Man springt voor de trein

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 15:50

Het lijkt me vreselijk om dat mee te maken/ te zien!

Mijn moeder kwam een keer smorgen's op het perron en zag op de rails een lichaam liggen en verderop een hoofd Misselijk
Ze weet nog precies welke kleding het droeg.. Scheve mond
Die jongen was gesprongen omdat ie liefdesverdriet had..

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 16:02

Jullie moeten niet vergeten dat deze mensen niet voor niets springen. Springen om liefdesverdriet? Deze jongen had waarschijnlijk al veel meer achter de rug of heeft een pychiatrisch ziektebeeld, waardoor gevoelens nog veel meer versterkt worden. (achterdocht, wanen oid)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 16:11

Waarvoor hij ook dood wilde, hij had het niet zó hoeven doen. Denk eens aan die machinist! Ik heb een tijdje geleden nog een machinist op tv gezien die dit wel een stuk of vijf keer had meegemaakt. Hij was eraan kapotgegaan!
En dan kan ik me heel goed voorstellen. Zoals al eerder gezegd; Als je dood wilt, val er dan geen anderen mee lastig. Dat klinkt heel bot, maar zo is het gewoon.

_ortiz_

Berichten: 523
Geregistreerd: 26-06-04
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 16:16

aan de ene kant vind ik het egoistisch maar aan die andere kant ook niet.
ok het is natuurlijk niet leuk voor de machinist. maar aan de andere kant je weet natuurlijk niet hoe ver die mensen al heen zijn.
ik bedoel dus hoe " gek" ze van zich zelf worden of van de probleemen.
en dan is voor de trein springen een snelle uit weg Scheve mond
maar ik vind het ook wel heel erg voor de machinist die vergeet dat beeld denk ik nooit meer.

KeeK

Berichten: 3748
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Huis ter Heide

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 17:37

Mijn pa (buschauffeur) moest ook een keer een station over waar dat gebeurd was, hij zag daar het hoofd, en daar een been liggen. Die persoon was dus niet heel gebleven...

ajbdhrtls138
Berichten: 1040
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 20:23

Citaat:
Overal???????????????


ja, heb het regelmatig voorbij zien komen in topics, maar daar heb jij niks mee te maken natuurlijk. sorry

_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 20:52

Jongen waarbij ik op de basisschool in de klas heb gezeten en vorig jaar nog bij op school zat is zondag voor de trein gesprongen Scheve mond Gewoon een jongen van mijn leeftijd, vind het echt erg en moet er toch wel steeds aan denken. Voor de zomervakantie had er ook al een ander meisje van mn vorige school zelfmoord gepleegd (van flat gesprongen).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 20:58

erg egoistisch .... weet je wel niet hoeveel werk het is dat ding schoon te maken Schijnheilig Bloos!


nee grapje.. lijkt me verschrikkelijk.. als je een eind aan je leven wilt maken doe het dan ergens waar een ander geen last van je heeft..

net als mensen die tegen het verkeer in gaan rijden in de hoop een fatale botsing te maken.. waar ben je dan mee bezig meestal ben je niet de enige de dan dood is...
Vind het allemaal toch gruwelijk hoor mocht ik ooit zo ver zinken zou ik voor pillen kiezen.. geen troep, geen mensen die je bungelend aan een touwtje op de zolder vinden, geen mensen die een trouma aan je over houden, geen mensen die de rommel moeten opruimen....

maar om een lang verhaal kort te maken... ik vind het egoistisch maar ook zielig mensen die zlefmoord plegen hebben duidelijk te weinig hulp gekregen...

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 23:10

Het gebeurd idd wel vaak. Ik heb het ook eens gehad. Ik zat in de trein (normaal altijd achterin, maar heel toevallig toen voorin) en opeens voelde ik *boink*, later kregen we de melding dat het een zelfdodingsactie was. Ze hadden het geloof ik wel netjes opgeruimd voordat de passagiers de trein konden verlaten, ik zag nl. niks meer.

SweetTinka

Berichten: 2135
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Hoensbroek/Eindhoven (op kamers)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 18:11

LuvdaTossa schreef:
Helaas wel Verdrietig


Als je dat echt heb meegemaakt, en ook hebt volgehouden om het niet te doen, dan pas voel je naderhand de egoisme... Mijn geloof (en moeder en zusje) heeft me er doorheen geholpen en me laten zien waar ik mee bezig was...

Carr_friesje

Berichten: 2935
Geregistreerd: 23-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 21:04

ik woon hier ook bij een psychiatrisch ziekenhuis, en het gebeurd bij tijd en wijlen ook wel eens dat iemand voor de trein springt.
ik vind het echt heel erg triest voor de machinist, passagiers, het slachtoffer. eigenlijk alle betrokkenen.
wat ik dan wel weer apart vind van mezelf is dat ik er gewoon naar kan kijken, en gewoon rustig blijf.
ik heb het tot nu toe 2x zien gebeuren, inderdaad écht geen lekker gezicht, maar niet dat ik er nachten van wakker heb gelegen oid.
ben ik nou echt zo bot/gevoelloos/luguber? :')

nikkialex

Berichten: 1880
Geregistreerd: 21-03-11
Woonplaats: nederland

Re: Man springt voor de trein

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 21:05

iemand die ik ken is ook voor de trein gesprongen.. :'(

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Re: Man springt voor de trein

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 21:08

Jemig jongens, kunnen jullie een nóg ouder topic vinden om omhoog te halen? Zal eens even TeMmen...

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Re: Man springt voor de trein

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 01:05

Dit is een ontzettend oud topic, uit 2004, en de nieuw geplaatste berichten voegen niks toe aan de discussie. Daarom plaats ik hier een slotje.