Galblaas operatie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AnneliesB

Berichten: 160
Geregistreerd: 13-04-04

Galblaas operatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-04 11:02

Volgende week word ik geopereerd aan mijn galblaas! Ik zie er enorm tegen op. Ik slik nu al constant oxazepam.
Doet het erg pijn?

quappa
Berichten: 487
Geregistreerd: 27-08-04
Woonplaats: dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 11:04

ik heb werkelijk geen flauw idee, maarwens je sterkte en betershap

Patricia
Berichten: 1044
Geregistreerd: 11-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 11:30

Wat gaan ze precies doen aan je gal dan?

Ik ben zelf dmv een kijkoperatie geholpen aan mijn galblaas. Ze hebben mijn hele galblaas eruit gehaald, want hij zat vol galstenen. Het zou niet helpen om alleen de stenen te verwijderen, want die zou ik weer opnieuw gaan produceren.
Zelf had ik altijd last van aanvallen. Die deden behoorlijk pijn. (dat is dan nog zwak uitgedrukt).

Als jij hier ook last van hebt is die operatie werkelijk een opluchting, want je bent in één keer van je pijn af. (Al snap ik heel goed dat je er tegenop ziet. Op het moment zelf had ik liever de pijn dan die operatie, maar als het allemaal gebeurd is weet ik zeker dat je die operatie mee vond vallen.)

Heel veel succes en sterkte in het ziekenhuis Vriendjes zijn?

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 11:41

Ik weet er niks van maar ik wil je wel veel beterschap wensen Lachen

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 11:49

Zoek even op 'galblaas', er zijn laatst enkele Bokkers geweest die daar ook aan zijn geopereerd, o.a. Heike. Lachen

Ik wens je iig vast veel sterkte en beterschap! Lachen

KellyS

Berichten: 78
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 11:56

Mijn moeder is een tijdje geleden aan haar galblaas geopereerd.
Ze mocht na één nachtje al weer naar huis, omdat het zo goed ging.
Ze kan vet eten nu niet meer goed hebben en cola valt ook niet goed,
maar dat eet en drinkt ze dan gewoon niet meer Lachen .

Heel veel sterkte en beterschap!

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 15:16

Ik ben pas geholpen. En was er onwijs blij mee. Ik had er zoveel last van.

De operatie valt reuze mee. k heb zo'n drie uur daar gelegen. mijn galblaas is ook weg gehaald. mis hem niet Haha!

Daarna heb ik vier daagjes in het ziekenhuis gelegen. Geen enkel probleem.

De dokter zei dat de meeste mensen die aan een galblaas worden geopereerd heel erg blij op de tafel liggen.

Maar waarom slik je oxazepam? Dat is toch een soort van inslaper, rustgever?

hier wat topics van mij
[AM] Ja hoor, hele galblaas vol met stenen.
[AM] Maandag opname ziekenhuis(operatie)
[AM] Maandag gaat het echt gebeuren *update*
[AM] Update Heike na galblaas-operatie
[AM] Thuis van het ziekenhuis.
[AM] ai, ai mijn buik.*nu geel, blauw paars en groen!* (met foto's)

Kanzi
Berichten: 2656
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 16:38

Ik heb mijn galblaas (na 4 jaar klachten, dank-je-wel fijne huisarts!) er ook uit laten halen dmv een laparoscopische operatie.
Was voor mij de eerste keer dat ik in het ziekenhuis lag en ik dacht altijd dat ik vreselijk tegen een operatie op zou kijken, maar ik ging er huppelend naar toe!
Wat was ik blij om die hele periode af te kunnen sluiten zeg.

De chirurg heeft geprobeerd om bij mij een snelheidsrecord te vestigen Haha! ; ik ben geloof ik maar 18 minuten onder narcose geweest.
Ik was wel wat misselijk van de narcose, maar ik ben van de hele operatie sneller opgeknapt dan van een galkoliek.
En wat was het ineens lekker rustig in mijn buik!
In het begin had ik wel wat moeite met wat vette dingen (maar ja, dat had ik voor de operatie ook), daar kon ik wel wat misselijk van worden. Maar na verloop van tijd wordt dat minder.
Maak niet de fout om ineens vetarm te gaan eten hoor.
Als je dan een keer op vakantie bent en je eet ongemerkt iets vets, dan kan je daar erg veel last van krijgen.

Over de operatie: valt reuze mee hoor.
Succes komende week, en probeer je er niet te druk over te maken; je wordt van je klachten afgeholpen!!!

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 18:48

Patricia schreef:
Wat gaan ze precies doen aan je gal dan?

Ik ben zelf dmv een kijkoperatie geholpen aan mijn galblaas. Ze hebben mijn hele galblaas eruit gehaald, want hij zat vol galstenen. Het zou niet helpen om alleen de stenen te verwijderen, want die zou ik weer opnieuw gaan produceren.
Zelf had ik altijd last van aanvallen. Die deden behoorlijk pijn. (dat is dan nog zwak uitgedrukt).

Als jij hier ook last van hebt is die operatie werkelijk een opluchting, want je bent in één keer van je pijn af. (Al snap ik heel goed dat je er tegenop ziet. Op het moment zelf had ik liever de pijn dan die operatie, maar als het allemaal gebeurd is weet ik zeker dat je die operatie mee vond vallen.)

helemaal mee eens, de pijn van na de operatie is niks vergeleken met de galpijn aanvallen Haha!
Heel veel succes en sterkte in het ziekenhuis Vriendjes zijn?

djangogirl

Berichten: 2486
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 18:57

ik moet ook geopereerd worden. aan mijn mond er moet een tand uitgehaald worden maar wel in de VU.
ik moet dus wel onder narcose en daar zie ik heel erg tegenop. is dat iets om je druk over te maken?
Laatst bijgewerkt door djangogirl op 12-09-04 19:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 19:00

k heb een galblaasoperatiegehad in '91, en had al een hele poos met kolieken gelopen. Ik was proefkonijn voor de chirurg, kijkoperaties werden toen nog niet zo vaak gedaan, en ik heb het geweten, die operatie viel dus NIET mee. Zeker een half jaar daarna kon ik niet op mijn rechterzij liggen, mijn favoriete kant als ik wil slapen.
Maar op een gegeven moment heb je zoveel pijn dat je graag onder het mes wilt, geloof me maar. Als je al crepeert na een glas water is het toch wel behoorlijk ernstig...

Kanzi
Berichten: 2656
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 20:17

Cassidy schreef:
Ik was proefkonijn voor de chirurg, kijkoperaties werden toen nog niet zo vaak gedaan, en ik heb het geweten, die operatie viel dus NIET mee. Zeker een half jaar daarna kon ik niet op mijn rechterzij liggen, mijn favoriete kant als ik wil slapen.


Wat een pech had jij Cassidy!
Ik ben geopereerd in '92 of '93 (weet ik niet meer precies).
De chirurg had bij mij dus al aardig wat ervaring. Ik had alleen de dag na de operatie wat pijn in mijn schouders, wat wel vaker voorkomt na een scopie.
Maar verder heb ik meer last gehad van de narcose dan van de operatie.

Dus AnneliesB, zet hem op!!!
Ze hebben al weer meer dan 10 jaar extra ervaring bij jou!

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 21:10

ik kan je niet helpen maar wil je wel sterkte toewensen.

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 08:37

Ik ben in mei geholpen aan mijn galblaas (eruit gehaald)
Eerlijk gezegt is het opluchting,de operatie is best meegevallen!
Als alles goed gaat mag je of de volgende dag of met 2 dagen weer naar huis!
Heel veel sterkte en je zal zien het valt allemaal best mee!