auto total loss

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Riƫtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

auto total loss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-04 20:18

't Is op het moment ramptijd bij ons. Zaterdags voor onze vakantie zijn we bij die boer geweest voot land. Na 5 minuten waren we er al achter dat hij helemaal niets met de prijs wou doen. Hij wil dus nog steeds 9000 euro voor 1800m2. Dat is ons dus veel te duur...

Wel balen hoor, ik zag het al helemaal voor me!

Maar goed, zondags nog lekker uit eten geweest met Verena en Marc bij Yankee Doodle in Assen (njammie) en maandags op vakantie. We hebben een paar heerlijke dagen gehad. Het weer viel 100% mee.
Gisteren zijn we naar huis gereden en toen viel ons op dat de auto wat raar geluid maakte. Maar we hadden ook wat lege flessen achterin de auto staan, dus mischien dat het daarvan was. Rustig doorgereden naar huis (we zijn naar Eerbeek geweest, zo'n 20 km onder Apeldoorn), via de toeristische route"zwartsluis, meppel, dwingeloo, hoogersmilde, bovensmilde.
Thuisgekomen de auto leeggeladen en Marc zou nog even een boodschap doen. Belt na een kwartiertje op: we gaan even met de auto naar ome Toon (een oudoom, die monteur is geweest, woont in de schoolstraat en heefteen smeerkelder voor de auto). Daar de auto heengereden en hij had het euvel al snel gezien: een giga scheur, en veel roestplekken in de kast van het linkerachterwiel, bij de schokdemper. Levensgevaarlijk om er zo mee door te rijden!
's Avonds zijn ze nog bij een lasbedrijf in Smilde geweest (die carrosserien last). Nee, helaas niets meer aan te doen. De Sunny is officieel dood. Het is alleen een heel groot raadsel hoe die auto ooit nog door de APK is gekomen! Ik geloof dat ie ergens in april is gekeurd, een paar maand geleden iig. Deze auto mocht beslist niet goedgekeurd zijn. Het was echt levensgevaarlijk om er mee door te rijden. Door de grootte van de scheur is ie aan de linkerkant helemaal ontzet. De schokbreker heeft geen nut meer, en de scheur liep door tot aan de benzinetank. Het zou maar gebeurt zijn dat ie terwijl we op de snelweg reden door zijn pootjes was gezakt, benzinetank kapot, en metaal op asfalt = vonkjes, dus een gigabrand, met wel Veertje achterin. En met een driedeurs auto krijg je zo'n wichtje ook niet 1,2,3 eruit!
We moeten er maar niet te veel aan denken, maar je schrikt er wel flink van! Helemaal omdat de meneer die onze auto 2x per jaar een beurt geeft (hij werkt bij de ANWB, en weet zeker wel waar ie mee bezig is), mij eigenlijk voor gek verklaarde dat ik de auto in oktober weer wou laten nakijken, omdat ie nog in zo'n perfecte staat was! Had ie dan stront in de ogen? Of die lui van de APK, zijn die niet helemaal toerekeningsvatbaar ofzo?
Ik vind dit eigenlijk nog erger als wanneer iemand met drank achter het stuur kruipt....

Nou ja, we zijn dus druk op zoek naar een nieuwe betaalbare 2e handse auto (en meteen ook maar iets groter). Ik ben gister met mijn schoonpa en Marc op pad geweest, en vanmiddag nog weer met mijn schoonpa en mijn pa, en kan momenteel eignlijk geen auto meer zien...
Gaan we morgenochtend ook nog bij 1 kijken. Daar zijn we vandaag 2x geweest, en die ziet er heel schier uit ( de 2e keer was om te controleren of ie werkelijk zo mooi was als wij in gedachten hadden). Alleen moet Marc ook nog even kijken. Vind ie hem ook mooi, dan mogen we van de week komen voor een testrit.

Een heel verhaal, maar goed...

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 23:00

Wat een pech zeg. Tja wat er af en toe goedgekeurt word met de apk Mijn auto kreeg ik met apk en grote beurt. Maakte een geluidje alsof hij aanliep dus ik terg waren alle banden zo versleten en liepen op de binnenkant monteur verbaasde zich erover hoe die goedgekeurt waren. Lekkere vertrouwen heb je dan in zo'n garage he
Veel succes met de autojacht. En 1 tipje met de proefrit even keuring bij de anwb doen.

_DuN_

Berichten: 1166
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 00:29

Ik ken iemand die helemaal gek op die eend autootjes is, hij heb er ook een voor zn 18de verjaardag gehad, maar daar moest heeeeel wat aan opgeknapt worden. Nu zag ik m eindelijk er laatst mee rijden maar hoorde weer van hem dat zn auto helemaal is af gebrand Verward erg zonde! Succes met zoeken!