Wildlife gezien in Australie TE GEK!!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Wildlife gezien in Australie TE GEK!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-04 05:22

Weer een berichtje uit Aussie land,

Gister hebben Esther(reisgenootje) en ik een fiets tocht gedaan in Byron bay.
Hierbij ook een stuk gelopen naar de plaatselijke vuurtoren. De tocht ging door een soort van regen woud waar van alles leeft. Als je met de kerst goedkoop kalkoen wilt eten weet ik waar ik ze vandaan moet halen Haha! .

Maarrre ineens lag ie daar.......Big Snake!!!!! Bloos! Bloos! Bloos! ong 1,5 meter lang en bruin van kleur Bloos! . Echtbang was ik niet maar meer verbaasd dat daar dus een slang lag te zonnen Haha! . Inmiddels weten we dat we met bruine slangen moeten uitkijken .
Helaas smeerde hij hem voor ik de camera kon pakken Boos! .

Boven op de berg bij de vuurtoren hadden we een prachtig uitzicht over de oceaan en wat zagen we daar: Walvissen!!!! OK dan! OK dan! OK dan! Wel in de verte maar met de verrekijker kregen we een aardig goed beeld van die onwijse beesten.

Beneden aan de berg in het water lagen Dolfijnen OK dan! ! En boven ons hadden we nog iets van een zee arend, tenminste het leek er wel onwijs op.

Het was dus echt een top dag wat natuur betreft.

Morgen gaan we naar Brisbane en we hebben waarschijnlijk wat fruitpluk werk.

Nou ik stop weer..tijd gaat snel als het gratis is.

Doei Sandra

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 09:27

Geweldig dat je het zo naar je zin hebt!!! Doe je als je in Brissie bent even de groetjes aan Simon's zusje... Knipoog En heb je al leuke plannen daar? Ik kan een bezoekje aan Australia Zoo (van Steve Irwin) echt aanbevelen... Geniet maar lekker van de komende 8 maanden!

_DuN_

Berichten: 1166
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 10:08

Gaaf lijkt me dat zeg, lekker in de natuur rond hobbelen. Ben stiekem een peitsie jaloers aan t worden geloof ik Knipoog Geniet ervan!

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 11:51

Jaloers!!!! Niet dat je zo slang heb gezien, maar dat je daar down under zit. Lijkt me heerlijk daar, behalve alle kruipende dingen daar Haha! .

Veel plezier verder!!!!

Bayja

Berichten: 4268
Geregistreerd: 07-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 11:54

Ja joh, bruine slangen zijn levensgevaarlijk. Wat een joekels zijn het he, ik vond ze doodeng! Ben er zelf 3 jaar terug geweest, maar ik zat in het zuiden, 2,5 uur rijden van Melbourne af.
Was zelf helemaal gek van de koala's en kangaroe's, s'avonds met een Jeep wilde kangaroe's zoeken, waaaaah ik wil er weer heen, ben jaloers op je Haha!
Geweldig zeg dat je ddolfijnen zag, dat lijkt me ook gaaf. En heb je al redback's gezien? Brrrr, heel klein en supergevaarlijke spinnetjes. Goed, ik dwaal af.
Veel plezier in Aussie en geniet ervan.

audrey007
Berichten: 324
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: nigtevecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 12:11

En dan te bedenken dat ik hier in de kou met een dikke trui achter mijn pc zit

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 12:19

Ah, het meest oostelijke punt van Kangoeroeland heb je dus al gezien! *LOL*

Mooi is het daar rond Byron Bay he? Ik durfde toen nog niet te skydiven (parachutespringen voor de niet-kenners) en heb toen een hangglide-rondje gemaakt boven de vuurtoren. Echt fantastisch! Cool

Brisbane vond ik trouwens een leuke stad en er is idd nogal wat fruitplukwerk in de omgeving. Succes met het vinden van een baantje! OK dan!

Mijn zusje vertrekt vanavond vanaf Schiphol naar Sydney, nog even en zij zit ook tussen de wildlife! *LOL*