windows service pack 2

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
skatje

Berichten: 1033
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Wijchen

windows service pack 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-04 13:16

Nieuws > Windows >

Meer informatie over problemen met Service Pack 2
De lijst van probleemsoftware groeit Nieuws van zelfde datum:
Op 16 augustus jongstleden publiceerde Microsoft een lijst van software die niet meer correct functioneerde na de installatie van Service Pack 2 voor Windows XP. Het probleem van die lijst was dat er wel programma's werden genoemd maar dat er weinig tot geen details over de problemen werden vermeld.

Sinds de eerste publicatie heeft Microsoft de lijst regelmatig bijgewerkt en zich er ook toe gedwongen om meer details over de probleemgevallen te geven,

Het grootste en meest voorkomende probleem is dat programma's na de installatie van Service Pack 2 gewoon niet meer werken. Of ze kunnen helemaal niet meer gestart worden of de belangrijkste functies van die programma's werken gewoon niet meer. Een aantal programma's weet nog een foutmelding te produceren of verwijzen maar meteen naar een downloadsite. De meeste weigeren echter stilzwijgend hun werk te doen. Andere programma's kunnen niet meer geïnstalleerd of gedeïnstalleerd worden wanneer Service Pack 2 is geïnstalleerd.

De lijst toont ook een aantal opvallende problemen. Het programma MPEGcraft DVD van Canopus is na de installatie van Service Pack 2 niet meer in staat om MPEG-bestanden op te slaan en Pinnacle Studio 9 crasht zodra er MPEG-bestanden bewerkt worden. Norton AntiVirus 2003 van Symantec voert na de installatie van Service Pack 2 bij het opstarten van de PC geen automatische scan meer uit en in WordPerfect Office 11 van Corel weigert de geïntegreerde update zijn diensten. Helemaal "leuk" wordt het wanneer een gebruiker de Norman Personal Firewall 1.4 heeft geïnstalleerd. Na de installatie van Service Pack 2 conflicteert dit programma zodanig met de functies van het Windows Bureaublad dat deze niet meer correct geladen wordt.

Al met al zeer veel problemen die hopelijk snel opgelost worden...

Voor meer info http://www.breekpunt.nl/nieuwsbericht.asp?id=9610

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 13:21

De reden dat hij bij mij voorlopig nog niet wordt geïnstalleerd... Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 13:55

Ik heb servicepack 1 standaard in de installatie zitten, maar van mij hoeft het niet. Daarom ben ik erg blij met het fenoneem Linux Haha!