Ziek van goede bedoelingen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
MirZam

Berichten: 5843
Geregistreerd: 22-09-03

Ziek van goede bedoelingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-04 18:45

Zoals somigge hier wel weten zit ik zonder werk..
Maar ik wordt er zo ziek van dat iedere keer als ik eimand zie die ik even niet gesproken heb vragen ze naar mijn werk.. goed bedoelt misshcien, maar het is niet leuk als dat je enige gespreks onderwerp is..

en dan kotm em ma nog eens aan..
aangezine ik de hele week moet werken en jij niet, kun je wel wat van mij overnemen.. GRRRR..

Wil ik best doen.. en doe ik ook wle, mar heb er een hekel aan als dat zo gezegd wordt! alsof ik et leuk vind dat ik geen werk heb!




moest er ff uit


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 18:51

Heel erg vervelend ja. Mijn vriend had daar ook zo'n last van dat hij werkloos was.

Je vind vast en zeker snel iets leuk!!

Sterkte! Ach gut

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 18:53

is idd heel vervelend

ken het precies
succes met solliciteren in ieder geval ,
want ben bang dta het eerder niet stopt mt de goede bedoelingen

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

MirZam

Berichten: 5843
Geregistreerd: 22-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-04 19:13

ja vrees ook et ergste! Knipoog
hoop echt dat ik snel iets vind!!

Pippi

Berichten: 122
Geregistreerd: 16-09-04
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 19:32

ik zal het nooit meer over werk hebben met je Knipoog

nee, ik ben ook een poos werkloos geweest en het is heel irritant om steeds te horen: 'daar hebben ze mensen nodig/heb je al iets/hoe gaat het zoeken?'

Blijf jezelf, er zijn al zoveel anderen
-Loesje

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 20:13

O ja dat ken ik alleen dan met ziekte.. ben altijd regelmatig met gezondheid aan het klungelen geweest (en nog) en als ik iemand zie gaat het dus al snel over mij en mijn gezondheid. Heel goed bedoeld die interresse en vast ook wel gemeend! Alleen soms zo irritant... ik wist op een gegeven moment in mijn leven zelf niet meer wat ik tegen mensen moest zeggen als ik ze niet kende.. waar moest ik over praten? Gesprekken gingen meestal over mij... Daar ben ik wel overheen inmiddels maar nog steeds draait veel om mij in gesprekken.. kort geleden was de vader van een vriend waar ik laatste tijd niet veel contact meer mee heb overleden. Zijn ouders wonen vlak bij ons en kom er haast dagelijks langs huis. Ik kon niet naar de begrafenis en ging dus even een kaartje brengen en excuseren dat ik de volgende dag niet kon komen.. dus ik wil vragen hoe het gaat met haar en hoe het met die vriend van mij en zijn broer gaat. Maar binnen een paar zinnen draait zij het gesprek weer om en vraagt hoe het nu met mijn ziekte gaat etc. etc.
Dan heb ik echt zoiets van ja maar dat is nu toch absoluut niet belangrijk???

*Maak mij niet gek dat kan ik zelf veel beter*

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 22:48

Gelukkig ben ik nooit onbedoeld werkeloos geweest, lijkt me klote al die goedbedoelde vragen en adviezen, alsof je je best niet doet...tenminste dat gevoel zou ik er aan overhouden.

Ik heb een keer tussen twee banen in echt bewust vakantie gehouden, en dan is het commentaar al niet van de lucht.
Zalig toch als je genoeg gespaart hebt om even lekker niets te hoeven te doen?
Maar nee hoor, ga je alweer aan het werk, heb je al iets, je toekomst wordt helemaal niets *voor de duidelijkheid het was 3 weken*

Mijn broertje heeft een paar weken thuis gezeten werkeloos nadat die ontslag genomen had, nou dan is het helemala uit den boze, ontslag nemen en niet meteen wat anders hebben, dan ben je een lui ondankbaar kreng...zucht....

Succes hoop dat je snel wat vind

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 08:50

Ach zo lang je zelf werk hebt is het makkelijk oordelen over een ander.. want word dan vaak gezegd: er zijn toch zat baantjes als je echt wilt?!
Ja er zijn wel banen, maar daar heb je een opleiding voor nodig en die komt niet altijd overeen met die van jou, het werk moet jezelf leuk lijken, en ze moeten jou ook nog willen hebben. Het is heel makelijk zeggen tegen een MBO-er kijk vacatures genoeg als dat allemaal hogere functies zijn waar HBO niveau voor gevraagd word.. en net zo goed: iemand die van de universiteit komt wil toch ook wat anders dan vakkenvullen of post rondbrengen.. das leuk voor even misschien..

*Maak mij niet gek dat kan ik zelf veel beter*

petraaken

Berichten: 44203
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (Belgiƫ) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 09:09

Ik snap hoe je je voelt. Ik vraag nooit aan de mensen op hun werk is. het interesseert mij geen bal of het nu goed of slecht gaat. Als ze er zelf over beginnen ja dan vraag ik wel het een en ander. Er zijn echt wel leukere onderwerpen dan dat om over te spreken.

MirZam

Berichten: 5843
Geregistreerd: 22-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-04 12:12

Precies.. jullie snappen me..
en idd iedereen vraagt heb je hier al gezocht end aar zochten ze mensen, en dan zeg je bv van ja maar daar moet je in het weekend werekn (wat bij mij een groot probleem is omdat mijn vriend 135 km verderop woont en ik hem dus alleen in het weekend KAN zien) en dan krijg je daar weer een preek over :S

zucht...
maar zal vats goe dkomen.. ook al liggen de banen niet voor het oprapen!

naam
Berichten: 532
Geregistreerd: 11-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 12:19

Ik weet precies wat je bedoelt!
Ik heb ook een goeie!

Ik heb altijd administratief werk gedaan!
En laatst werd er door iemand tegen me gezegd
"Nou ja, als je er echt zo van baalt dat je thuis zit, dan ga je toch in een snackbar of een supermarkt werken..... "

JA!!! ALS daar werk was had ik dat gedaan.... Zucht! Boos!
Wordt daar zo erg moe van!

Prinnie

Berichten: 925
Geregistreerd: 10-10-03
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 12:31

Ik snap het ook helemaal. Ben in maart afgestudeerd, en zoek nog steeds een beetje een normale baan. Ik heb nu wel twee baantjes, een bij de post, grappig dat daar al over begonnen is. En een bij een transportbedrijf. Het is wat, maar idd, echt niet iets wat je een lange tijd wil doen. Supermarkten willen je niet, want je bent te oud, dus te duur, verder heb je overal ervaring voor nodig.
En dan maar steeds mensen die zeggen en dit dan en dat dan. En jij wordt steeds maar weer afgewezen, daar word je ook niet blij van.

I will carry you through the hurricane waters, And I'll remember you in the blue skies [Citizen Cope]

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 12:37

Nouja, hier een berichtje van zo'n persoon met goede bedoelingen die de hele week in metro tientallen advertenties had gezien waarin mensen gevraagd worden voor callcentre werk en weetikwat. Daar 'adviseer' ik dan te kijken als een bekende zonder werk zit. Snap niet zo goed waarom je dat vervelend zou vinden.

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 12:38

heb eigenlijk meer hekel aan als ze vragen hoe het gaat
en het niet menen ..... het dus eigenlijk helemaal niet weten
soms vind ik het zelfs wel prettig als mensen gemeend vragen hoe het gaat ...zolang ze maar geen meelij hebben , oh ik vind het zo rot
ja ik vind het ook niet leuk maar daar heb je zo weinig aan ..

this vervelend als mensen elke dag vragen naar de stand van zaken
maar af en toe is het wel fijn

zakelijke mail nickyskeet@gmail.com -- http://www.nickyskeet.nl
pbs worden niet beantwoord

GEZOCHT westdorpe- verzorger/bijrijder
of te koop/ruil (tegen 1 / 2 span shet wagen) aangeboden E (ca.153cm) pony
reacties aub per mail keetelaar@gmail.com

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 12:42

toscana schreef:
en net zo goed: iemand die van de universiteit komt wil toch ook wat anders dan vakkenvullen of post rondbrengen.. das leuk voor even misschien..


Daar willen ze je vanaf een bepaalde leeftijd ook niet meer voor hebben...dan ben je te duur...

Je suis Charlie.

Prinnie

Berichten: 925
Geregistreerd: 10-10-03
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 12:43

Laura schreef:
Nouja, hier een berichtje van zo'n persoon met goede bedoelingen die de hele week in metro tientallen advertenties had gezien waarin mensen gevraagd worden voor callcentre werk en weetikwat. Daar 'adviseer' ik dan te kijken als een bekende zonder werk zit. Snap niet zo goed waarom je dat vervelend zou vinden.


Ik vind het ook best fijn als mensen voor me kijken, maar zij weten niet wat jij allemaal al geprobeerd hebt. En verder torpederen ze je bijna als je nog een klein beetje eisen hebt, zoals niet in het weekend, of niet te ver van waar je woont oid.
Verder heel fijn als ze meekijken enzo, maar het gaat er hier denk ik om, dat het nergens anders meer over lijkt te gaan, en dat is niet altijd fijn.

I will carry you through the hurricane waters, And I'll remember you in the blue skies [Citizen Cope]

MirZam

Berichten: 5843
Geregistreerd: 22-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-04 14:54

Laura schreef:
Nouja, hier een berichtje van zo'n persoon met goede bedoelingen die de hele week in metro tientallen advertenties had gezien waarin mensen gevraagd worden voor callcentre werk en weetikwat. Daar 'adviseer' ik dan te kijken als een bekende zonder werk zit. Snap niet zo goed waarom je dat vervelend zou vinden.



Ik weet ook dat et goed bedoelt is.. maar als je de hele dag alle advertenties af loopt te zoeken en je gaat bv even ontspannen, als ej dan ook eidere ker eraan herinnerd wordt si dat niet altijd eluk...

en ik weet ook wle dat dat goed bedoelt is..


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Lois_, aliida, amand0, Amandavd, Amazonbot, Arlette1991, Flippertje, K_nolan, leintje_, lina1998, lissssan, Melanie_D, pien2010, prugelpiet, siloux, sollair310, Tajmahal, Tine1987 en 183 bezoekers