Wespensteken-> tips?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marloes0508

Berichten: 2927
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: Zwolle

Wespensteken-> tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-04 20:36

Ik ben net bij Elza aangevallen door een gigantisch agressieve zooi wespen. Ik werd eerst in mijn pink gestoken, en die kan ik nu niet meer buigen, hij is heel erg dik... Ik heb hem uitgezogen en wilde toch maar gaan rijden omdat ik al zo weinig tijd heb met m'n school... Ik deed Elza's hoofdstel om, de riempjes waren nog los en ze werd helemaal gek, schopte tegen de wanden enz... Ondertussen werd ik zelf weer gestoken, deze keer vlak boven mijn oog. Er zat een wesp bij Elza, en ze raakte compleet in paniek. Ik moest haar wel vasthouden, anders kreeg ik zeker weten een trap. Na me een paar keer net gemist te hebben sprong ze op me af en in een duik heb ik de staldeur open weten te gooien en stormde ze naar buiten. Bailador in de stal ernaast was ook helemaal in paniek, en heb ik ook losgegooid. Bij ons zit overal een hek omheen, dus dat was geen probleem.
Ik heb ze weer rustig gekregen en Elza's hoofdstel afgedaan (gelukkig niet in de teugels/martingaal gaan staan). Maar mijn pink is heel erg dik, en mijn oog gaat helemaal dichtzitten. Ik heb al 2 paracetemolletjes genomen en een allergiepilletje. Er zit nu tandpasta op.
Heeft iemand nog tips? Ik ben al 2 keer eerder gestoken, en toen heb ik er ook goed last van gehad...

Flor

Berichten: 1040
Geregistreerd: 08-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 22:18

Niet voor nu, wel voor een eventuele volgende keer. Bij de drogist kan je een soort 'injectiespuit' halen met ipv een naald een dopje.. dat plaats je over de plek waar je gestoken bent, en dan zuig je het met die 'spuit' als het ware uit.. daarna prikweg of Azaron ofzo erop, het helpt echt! Met alle steken, horzels, bijen, wespen, muggen, kwallen, noem maar op! Ik weet even niet hoe het heet, het is een groen doosje en bij de meeste drogisten en apotheken kennen ze het wel!! Het werkt alleen als het net is gebeurd, maar als je er optijd bij bent wil het wel eens een héél stuk helpen!!