Dode bij stierengevechten

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
joogre
Berichten: 99
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 13:12

ik zou zeggen eigen schuld dikke bult moet je maar niet van die stompzinnige tradieties hebben hoor en er dan ook nog es aan mee doen.
wat dat betreft vind ik het echt ontzettend belachelijk dat deze manier van "sport"of "vermaak"nog wordt getollereerd maar ja tradieties zijn nu eemaal vaag denk ik

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 13:25

De ren kun je toch wel vergelijken met de gevecht

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 13:27

Beetje jammer dat sommige reacties in dit topic mij snel doen denken aan 'struisvogelpolitiek'. Ik bedoel hiermee te zeggen: zoals het op mij overkomt denken sommigen: als het eerst in mijn eigen, heilige en veilige omgeving maar eens goed is, daarna kijk ik wel verder (waar ik al vraagtekens bij plaats).
Ja hoor mensen, doe maar lekker net als vele anderen (waardoor dit gebeuren met stieren nog steeds bestaat) en kijk vooral niet verder dan je neus lang is!!! Zet je vooral niet in voor leed dat net iets verder van je bed is dan de drempel van je eigen huis!

Tuurlijk is het in NL nog steeds niet perfect maar we zijn wel hard op weg om zoveel als mogelijk is te verbeteren in de leefomstandigheden van onze dieren. Niet om iets te verheerlijken hoor maar 'onze koeien' etc. dienen tenminste nog doelen: melkproductie en vleesindustrie.
Die stieren daar in dat achterlijke Spanje, daar wordt verder gewoon niets mee gedaan! Totaal nutteloos dus.

Vooral volgend jaar lekker weer een vakantietje boeken naar Spanje, lekker naar Lloret ofzo! Lekker dubbel allemaal. Zolang er mensen zijn die die stierenrennen en -gevechten gaan bekijken zal het ook doorgang vinden! Vooral sponseren, die gekken daar in Spanje!

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 13:28

Beetje jammer dat sommige reacties in dit topic mij snel doen denken aan 'struisvogelpolitiek'. Ik bedoel hiermee te zeggen: zoals het op mij overkomt denken sommigen: als het eerst in mijn eigen, heilige en veilige omgeving maar eens goed is, daarna kijk ik wel verder (waar ik al vraagtekens bij plaats).
Ja hoor mensen, doe maar lekker net als vele anderen (waardoor dit gebeuren met stieren nog steeds bestaat) en kijk vooral niet verder dan je neus lang is!!! Zet je vooral niet in voor leed dat net iets verder van je bed is dan de drempel van je eigen huis!

Tuurlijk is het in NL nog steeds niet perfect maar we zijn wel hard op weg om zoveel als mogelijk is te verbeteren in de leefomstandigheden van onze dieren. Niet om iets te verheerlijken hoor maar 'onze koeien' etc. dienen tenminste nog doelen: melkproductie en vleesindustrie.
Die stieren daar in dat achterlijke Spanje, daar wordt verder gewoon niets mee gedaan! Totaal nutteloos dus.

Vooral volgend jaar lekker weer een vakantietje boeken naar Spanje, lekker naar Lloret ofzo! Lekker dubbel allemaal. Zolang er mensen zijn die die stierenrennen en -gevechten gaan bekijken zal het ook doorgang vinden! Vooral sponseren, die gekken daar in Spanje!

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 14:02

Ehm...naar Lloret ga je niet om stierengevechten te bekijken hoor?

Je kan best Spanje gaan boycotten door er niet meer naar op vakantie te gaan, maar dat heeft geen zin. Zorg gewoon dat je als toerist niet aan dit soort dingen meedoet.

Dan kan je beter ook niet meer naar Italië gaan vanwege de paarden die na een gruwelijk transport daar in de salami belanden. Dan kan je ook niet naar Egypte vanwege de afgebeulde ezeltjes. Dan kan je niet naar Frankrijk, omdat ze daar ganzenpatè eten, dan kan je niet meer naar Turkije omdat dieren daar op de islamitische wijze geslacht worden, en dan kan je Nederland ook net zo goed uitvluchten omdat hier ook nog steeds dierproeven worden gedaan. Dan kan je dus nergens meer naartoe. Overal ter wereld is dierenleed. De enige manier om daar wat aan te doen is om de reden van dat dierenleed te boycotten. Dus niet naar stierenrennen/gevechten gaan, geen ganzenpatè eten, geen bontjassen kopen, make-up kopen die niet op proefdieren is getest enzv.

Zoals in Egypte: de ezeltjes zijn daar lastdieren. Mensen hebben die dieren nodig voor hun eigen levensonderhoud, hebben dus vaak geen geld om die dieren te verzorgen. Is hardstikke erg, natuurlijk. Maar door weg te blijven help je die ezeltjes niet. Hetzelfde als in Turkije. In dat land is het normaal om dieren op die manier te slachten. Dan kan je wel wegblijven, maar die dieren worden toch wel geslacht, op dezelfde manier.

Dus gewoon wegblijven uit die landen werkt niet. Is heel erg kort door de bocht om dat zo neer te zetten vind ik.

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 14:17

Ik denk dat mijn stukje niet goed is overgekomen (of ik ben niet duidelijk geweest). Ik bedoelde ook te zeggen wat jij nu in een groter verhaal neerzet. Overigens helemaal met je eens hoor. Ik bedoelde te zeggen wat er in deze zin staat:
Zolang er mensen zijn die die stierenrennen en -gevechten gaan bekijken zal het ook doorgang vinden!

En zo geldt dat natuurlijk ook voor allerlei andere landen. Ik denk dat er geen land ter wereld is waar wel alles goed is.
Het zou heel erg naïef zijn om te denken dat het érgens wél goed geregeld is evenals het erg naïef zou zijn om te besluiten nooit meer ergens heen op vakantie te gaan, alhoewel ik wel (net als iedereen) persoonlijke voorkeur heb en idd nog nooit naar Spanje op vakantie ben geweest - simpelweg vanwege de cultuur die mij tegen staat. Dit geldt voor mij persoonlijk ook voor diverse andere landen: Turkye, Egypte, Roemenië.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 23:42