faalangst

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
flopsy

Berichten: 738
Geregistreerd: 02-02-01
Woonplaats: voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-01 16:13

hallo,
Ik heb sinds eind vorig jaar op school, bij proefwerken en andere dingen voor een cijfer erge faalangst. Nou dacht ik dat het wel zou overgaan, maar ik heb het dit jaar ng net zo hard, en zelfs nog erger, erg vervelend. Bij bijna elk proefwerk van alle mogelijke vakken heb ik tegenwoordig een black out, en is alles in een keer 'weg'. Vandaag had ik een wiskunde proefwerk en dat ging zo verschrikkelijk slecht dat ik er maar mee opgehouden ben, terwijl ik me er helemaal rot voor had gewerkt, het hoofdstuk 4 (!!) keer had gemaakt om het maar goed te laten gaan, maar het heeft niet geholpen, alles was weer weg. Ik begin nu steeds meer tegen elk iets voor een cijfer op te zien, en m'n cijfers gaan ook steeds meer achteruit terwijl ik zo m'n best doe! Zijn er hier op bokt nog mensen die dit ook hebben (of hadden) en hebben jullie nog wat tips voor me? ik word er nou echt steeds gekker van, en niks helpt...
groetjes en alvast bedankt
flore

oh ja ik wist niet waar ik dit topic moest plaatsen, het mag overgezet worden naar de jeugdhonk of waar dan ook.

I'm a nobody, nobody is perfect, therefore I'm perfect!


Kajelleke
Berichten: 259
Geregistreerd: 14-09-01
Woonplaats: Leuven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-01 16:30

Flopsy,
Verwachten jou ouders (te) veel van jou of is de richting te zwaar? Kan je hier met iemand over praten? Doen hoor!

je sloot je ogen, het werd donker maar de mist bleef... morgenvroeg trekt hij op maar jij zal de zon niet meer zien...

Whisper

Berichten: 132
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-01 17:05

Heeft jouw school ook faalangsttesten ?
Bij ons op school wel.
Zo kunnen de leraren opmaken hoeveel faalangst je hebt etc. Aan de hand van zo'n test probeert de school aandacht er aan te besteden en over te praten en dit helpt vaak wel.
Probeer dus hulp te zoeken en vaak is die hulp wel te vinden op school .
Ik hoop dat je er wat aan hebt!

[i:827a22a2f5][color=darkred:827a22a2f5]probeer eerst het probleem bij jezelf te zoeken en dan pas bij het paard[/color:827a22a2f5][/i:827a22a2f5]

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-01 18:01

praat eens met je mentor/coordinator erover. veel scholen hebben een faalangst cursus, waarbij je veeel ontspannings oefeningen moet doen. succes ermee

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Marsje
Berichten: 8089
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-01 18:08

Dat probleem ken ik. Heel vervelend als je het hebt. Ik heb het zelf ook gehad. Weet niet of het echt faalangst was, maar ik kon ook leren wat ik wou, maar ik bleef slecht scoren. Misschien is het idd faalangst bij jou, of zoals hierboven al gezegd, dat de richting ietsje te zwaar is. Heb je er al met je dekaan over gepraat?

Geen onderschrift.

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-01 18:13

wij HADDEN op school faalangst lessen, vele kinderen zijn dr 'beter'van geworden.
Ik heb neit echte faalangst, maar ik heb zeg maar duitsangst, elke keer als we duits SO hebben en ik heel goed geleerd hebw eet ik het enit meer.
Echt stinkmodder, zit er soms gewoon om te janken, ik haat dat zo.

maar ik heb geen tips, sorry

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

flopsy

Berichten: 738
Geregistreerd: 02-02-01
Woonplaats: voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-01 23:02

dank jullie wel! het ligt in ieder geval niet aan de riching, die is echt niet te zwaar, ik snap de stof allemaal wel...
Ik heb op school de faalangstcursus al 2 keer gedaan, maar dat heeft niet echt veel resultaat geleverd Boos!

I'm a nobody, nobody is perfect, therefore I'm perfect!

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 11:19

Jij bent bang onvoldoendes te halen en doordat je onvoldoendes haalt, wordt het elke keer moeilijker je erover heen te zetten.

Als je nou eens goed leert, zodat je alles goed kent en dan naar het proefwerk gaat met het idee van: nou, een onvoldoende meer of minder maakt ook niet uit...

Het is misschien makkelijk gezegd, maar misschien helpt het...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: aliida, ComscoreBot, Felixity, fleurtjeuh, karinmanon, Leo, Maaike_Indy, Mariett, Merileth, nicole_floor, primera, Roosch, Supervixen, Swift, Thrive en 168 bezoekers