Handelingsdeel gym

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Handelingsdeel gym

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-04 17:25

Ik moet dit jaar voor gym een handelingsdeel doen.
Dat wil zeggen dat ik de klas 10 minuten bezig moet houden. dit kan zijn door een super uitleg/inleiding te geven over een sport, maar dan is het natuurlijk wel de kunst om 10 minuten de aandacht te houden.
Of een uitleg en daarna een stukje gym.
Ten eerste mochten we kiezen tussen binnen en buiten, en daarna moeten we een plan inleveren. Met wat we van plan zijn, en het moet natuurlijk gekeurd worden om te kijken of het uitvoerbaar is.

Maar wat is nu een origineel 'iets' voor dit handelingsdeel. Ik heb er heel lang over nagedacht, maar kom vooral op die standaard dingen uit.
Weten jullie nog iets?

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 17:53

Welke school doe je, wat is de doelgroep en wat is het materiaal dat je mag gebruiken?
En wanneer moet het af zijn?
Ik heb vast wel wat ideetjes, maar die komen dan uit mijn begeleiding van Pabo-studenten.

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 18:17

Ik heb een map vol met weet ik hoeveel vellen, maarja ben dan ook pabo student Haha!

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-04 18:45

Ik doe 4-VWO, dus het hoeft totaal niet zo uitgebreid te zijn. Het was met het idee dat ze kunnen kijken of je een beetje hebt opgelet in die 3 jaren hoe er gymles word gegeven, of iets in die richting.
Materiaal moet van school zijn, verder geen verplichtingen ofzo.

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 19:22

Kan je niet iets over een balsport uitleggen? Je moet iets 'leuk' maken door de manier waarop je het brengt. Met wat humor, beetje vlot vertellen etc.
Tuurlijk zou iets met paarden het leukst zijn (vind ik dan Clown ), maar dat is praktisch onuitvoerbaar. En het lijkt mij ook het leukst dat de rest van de klas al een beetje weet hoe het moet..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 23:41

Lesje teambuilding, teamwork etc. Heb ik samen met Snowdon hier, in onze gymles gedaan, moesten we ook lesgeven voor een module enzo.

Hadden we dingetjes zoals speelse warming-up, daarna met z'n allen op een te klein matje, dan op de bovenkant van een soort van kast (hoe noem je dat nou toch?) zodat ze moesten nadenken, en samen staan. Verder hadden we nog twee van die dikke matten, met aan weerskanten van die hoge kasten dus, met een lange lage bank opgehangen, twee teams, moesten ze van allebei 4 er gaan staan, en om ste beurt naar de overkant komen, maar er moesten er wel 4 blijven staan, en er is dan niet zoveel ruimte... En euh... nog wel wat, maar dat weet ik niet goed meer...

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 08:44

Zoek een onderwerp dat normaall niet in de gymles zit. Als je met Softbal aankomt weet ik bij voorbaat al wat de reacties zullen zijn. Apekooien scoort altijd goed( ook bij de oudere jongeren) maar blijft natuurlijk link, dus wieweet mag dat wel niet. Maar handbal, hockey e.d worden ook niet vaak gedaan( of wat denk je van zitvolleybal, in het kader van de paralympics!)

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-04 18:58

Okay dank jullie wel Lachen
Ik heb nu wel wat leuke ideetjes!!

capopjekop

Berichten: 30653
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 19:48

ik doe ook 4 vwo (weer Haha! ) en wij mogen ook les geven op onze sportvereningin. wij doen dus een les op de ponyclub. enne verder moeten sommige toernooitjes organisere. badminton, voetbal enz.

Fredt

Berichten: 7984
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 19:53

Een lesje dansen ofzo (breakdance bv.) slaat vaak wel aan. Of organiseer een badminton toernooitje ofzo.

Tamara

Berichten: 10444
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 22:10

Wij moesten ook zoiets doen, 2x en heb met een vriendin 2x bewegen op muziek gedaan Haha! 1x calanettics (hoe schrijf je dat? Verward ), dus soort aerobics op muziek maar dan anders Clown En een keer echt een dansje aanleren, de groep die wij kregen was onwijs enthousiast maar dat waren dan ook onze vrienden Haha!

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-04 16:06

Ik heb zelf totaal niets met dansen ofzo, dus dat word al niets..
Maar wel leuke ideeën!