Twee advertenties, wat is het verhaal hierachter?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Twee advertenties, wat is het verhaal hierachter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 11:57

Ik las vanochtend weer de regionale krant, en de advertentiebijlage, vind het altijd leuk om te spieken wat voor dieren er weer verkocht worden. Nu word al enige tijd deze advertentie afgedrukt:
Citaat:
"Te koop gevraagd herder of jachthond die goed een bal zoekt en apporteert Tel 06-xx"

Dat vonden wij al een grappige advertentie, en we vroegen ons af, waarom juist zo'n hond die apporteert. Echter, vandaag was er dus een nieuwe advertentie bij, met hetzelfde telefoonnummer, die ik toch wel heel wat anderser vind...
Citaat:
"Gevraagd een herder die goed wil bijten aan de riem en op afstand zowel binnen als buiten en moet schot vast zijn. Tel 06-xx"

Nu vraag ik met toch sterk af, wat die persoon met deze honden wilt. Het zijn dezelfde telefoonnummers. En waarom juist zulke specifiek afgerichte honden, en waarom wilt hij een hond die goed bijt op commando, evenals
"schotvast" te zijn?

Ben erg nieuwsgierig naar het achterliggende verhaal Haha! Wat denken jullie?

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 12:03

Ik denk voor de jacht Haha! Haha! Haha!

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 12:05

Misschien heeft iemand K9 Boot Camp zitten kijken op Animal Planet? Haha!

Kanzi
Berichten: 2656
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 12:07

Denk dat dat iemand is die goedkoop aan honden wil komen, certificaat er op gaat zetten en ze dan voor een hoop geld verkoopt.
Op Marktplaats zitten er ook een paar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 12:09

Gijsenkim, beetje avontuurlijker hoor! Jacht lijkt me idd ook een logische conclusie... maar ik zit meer aan spannende dingen te denken Haha!

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 12:16

Heel veel bedrijven kopen honden van particulieren om op te leiden tot waakhond. Er was laatst op tv een documentaire geweest over het feit dat Nederlandse honden zo goed opgeleid zijn en dat er veel vraag naar is.

Ik ben wel meerdere van dat soort advertenties tegen gekomen in honden bladen, kan me nu alleen even niet herinneren.

Erna208
Berichten: 2409
Geregistreerd: 12-11-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 16:59

Ik heb enige tijd geleden dat eerste tel.nr. gebeld. En gevraagd wat voor hond ze zochten, want bij ons in de krant (regio Twente) stond de advertentie er ook om de haverklap in. Nou, hij werkt bij de politie Twente en zijn Duitse herder had ie moeten laten inslapen. Deze kon 20 verschillende geuren herkennen en nou zocht hij precies zo'n hond weer die ook op die hond leek. Mocht dominant zijn, mocht teefje zijn, maakte niet uit als hij maar de klik met de hond had. Ik overwoog toen om mijn hond vanwege persoonlijke redenen te herplaatsen en heb mijn tel.nr. opgegeven. Hij zou mij 's avonds bellen en heeft nooit gebeld. Ik allang blij, want de herplaatsing is niet doorgegaan en ze ligt hier naast mijn computer heel lief met haar bal te spelen. De man zei ook nog dat hij wellicht overgeplaatst ging worden naar midden Duitsland bij de politie.
Nadat ik niks meer van hem gehoord had, kwam ik opnieuw zijn advertentie met de regelmaat van de klok tegen zowel op internet (marktplaats) als ook in de krant.

Ik vind het geen zuivere koffie, dus iedereen, opgepast !

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 17:02

die advertenties staan ook iedere week in de Tubbantia! Ze willen die honden denk ik verkopen voor de handel. een hond die goed apporteert of een goede werkhond levert echt veel geld op.

Erna208
Berichten: 2409
Geregistreerd: 12-11-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 17:12

Die man die ik had gebeld, woont in Glanerbrug en inderdaad Desiree, ik heb hem ook uit de Tubantia....

Fitzroy

Berichten: 25105
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 17:17

Oke, je bent dus voor de spannende verhalen, dus ik kan er wel een verzinnen. Knipoog

Ik denk dat het een crimineel is die af en toe een kraakje zet en bang is voor achtervolgende politie die mogelijk wat schoten op hem afvuurt.
De hond moet als afleidingsmanoevre dienen en moet misschien ook andere honden uitschakelen.
Spannend genoeg zo Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 17:22

Het zal gewoon een sporthondenhandelaar/trainer zijn, zo iets als deze www.policedogcenter.com
Ze kopen honden op, trainen ze verder en verkopen ze weer.

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 19:15

En een herder is niet bepaald geschikt om te jagen, hij zal ws moeten speuren.

Nadir

Berichten: 12720
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 19:20

Ik ga met Fitzroy mee... *LOL*
Met een beetje fantasie is het nog waar ook... Clown

Maar wel een beetje oppassen inderdaad... Je weet niet wat voor mensen het zijn...

wyko

Berichten: 2044
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 20:12

Bij ons in De Gelderlander staat die advertentie er ook meerdere malen per week in, echt vaag.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 21:12

Nou, het zou ook maar zo een soort van bericht kunnen zijn. Zie je toch ook wel eens in films Bloos. Zo van 'de hond is los' betekent eigenlijk 'het geld is neergelegd'

Ja ik weet vergezocht amar aan de andere kant, twee van dat soort berichten Haha!

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 21:13

Ik vind mijnes dus spannender dan die van Fits Haha!

promiss

Berichten: 2723
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: ( Zeeuws Vlaanderen )

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 22:29

ik denk ook voor de jacht
maar best wel vaag geschreven Tong uitsteken

Tancreda4

Berichten: 24031
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 22:35

Ook ik denk gelijk aan de jacht! Aangezien het jachtseizoen als het goed is ook weer is begonnen (iig waren er hier gisteren en vandaag weer flink wat jagers (ook met honden) bezig)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 22:43

Die honden zijn niet voor de jacht maar voor de (politie)hondensport.
De 1e woordt gebruikt voor speuren en de 2e voor stelwerk.
www.hondensport.com
Handelaren kopen honden met aanleg op, trainen ze verder en verkopen ze weer, meestal naat het buitenland.
Een goede hond met een vol certificaat levert momenteel tussen de 4000 en 5000 euro op.
Afbeelding

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 00:46

Ik las deze advertentie ook in De stem bij ons, en vroeg me al af wat men met 'schotvast"bedoeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 09:44

Juist Fitzroy en Fasel, dat soort complottheorieën bedoel ik dus Haha! Als ik realistisch nadenk weet ik ook wel wat rustigere en normale dingen te bedenken, maar het is toch leuk om van die spannende verhalen te bedenken *LOL*

Trouwens, als het voor officiële instanties is, waarom dan zo'n typische advertentie, en een mobiel telefoonnummer erbij? Lijkt me dat ze dan hun internetsite erbij zetten, of een normaal vast nummer.

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 09:50

Tja, als je altijd bereikbaar wil zijn dan geef je een mobiel nummer. Wij hebben ook geen vaste telefoonaansluiting meer Haha!.

Maar verder gaan op de complottheorie, wellicht is dat mobiele nummer ook een geheime code, bankrekeningnummer in zwitserland wellicht waar het geld naar toe moet?

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 10:23

Haha!

Bijvoorbeeld:

Citaat:
Te koop gevraagd herder of jachthond die goed een bal zoekt en apporteert Tel 06-xx


Gezocht, iemand die het aandurft terroristen te zoeken en terug te brengen.

end e andere:

Citaat:
Gevraagd een herder die goed wil bijten aan de riem en op afstand zowel binnen als buiten en moet schot vast zijn. Tel 06-xx


Gevraagd, iemand die niet bang is uit te halen. Moet niet bang voor vuurwapens zijn. Huurmoordenaren meldt u'.

Haha!

Nou aj, het zou toch kunnen? Bloos

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 10:24

Gut, zie dat ik Fits in plaats van Fitz geschreven heb. Mijn excuses Fitzroy.

Kanzi
Berichten: 2656
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 10:24

Natasha schreef:
Ik las deze advertentie ook in De stem bij ons, en vroeg me al af wat men met 'schotvast"bedoeld.


Schotvast betekent dat ze niet (af)schrikken van harde knallen.
Wel handig natuurlijk dat je stoere politiehond bij een harde knal niet met de staart tussen de poten onder de auto probeert te kruipen... Haha!