Route Mobiel? Conc. ANWB

Moderators: Berdien, Dani, Murthul, Muurp, EvelijnS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Faas

Route Mobiel? Conc. ANWB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-04 13:58

Iemand van jullie al gebeld?

Het is dus beduidend goedkoper dan ANWB dat moge duidelijk zijn. Ook een stuk simpeler. En bovendien vind ik het goed dat er concurrentie is bij monopoly-genietende bedrijven.

Dus ik vanochtend gebeld. In eerste instantie kreeg ik een bandje, daarna een stem die klonk als een bandje maar die zei 'kan ik u ergens mee van dienst zijn'. Ik hoorde het niet goed dus vroeg 'hallo'??? Uiteindelijk kwam het gesprek op gang. En dat ging vervolgens zo:

ik: 'Goedenmorgen mevrouw u spreekt met Hanifa van Limbeek, ik zou graag wat informatie willen over Route Mobiel'.

*doodse stilte*

ik: 'Hallo'?

RM: 'Ja'?

ik: 'nou ik zou graag wat informatie over jullie organisatie willen, ik neem aan dat dat kan'?

zij: 'ja daar zit ik hier voor he'? Klonk enigzins geagiteerd .

ik: 'nou wij hebben 2 auto's die wij graag gedekt zouden zien'

zij: 'nou dan bent u flink voordelig uit want voor de eerste auto betaalt u € 50 en voor de tweede € 40. Bovendien maken wij geen verschil tussen wie er lid is met welke auto. Een kenteken is gedekt dus als u partner belt wordt hij ook geholpen.

ik: 'en hoe zit het met de dekking in het buitenland'?

zij: 'die is er ook in het overgrote deel van Europa op een paar discutabele landen na', en het kost € 25 per jaar meer'.

ik: dat klinkt interessant maar is die € 25 per auto of per totaalpakket'?

zij: 'dat is per auto'.

ik: 'dan zou ik graag even willen weten of ik mag kiezen op welke auto de dekking gaat gelden voor het buitenland want ziet u, zet ik de Landrover als tweede auto, dus voor €40 dan is dat € 65 en als ik de landrover als eerste auto heb dan kost mij dat dus € 75'.

zij: dat maakt toch op het totaalplaatje niet uit mevrouw'?

ik: 'jazeker wel want het scheelt mij €10 per jaar, tenslotte is 50 + 25 75 en 40 + 25 65 .

zij: (inmiddels wat ernstiger geïrriteerd), nou mevrouw ik kan u daar de antwoorden niet op geven'.

ik: 'oh, da's jammer, want ziet u, ik wil niet vervelend zijn, graag overstappen maar ja, ik wil wel precies weten waar ik aan toe ben'.

zij: 'ja, maar u bent de eerste die zulke vragen stelt'

ik: 'oh, nou maar dat komt misschien omdat ik het ook erg belangrijk vindt te weten wat ik al dan niet moet betalen, dus kunnen wij hier een oplossing voor vinden, dat ik misschien word teruggebeld door iemand die hier wel iets van weet?'.

Uiteindelijk heeft ze mijn nummer genoteerd en zou ik teruggebeld worden.

Nu ben ik nog steeds niet gebeld, dus ben ik zelf maar weer aan het bellen geslagen . Krijg ik iemand die mijn nummer wil noteren omdat het te druk is. Dus ik meld dat ik al teruggebeld zou worden, leg het verhaal uit en vertel dat ik inmiddels danig teleurgesteld ben in de manier waarop ik te woord gestaan ben en nu verder behandeld word.

Nou ja, ik ben wel wat dingen wijzer geworden maar nog niet genoeg.

O wee als die vrouw erachter komt dat wij, gezien het feit dat we aan de grens wonen, beide auto's zowieso laten verzekeren

Nou ja, jullie al ervaringen???

'Paint' it 'Black'

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 14:14

Ik zit op dit moment bij de ANWB, het blaadje lees ik niet, en ben op zich wel geinteresseerd in een alternatief. Maar ik ben nooit zo happig op nieuwe bedrijven, en kijk het nog even aan. De kinderziektes ontloop ik liever.

Je suis Charlie.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie