gewoon ervoor gaan! Ik ben nu ook alweer een maand gestopt ofzo (misschien al wel langer??) en het verbaasde mij dat het helemaal niet zo moeilijk was!! Zelfs niet als iemand anders wel ging roken of al rookte....
Succes, je kunt het en niet opgeven, he!!

Marja

Berichten: 1693
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 13:48

Kom op Chrico, die twee peukjes heb je ook niet nodig!

Go Sterre Party!! Party!! Party!! !!!!

Nog even volhouden, dan wordt het makkelijker en reageer je niet af op je man...
Wat goed zeg, drie dagen al, nog even en je bent een WEEK gestopt. Lekker he, dat je je geen zorgen hoeft te maken over voldoende sigaretten, of zit je nog in de fase dat je er 1 wilt opsteken en dan denkt, oh nee, ik hoef niet meer, ik ben gestopt?
Heel weird vond ik dat de eerste tijd.
Heb je al mooie beloningen in het vooruitzicht voor jezelf?

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 20:23

Hmmm...... die fase van "ah, even zitten, bakkie koffie, sigaretje" heb ik vandaag al wel een paar keer gehad Boos! . Toch vind ik het lichamelijk nog niet eens zó moeilijk (heb géén trillende handen enz. *LOL* !) Wel merk ik dat ik meer gesnoept heb de laatste dagen én daar baal ik eigenlijk wel erg van! Ik heb met mezelf nu maar afgesproken dat ik alleen vandaag nog (zo veel Knipoog ) mag snoepen, dan zijn de eerste drie dagen voorbij en is de nicotine uit m´n lichaam verdwenen. Positieve "bijwerking" : heb nog niet op het toetsenbord van m´n PC hoeven blazen, omdat ik weer eens as gemorst had Haha! :

divana

Berichten: 948
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 21:42

SUCCES!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ieniminie
Berichten: 3
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 22:01

Heee!
dat gaat je zeker lukken! mijn halve familie is tegelijk gestopt met roken en roken nu al een paar maanden niet meer geloof ik... dus als zij het kunnen dan kan jij het ook! slim dat je samen stopt, kan je elkaar in de gaten houden, hehe Lips are sealed en het is natuulijk de moeite waard! nou succes ermee... *LOL*
groetjes Party!!
Lennie

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-01 11:28

Ha.... als het goed is ben ik nu "nicotine-vrij" Verward *LOL* . Nu komen ook de gedachtes zoals :
"hmm, niet zo slim dat ik net voor de feestdagen stop" en " Suf, dat ik tenminste niet even tot ná m´n verjaardag gewacht heb" (Ben a.s. zondag jarig!). Aan de andere kant wilde ik juist tegen de fam. kunnen zeggen: "IK BEN GESTOPT *LOL* ". Die vewachten dat nl. nooit niet van mij!
Het gekke is, toen ik van m´n dochter zwanger was, heb ik ook niet gerookt, maar dat was duidelijk met de gedachte: "Als het kind er is en ik geef geen borstvoeding meer, dan begin ik weer". Bij m´n zoon heb ik ook in de zwangerschap gerookt Bloos , wel-is-waar niet veel -zo´n 3 sigaretten p.d.- maar toch..... Boos! .
Zo, ik moest jullie even schrijven Lachen , ik vind het wel moeilijk hoor, maar IK WIL NIET MEER ROKEN !!!!!!

_________________
Ieder vogeltje zingt...... twiet twiet twiet !

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Sterre op 2001-11-29 10:42 ]</font>

chrico

Berichten: 791
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: IJmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-01 11:41

Goed zo Sterre, je heb gelijk. Je wil niet meer en je doet het ook niet meer. Ik moet zeggen, ik ben vanaf half zes op vanmorgen en ik heb mijn ochtendpeukie nog niet genomen. Als ik eraan denk dan wordt ik zelfs een beetje misselijk. Misschien dat het er nu dan echt aan zit te komen.
Volhouden hoor iedereen en ik hoop dat er nog steeds mensen zijn die met ons mee gaan doen. Met zijn alle maakt het een stuk makkelijker.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-01 11:53

Hoi Chrico,
Ben je zwanger Verward Nee, is maar een grapje hoor *grijns*. Wat goed van je, dat je nog niet gerookt hebt! Als ik het erg moeilijk heb, zeg ik tegen mezelf dat ik best mag roken, alleen nú even niet, omdat ik met iets bezig ben. Straks, als ik even écht rustig zit, neem ik er wel een.
Dat heb ik gisteren de hele dag tegen mezelf gezegd. ´S avonds had ik nog m´n laatste kerstcadeaus afgemaakt en altijd als ik klaar ben met knutselen ofzo, neem (nam Knipoog ) ik een sigaretje en bekijk in alle rust het resultaat. Toen het moment -dat ik mezelf beloofd had- daar was, dat ik een sigaret zou roken, had ik zoiets van: "Hmmm.... ik ga me nu uitkleden, over een kwartier lig ik in bed, zonde van een hele dag als ik nu nog ga roken Verward !"
Kom op, óók jij kan het !, weet je wat leuk is: over 5 weken kunnen we al zeggen, dat we vorig jaar gestopt zijn *LOL* !

N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-01 12:33

als je bang bent dat je te dik wordt door het snoepen, moet je als je trek snoep krijgt, tanden gaan stoken met zoon tandenstokertje weet je wel? dat deed mijn tante ook en die is geen gram angekomen!!! dsu ik hoop dat je er dan wat aan hebt

chrico

Berichten: 791
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: IJmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-01 12:39

Whoehahaha, Sterre, jij gunt me echt wat. Stoppen met roken en dan nog een kind. Ik vind twee van die rondhobbelende monster }> wel mer als genoeg hoor. Maar je heb gelijk. Nog 5 weken dan zijn we vorig jaar gestopt. Dat klinkt wel he. En over die tandenstokkers, Ik draai van een pakje vloei een soort filtertje. die doe ik dan in mijn mond en dat helpt mij ook wel. (net als luchtzuigers bij paarden)

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-01 12:39

GOOOOOO!!!! Jullie kunnen het!!

Die 'truc' van water drinken lijkt me best wel handig. Sla je 2 vliegen in 1 klap Haha! Je nieren worden goed doorgespoeld (vandaag gehad bij biologie Pling ) én je pakt geen peukje

GOOOOO Party!! Party!!

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-01 12:50

@Chrico, dat met dat zwanger, zei ik als reaktie op dat misselijk *LOL* . Ehhh.. je begint toch niet als NIET-ROKER met de volgende slechte gewoonte: Luchtzuigen Verward *LOL* !

Aan alle anderen die opbeurende praatjes en tips hebben: Hardstikke lief van jullie!!!! Het doet echt goed te merken, dat er met je mee geleefd wordt, terwijl een aantal van jullie waarschijnlijk niet eens rookt *LOL* (of wel soms Boos! ?).
De tip met het water drinken is erg goed en ik heb nu maar een bakje met wortels en komkommmer klaar gezet, waaruit ik ook regelmatig wat neem Knipoog !
Zucht..... waarom ben ik toch ooit begonnen met roken Verward

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-01 14:13

Hoi dames,
gaat alles nog goed?? Gisteren avond was de eerste keer dat ik het echt moeilijk had: We waren met vrienden gaan eten , daarna nog naar ons toe gegaan, waarna om 10 uur m´n schoonzusje en zwager kwamen. Lekker aan het bier gezeten en de anderen lekker een sigaretje erbij Scheve mond\ . Ik heb niet gerookt , goed hè ?????!!!
Ben benieuwd hoe het van het weekend gaat, ik ben zondag jarig en krijg een heleboel (rokers)bezoek !

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-01 14:26

ben ooit 3 weken gestopt en ben 6 kilo aangekomen, ben toen als een speer een pakje sigaretten gaan halen. ben nl niet een van de lichtste, dus kon dat er echt niet bijhebben...
ben nu flink aan het lijnen, dus als ik straks op mijn streef gewicht zit... wie weet...
verder wens ik jullie heel veel succes...
jullie staan in ieder geval sterker in jullie schoenen dan mij !!! GA ZO DOOR !!!

chrico

Berichten: 791
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: IJmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-01 14:34

Hum hum, ik heb vanaf gister niet gerookt en dat is redelijk aan mijn humeur te merken. Die twee peukies heb ik laten staan dus. Nu nog even volhouden en dan.....
Maar wat goed van je sterre, dat zijn de moeilijkste momenten denk ik. En voor sando, gewoon eerst het een af maken , dan ben je weer vrij om het volgende aan te pakken. Succes allemaal verder.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-01 14:34

Hoi Sando,
Da´s ook precies mijn probleem Boos! ! Ik ben nu bijna een week gestopt en ong. 2 kg aangekomen Verdrietig , die ik er de week ervoor met moeite afgevallen ben ! Ook ik ben "aardig aan de maat" en wilde dus eigenlijk pas gaan stoppen als ik 12 kg was afgevallen. Dat ik nú al ben gestopt, was eigenlijk een hele spontane actie Lachen !

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-01 14:38

Hai Sterre, goed dat je bent gestopt, zo spontaan !
jij hebt zeker ook aanleg om aan te komen ?
water drinken als je zin hebt in een sigaret, helpt.
water is zowiezo goed. Volhouden hoor, ik hoop voor je dat je niet meer aankomt, je word er nl chaggie van en bent dan in staat om weer te gaan roken. Succes !

Marja

Berichten: 1693
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-01 15:09

Blijf gezonde dingen eten als je trek krijgt. Koop 2 kilo mandarijnen en neem er iedere keer als je trek in een peuk krijgt 1. Je bent er lekker een tijdje mee bezig en het is nog goed voor je ook.
Druiven en wortels voor 's avonds en heel veel sterkte zondag. Bereid je erop voor dat het een moeilijke dag zal worden. Maar je zult ook complimenten en jaloerse blikken krijgen. Jij bent immers geen slaaf meer van je lichaam en eigenlijk willen zij dat ook niet meer zijn. Wat er ook gebeurd laat je niet overhalen hoor. Ik vind het al onwijs knap dat het je gister gelukt is, weet je al waar je je handen moet houden en hoe je moet staan en zitten zonder peuk? Goed kijken naar niet-rokers, die hebben er ook geen moeite mee.

Observeer die zwakkelingen van een rokers zondag maar eens. Dat hulpeloze, dwangmatige gelurk aan die peuken en die voller wordende ranzige asbak, ruik je die asbak, gadverdamme gelukkig stink jij niet meer zo...

En als het wel misgaat dan is dat geen excuus om weer helemaal te gaan roken. Word niet boos op jezelf, maar ga gewoon weer door met gestopt zijn.