wat vinden jullie van wellant college in dordrecht

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Elina
Berichten: 59
Geregistreerd: 17-04-04
Woonplaats: Ridderkerk

wat vinden jullie van wellant college in dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-04 13:40

hey,
Ik ga volgend jaar naar het wellant college in dordrecht, maar ik hoor hier best veel negatieve dingen over. Scheve mond
zoals dat je er niks leert en dat het niet goed georganiseerd is allemaal. Verward
Zijn er hier mensen die paardenhouderij nivo 4 doen op het wellant college in dordrecht??
En wat vinden jullie ervan?? Slim

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 13:42

ten eerste moet je weten dat geen enkele school goed georganiseerd is
althans, ben er nog geen tegengekomen waar dat wel zo is

een vriendin van me heeft er op school gezeten en die heeft het goed naar de zin gehad en ook een tijdje in de paarden heeft gewerkt
zij werkt nu op een kantoor
paardenwerk ging ivm lichamelijke klachten niet meer

en over het wel of niet iets leren , tja dat ligt toch aan de leerling zelf
die moet er voor gaan en die moet het doen
de school is er alleen om je te vertellen wat je moet leren en om de toetsen af te nemen

PartoutZ

Berichten: 5409
Geregistreerd: 08-11-03
Woonplaats: Puttershoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 13:57

draumpje schreef:
ten eerste moet je weten dat geen enkele school goed georganiseerd is
althans, ben er nog geen tegengekomen waar dat wel zo is

een vriendin van me heeft er op school gezeten en die heeft het goed naar de zin gehad en ook een tijdje in de paarden heeft gewerkt
zij werkt nu op een kantoor
paardenwerk ging ivm lichamelijke klachten niet meer

en over het wel of niet iets leren , tja dat ligt toch aan de leerling zelf
die moet er voor gaan en die moet het doen
de school is er alleen om je te vertellen wat je moet leren en om de toetsen af te nemen


Ben ik ook helemaal met je eens...

Ik zit nu op het wellant college in Dordt... en ben er niet echt over te spreken...
Dat Draumpje haar vriendin het wel goed naar haar zin heeft gehad, kan ook goed kloppen want al die hogere klassen hebben het nog goed!!
Dit jaar is er namelijk een nieuw systeem (natuurlijk leren) gekomen en die was echt Bagger!! het eerste halve jaar is helemaal vergooit en het tweede leek beter te komen maar de leraren waren zo druk bezig met het verbeteren ervan dat wij daar de duppe van werden... Er is zelf 1 leraar overspannen en voor de andere scheelt het volgens mij ook niet veel... maar ja dat is natuurlijk geen excuus... wij komen daar om te studeren en als er dan vanuit school weinig gebeurd dan zal er van een net geen VMBO leerling meer ook niet veel komen... we waren zo vrijgelaten dat we op den duur met radio aan... zakken chips en voeten op tafel een beetje gezellie zaten te doen... Er was gewoon geen motivatie... een hele enkeling deed iets (2 van de 40).. ook is de helft al van school af en gaan er veel van degene die over zijn gebleven ook niet verder.. waaronder ik...
Ze hebben dit jaar belooft dat volgend jaar beter gaat worden... maar ik en mijn ouders geloven daar niet meer in... en hebben ook geen zin om voor een weer onzeker jaar zoveel geld neerte leggen... voor het zelfde geld is het wel gewoon goed en hebben ze geleerd van dit jaar... maar het vertrouwen is een beetje op...

Dit is natuurlijk wel het verhaal over dit jaar... hoe volgend jaar is... weet ik niet... wij hebben al wel een heel mooi schema gezien hoe voor ons volgend jaar eruit zou gaan zien... dus wie weet is het dan wel beter!!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132051
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 15:13

Ik heb je topic verplaatst naar Algemeen omdat de vraag niet over paarden gaat Knipoog

Bollee

Berichten: 475
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 16:59

Wat toevallig, eerst wilde ik naar dat college gaan! dat heb ik toch maar niet gedaan, maar dat gaat niet omdat die school misschien niet goed georganiseerd is... toen ik naar een open dag was geweest leek het me juist een hele leerzame, leuke, gezellige school!

Charaz

Berichten: 24291
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 17:41

Ik ga volgend jaar ook naar 't Wellant en paardenhouderij nivo 4 doen. Ben je ook op de voorlichtingsavond geweest laatst?

Elina
Berichten: 59
Geregistreerd: 17-04-04
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-04 17:56

gezellig Haha!
nee ben niet op de voorlichtingsdag geweest. kwam er namelijk een beetje laat achter...

Quarterh0rse

Berichten: 8491
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 18:18

ik ga daar ook heen en ga dierenverzorging niveau 4 doen..
ik ben idd benieuwd hoe het op die school gaat na al deze verhalen Lachen

Dees1980

Berichten: 2236
Geregistreerd: 13-06-04
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 19:21

Zover ik hoor is het een goede school, ik werk er elke zondag op het moment bij stapvoets met de haflingers en de kar rijden die staan ook op het welland

wynoah

Berichten: 1650
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 20:01

Ik heb er echt heel veel lol gehad, maar echt helemaal niks geleerd.

In de eerste krijg je wiskunde en dan leer je wat -1+2 is. Echt heel suf. Meestal is 1/3 van je klas maar op school, als het niet minder is.
Daarbij neemt geen enkele paardenhouder die opleiding serieus. Werk in de paarden vind je door ervaring en niet via die opleiding.

En ze zeggen trouwens elk jaar dat ze alles gaan verbeteren Knipoog

PartoutZ

Berichten: 5409
Geregistreerd: 08-11-03
Woonplaats: Puttershoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 23:11

_inge_ schreef:
En ze zeggen trouwens elk jaar dat ze alles gaan verbeteren Knipoog


En daar heb ik dus geen zin in... Al die loze beloftes...

En je zegt het zelf ook al... in de paarden kom je niet ver met een diploma, maar echt door alle ervaringen!! En die heb ik al heel veel opgedaan door mijn stage's (ik had hele goede) en door Jordy!
En tuurlijk zijn die ervaringen niet voldoende... maar ik had zoiets van "Zonder dat papiertje kom ik er ook wel!" ... Dus ga ik het nu gewoon langs een andere weg proberen!! Haha!

Stopcontact
Berichten: 8860
Geregistreerd: 27-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 15:48

Ik zit ook op he wellant college in dordrecht, alleen dan op het VMBO. Doe nu het 3e leerjaar. 1e en 2e leerjaar heb ik op een andere school gedaan. En vergeleken met die school ben ik onwijs blij met deze school Lachen

PartoutZ

Berichten: 5409
Geregistreerd: 08-11-03
Woonplaats: Puttershoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 18:52

_Punky_ schreef:
Ik zit ook op he wellant college in dordrecht, alleen dan op het VMBO. Doe nu het 3e leerjaar. 1e en 2e leerjaar heb ik op een andere school gedaan. En vergeleken met die school ben ik onwijs blij met deze school Lachen


Wellant VMBO is heel anders als het MBO...
Ander directeurtje enzo... mijn zusje (Nassie @ bokt) heeft haar eerste 2 jaar op een school gezeten waar het niet echt goed meeging en nu is ze overgeplaats naar het Wellant in Klaaswaal (VMBO)... en daar is ze ook heel tevreden mee...

Een stalgenootje van me deed Dierverzorging MBO (niveau 4) op het Wellant in Dord en was er ook niet tevreden over... zij heeft een baan in die branch kunnen vinden en is gaan werken en 1 dag naar school... die kant van de opleiding is vele male beter!!

Don_Zhivago

Berichten: 6608
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 22:04

ik zit daar ook op school en ik vind de dieren daar zielig...
sommige dan he..

CaLiMeR0
Berichten: 62
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 13:42

Hey!! een vriendin van mij zit daarop! maar ze heeft het echt naar der zin.. maarja verder weet ik ook niet..

AssiejJarig
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 13:44

ik ben van plan om er volgend jaar heen te gaan. Ik zit nu in de 3e, dus ik moet natuurlijk de 4e nog afmaken, en hopen dat ik slaag.

Ik ben helemaal van plan om daar heen te gaan, ik heb er verder nog niets negatiefs over gehoord.. dus mijn beslissing staat vast!!

Steff_

Berichten: 5394
Geregistreerd: 27-12-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 13:54

Ik zou er heen gaan, maar ik had eigenlijk alleen maar negatieve dingen van mensen gehoord, en ik kon niet veel met die opleiding die ik zou doen, dus ben er maar niet heen gegaan

dekoezegtboe

Berichten: 3568
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 17:15

ik vind dat een school moet passen bij je persoon.... ik ben ook in Dort wezen kijken maar ik vond het te groot enzo....
de organisatie is op iedere school niet al te best,... wij wachten al bijna een half jaar op onze "P" en hebben vaak lokalen te kort...
Natuurlijk leren is in princiepe een mooi concept en ik denk ook dat het wel kan werken als je de ruimte en de docenten hebt met ervaring in natuurlijk leren... het is nog een betrekkelijk nieuw concept dus het is waarschijnlijk ook voor een gedeelte wennen en aftasten.... (ik was de eerste 2e fase lichting op de havo en dat was ook echt een ramp)