wat vinden jullie eigelijk van vluchtelingen inned

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Prinnie

Berichten: 925
Geregistreerd: 10-10-03
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 11:37

De dienstplicht is toch al vrij lang afgeschaft, en daarbij hoefde je pas in dienst als je je opleiding af had.
Verder wordt je voorgelicht als je in het leger gaat dat het dus niet alleen maar sporten is, wil je dat moet je sportopleiding gaan volgen. In het leger betekend uitgezonden worden, ook niet mijn keus, maar zo is het nu eenmaal.
Daarbij is het een feit dat er meer asielzoekers worden opgenomen in duitsland, en dan heb ik het dus nog niet eens over de illegalen.
Maar goed ik zou me er niet meer mee bemoeien.

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 11:39

Discussie: Er zijn ook nog buitenlanders die hier in het leger gaan om een nederlands paspoort te krijgen!

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 11:40

Mijn vrienden hadden nog dienstplicht, dus zo lang geleden is het voor mij niet!
En het voorlichten valt ook wel mee, heb ik zelf ontdekt...

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 11:49

Ehm? We hadden het hier toch over vluchtelingen? Clown

Er is een levensgroot verschil tussen de zgn echte vluchtelingen die onveilig zijn in eigen land en de gastarbeiders die de Nederlanders hier naartoe ahlen om hun vuile klusjes op te knappen.
Wbt arubanen ed die net genoemd werden; dat is wéér een ander verhaal aangezien Nederland daar bepaalde banden mee had en deze mensen daardoor makkelijk Nederland in en uitkunnen voor werk en studie.

Als er een discussie gehouden wordt, houd dan even duidelijk onder ogen over welke mensen je het allebei hebt Haha!

_Jis_Ka

Berichten: 424
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Land van Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 11:50

Justy schreef:
Ten tweede schijnt de Nederlandse regering degene te zijn die beoordeelt of een land veilig genoeg is om naar terug te keren en daar zijn ze niet erg goed in.... Nog geen twee-en-een-half jaar geleden zijn er een paar duizend Irakezen teruggestuurd omdat de situatie in Irak stabiel zou zijn... Drie keer raden waar die mensen nu zijn Lips are sealed


Hier ben ik het helemaal mee eens!!
Wie bepaald of een land veilig is? Iemand die er nog nooit is geweest, sorry maar dat kan er bij mij niet in.. Dan krijg je hetzelfde als laatst, toen was er een man die moest terug naar Cameroen omdat het daar veilig was, nou hij kreeg dus wel een kogel door zijn hoofd toen hij daar weer was.. Hoezo veilig Verward
Zo ken ik nog wel meer verhalen! Duurt alleen wat lang om allemaal neer te zetten
En wat betreft over hoe de vluchtelingen het hebben.. Sorry, ben het met een paar totaal niet eens.. Je zit jaar in jaar uit te wachten in onzekerheid of je hier mag blijven (soms wel 7 jaar) en wat moet je dan..?
Je kan je hier niet thuis gaan voelen omdat je in je achterhoofd weet dat je terug gestuurd kan worden maar aan de andere kant moet je ook wel.
En als je die zekerheid denkt te hebben mag en kan je nog niks.. En bestaat die angst ook nog!!
En denk maar niet dat de mensen in een asielzoekerscentrum het zo fijn hebben hoor, een kamer van 3 bij 3 inderdaad, zit je met z'n 6en te wachten tot iemand ver weg, die je nooit gezien hebt, over jou gaat beslissen of het land waar je weg bent gevlucht veilig is of niet...
Ok er zijn ook mensen die het goed hebben, maar denk eraan dat die mensen dit meestal ook allemaal door hebben moeten maken.. (uitzonderingen nagelaten)
En wat bertreft economische vluchtelingen..? Wat verstaan we hieronder mensen? het is wel zo makkelijk gezegt allemaal, maar iemand die van een stuiver per dag moet rond komen om zijn gezin van 6 personen eten te geven valt ook hieronder.. Ik heb t nou niet over allemaal, voor ik daar weer commentaar op krijg, maar ik wil hier gewoon mee zeggen dat er een duidelijke lijn getrokken moet worden. En als het over dit soort mensen gaat dat het land steun moet krijgen, want zo gaat t gewoon ook neit.

Ok ik vind ook dat niet iedereen hier kan blijven, maar het beleid mag wel een heel stuk anders imo! Ik ben het er ook niet mee eens dat iedereen zomaar hier kan komen, maar de regering mag wel eens heel erg goed gaan nadenken over wie hier terecht zijn en wie niet, want imo zitten nu heel wat verkeerde mensen hier..
En ik vind ook dat als iemand met nog geen nederlandse status (die hier al jaren is dus) een misdaad begaat (en niet een potlood bij de hema jatten) zoals moord of oplichting oid, ze accuut weer terug moeten.

En nog even iets, die mensen zitten echt niet in hun land met een kaartje op hun schoot van: oh zo gaan we naar nederland.. nee echt niet.. We zien hier alleen ons eigen probleem, denk maar niet dat het in een ander land anders is hoor!! Ze gaan er alleen wat anders mee om. En het valt hier meer op dat in nederland vluchtelingen zijn omdat het hier zo klein is, maar relatief zitten hier niet zoveel als je vergelijkt met een Frankrijk of Duitsland. Hier tel ik de ex gastarbeiders niet bij, dat was onze eigen schuld, so deal with it! Die mensen hebben wel al onze vuile klusjes gedaan trouwens..!! Omdat wij te beroerd waren om die te doen

Ow ja, ik wil ook nog even wat vragen.. De uitzetcentra hoe denken julie hier over..?

Anoeska

Berichten: 5899
Geregistreerd: 01-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 13:27

Citaat:
En iemand kan het leger zelf leuk vinden maar het gevaar er omheen niet


Dan ben je voor mijn gevoel gewoon een beetje dom! Wat dacht je dan toen je het leger in ging, dat je de rest van de tijd lekker ergens in NL zou zitten. Fijn oefenen voor gevaarlijke situaties op de Veluwe... Als je het leger in gaat moet je er altijd rekening me houden dat je uitgezonden wordt.

lies

Berichten: 9628
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 13:42

griebels schreef:
De militairen zitten daar niet vrijwillig!!! Mijn ex mocht de uitzending niet weigeren hoor En dat dik betalen... Dat is gevarengeld, en gevaar is daar ook zeker. Heb vaak in diepe paniek gezeten hoor...

De vluchtelingen hier in de buurt, hebben allemaal een huisje, en krijgen ook geld voor eten etc. Ook zie ik ze steeds in nieuwe kleren lopen, auto's rijden etc... Dus ze krijgen zowat niets, gaat er bij mij niet in!!!
Daarbij staan ze elke dinsdag hier met zijn allen in de rij voor de pinautomaat :? Stoom uit je oren


Een vluchteling met een huisje is geen vluchteling. Die heeft alle procedures doorlopen en er is hem/haar kennelijk een verblijfsvergunning afgegeven. Anders krijg je geen huis. Hebben die mensen bij de pin om bordje om hun nek; "asielzoeker"? Snap uberhaupt niet waarom deze smiley ( Stoom uit je oren ) daarbij hoort

Wat betreft die militairen.. Natuurlijk mag je uitzending niet weigeren. Waarom ben je anders het leger in gegaan. Dienstplicht is al ruim 8 jaar afgeschaft.

lies

Berichten: 9628
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 13:51

crossmonster schreef:
griebels, je haalt me de woorden uit mijn mond

ik sta helemaal achter je !

zo nog iets, de pil en een flaporen operatie worden uit het ziekenfonds pakket gehaald, maar een zinlose operatie zoals het maagdenvlies herstellen ( geen ene fietsing nederlander die die operatie ondergaat!) word wel vergoed?????
dat vind ik dus discriminatie !!! de pil ... kunnen wij vrouwen er iets aan doen dat we ongesteld worden en puistjes krijgen enzo? de pil heeft zoveel meer redenen als alleen anticonceptie !! en die maagdenvlies operatie is voornamelijk voor islamitische vrouwen die voor het huwelijk sex hebben gehad ( of tampons hebben gebruikt )
moeten wij nederlandse vrouwen dan lijden onder de vreemde voorwaarden van het islamitische geloof??


Oh oh, die vervelende buitenlanders ook.. Wat worden we achtergesteld in ons eigen land he?
't Is toch wat..

Hoe kom je erbij dat een dergelijke operatie vergoed wordt?

Btw, ik dacht dat we het over vluchtelingen hadden Verward

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 14:46

lies schreef:
Een vluchteling met een huisje is geen vluchteling. Die heeft alle procedures doorlopen en er is hem/haar kennelijk een verblijfsvergunning afgegeven. Anders krijg je geen huis. Hebben die mensen bij de pin om bordje om hun nek; "asielzoeker"? Snap uberhaupt niet waarom deze smiley ( Stoom uit je oren ) daarbij hoort

Wat betreft die militairen.. Natuurlijk mag je uitzending niet weigeren. Waarom ben je anders het leger in gegaan. Dienstplicht is al ruim 8 jaar afgeschaft.


De vluchtelingenkampen die hier zitten zijn toch echt allemaal huisjes op een klutje... en ja, die smiley bij de pinautomaat is omdat ze dus TOCH van alles krijgen terwijl de mensen hier krom liggen om hun rekeningen te kunnen betalen, en daar kan ik heel boos om worden! En ja, je herkent die vluchtelingen meteen... Ik woon er namelijk nog geen 500 meter vandaan en ze komen met zijn allen tegelijk, dus herkennen is niet zo moeilijk. Daarbij rijdt ik er elke dag langs als ik naar mijn paardje ga... drukte van jewelste, maar als er hier 10 jongeren bij elkaar staan te kletsen mag het ineens niet!

Leger, er zijn er genoeg die het alleen leuk vinden om politie en boefje te spelen, maar zodra het werkelijkheid wordt blijkt wel weer dat defensie niet goed uitgelegd heeft!

Daarbij is dit MIJN mening, en die hoeft niet veranderd te worden omdat iemand anders het niet eens is met mijn mening...

Anoeska

Berichten: 5899
Geregistreerd: 01-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 14:50

Citaat:
Leger, er zijn er genoeg die het alleen leuk vinden om politie en boefje te spelen, maar zodra het werkelijkheid wordt blijkt wel weer dat defensie niet goed uitgelegd heeft!


Dit vind ik echt nog veel dommer!! Dat je aan een baan begint, waarvan je denk dat het inhoud dat je de hele dag politie en boefje aan het spelen bent. Het is dan niet de schuld van defensie die zulke domme mensen niet genoeg uitgelegd heeft!!

(Ik zou sowieso nooit aan een baan beginnen zonder echt alles gevraagd te hebben... is je eigen verantwoording)

Maar ik ga off topic we hadden het over vluchtelingen!

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 14:53

Daarom zitten er ook bijna alleen maar mensen in het leger die een vrij leeg hoofd hebben. Zodat ook die mensen een goed betaalde baan kunnen hebben...

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 14:55

Vind het best dat ze hier tijdelijk blijven als ze maar weer terug gaan.
Griebels wat ben je weer aardig Haha! Goeie vriendin van me zit ook in het leger maar zal het dr zeggen. Zij denken in het leger precies op zo'n manier ook over ons.. Maar ieder zn mening....
Laatst bijgewerkt door Toess op 21-09-04 14:57, in het totaal 1 keer bewerkt

_Jis_Ka

Berichten: 424
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Land van Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 14:57

Anna-Jelly schreef:
Vind het best dat ze hier tijdelijk blijven als ze maar weer terug gaan.


En als dat nou niet kan...?

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 14:59

Anna-Jelly schreef:
Vind het best dat ze hier tijdelijk blijven als ze maar weer terug gaan.
Griebels wat ben je weer aardig Haha! Goeie vriendin van me zit ook in het leger maar zal het dr zeggen. Zij denken in het leger precies op zo'n manier ook over ons.. Maar ieder zn mening....


Daarom zei ik ook "bijna"
Er zijn altijd uitzonderingen... Maar het gros is dus wel zo... Haha!

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 15:00

xluvya schreef:
En als dat nou niet kan...?


Dán.... weet ik het niet. Maar ik hoef ze niet om me heen en je kan me racistisch en alles noemen maar het blijft zo...
Zoals ik zei ik vind het best als ze tijdelijk blijven maar als de oorlog of wat dan ook over is mogen ze van mij weer terug..

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 15:01

griebels schreef:
Daarom zei ik ook "bijna"
Er zijn altijd uitzonderingen... Maar het gros is dus wel zo... Haha!


Heb het "Bijna" niet eens gelezen Haha!
Mn vriendin vertelde ooit eens wat hun nou zeggen over ons, iets van nietsnutten ofzo die hun loon betalen. Zal het vanavond vragen wil het nu weten ook Knipoog

favorietje
Berichten: 956
Geregistreerd: 22-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 15:40

Ik vind dat mensen die door wat voor een omstandigheden dan ook, niet meer in hun eigen land kunnen wonen hier terecht kunnen.
Wel moet er gekeken worden naar de ernst van die omstandigheden en moeten mensen die uit een oorlogsgebied komen voorang krijgen op alle andere vluchtelingen.
Mensen die opleidingen gedaan hebben moeten hier met een kleine omscholing gewoon aan t werk kunnen binnen hun eigen vakgebied, en moeten allemaal een nederlandse cursus volgen.
I.p.v krantenwijken kunnen vluchtelingen ook in ziekenhuizen,verzorgingstehuizen,instellingen etc etc. gaan werken. Dar kunnen ze dan werk doen als bedden op maken, eten rond delen, was draaien, schoonmaken etc etc. Nu mogen ze niet werken.

Mensen vluchten niet voor hun lol en ook niet omdat ze ergens anders iets meer kunnen krijgen, dat doet niemand.
Er moet wel een heel groot probleem zijn willen mensen gaan vluchten, want 3 jaar in onzekerheid leven wil niemand, en dat weten ze wel voor dat ze er aan beginnen.

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 15:47

Ik vind het onzin dat die mensen dag in dag uit zitten te wachten of ze mogen blijven of niet. Het is toch duidelijk dat ze ooit terug moeten? Dan weten ze dus dat ze niet mogen blijven.
En idd ook hier altijd op dinsdag om half 4 een rij azc-ers voor de pinautomaat. Mét Kani kleding.
Ze zijn overigens niet zo moeilijk te herkennen. Ze praten in een vreemd taaltje, zijn "gekleurd" en fluiten elk meisje dat langsfietst na.

favorietje
Berichten: 956
Geregistreerd: 22-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 15:54

crossmonster schreef:
ik sta wat dit betrefd achter pim fortuijn !

nederland is te vol
ze krijgen allemaal een uitkering en onderdak , kinderbijslag voor meer kinderen als ze hebben Boos!
ik ben niet discriminerend, een buitenlander die goed is geintegreerd, die vloeiend nederlands spreekt, een goede baan heeft en zich verder gedraagt, geen problemen mee
maar hoofddoekjes, samenzweringen en al die andere belachelijke dingen

en wat het vluchten betrefd.... het grootste deel wat hier zit zijn de mannen Boos! de vrouwen zitten vaak nog daar !!
en wat nog erger is, onze nederlandse mannen zijn daar aan het vechten, terwijl die mannen die gevlucht zijn hier van hun gratis huis en uitkering zitten te genieten
kijk en sorry daar kan ik dus niet goed bij met mijn petje ...


nee je discrimineert helemaal niet......... OK dan! Scheve mond
maar stelt wel hele hoge eisen aan mensen die vanuit bosnie vluchten, mischien niet kunnen schrijven/lezen.
zijn die mensen minder mens? Hewt niet waard om hier te wonen? Zou jij niet ook hierheen willen als je daar zou wonen? Een land met zekerheid, en waar het geld letterlijk op straat ligt?

En het laatste wat je zegt slaat al helemaal op Dirk, die mensen kiezen er niet voor dat "onze" mannen daar vechten, "onze"" mannen hebben daar ZELF voor gekozen om daar te vechten.
En hoe kom je erbij dat een maagdenvlies operatie vergoed wordt dat si helemaal niet waar.

favorietje
Berichten: 956
Geregistreerd: 22-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 15:56

Mystica schreef:
Ik vind het onzin dat die mensen dag in dag uit zitten te wachten of ze mogen blijven of niet. Het is toch duidelijk dat ze ooit terug moeten? Dan weten ze dus dat ze niet mogen blijven.
En idd ook hier altijd op dinsdag om half 4 een rij azc-ers voor de pinautomaat. Mét Kani kleding.
Ze zijn overigens niet zo moeilijk te herkennen. Ze praten in een vreemd taaltje, zijn "gekleurd" en fluiten elk meisje dat langsfietst na.


wie zegt dat ze ooit weer terug moeten, dat is helemaal niet zo.
Sommige mensen mogen hier voor altijd blijven wonen! En daarop zitten ze soms jaren te wachten.

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 16:10

Die mensen zijn niet de mensen in een AZC.

favorietje
Berichten: 956
Geregistreerd: 22-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 17:19

hoe kom je daar nu weer bij?! die mensen zitten wel in een ASIEL ZOEKERS centrum~!

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 17:43

Blijkbaar zit Nederland (en Bokt) vol met mensen die niet verder willen kijken dan hun neus lang is, die te bescheten zijn om eens wat vooroordelen te laten liggen, en die het niet nodig vinden om als ze de klok horen luiden eens uit te zoeken waar die klepel nou eigenlijk hangt...

Ik word hier echt boos van, zijn 'wij Nederlanders' dan allemaal zoveel beter? Is een asielzoeker verwend als hij te eten heeft en een dak boven zijn hoofd? En al die hardwerkende Hollanders maar zeiken over hun PC-prive regeling...

Daarnaast Griebels, vraag ik mij af waarom het zo erg is dat asielzoekers pinnen?? Dat mag je me echt even uitleggen...

Gadverdamme nee, als dit de Nederlandse moraal is dan wordt het tijd dat ik emigreer geloof ik... Misselijk

favorietje
Berichten: 956
Geregistreerd: 22-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 18:02

justy ben het helemaal met je eens! ik wordt er boos en verdrietig van, maar ik denk dat het meer te maken heeft met het iq van de mensen die zo denkt... altans laten we dat dan maar hopen.....
ik strijd er tegen maar moet oppassen dat ik niet op een dag de verkeerde tref en in elkaar wordt geslagen....

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 19:44

Ik heb het weer eens doorgelezen en erger mij flink aan mensen die vluchtelingen, met gastarbeiders door elkaar halen Boos! Boos! Boos!

Lies je argumenten zijn prima en voor mij overtuigend OK dan!

Dan moeten mensen zich aanpassen en de taal spreken om vervolgens weer uitgezet te mogen worden Verward Verward Verward

Ik geloof dat een vluchteling geen goed kan doen bij een aantal van jullie en snappen jullie niet eens de procedures en gaan jullie uit van een onderbuik gevoel dat nogal racistisch is Boos!