Aangerand -> psychiater?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 12:24

Als ik je verhaal zo lees, lijkt het me geen slechte beslissing om naar een psycholoog te gaan... Praten is een groot deel van het proces om het een plaats te kunnen geven en daarna je 'normale' leven terug te kunnen oppikken... En dat is nét wat jij nog niet hebt kunnen doen lees ik zo...

Heel veel sterkte en succes bij de psych...

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 13:30

je zegt dat je bij je huisarts bent geweest en die je doorverwijst naar een spygoloog , iemand die dus ervaring heeft met het helpen van mensen
met hun ervaringen en problemen , waarom denk jij dat je hier eventueel
niet goed aan zou doen?? baat het niet ... kan je altijd weer op zoek naar een andere / voor jou betere manier .. doen zou ik zeggen

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 13:44

ik stuur je wel ff een pbtje.

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 12:17

Lunatjuh,
Wat zeggen je ouders er van? Kunnen die je niet helpen?
Hoe oud ben je?
Je kunt dit nooit alleen af, je moet hulp hebben; van een professoineel iemand of van iemand die dicht bij je staat.
Vergeet nooit dat jij het echt niet kunt helpen, echt niet. Hoe vaak je jezelf ook vies en stom voelt, het is niet jouw schuld!

Maar er is een troost, je komt er overheen, je zult jezelf weer sterk voelen en het een plaatsje kunnen geven.
Ga ook iets doen aan je houding; ipv een schuchter en weerloos wezen (wat je, zonder dat je het misschien merkt toch uitstraalt) moet je sterk worden en zelfvertrouwen uitstralen.
Zelfverdedigingscursussen zijn hier heel goed voor en het geeft je een goed gevoel.

Ik mag toch aannemen dat je aangifte hebt gedaan? Doen hoor, ook daar kunnen ze je goed helpen.
Ik weet hoe het voelt en het komt allemaal weer goed.
Ach gut

spokie79

Berichten: 3010
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 12:32

Goed van je hoor om naar de psycholoog te gaan. Ik ben er al bij een paar geweest en loop er nu weer bij é'n. Niet voor hetzelfde probleem, maar ze kunnen je heel goed helpen.

Wat Vera zegt over cursus zelfverdediging is ook een goed isee. Wordt je misschien wat zelfverzekerder en dat ga je dan ook uitstralen. Psycholoog zal je misschien ook helpen met je zelfvertrouwen weer op te bouwen.

Ik heb ook iets soorgelijks meegemaakt als jij, maar gelukkig niet zo erg. Mensen bij mij in de omgeving geloofden het ook, behalve de naasten. Ik weet dat dat veel pijn doet. Probeer je er niets van aan te trekken. Jij weet wat de waarheid is en wat je voelt. Laat ze maar praten.

Ik weet niet of je aangifte hebt gedaan, maar als ik jou was zou ik dat zeker doen. Ik heb dat ook gedaan (durfde eerst niet, maar mijn vriend en zijn ouders hebben me overgehaald). Ze hebben die man gepakt en hij heeft de hele dag in de zel gezeten voor verhoor en neem van me aan dat ze niet aardig zijn geweest tegen hem. Er was te weinig bewijs dus het is geen zaak geworden, maar hij heeft wel straf gehad. Moet niet leuk zijn om met een politieauto opgehaald te worden terwijl iedereen het ziet. Zal zijn vrouw ook niet leuk hebben gevonden.

Het is natuurlijk je eigen keuze, maar ik kan het aanraden. Het helpt ook bij de verwerking ervan.

Veel sterkte meid en je kan me altijd PB-en.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57963
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 17:35

ts: ik zou hulp zoeken meisje Lachen
sterkte trouwens...
ts verzint dit trouwens niet.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 17:46

Daar ben je wel heel erg zeker van... Was je erbij?

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 17:59

Helaas nog geen reactie gehad op mijn pb tje van je,Lunatjuh.
Jammer.
Ik kan je misschien wel helpen.

Lunatjuh
Berichten: 4
Geregistreerd: 14-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-04 19:40

Aangifte zijn al lang gedaan hoor!!
Kwilde alleen weten of iemand ervaring met psychologen had. Daarvoor dit topic. Waarom ik mijn hele verhaal vertelde om het uit te leggen. Maar mijn antwoord opmijn vraag heb ik. Dus het is goed zo Haha!

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 20:42

gelukkig maar.
nou ik hoor verder wel van je