Buren ruzie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Debbiedee
Berichten: 467
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: hilversum

Buren ruzie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-04 13:22

was ik gisteren de jongste poes (4 mnd) aan het binnen roepen begint mijn buurman:Die zit in de pan. Waarop ik lollig terug zeg:o,jee dan moet ik een rekening gaan stuuren, gaat die vent een partij uit zijn dak, wat ik wel niet denk om hem te bedreigen Verward dus ik zeg nog waar heeft u het over Cool Nou toen werd hij helemaal gek, hij stond te schuimbekken door de coniferen heen,Ja en je hond is ook in mijn tuin geweest, dus ik wanneer dan(kan helemaal niet want er zit ook gaas tussen onze tuinen)Waarop hij zegt 5 jaar geleden Haha! Die vent ging helemaal over de rooien, mijn partner erheen, stond hij met een bezem klaar om mijn man weg te meppen OK dan! dus dat werd bijna matten Knipoog ik snap er geen hout van, of hij wordt dement of hij zuipt als een tempelier Haha!Maar goed man is oud en zo te zien erg gefrustreerd Clown Maar ik durf bijna de poezenbeesten niet meer naar buiten te laten, iemand een oplossing????

Odess

Berichten: 2827
Geregistreerd: 28-05-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 13:46

Jeetje wat een lekkere buurman zeg! Maar jouw katten krijgt ie vast niet zo snel te pakken dus daar zou ik niet bang voor zijn. Ik heb geen ervaring met zulke buren dus hier helaas geen tips!

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 14:50

Een mooie ren in de tuin maken voor de kat met loopplanken, krabpalen, speeltjes etc. Je kat is nog jong genoeg om daar aan te wennen en zal geen anderen (die niet om katten gevraagd hebben) meer lastig vallen.
Onze katten vinden het blijkbaar zo leuk dat als we ze los laten in de tuin ze zelf hun ren in lopen.
Als ze 's avonds weer naar binnen moeten lopen ze ook zelf door de tuin naar binnen, ze denken er niet over om iets anders te doen.
Het is dus maar waar je je kat aan went.

Debbiedee
Berichten: 467
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-04 15:00

de jongste went er mischien wel aan maar de oude kat die we hebben(11 jaar)vindt zo'n ren denk ik niet zo'n feest , en als mijn katten niet in zijn tuin zijn zijn d katten van hiernaast of van ergens anders wel in zijn tuin.Denk gewoon dat hij wil zeiken.

Ylana

Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 15:18

Debbiedee schreef:
mijn katten niet in zijn tuin zijn zijn d katten van hiernaast of van ergens anders wel in zijn tuin.Denk gewoon dat hij wil zeiken.


Hoe weet jij dat dat ook niet jouw katten zijn. Het is niet zo dat je elk minuut van de dag weet waar ze lopen, of wel?

Debbiedee
Berichten: 467
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-04 17:15

Eigenlijk wel, als ze buiten zijn kijk ik om de 2 a 3 min waar ze zijn en ze komen meestal alleen bij mij in de tuin en bij de rechterbuurman(waar ik dus geen ruzie heb) en de oudste zit graag in de voortuin en gaat ook niet verder de tuin voor uit dan 5 meter, weet dus bijna altijd waar ze zijn

noekie_smile
Berichten: 524
Geregistreerd: 08-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 18:40

Mijn buurvrouw verzocht ons ook vriendelijk om onze dieren 24/7 binnen te houden. Toen hebben we dat niet gedaan omdat dat vooral ook gewoon niet kon deze waren het gewoon gewend enzo dus na een tijdje heeft ze haar tuinmannetje de opdracht gegeven om kippengaas langs ons hek te maken help wel een beetje maar soms zie ik Muis nog weleens graven in die tuin......

Kanzi
Berichten: 2656
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 21:00

Als jij jou katten binnenhoudt, wil dat niet zeggen dat hij nooit meer katten in zijn tuin heeft natuurlijk.
Katten lopen nou eenmaal los in Nederland, en hoe graag mensen dat ook anders willen zien, het zit er in gebakken en die mentaliteit valt niet even om te gooien.
Als ik geen katten in mijn tuin zou willen, zou ik die tuin kat-onvriendelijk maken. (bij mij mogen ze komen hoor).

Maar ik heb wel veel respect voor mensen die dmv een ren hun katten op het eigen erf houden.