wat vinden jullie eigelijk van vluchtelingen inned

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 13:42

toscana schreef:
Ik vind een kerkklok wel mooi klinken eigenlijk.. alleen geen 10 minuten achter elkaar.. (wat in Katwijk waarschijnlijk net het begin is?)


Inderdaad...........

Ik kom regelmatig in Rotterdam en ach ja ook een moskee gaat dus met zijn tijd mee Knipoog

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 13:43

Nu de mensen nog Haha!

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 14:07

Griebels ik snap best waar je reactie vandaan komt; maar ik vind hem niet reeel. Zoals ik nu lees geef jij de asielzoekers de schuld van onze slechte economie. Dat is imo zeer onjuist. Omdat het hier niet over oorzaak en gevolg gaat is het ook niet redelijk om te zeggen 'eerst wij, dan jullie'.

De reactie 'maar als het oorlog was zouden wij ook niet in Irak oid terecht kunnen' geeft me een heel erg somber gevoel. Juist het feit dat wij behulpzaam zijn voor anderen moeten we als voorbeeld houden. Ik vind dat de persoon die deze uitspraak heeft gedaan zich maar even hard achter de oren moet krabben. Hoe ging het ook alweer...? Een betere wereld begint bij jezelf..??

nelis

Berichten: 4936
Geregistreerd: 02-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 14:26

ik deed die uitspraak maar wees reel
wij kunnen echt niet in irak terecht
en ik ben erg van het gescheiden afval hoor Knipoog

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 14:27

Verward

Ik mag hopen dat er, ondanks jouw houding, wel mensen klaarstaan om jou op te vangen als je in nood zit. En dat die dan niet wijzen 'maar zij wilde mij toen ook niet helpen'

nelis

Berichten: 4936
Geregistreerd: 02-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 14:39

mijn houding is gewoon de waarheid kijk nou naar de situatie in rusland
daar worden vroegere russen nu ook niet opgevangen door moskou

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 14:44

Ik denk dat ik ervoor pas om met jou in discussie te gaan.

Gewoon de waarheid? Wat een doordachte redenering heb jij. Het heeft niks met waarheid te maken, het heeft te maken met iets overhebben voor je medemens. Wij zijn een rijke staat die in staat zijn om anderen hulp te bieden. dat die anderen daartoe niet in staat zijn om datzelfde terug te doen of het niet wíllen, is een belachelijk argument om dan maar onze hulp stop te zetten. Daar zijn onschuldige burgers het slachtoffer van!

Ik kan ik je profiel niks vinden, maar hoop van harte dat jij een 13 jarige bent die nog op school zit en een hoop kan leren

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 14:58

Laura ze is al in de twintig dus hou maar op, hier is niet mee te discuseren Lips are sealed

Caye

Berichten: 7505
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: 070

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 15:17

ik zal het zo zeggen ik gef hier me mening en ik wil geen dicsussie..

Ik ben politiek rechts.. dus ik denk dat je mijn mening nu wel zou weten..

geen goed woord er over...

Anoeska

Berichten: 5899
Geregistreerd: 01-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 15:19

Als je geen discussie wil, dan hoef je ook je mening niet te gaan geven... Daar heeft dan niemand iets aan!
(Discussie is namelijk het leuke aan Bokt! Zolang iedereen elkaars mening respecteerd)

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 15:21

Inderdaad. Onderbouw dan iets, anders is het geen goed gefundeerde mening en kan helemaal niemand er iets mee. En rechts? Extreem rechts? gematigd rechts? Wat houdt dat in? Als het net zo goed geargumenteerd is als je mening kan ik me er weinig bij voorstellen Haha!

favorietje
Berichten: 956
Geregistreerd: 22-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 16:02

griebels jij hebt alleen begrip voor ASIEL ZOEKERS als ze precies doen wat jij denkt dat goed is.

Bovendien denk ik niet dat je ook maar een idee hebt waarover je praat, je draagt naar mijn mening argumenten aan die nergens op slaan en nergen op gebaseerd zijn.

Je hebt je niet verdiept in die mensen die hier asiel komen vragen en scheert ze allemaal over een kam

laten we de zaak omdraaien:
jij woont in een land die niet bekend staat om oorlog of andere vreselijke toestanden, maar in dat land valt niets te verdienen je woont in een gebied wat alleen maar bestaat uit woestijn en bergen en je moet 3 kinderen opvoeden.
Je weet dat vanuit een ander dorp dat er wel landen bestaan die het beter hebben en je wilt graag dat je kinderen het beter gaan krijgen dan dat jij het nu hebt.
Dus besluit je alles op alles te zetten en spaart alles op om naar een land te gaan waar je jou kinderen meer te bieden hebt.
Dan kom je daar aan, een vreemde taal, mensen die je niet verstaat, niet eens in de verste verte op jou lijken, grote vreemde gebouwen,en geld wat letterlijk op straat ligt. En water gewoon uit de kraan...
Helaas je hebt nooit leren schrijven en lezen, maar je wilt dat wil leren duurt even. Je wilt alles wel maar kan en mag niets.
Je wordt aangekeken alsof je een stuk vuil bent, en overal waar je komt is alles anders en doet iedereen onaardig tegen je.
Je kinderen worden uitgescholden en ook al begrijp je niets van wat ze zeggen je weet meteen: Ik ben niet welkom. Maar als ije weer terug gaat is je eer weg, je trots en wordt je verstoten door de andere mensen uit je dorp want je was immer te goed voor ze...!

ik hoop dat jij en alle andere eens gaan na denken voordat je mensen zo vreselijk laag inschat, zo laag over ze praat.
Het zijn mensen en dat blijven het en ieder zijn eigen mening, maar als je zulke erge meningen hebt moet je hoog nodig bijgeschaaft worden!

favorietje
Berichten: 956
Geregistreerd: 22-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 16:07

Cayusejuhh schreef:
ik zal het zo zeggen ik gef hier me mening en ik wil geen dicsussie..

Ik ben politiek rechts.. dus ik denk dat je mijn mening nu wel zou weten..

geen goed woord er over...

tsss je hebt het inderdaad zoooo slecht, zo slecht dat je een paard kan onderhouden, kan berijden, en puur voor de luxe hebt.
In de landen waar de mensen uit komen die hier asiel aanvragen hebben ze geen eens een huis laat staan iets wat luxe is.. ze weten niet eens wat dat woord is.

Rechts? wat is rechts? en nee ik weet jou mening daar niet over want de meeste gangbare rechtse partijen denken niet zoals de meeste hier op bokt.
tenzij je extreem rechts bent, dan weet ik je mening en neem ik m niet serieus

favorietje
Berichten: 956
Geregistreerd: 22-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 17:12

griebels schreef:
Puur om de reden dat wij zelf in ons eigen land door de regering gediscrimineerd worden. Uitkeringen worden gekort, alles wordt duurder, salarissen mogen niet omhoog en zo kan ik nog heel lang doorgaan. Ja dan wordt ik kwaad als anderen het allemaal zo in hun handen krijgen geworpen. Als die mensen een auto kunnen kopen van hetgeen ze hier krijgen vind ik dat teveel ja. Terwijl mijn oma bijv geen vervoersregeling meer krijgt.. terwijl ze dus echt niet kan lopen!!!
DAAROM dus!

En we leven in een meningsvrij land, maar owee als je het niet met de regering eens bent, dan heb je de poppen aan het dansen, zoals nu wel weer blijkt!


Denk je dat dat komt omdat er asielzoekers in nederland asiel komen vragen? Denk je nou werkelijk dat die mensen alles in hun schoot geworpen krijgen? hoe kom je daar bij, waar baseer je dat op?
ben ik dan wel benieuwt na...

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 17:33

Cayusejuhh schreef:
ik zal het zo zeggen ik gef hier me mening en ik wil geen dicsussie..

Ik ben politiek rechts.. dus ik denk dat je mijn mening nu wel zou weten..

geen goed woord er over...



Wat kom je hier doen dan ?

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 17:36

Volgens sommigen zou ik radicaal tegen asielzoekers moeten zijn blijkbaar... Ik leef ver onder het bestaansminimum momenteel, en dat is echt geen pretje, geloof me. Moet ik dan maar roepen dat andere mensen zich maar in hun eigen land moeten redden omdat zij wel geld krijgen en ik niet??
Ik kan hier wel een paar leuke spreekwoorden op loslaten, te beginnen met: Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet!

Offeeee.... Een nadenkertje: Zoals de waard is...

Even terugkomend op het pinnen, Griebels: Of die mensen nu elke week hun centjes contant in het handje krijgen van de leiding in een AZC (wat een hoop rompslomp kost en waarbij een hoop controleverlies optreedt) of dat ze het, net als wij, elke maand overgemaakt krijgen en het dus uit de muur moeten gaan trekken? Ik kan er echt niet bij waarom dat zo'n ramp is, het klinkt bijna als jaloezie.

Ik heb helemaal geen moeite met afwijkende meningen, wel met drogredenaties en kortzichtigheid. En jammer genoeg is dat schering en inslag waar het asielzoekers betreft..... Lips are sealed

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 18:03

Justy OK dan!

Dit heb je goed verwoord ,ik ga op een gegeven moment te kort door de bocht en komen mijn argumenten ook niet over Schijnheilig

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 18:55

griebels schreef:
alles wordt duurder, salarissen mogen niet omhoog en zo kan ik nog heel lang doorgaan.


Ik weet niet of jij wat van het bedrijfsleven af weet, maar waarom denk je dat alles duurder word? Juist ja, omdat jij een van die mensen bent die ook steeds maar meer loon willen hebben en het geld om jou dat te geven moet toch ergens vandaan komen.
Dan komt er nog bij dat alles voor werkgevers steeds moeilijker te realiseren is door alle regeltjes en wetjes waar ze zich aan moeten houden. Iedereen schijnt ook zo blij te zijn met de vakbonden, en ik ben het met jullie eens dat werknemers ook recht hebben op een soort bescherming maar waar blijft de bescherming van de werkgever? Die word ook steeds meer overal de klos van. Het opzetten van een eigen bedrijf is in NL bijna onmogelijk geworden, laat staan dat je dan ook nog personeel moet hebben, dat is zo langzamerhand onbetaalbaar geworden. En de bonden blijven maar doorgaan over loonsverhogingen ed. Dat dan niemand door heeft dat je daardoor juist het hele bedrijfsleven, zeg gerust de economie op zn kant helpt. Door al die beperkingen vestigen steeds meer bedrijven zich in het buitenland, heb je minder regeltjes en is alles veel minder duur. Gevolg is dat er wéér minder werkgelegenheid komt in NL. Maar nee, het meer is nooit vol, iedereen moet en zal maar meer willen hebben. Het geld raakt toch een keer op hoor. En tja, de bonden hebben snel de mensen op hun hand, want wie wil er nou geen loonsverhoging?
Maar met zn allen hebben we blijkbaar niet door dat we wel alle werkgelegenheid uit ons eigen land wegjagen.

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 19:04

Vulcano Verward het gaat hier over vluchtelingen Knipoog

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 19:07

jeanie schreef:
Vulcano Verward het gaat hier over vluchtelingen Knipoog

waar heb ik die quote dan vandaan gehaald? toch echt uit dit topic.
Het is vOlcano btw Knipoog
En ik had de behoefte om er even iets over te zeggen. Knipoog
Als mensen gaan denken dat de slechte economie door de vluchtelingen komt dan ben ik best bereid om ze nog even uit te leggen dat het ook wel eens een andere oorzaak kan hebben Knipoog

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 19:11

Dat klopt idd, alhoewel ik het inhoudelijk niet met je eens ben.......andere discussie.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 19:58

ben het wel een beetje met volcano eens..... wisten jullie dat als jij maandelijks 1000 euro op jouw rekening gestort krijgt voor je 36 uur werk per week, dat je werkgever dik 2000 euro moet betalen. bovenop die duizend euro die jij krijgt komt dus ongeveer 100% aan werkgevers belastingen, afdrachten aan de UVI, rekeningen van de arbo, en zo zijn er nog een aantal dingen. Scholing bijvoorbeeld. Al die kosten moeten ergens opgehaald worden, en die worden gegenereerd uit de verkoopprijs van het uiteindelijke product. Logisch dat alles duurder wordt, personeel is in de laatste 10 jaar gewoon dik 80% duurder geworden.

Loonmatiging, en het afschaffen van de ATV zonder dat daar een salarisverhoging bij komt kijken kan al een heel stuk helpen.

Ik heb niemand horen mauwen toen de ATV ingevoerd werd..........

Dus onze vluchtelingen zijn niet de oorzaak van dit soort dingen, evenals de allochtonen niet de oorzaak zijn van alle onrust. Het is nog altijd het zeer falende Nederlandse beleid, DE OVERHEID, de overheid is de enige schuldige. De schuldige van het duurdere leven, de schuldige van de criminaliteit en de schuldige van het falende Nederlandse Asielbeleid

favorietje
Berichten: 956
Geregistreerd: 22-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 20:01

* ben benieuwt hoe griebel gaat reageren.... mmm leuk topic dit!*

Anoeska

Berichten: 5899
Geregistreerd: 01-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 20:06

Citaat:
Dus onze vluchtelingen zijn niet de oorzaak van dit soort dingen, evenals de allochtonen niet de oorzaak zijn van alle onrust. Het is nog altijd het zeer falende Nederlandse beleid, DE OVERHEID, de overheid is de enige schuldige. De schuldige van het duurdere leven, de schuldige van de criminaliteit en de schuldige van het falende Nederlandse Asielbeleid


Ik ben het een heel eind met je eens, maar ik denk toch niet dat we de overheid van alles de schuld kunnen geven. Een belangrijke factor is ook gewoon dat de economie in ingestort (oa na 11/9), daar kan de overheid ook niks aan doen, maar zal wel maatregelen moeten nemen. Zulke bezuinigingsmaatregelen zijn nooit en voor niemand leuk, maar er staat geen geldboompje op het binnenhof, dus het geld moet ergens vandaan komen.

mickey1989

Berichten: 4773
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 20:10

ik heb een vriendin die uit iran komt en die was hier al drie jaar want ze was gevlucht en ze is heel slim en knap en ze deed atheneum.
toen werd ze teruggestuurd maar dat kon niet dan werd haar vader vermoord (zit een heel verhaal achter)
dus gingen ze naar noorwegen, haar broertje kon daar wel naar school maar zij niet ze kon de taal nie tleren niets
dus is ze teruggekomen illegaal om haar school af te maken en daarna gaat ze weer naar noorwegen
ik vind het heel knap van haar dat ze dit allemaal doet en kan

ik vind dat als hier vluchtelijngen komen dat gezegd word dat ze geljk wegmoeten of dat zemogen blijven
je moet ze niet in onzekerheid blijven dat vidn ik zielig
er was ook iemand in nederland die hier al tien jaar woonde( een turk) en had zn eigen bedrijf en zo functioneerde allemaal heel goed hij verdiende goed word hij in een keer zonder reden teruggestuurd!
slaat nergens op!
ik vind dat de mensen niet in onzekerheid gelaten moeten worden
ze moeten weten waar ze aan toe zijn.