Heb jij je trouwjurk nog?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 11:08

Femmy schreef:
Als je een beetje creatief bent kun je nog leuke dingen maken van zo'n jurk, die dan eventueel ook weer een waardevolle herinnering op kunnen leveren.



Zo speelt een vriendin van me met het idee om de wieg te bekleden met de stof van haar trouwjurk.
Dat vond ik zelf eigenlijk best een leuk idee, ik kan me indenken dat je je jurk ook weer niet zo gauw verkoopt, maar dat werkloos in de kast laten hangen ook weer een beetje vreemd is, eigenlijk.

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 11:10

Ilindra schreef:
Ik heb m'n jurk ook nog
Een hele mooie donker groene van wilde zijde, toen ik de jurk zag wist ik direct dat het MIJN jurk was, hij zat ook direct als gegoten en er hoefde niets aan vermaakt te worden.
Ik heb hem gekocht en daarna pas aan Albert verteld dat we gingen trouwen omdat ik een jurk had gekocht Haha!
Ik kan me niet voorstellen dat ik hem ooit weg zou doen.


Bwuahaha! Wat een volgorde! *LOL*

'Ehh... Albert... Ik heb een jurk gekocht, dus we gaan trouwen' *LOL*

boerinnetje

Berichten: 656
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: In de driehoek, Zwolle, Deventer, Apeldoorn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 11:21

Ben nog niet getrouwd, dus ik heb mijn jurk nog. Haha! Tong uitsteken
Maar ik denk ook niet dat ik hem zou verkopen, hij zal na DE dag wel ergens in de kast komen te hangen.

_flo_

Berichten: 1269
Geregistreerd: 02-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 11:28

Mijn jurk en toebehoren liggen al bijna 20 jaar op zolder in een grijze vuilniszak Bloos!

Lekker laten liggen.

Kriebels... zal ik hem nog eens aanpassen, moet kunnen... dacht ik... of zal ik maar in de waan blijven dat het allemaal nog past ???

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 12:38

Mijn trouwjurk hangt in de kast. Hij hang er 2 oktober al een jaar of 17. We zijn dus op 1 oktober getrouwt Haha! .

Irre

Berichten: 2153
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 12:45

Ik ben in een broek getrouwd met daaroverheen een soort voile sleepje of zo. Mijn moeder heeft het gemaakt. Het ligt nu bij mij in de kast. Als ik een jurk gehad had zou ik er de wieg mee bekleed hebben maar in dit exemplaar zit echt te weinig stof. Ik verwacht nu een dochtertje en ik bewaar het zodat zij het later ook eens aan kan trekken, al is het in de verkleedkist. Ik vond het altijd leuk om de trouwjurk van mijn moeder eens uit de kast te trekken.

Afbeelding

Irre

Berichten: 2153
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 12:46

Die foto is 5 maanden geleden... poeh wat was ik daar nog slank.. ik weeg nu 20 kilo meer!

Carolinef

Berichten: 4939
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Sleeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 12:49

Gaaf Irre!!!

ik heb mijn setje (rok met topje) nog wel en zal het ook zeker bewaren ook, inclusief schoenen etc.

mijn moeder heeft van haar trouwjurk ons doopjurkje gemaakt, die heeft ze ook nog steeds!

Ik zou Stef adviseren om het niet weg te doen, nu denk je misschien; wat moet ik er mee, maar straks is ie weg en denk je; had ik m nog maar.

Spijt komt ook altijd te laat met dat soort dingen.

Carolinef

Berichten: 4939
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Sleeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 12:50

Irre schreef:
Die foto is 5 maanden geleden... poeh wat was ik daar nog slank.. ik weeg nu 20 kilo meer!


jeetje en ik zit met 35 wkn op 15 kg meer en voel me al tonnetje, even off topic maar ken je gevoel!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 13:15

Lia, wat een schitterende trouwjurk! Heb je hem daarna nog een keertje op een andere gelegenheid gedragen?

Percy

Berichten: 12079
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 13:42

Een jurk die iemand voor me gemaakt zou hebben zou ik zeker niet wegdoen, zeker niet die jurk waar je schoonmoeder zoveel uren in heeft zitten Stef.

Mijn jurk is ook alweer bijna 12 jaar oud, a.s. zondag exact 12 jaar om precies te zijn Haha! Lijkt me sterk dat iemand die nog wil kopen. Ik kan me eigenlijk ook niet voorstellen dat mijn dochters hem later willen dragen. De jongste vertelde mij laatst nog dat zij zeker niet gaat trouwen maar samenwonen als ze groot is, kinderen hoefde ze ook al niet want dat was lastig als ze veel ging werken *LOL*

Dus: wil iemand nog een twaalf jaar oude jurk, één keer gedragen Knipoog

esther82

Berichten: 2160
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Bennebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 14:25

Mijn moeder heeft haar trouwjurk laten vermaken tot een doopjurk voor mij en mijn zusjes. We hebben hem dus allemaal aangehad. De sleep die bij de trouwjurk hoorde ligt nog wel in de kast.
Vraag me af waar die doopjurk gebleven is, zou hem best nog eens willen zien.... mooie vraag vor onder het eten vanavond.

Nimber

Berichten: 26554
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 18:29

Ik heb in de wieg gelegen die bekleed was met mijn moeders trouwjurk.Jaren later heeft ze haar trouwjurk aangepast aan mijn maat (toen ik 7 of 8 was) en won ik de eerste prijs met carnaval als prinsesje

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132106
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 19:13

Ik heb mijn jurk ook nog, maar eigenlijk weet ik niet waarom *LOL*
Het ding hangt in een kledinghoes op zolder en ik kijk er nooit meer naar om.

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 19:55

ik heb hem nog maar als ik hem kan verkopen gaat ie weg. ik vind het zonde om hem zo te laten hangen.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 20:05

Irre, wat gaaf zo'n broekpak. OK dan!

Ik ben in een gebroken witte jurk getrouwd. Vrij simpel, ik hou niet van al die opzichtige kraaltjes, tierlantijntjes en slepen. Ik viel op de jurk vanwege de grote sportieve V-kraag en het opengewerkte middeltje (klinkt als een zaak voor CSI : D) Zal ook eens een foto opsnorren...

Mijn jurk ligt nu al (bijna) 6 jaar op zolder en is nog niet eens naar de stomerij geweest..... Bloos!
Dus verkopen zal me niet emotioneel aan het hart gaan...

Voice

Berichten: 919
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Het leukste dorp van Groningen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 20:34

Hoi,

Ik heb mijn trouwjurk ook nog, maar het is dan ook nog niet zo lang geleden (5 maanden). Hij is door mijn schoonzusje gemaakt en ik zal hem ook echt nooit weg doen. Laten vermaken tot iets anders, is nog tot daar aan toe, maar een trouwjurk is een van de weinige dingen waarvan ik het niet erg vind als ie "nutteloos" in de kast hangt Bloos

Nog even een foto:


Afbeelding

Judith

Irre

Berichten: 2153
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 20:54

Ik ben 4 dagen later getrouwd. Op 20 april.

Lielle

Berichten: 66257
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 21:08

ja, en ik pas hem ook nog Knipoog maar goed dat is ook een dik jaar geleden

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Lielle op 21-09-04 21:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 21:10

Wauw, mooie jurk Voice... Ik vind de anderen ook erg mooi, maar dit is toch echt 'mijn' jurk... Complimenten!

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 21:56

Ook ik heb mijn jurk nog. Hij is gemaakt door een kennis van mijn moeder en is van ivoor-kleurige wild-zijde, voor vrij hoog gesloten en mouwtjes tot m´n ellebogen. Op de rug heeft ´ie een V-"hals" en is met een heleboel kleine knoopjes tot in de taile gesloten.
Onder de jurk zit een pettycoat, die niet zo heel wijd uitloopt.
Ik zal eens kijken of ik met de digi een foto van een foto kan maken.

Ik vind dat iedereen er trouwens mooi uit ziet in hun trouwjurk/-pak!
Er zijn misschien dingen bij die ik zelf niet zou kiezen, maar die wel bij de persoon past, die het aan heeft!

scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 22:03

Mijn vader is getrouwd in een spijekrbroek met trui, mijn moeder in een groodgeruit broekpak, en de hond was enigste familielid die erbij was Schijnheilig
Weet niet of ik datzelfe pakje als mijn moeder ga aantrekken hehe, maar mocht ik ene bruidsjurk kopen, ik zou hem zeker bewaren!!!

Yessy

Berichten: 23034
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 22:27

Als ik ooit ga trouwens, zou ik m'n jurk nooit weg doen, ik hecht me teveel aan dergelijke dingen. M'n galajurk is super gekrompen waardoor ik hem 1x heb gedragen (dat kreng was 120 euro *zucht*), maar die wil ik ook niet wegdoen, laat staan een trouwjurk.
M'n twee bruismeisjesjurkjes (van toen ik 2 en 3 jaar oud was, een witte en een roze van mn beide tantes en dus ook ooms nu) heb ik ook nog steeds liggen Lachen

Voice

Berichten: 919
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Het leukste dorp van Groningen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 07:19

Sylvia schreef:
Wauw, mooie jurk Voice... Ik vind de anderen ook erg mooi, maar dit is toch echt 'mijn' jurk... Complimenten!


Dankje, ik ben er zelf ook nog steeds superblij mee. Gisteren nav dit topic weer eens foto s zitten bekijken, leuk!
Het was best lastig om tot een ontwerp te komen, want mijn schoonzusje en ik hebben toch wel een andere smaak, maar het is dus helemaal goed gekomen!

Judith

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 17:25

Mijn moeder heeft van een gedeelte van haar jurk mijn communie-jurkje gemaakt. Er is een strakke simpele witte jurk overgebleven, die heb ik nu in een "vroegerdoos" liggen. Ik vind het zonde om hem weg te gooien. M'n moeder hechtte er geen waarde aan, aangezien m'n ouders gescheiden zijn. Ik heb het trouwalbum ook.