Slijmbeursontsteking?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Slijmbeursontsteking?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-04 09:18

Heeft iemand hier toevallig ervaring mee? Ik baal van de zeurende irritante pijn in mijn schouder. Loop nu al een hele tijd met pijnklachten, maar eerst waren ze anders. Ik dacht eerst dat het kwam door sjouwen met een (te) zware tas, en dus dat het vanzelf over zou gaan. Niet dus. Nu is het nog steeds, en vervelender zelfs. Straks even de dok gebeld. Ik moest het nog eventjes aankijken (het is nog draaglijk hoor), maar het zou een beginnende slijmbeursontsteking kunnen zijn. Nu ben ik door mijn gaarheid (net klaar met werken --> vannacht gewerkt) eigenlijk alles vergeten te vragen!

Iemand die me iets kan vertellen hierover? Wat voor soort pijn? behandeling? Etc? Alvast bedankt!

Op het randje van de afgrond..is het uitzicht het mooist!.......


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 09:24

Yep, dat heb ik chronisch. De laatste tijd gaat het vrij goed omdat ik sterker ben en de omliggende spieren etc. in een goede, gezonde conditie heb. Daardoor is het gewricht stabieler en is de irritatie kennelijk wat afgenomen. Bij nieuwe onbekende bewegingsschema's krijg ik direct weer last.
Manuele therapie heeft mij goed geholpen, vooral de dingen die ik leerde over beweging, ontspanning en aanspanning. Een cortisonen behandeling heb ik nooit gehad, de reumatoloog vond me toentertijd te jong daarvoor en inmiddels heb ik het zodanig onder controle dat het niet meer hoeft.

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 09:47

Mijn bazin heeft het! Best erg. Heel erg lastig, let op met ermee blijven lopen, dan kan het chronisch worden (Zei ze tenminste)

8-) Misschien klein van stuk, maar niet klein te krijgen. 8-)

Babsiej

Berichten: 6236
Geregistreerd: 23-09-02
Woonplaats: Aan het eind van de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 11:49

Ik heb het ook.. maar dan in mn pols en ellebooggewricht, komt op hetzelfde neer, en ik heb het ook chronisch, is heel erg vervelend, en erg pijnlijk. Zit momenteel ook in de ziektewet, omdat ik mijn linkerpols helemaal niet meer kan bewegen:( Ik volg nu ook fysiotherapie, maar dat helpt bij mij nog niet. Sterkte ermee.

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 12:22

Ja heb ik in het verleden ook twee keer gehad in de schouder, heel pijnlijk.
Mijn moeder heeft er zelfs een soort prik voor gekregen zodat het minder moest worden.
Als het aan blijft houden toch even naar de huisarts gaan.

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-04 13:23

Vanes schreef:
Ja heb ik in het verleden ook twee keer gehad in de schouder, heel pijnlijk.
Mijn moeder heeft er zelfs een soort prik voor gekregen zodat het minder moest worden.
Als het aan blijft houden toch even naar de huisarts gaan.


Kun je beschrijven hoe de pijn ongeveer aanvoelt? Ik had eerst een soort spierpijn / ontstoken-spierpijn, maar nu is het een soort zeurderige pijn die zich ook wat verspreid, richting mijn nek en door mijn hele arm omlaag Scheve mond

Op het randje van de afgrond..is het uitzicht het mooist!.......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 13:31


Samantha_

Berichten: 10796
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 13:42

Ik heb t ook, al heel lang. Het begon aan een kant van m'n heup/bil. Een jaar later had ik t aan beide kanten. Ik heb er nu al een jaar of 3-4 last van. Heb fysio gehad, maar dit hielp niet echt. Ik heb er met paardrijden geen last van, behalve als ik een draai maak als ik zit, dan wil t wel pijn doen. Of met afstappen soms. Verder als ik veel zittend werk heb, heb ik er ook last van.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: blacky15, dasalijn, Iloveiswan, manonutjuh, Paardennamen, Perros en 180 bezoekers