wie heeft er een opleiding gedaan in de toerisme?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Girl In The Mirror

Berichten: 3156
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 15:21

Ik heb vorig jaar 1 jaar MTRO aan 't Landstede in Zwolle gedaan, maar ik ben er dus na 1 jaar al mee gestopt. Ik vond dat we er te weinig leerden, en na een half jaar vertelden ze ook dat je er eigenlijk heel weinig mee verdiende met een baan in de toerisme. Ook haddden ze het op open dag enzo mooier laten lijken; reizen en buitenland enzo maar in de praktijk blijkt dat tegen te vallen en gaan de meeste op een reisbureau of vvv oid werken. Opleiding zou 4 jaar duren waarvan 1,5 jaar stage maar dat zou zeer waarschijnlijk ook op een VVV, reisbureau of ANWB zijn en dat zag ik absolĂșut niet zitten dus ben ik er mee gestopt. haha ik zie al meer in dit topic die MTRO in Zwolle hebben gedaan Haha!

_Jis_Ka

Berichten: 424
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Land van Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 21:34

Girl In The Mirror schreef:
Ik heb vorig jaar 1 jaar MTRO aan 't Landstede in Zwolle gedaan, maar ik ben er dus na 1 jaar al mee gestopt. Ik vond dat we er te weinig leerden, en na een half jaar vertelden ze ook dat je er eigenlijk heel weinig mee verdiende met een baan in de toerisme. Ook haddden ze het op open dag enzo mooier laten lijken; reizen en buitenland enzo maar in de praktijk blijkt dat tegen te vallen en gaan de meeste op een reisbureau of vvv oid werken. Opleiding zou 4 jaar duren waarvan 1,5 jaar stage maar dat zou zeer waarschijnlijk ook op een VVV, reisbureau of ANWB zijn en dat zag ik absolĂșut niet zitten dus ben ik er mee gestopt. haha ik zie al meer in dit topic die MTRO in Zwolle hebben gedaan Haha!


Denk dat ze jou dan wat anders hebben verteld, ik zit dus nu ook daar in het 4e jaar. We hebben excursies gehad naar friesland, zeeland London, Lloret de Mar en Oostenrijk, en alle excursies waren toppie en de stages valt ook wel mee, hangt er vanaf welke richting je doet waar je heen kan.
Ja het is zo dat je sowiezo 1 stage op een reisbureau oid moet lopen, maar 9 van de 10 keer valt t heel erg mee. En niemand wil naar een reisbureau maar heb alleen maar positieve verhalen gehoord..
En over de verdienste, naar mijn weten is het algemeen bekend dat in het toerisme weinig verdient wordt, ik was 2 keer op de opendag geweest toen ik er nog niet zat, en 2 keer hebben ze gezegt dat t niet goed verdiende... En het is gewoon dat het het 1e jaar gewoon niks aan is.. Haha! Dat is gewoon een feit.. Daarna wordt t alleen maar beter Haha!