Hulp nodig!! Pabo- OA-Studenten??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MiGzi_MiQ

Berichten: 744
Geregistreerd: 22-05-04
Woonplaats: Amsterdam!!

Hulp nodig!! Pabo- OA-Studenten??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-04 16:44

Ik heb eergisteren, vrijdag, heb ik dus de opdracht gekregen om een presentatie te houden over Adaptief onderwijs. Ik heb het aankomende dinsdag, maar weet echt niet wat Adaptief onderwijs is, of indhoudt. Heb al boeken doorgespit, google gebruikt! Krijg wel veel informatie, maar een echt goede uitleg over wat Adaptief onderwijs is staat er niet.

Dus mijn vraag is: Kan iemand mij op een goede manier uitleggen wat Adaptief onderwijs is, en inhoudt? En op wat voor doelgroepen dit onderwijs gericht is?

Je helpt me er echt mee als je weet wat het is!!

Alvast bedankt!! *LOL*

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 17:03

Naar mijn weten is Adaptief, gewoon kinderen met een achterstand en hoe je dit aanpakt, geef je het kind extra oefeningen.

Of laat je de leerlingen eerst 15 minuutjes alleen werken en help je dan de leerling die extra aandacht nodig heeft.

Heel exact kan ik het je niet uitleggen, ben pas 3 weken bezig Haha!

MiGzi_MiQ

Berichten: 744
Geregistreerd: 22-05-04
Woonplaats: Amsterdam!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-04 17:14

Hahaa, toch bedankt!!!.. Jaa ik ben ook pas 3 weken bezig, en krijg 4 dagen de tijd om meteen zo'n presentatie in elkaar te zetten!! Verward

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 17:15

Wat ik net vertelde, is mij verteld tijdens pedagogiek

MiGzi_MiQ

Berichten: 744
Geregistreerd: 22-05-04
Woonplaats: Amsterdam!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-04 17:25

Idd, en bij die Workshop hoort deze presentatie bij!! Bloos Ik vind het nog best lastig eigenlijk!! Verward

Caira
Berichten: 26061
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 17:27

Onder adaptief onderwijs wordt verstaan, het in groepsverband individualiserend te werk gaan. Bij adaptief onderwijs zijn groepsleerkrachten verantwoordelijk voor het leren van alle leerlingen en gaat men er van uit dat aan verschillende behoeften van kinderen in het leerproces tegemoet wordt gekomen. Heel expliciet worden daarbij verschillene vormen van gedrag en gedragscontrole die het kind zelf hanteert, gebruikt en verder ontwikkeld.
Zoek op zogenaamde WSNS ( weer samen naar school) projecten die werken veel met adaptief onderwijs. Het is dus eigenlijk het onderwijs aanpassen aan het kind. En dat is iets heel anders als Haagsemeid bedoelt ben ik bang.

MiGzi_MiQ

Berichten: 744
Geregistreerd: 22-05-04
Woonplaats: Amsterdam!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-04 17:38

Dus eigenlijk wat jj zegt Irish_Lady, krijgt elk kind een apart programma in het Adaptieve onderwijs??

Caira
Berichten: 26061
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 17:42

Jup je past het onderwijs aan aan het kind ipv het kind aanpassen aan het onderwijs.

Bjarni
Berichten: 2220
Geregistreerd: 28-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 21:38

Je gaat dus om met de verschillen van kinderen binnen de klas. Kinderen die bijvoorbeeld extra stof nodig hebben krijgen extra oefenstof. De goede leerlingen bied je extra uitdaging door bijvoorbeeld het gewone werk te verminderen en extra werk te geven wat meer uitdaagt.
Zo probeer je voor elk kind het onderwijs uitdagend en leerzaam te houden.