Grijskenteken BLIJFT!!!!!!!!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
ikke

Berichten: 37519
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 22:54

Lovely schreef:
Ja, die zijn er, altijd al geweest en zullen er ook altijd blijven.

Het grijze kenteken is ooit begonnen als een verkapte subsidie op goederenvervoer en goederenvervoer is een bedrijfsmatigheid en geen particuliere bezigheid. Dat particulieren jarenlang meegesnoept hebben was leuk, maar het is nu over, wen er maar aan.

Nope, dat vertik ik! Als het werkelijk over en uit is met grijs kenteken, dan rijdt ik alleen nog outo's van meer dan 25 jaar oud (heb er 3), dan vertik ik het helemaal om nog een cent wegenbelasting te betalen.
Als ze dan gaan zeiken dat je voor minstens een auto moet betalen, ook goed, koop ik wel een Mercedes 614, met 5500kg op kenteken, ben ik voor 60 euro per drie maanden ook binnen Extreme duivel Als zij denken mij linksom aan te kunnen pak ik ze rechtsom gewoon dubbel terug. Gaat weer jaaaaaren duren voordat ze doorhebben op die manier gepakt te worden.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info


Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 23:05

Fasel schreef:
Sylvia, zou je het eens willen navragen???? Ik ben wel benieuwd eigenlijk.


Een stichting is niet btw-plichtig, ook niet als ze bv reclameruimte verkopen; ze zijn pas BTW-plichtig als ze een commerciƫle onderneming drijven, bv een winkeltje.

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-04 23:22

ikke schreef:
Nope, dat vertik ik! Als het werkelijk over en uit is met grijs kenteken, dan rijdt ik alleen nog outo's van meer dan 25 jaar oud (heb er 3), dan vertik ik het helemaal om nog een cent wegenbelasting te betalen.
Als ze dan gaan zeiken dat je voor minstens een auto moet betalen, ook goed, koop ik wel een Mercedes 614, met 5500kg op kenteken, ben ik voor 60 euro per drie maanden ook binnen Extreme duivel Als zij denken mij linksom aan te kunnen pak ik ze rechtsom gewoon dubbel terug. Gaat weer jaaaaaren duren voordat ze doorhebben op die manier gepakt te worden.


Er zijn altijd wel gaten in de mazen waar je toch nog door heen kan glippen. Er zal best wel ergens een artikel of wat dan ook dat je gewoon als partikulier door kan tuffen in een grijs kenteken auto.
Zo 10 jaar geleden moest je auto een laadvermogen hebben van .. m3 om grijs te blijven rijden. Je laat er een kap of wat dan ook erop zetten en je kan gewoon weer grijs tuffen.
Misschien nu komt er wagens met dubbele cabine is geel, enkel en 1 1/2 cabine is grijs. De auto is altijd een melkkoe geweest.
Dat kwartje van Kok was toch ook tijdelijk???? Dus niet!!!!!

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 23:25

Phia, wie zegt dat dat kwartje voor eeuwig blijft? Zolang er nog een mogelijkheid is dat 't er nog uitgaat is 't tijdelijk. En inmiddels zijn 't nog maar 11 cent.

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-04 23:35

Sylvia schreef:
Phia, wie zegt dat dat kwartje voor eeuwig blijft? Zolang er nog een mogelijkheid is dat 't er nog uitgaat is 't tijdelijk. En inmiddels zijn 't nog maar 11 cent.


Werd dat niet uidrukkelijk gezegt dat het tijdelijk was? Dan duurt tijdelijk al heel wat jaartjes.
Nu is het er nog steeds. De auto weer als melkkoe. Je betaald nu zo wat 1.26 euro voor 1 liter benzine, dat is wel 2 gulden 78 :(

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 23:38

Neem de bus dan?

1 jaar, 2 jaar, 20 jaar... Dan is 't nog tijdelijk.

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 23:52

Lang leve de PVDA.. we betalen nou dat kwartje al jaaaaaren.. tegen de tijd dat Kok al lang dood en begraven is betalen we het waarschijnlijk nog steeds..

*Maak mij niet gek dat kan ik zelf veel beter*

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 23:55

We zullen maar niet over 't kabinet-Balkenende beginnen Schijnheilig

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 00:00

Hahaha nee dan zijn we het vast minder met elkaar eens dan in dat andere topic Schijnheilig

*Maak mij niet gek dat kan ik zelf veel beter*

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-04 00:00

Sylvia schreef:
Neem de bus dan?

1 jaar, 2 jaar, 20 jaar... Dan is 't nog tijdelijk.


Tsja, bussen rijden hier niet op het platteland. Ik ben aan een auto gebonden. 1ste winkel is 4 km verderop.

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 00:25

Als ze hun energie nou eens steken in het onderzoeken naar wat voor soort praktijken ze nutteloos geld insteken........de miljarden die ze verspillen aan onnodige bouwprojecten, hsl lijnen, vechtvliegtuigen en allerlei andere onzin. Dan zouden ze miljarden kunnen besparen en dat grijze kenteken gewoon kunnen besparen.

Het is begrijpelijk dat de broekriem strakker moet. Dat kan ook niet anders na al die jaren van overdreven welvaart die we hebben gehad, die rekening krijgen we nu gepresenteerd. Door zoveel dingen is de economie langzaam naar de knoppen aan het gaan. Dat kan alleen maar teruggedraaid worden door met zijn allen keihard weer te gaan werken. Dus alle ambtenaren weer gewoon 24 vrije dagen per jaar, ipv 50. Daarnaast weer een normale 40 urige werkweek ipv 36 enz enz.

Maar met dit soort kleine dingen denk ik niet dat het veel beter word.

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 00:29

Hoe zit het eigenlijk met dat rijden op plantaardige olie? In Duitsland zijn ze daar al vrij ver mee in de plannen dacht ik...

*Maak mij niet gek dat kan ik zelf veel beter*

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-04 00:33

Minister van Bodemloze Putten moet er komen. Ik denk dat ze rot schrikken wat er onnodig over de balk is gegooit.
Maar als ze weer wat eurootjes nodig hebben, dan wordt de autobezitter of rijder weer gepakt.

Hier in Spierdijk rijden geen bussen, we hebben geen buurtsuper meer, dus zijn wij afhankelijk van een auto. Zo zijn er velen.

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 00:34

Fiets Lachen

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 00:36

PhiaBink schreef:
Minister van Bodemloze Putten moet er komen. Ik denk dat ze rot schrikken wat er onnodig over de balk is gegooit.
Maar als ze weer wat eurootjes nodig hebben, dan wordt de autobezitter of rijder weer gepakt.

Hier in Spierdijk rijden geen bussen, we hebben geen buurtsuper meer, dus zijn wij afhankelijk van een auto. Zo zijn er velen.



Waarom denk je dat de accountants dit jaar de jaarrekeningen van de gemeentes niet willen goedkeuren? Dat is zo enorme puinhoop, daar word je niet goed van. Maar als je de gemeentes daar over spreekt is het nooit die gemeente, maar altijd hun buurman Haha!

487 gemeentes in Nederland hebben problemen om de jaarrekening goedgekeurd te krijgen. De accountants hebben aan de bel getrokken. Dit heeft allemaal te maken met het duale stelsel wat is ingevoerd. Een groot probleem zijn de onnodige uitgaves die gedaan zijn. Zowel door ministeries als gemeentes als provincies.

Als ze daar nou eens efficient gaan werken, dan zou dat miljarden besparen!

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-04 00:39

Sylvia schreef:
Fiets Lachen


8 km fietsen met boodschappen tassen vol????????? Dat mag jij eens een week komen doen. 1 lange rechte weg zonder beschutting van bomen of huizen. Je kan ook 8 km de andere kant op zonder beschutting van bomen of huizen.
Nee er zijn nog streken in NL die het openbaar vervoer niet eens kennen. Hier word je weer gedwongen om een auto te nemen.
Laatst bijgewerkt door PhiaBink op 25-09-04 00:40, in het totaal 1 keer bewerkt

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-04 00:39

Pipo schreef:
Waarom denk je dat de accountants dit jaar de jaarrekeningen van de gemeentes niet willen goedkeuren? Dat is zo enorme puinhoop, daar word je niet goed van. Maar als je de gemeentes daar over spreekt is het nooit die gemeente, maar altijd hun buurman Haha!

487 gemeentes in Nederland hebben problemen om de jaarrekening goedgekeurd te krijgen. De accountants hebben aan de bel getrokken. Dit heeft allemaal te maken met het duale stelsel wat is ingevoerd. Een groot probleem zijn de onnodige uitgaves die gedaan zijn. Zowel door ministeries als gemeentes als provincies.

Als ze daar nou eens efficient gaan werken, dan zou dat miljarden besparen!


Dus een minister van Bodemloze Putten

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 00:49

Moet die dan bodemloze putten maken of ze dempen? Of moet ie ze opzoeken?

*Maak mij niet gek dat kan ik zelf veel beter*

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 01:06

PhiaBink schreef:
8 km fietsen met boodschappen tassen vol????????? Dat mag jij eens een week komen doen. 1 lange rechte weg zonder beschutting van bomen of huizen. Je kan ook 8 km de andere kant op zonder beschutting van bomen of huizen.
Nee er zijn nog streken in NL die het openbaar vervoer niet eens kennen. Hier word je weer gedwongen om een auto te nemen.


Ik woonde tot 2 jaar geleden op 6 km van 't dorp en dus ook van de dichtsbijzijnde winkels. Ik fietste tijdens vakanties van mijn ouders dus iedere keer 12 km met een fiets vol boodschappen, daar hebben ze fietstassen voor uitgevonden. De dichstbijzijnde bushalte was 5 km fietsen, 't dichstbijzijnde station ook 6. Daarbij ben ik 6 jaar lang met zware boekentassen door weer en wind naar school gefietst, die 10 km verderop lag.

Waar een wil is is een weg, niemand verplicht je de auto te nemen.

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 01:21

Een fietskarretje kun je ook veel in kwijt..
Maar geef toe dat je als je buitenaf woont wel meer/eerder afhankelijk bent van een auto dan wanneer je in een stad of dorp woont. Als je jong bent gaat het misschien ook nog wel.. maar als je oud bent of lichamelijk niet helemaal happy dan word het al snel een ander verhaal.. moet zeggen dat ik in mijn eigen omstandigheden ook in de stad niet graag zonder auto zou willen..

*Maak mij niet gek dat kan ik zelf veel beter*

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 01:28

Dat is mooi want mijn vriendin heeft ook een grote auto op grijs kenteken.

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 01:31

Maar Jura heeft een bedrijf, is 't niet? In dat geval kan ze haar grijs kenteken wsn wel houden.

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-04 08:52

toscana"]
Een fietskarretje kun je ook veel in kwijt..
Maar geef toe dat je als je buitenaf woont wel meer/eerder afhankelijk bent van een auto dan wanneer je in een stad of dorp woont. Als je jong bent gaat het misschien ook nog wel.. maar als je oud bent of lichamelijk niet helemaal happy dan word het al snel een ander verhaal.. moet zeggen dat ik in mijn eigen omstandigheden ook in de stad niet graag zonder auto zou willen..
[/quote]


[quote="sylvia schreef:
Ik woonde tot 2 jaar geleden op 6 km van 't dorp en dus ook van de dichtsbijzijnde winkels. Ik fietste tijdens vakanties van mijn ouders dus iedere keer 12 km met een fiets vol boodschappen, daar hebben ze fietstassen voor uitgevonden. De dichstbijzijnde bushalte was 5 km fietsen, 't dichstbijzijnde station ook 6. Daarbij ben ik 6 jaar lang met zware boekentassen door weer en wind naar school gefietst, die 10 km verderop lag.

Waar een wil is is een weg, niemand verplicht je de auto te nemen




Hier heeft iedereen 1 of 2 auto's. Hoe moet ik stro gaan halen voor 6 paarden?. Dat gaat niet op de fiets met een karretje er achter. Hoe moet ik voer halen voor 6 paarden, gaat ook niet met een karretje achter je fiets. Ik ben lichamelijk niet zo toppie, dus een auto heb ik echt nodig. Net 2 operaties achter de rug. Ik ben ook geen 20 meer. Een fiest is heerlijk als je in een stad woont, maar een auto heb je hier echt wel nodig.

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 11:07

ikke schreef:
Nope, dat vertik ik! Als het werkelijk over en uit is met grijs kenteken, dan rijdt ik alleen nog outo's van meer dan 25 jaar oud (heb er 3), dan vertik ik het helemaal om nog een cent wegenbelasting te betalen.
Als ze dan gaan zeiken dat je voor minstens een auto moet betalen, ook goed, koop ik wel een Mercedes 614, met 5500kg op kenteken, ben ik voor 60 euro per drie maanden ook binnen Extreme duivel Als zij denken mij linksom aan te kunnen pak ik ze rechtsom gewoon dubbel terug. Gaat weer jaaaaaren duren voordat ze doorhebben op die manier gepakt te worden.

Hahaha, zo kan het ook natuurlijk. Gelukkig kun jij een hoop zelf met die auto's. De meeste mensen kunnen dat niet zelf en zijn al gauw een vermogen kwijt aan de monteur en dan worden de principes ineens heel erg duur.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 15:11

ikke schreef:
Nope, dat vertik ik! Als het werkelijk over en uit is met grijs kenteken, dan rijdt ik alleen nog outo's van meer dan 25 jaar oud



Dat schreef ik enige pagina's terug al.
Maar je hebt gelijk Love ik heb gemakkelijk praten, mijn man kan ook alles maken, alhoewel er zelden iets mis is met ons ouwetje Haha!

Men kan alleen discussiƫren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Britta31, Froukje, GrapeshotBot, Heide83, karinmanon, Mar_X, Marjo, Muronia, Pellelilly, Prairy, rocky_1995, SteffiiY, venga, xLauLaUx, xPabloBokt en 129 bezoekers