Bezorgdheid over Anky :D

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 13:43

sarabande schreef:
Ze onderschatten de invloed die de dracht en bevalling op de spieren gehad hadden en werden van de paarden gegooid met vrij desastreuze gevolgen zoals langdurige coma.


*LOL* Heerlijke verspreking... OK dan!
Hoezo, helemaal into horses? *LOL*

joke20

Berichten: 11092
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 13:51

spokie79 schreef:
Ik denk niet dat Anky zo is, hoor. Ze zal best wel om haar eigen gezondheid en dat van haar kind denken.


dat denk ik ook wel ja en anders traint Sjef ze wel verder

Blackje
Berichten: 7118
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: In de wolken..........

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 14:33

tja veel mensen rijden idd door.
maar bij anky is het denk ik ook anders omdat zij 6 paarden per dag traint en anderen mss 'maar' 1 per dag of maar een paar keer per week rijden..

Anne_GTI

Berichten: 18201
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 19:10

Haha! Knipoog Vraag maar eens aan Ruchet hoe dat gaat als je meerdere paarden per dag rijdt.

Blackje
Berichten: 7118
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: In de wolken..........

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 19:12

ruchet?? leg eens uit??
Knipoog

noekie_smile
Berichten: 524
Geregistreerd: 08-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 19:15

Gestion Hummel komt eraan haha, maar denk dat ze over een maandje of 2 toch wel rust neemt hoor al dat geschudt lijkt me niet oke

ankyfann
Berichten: 1
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 19:18

zal k ook niej doen als juh zwanger bent voor anky:beste anky veel plezier met de baby

Jaike
Berichten: 2349
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Genemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 19:25

Hihi, Edward en Anky waren gister lekker bezig hé Haha!

Sall

Berichten: 6712
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 20:47

sarabande schreef:
Rijden tijden zwangerschap voor meiden die dagelijks zoveel rijden als Anky is geen probleem. Maar na de bevalling te snel weer op een paard stappen is heel gevaarlijk. Ik ken minstends 2 professionele amazones die voor hun leven gehandicapt zijn omdat ze te snel weer gingen rijden.



Idd heb dit soort 'gevallen' helaas ook meegemaakt. Geen geduld op kunnen brengen om even een paar maanden nog te wachten tot de verloskundige haar/zijn ok geeft.
Mensen vergeten wel eens, dat ook je evenwichts gevoel heel anders is, de eerste tijd na je bevalling, alle banden (gewrichten) zijn verweekt, gedurende een proces van weken (bij mij begon dat al maanden van te voren) om je lijf voor te bereiden op een bevalling. En dan maar denken dat dat in een paar weken weer helemaal top is...
Qua rijden gedurende de bevalling zei de verloskundig in die tijd tegen mij, dat ik kon blijven doen wat ik altijd gewend ben, zoals paardrijden. Maar... (ja daar is die maar) wat heel belangrijk is, dat je eerlijk tegen over je zelf bent/blijft, op het moment dat je je er niet meer prettig op voelt (lichamelijk of geestelijk) gewoon stoppen.

Ik zag enorm op, tegen die 'lange' tijd dat ik niet zou kunnen rijden, achteraf ben ik blij dat ik de tijd heb genomen.

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 21:29

De huisarts zei tegen mij dat ik ook gewoon kan blijven rijden. Je moet gewoon je dingen blijven doen, die je anders ook deed. Het is altijd een risico maar je kan ook van de trap vallen of een auto ongeluk krijgen. Dan zou je die 9 maand op de bank moeten blijven zitten wachten, totdat het er is. Je moet alleen luisteren naar je lichaam, die geeft het wel aan. Wanneer je last krijgt, kan je beter stoppen met rijden. Vaak zeggen ze dat je 6 week moet wachten na de bevalling omdat je anders kans hebt op verzakkingen. Ik denk dat je gewoon weer moet gaan rijden, zodra je er zelf aan toe bent. Het ene lichaam hersteld zich sneller dan het andere.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 21:59

Citaat:
Sall
Qua rijden gedurende de bevalling zei de verloskundig in die tijd tegen mij, dat ik kon blijven doen wat ik altijd gewend ben, zoals paardrijden.



Das knap! Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 22:33

annegti schreef:
:D Knipoog Vraag maar eens aan Ruchet hoe dat gaat als je meerdere paarden per dag rijdt.



Ruchet zat vrij vlot weer op het paard. Maar niet te vergeten was Ruchet 24 (?) en 27 toen ze kinderen kreeg. Anky is 36, dat is een leeftijd waarbij het allemaal niet zo makkelijk meer gaat. Maar goed....ik heb de ballen verstand van kinderen of ze krijgen Haha!

Maar volgens mij Annegti, heeft Ruchet niet lang doorgereden tijdens haar zwangerschap.

Sall

Berichten: 6712
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 23:19

faye schreef:
Das knap! Tong uitsteken


*grinnik* je moest eens weten...

ik bedoel natuurlijk tijdens de zwangerschap.. Cool

Pino24
Berichten: 1778
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 10:16

Pipo schreef:
Maar volgens mij Annegti, heeft Ruchet niet lang doorgereden tijdens haar zwangerschap.


Hahaha, Nee maar die had ook een flinke toeter recht naar voren Haha! (tenminste bij de 2e, bij het andere spook heb ik t niet gezien) Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 14:47

saluut schreef:
Hahaha, Nee maar die had ook een flinke toeter recht naar voren Haha! (tenminste bij de 2e, bij het andere spook heb ik t niet gezien) Haha!


Hoe weet jij dat nou, je hebt haar een keertje gezien aan het einde van der zwangerschap. Geen hond die dan nog op een paard zit lijkt mij Verward:?

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 15:00

faye schreef:
Das knap! Tong uitsteken


haha moest hem even 2x overlezen, maar haha ja idd, doorrijden tijdens je bevalling :p, das heel knap

selnik
Berichten: 150
Geregistreerd: 27-06-04
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 22:16

Mij werd zelfs met klem geadviseerd om te blijven rijden zolang dat ik me er goed bij voelde. Dat heb ik dan ook gedaan tot de 32 weken en toen werd mijn kind door omstandigheden (die er niets mee te maken hebben) te vroeg geboren. Ik had dus 's morgens nog op mijn paard gezeten en 's avonds is mijn dochter geboren! Ik vond het juist heerlijk om te blijven rijden. Wel heb ik na de 25ste week niet meer doorgezeten en super actief gedressuurd. Maar wel reed ik mijn paard nog elke dag! Dat kan dus gewoon hoor, en Anky weet echt wel wat ze doet hoor. Daar zou ik me niet zo'n zorgen over maken.