anwb intest

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
chippie
Berichten: 53
Geregistreerd: 20-04-04

anwb intest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-04 19:24

Vandaag intest gehad.
Ging erg goed, na 2 rondjes parkeerterrein zei de instructeur: zo, het gaat goed, dus we gaan de weg op...
Ok..
Ik zat dus voor de eerste keer in de auto, maar gelukkig ging het aardig vloeiend allemaal.
De woonwijk in. 101 drempels gehad, ging goed, geen op of aanmerkingen.
Zelf gekeken en richting aan geven, schakelen, sturen.
Nog steeds goed.
Moest de instructeur er zelfs op wijzen dat ik mn knipperlicht vergeten was aan te doen.
Hij was er niet echt bij zeg maar..
Toen gingen we weer de weg op, 70 km weg... slik...
Ok, ging goed. Na 5 km zelfs nog een klein stukje snelweg gedaan (eerste afslag er weer af...)
...slik..
Alles goed doorstaan, alleen vond ik het erg vreemd dat ik zelfs al een stukje snelweg heb gereden...
ging wel erg hard hoor, zo de eerste keer achter het stuur...
Hij heeft geen ingreep gedaan.
Ik hoorde van meerdere mensen die intest bij anwb hebben gedaan dat ze alleen op het parkeerterrein hebben gereden, industrieterrein en hooguit een stukje woonwijk.
Dus ik had een goed gevoel erover, en verwachtte dat ik wel een C of D pakket zou krijgen, aangezien hij zei dat het zo goed ging.
Vervolgens verteld ie me dat ik een E pakket krijg Boos! kassa! scheelt een hoop geld...

Nou wil ik van jullie weten;
Is het nou normaal dat je zoveel al doet als je voor het eerst in een auto rijdt, en als je nergens commentaar op krijgt dat je dan maar een E pakket krijgt???
Ik snap er niet zoveel van, hij heeft echt nauwelijks iets gezegd dat ik iets fout deed.


Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 20:10

Doet men bij een intest ook niet zoveel, daar kijkt men alleen of je het al een beetje kan, en schat een beetje in hoe snel je leert.
Oftewel, hoeveel lessen er voor nodig zijn.

Bij de echte rijlessen krijg je waarschijnlijk nog wel genoeg commentaar.
Hoeveel rijlessen is een E pakket trouwens bij de ANWB?

*Na regen, komt zonneschijn... zegt men*

chippie
Berichten: 53
Geregistreerd: 20-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-04 20:14

34 lessen.
Kost me €1.769,-
Ja, ik denk ook wel dat ik straks genoeg commentaar ga krijgen ,
maar vind het zo raar dat ie zei dat alles goed ging, en dat ik zelfs al stukje snelweg gedaan heb...
En dan nog een E pakket heb...

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 20:45

34 lessen is op zich niet veel. Ik kan natuurlijk niet inschatten hoe goed jij rijdt, en het is ook best wel afhankelijk van de instructeur hoeveel ze je laten doen. Ik heb niet bij de ANWB gelest, maar bij een andere rijschool die ook met een intest werkte, ik kreeg toen een pakket van 42 lessen.

Mocht jij nog zo 'slecht' (klinkt niet erg aardig, maar weet even niet hoe ik het moet omschrijven) rijden dat je nog 34 lessen nodig hebt, vind ik het wel enigzins onverantwoord dat hij zo slecht oplet en je gelijk de snelweg op laat gaan.

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Caye

Berichten: 7505
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: 070

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 20:56

ik heb 6 jaar geleden me rijbewijs gehaald in 11 lessen ( 1 keer geslaagd) ikke mzzel!!!!!!!! ( euh.. ik reed vaker ZONDER rijbewijs rond.. jaja ik weet was fout)

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 21:35

34 lessen is tegenwoordig niet meer zo veel.

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei!

wyko

Berichten: 2044
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 22:27

Ik had het met 25 lessen.
Verder nog nooit zelf in een auto gereden voordat ik met rijlessen begon.

Nieuw profiel! Eindelijk

Snader
Berichten: 1560
Geregistreerd: 01-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 07:41

ANWB rijopleidingen vind ik persoonlijk niet echt goed...

Dat vooraf bepalen hoeveel lessen je nodig hebt slaat nergens op. Dat kun je nooit inschatten. (Stel je 1e les gaat slecht, maar je krijgt ineens de slag te pakken?) En de kwaliteit van de lessen kan het naar mijn mening ook niet opnemen tegen de particuliere. (vooral de eenmanszaakjes, die hebben een naam hoog te houden! )

Maar goed, dat is mijn ervaring. Knipoog

Caira
Berichten: 26044
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 07:47

Ik snap ook niet dat je van tevoren al kunt zeggen hoeveel lessen iemand nodig heeft! Zou ik dus ook niet mee accoord gaan!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 08:23

Ik heb wel bij een kleine rijschool les gehad, en overigens echt super les gehad
Maar ik had een pakket gekocht bij een landelijke organisatie, die het dan uitbesteden aan die kleine rijscholen. Ik heb ook een intest gedaan, en mijn instructeur heeft het toen heel goed in kunnen schatten Overigens was het bij mij zo, dat je niet persé ook dat aantal lessen hoefde te volgen. Bleek je minder nodig te hebben dan kon je je geld terug krijgen, had je meer lessen nodig dan betaalde je nog wat bij.
Maar een ervaren instructeur kan dat dus wel inschatten Lachen

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 09:14

Voor dat geld, heb ik 41 lessen, en 2 examens gehad!
En gister geslaagd Haha!
Op intest geven ze nooit echt les, ze kijken hoe jij op situaties reageert en hoe je het oplost. Maar een instructeur moet dan wel alert zijn!
Ik heb bij een rijschool gelest, die gewoon meteen met lessen begon, en na 10 lessen pas zei van je hebt ongeveer zo veel nodig. Dan kunnen ze veel betere inschatting geven.
Hij schatte bij mij minder dan dat ik gelest heb uiteindelijk, maar voor mijn eigen gevoel toch nog een paar lesjes gedaan.

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _chou, Arlette1991, dierenfan, Gianti, haffiefreak, lenaa_tje, Lestria, meniekske, Miesemuisje, Nanu, Nathalie18x, supertammy, Unit, Wescha, XxLMMxX en 48 bezoekers