En nu? Dromen... of werkelijkheid...

Moderators: Murthul, Muurp, EvelijnS, Berdien

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

KimDai

En nu? Dromen... of werkelijkheid...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-04 23:02

Oh jee... ben ik weer! Met een heel ingewikkeld probleem over het leven en de liefde...
2 dagen na bevrijdingsdag heb ik het na 4,5 jaar uitgemaakt en nu is er een hele hoop veranderd in mijn leven sinds die tijd...
Ben weer bij mijn ouders gaan wonen en geniet weer met volle teugen van het leven en houd van mezelf! Op dit moment zit ik in Amerika...
Ja ik heb de stap genomen om er een 2 maanden tussenuit te gaan naar een vriend van mij in Amerika... Heb iemand die voor Daisy zorgt... en ondanks dat ik haar mis en mijn familie heb ik hier een soortemet 2e thuis gevonden... en ik ben ook nog eens verliefd geworden Lovers (wat ik niet verwacht had). Mijn idee voor deze reis was gewoon 2 maanden weg iets van het land zien... en in het begin van mijn relatie met Stef (want zo heet tie) dacht ik dat het gewoon een vakantieliefde was en dat als ik in nederland zou zijn dat ik hem wel zou kunnen vergeten... maar nu begint het steeds serieuzer te lijken en mijn plannen om in Amerika te blijven ook... er zijn meerdere mogelijkheden...(wil zoiezo eerst naar nederland terug om alles te laten bezinken en te bekijken of ik Stef mis)
1. Ik zou hier kunnen studeren om mijn master te halen voor 1 jaartje (de kans dat ik voorgoed wil blijven zit er dan ook in)
2. Ik zou in NL kunnen blijven en Stef komt dan waarschijnlijk in November langs en misschien komt hij terug naar NL (het is een nederlander)
3. Ik zou ook een baan kunnen zoeken in Amerika, Daisy kunnen laten overvliegen en hier voorgoed gaan wonen....
Moeilijk? Of makkelijk.... heeft iemand zo'n soortgelijk iets meegemaakt of weet hij/zij wat ik het beste kan doen... natuurlijk speelt er een hoop gevoel mee... zowel voor Daisy, Als familie/vrienden en voor Stef...

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 23:19

Oeh.. spannend.. ik zou eerst laten bezinken in hoeverre je voor een man je leven zo over hoop wil zetten..
Zo ja, dan moet je vooral met hem bespreken wat hij wil, zodat jullie beide helemaal achter de situatie staan en dat er niet daar alleen al spanningen over zouden kunnen ontstaan..

En gefeliciteerd met je nieuwe liefde!

Trotse mama van Jonas <3!

Napoleon LXXVII The brightest star in heaven 25.07.2011-11.08.2016

Ik heb nog wat paardenspul te koop!

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 00:02

KimDai schreef:
heeft iemand zo'n soortgelijk iets meegemaakt of weet hij/zij wat ik het beste kan doen
:j ... maar wat voor jou het beste is weet ik natuurlijk niet. Knipoog

Bij mij was de relatie er al voordat ik naar de VS ging, dus dat ligt natuurlijk toch anders. Ook was mogelijkheid 2 voor ons geen optie, vanwege de taalbarrière. Aanvankelijk was het de bedoeling dat ik mijn studie in Nederland zou afronden, maar aan het eind van mijn eerste jaar heb ik besloten niet langer te wachten en hier naar school te gaan. Haha!

Ik denk dat alle opties zo hun voor- en nadelen hebben:
1) Een studenten visum is geen garantie voor een green card.
2) Voordat het November is duurt het nog wel een tijdje en wat als hij niet blijft? Verder is Amerika veel leuker. Haha!
3) Een grote stap als je nog niet zo lang samen bent. Ook kan het hele green card proces erg lang duren (afgezien van het feit dat het vaak erg moeilijk is, zelfs al heb je een werkgever die je sponsort).

Mocht je optie 1 kiezen, let er dan wel op dat je je masters haalt bij een in Nederland erkende universiteit (:$) voor het geval dat je naderhand toch terug naar Nederland wil.

Ben nu toch wel benieuwd ... waar zit je ongeveer?

MirZam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 07:31

ow wat moeilijk!!
ik heb e rhelaas geen ervaring mee.. attahns niet op zo'n afstand. mijn vriend wootn 135 km verder en we reizen ieder weekend op en neer..
Succes met je beslissing!!

Nonny & Dana <3
www.vlcs.com

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 09:34

Àh, je bent in de leeftijd van: "waar sta ik op dit moment in dit leven voor". Ik had dat ook op mijn 25ste.

Het leven bied je op die leeftijd een hoop wegen om in te slaan en de keuze die je nu doet, bepaald een groot deel van je toekomst. Het is nu voor het echie Lachen

Maak de keuze waarbij je zelf het prettigst in voelt en je toekomst in ziet. Ga niet teveel van een ander uit. Maar probeer inderdaad er zoveel mogelijk van te genieten, want life is short Knipoog

miepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 09:58

Ik zou lekker teruggaan, en hem over laten komen in november, en eventueel van het voorjaar nog ene keertje. Als alles dannog koek en ei is, kan je een jaartje daar gaan studeren, en als je dan nog overtuigd bent van jullie liefde, ik zou zeggen: Ga ervoor.

Nu is het nog pril, om dan meteen te gaan emigreren is wel een erg grote stap... Zou wat tussenstappen nemen om wat "zekerder" te zijn...

I can see clearly now... lala lala!

KimDai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-04 16:23

Citaat:
Ben nu toch wel benieuwd ... waar zit je ongeveer?

Ik woon nu in het plaatsje Antwerp, Ohio voor nog een week of drie en dan ga ik echt terug naar Nederland... woon op een boerderij en Stef werkt daar. Hij wil graag boer worden en een eigen boerderij kopen in de toekomst.

Citaat:
Oeh.. spannend.. ik zou eerst laten bezinken in hoeverre je voor een man je leven zo over hoop wil zetten..

Daar heb je heel erg gelijk in... dat is eigenlijk ook hetgeen wat mij tegenhoud om de beslissing te nemen naar Amerika te gaan... Heb 4,5 jaar een relatie gehad en alles voor hem aan de kant gezet.. en nu ben ik eindelijk wat meer aan mezelf gaan denken en nu dit. Verward

Citaat:
Ik zou lekker teruggaan, en hem over laten komen in november, en eventueel van het voorjaar nog ene keertje. Als alles dannog koek en ei is, kan je een jaartje daar gaan studeren, en als je dan nog overtuigd bent van jullie liefde, ik zou zeggen: Ga ervoor

Is inderdaad zoals ik het nu zie het beste..maar ik heb het gevoel dat dit meer impact op mij gaat hebben dan ik nu kan overzien... maarja dat zien we dan wel weer...

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie