Overbuur slaat kippetje dood...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 08:28

Ik denk dat het ook aan je buren ligt,
mijn oma woonde ook vrij ruim en ze gingen altijd naar dezelfde buren.
Buren die een hok vol duiven hadden en een zwaar verwaarloosde tuin. Daar kon je bij wijze van spreken een bataljon kippen in loslaten zonder dat er schade aangericht zou worden Knipoog

Zoals TS aangaaft liepen ze bij haar dus zelfs bij de overbuurman, dat gaat toch wel wat verder als af en toe een ontsnapt kippetje.


Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 08:30

Ligt er idd ook wel aan, maar als goed burger zorg je ervoor (normaal gesproken), dat jouw kippen op jouw erf blijven. Of het nu gaat om een achtertuin of boerenerf, vind ik geen verschil maken.

Bij de overburen is dan ook erg extreem.

Toos paardloos

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 08:49

Ik snap je punt, maar ik vind dat je wel een klein beetje tolerant kan zijn als je incidenteel eens 'last' hebt van je buren.
Godzijdank zijn mijn buren dat uitermate,
ik moet er niet aan denken dat ze Zina hadden doodgeslagen toen die uitbrak en bij hun in de bak stond Nagelbijten / Gniffelen

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 09:04

Tolerantie is heel belangrijk....... maarja misschien was die man het helemaal zat, iedere dag de kippen in zijn tuin van de buren. Ik zou het ook niet erg vinden als het incidenteel is, maar als de kippen van de buren structureel mijn tuin om gaan spitten omdat er lekkerderdere Haha! wormen in zitten zou ik zeker niet gelukkig zijn. Ik denk dat het reden is voor een fikse burenruzie.

Dat jullie kippen willen houden is jullie goed recht, dat er eens eentje ontsnapt kan iedereen begrijpen.... maar de buren hoeven niet dagelijks met jullie kippen opgescheept te zitten, dat gaat dan net even te ver...... netzoals de actie van de buurman, die gaat ook te ver!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 09:09

Sjuimpje schreef:
Ik snap je punt, maar ik vind dat je wel een klein beetje tolerant kan zijn als je incidenteel eens 'last' hebt van je buren.
Godzijdank zijn mijn buren dat uitermate,
ik moet er niet aan denken dat ze Zina hadden doodgeslagen toen die uitbrak en bij hun in de bak stond Nagelbijten / Gniffelen


Dan begrijpen we elkaar! Haha!

Incidenteel zou het kunnen, mits per ongeluk. Het blijft alleen erg naar als je buurman het kippetje doodslaat.
Kip = in dit geval lijdend voorwerp.....

Toos paardloos

Tancreda4

Berichten: 24019
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 09:15

Wij hebben iets soortegelijks mee gemaakt... Maar dat was allemaal in onze eigen ren gebeurt, we vnoden het diertje met een flink gat in de rug, wat achteraf van een stok bleek te zijn Bloos!
We hebber er zelf toen geen werk van gemaakt, omdat het door een van de kinderen achter ons is gedaan - een stichting met moeilijk opvoedbare kinderen en autischtische kinderen. Natuurlijk wel gewaarschuwd, en m'n moeder is met de dode kip in de handen op school langs geweest, en in elk lokaal haar verhaal gedaan en de volgende dag kregen we allemaal briefjes met verontschuldigingen en ze wilde ook de kip betalen...

Een andere keer ehbben we twee kippen vergoed gekregen, omdat die uit de ren waren gehaald door iemand z'n kat en waren vermoord. Daar hebben we wel werk van gemaakt, en hebben we de kips vergoed gekregen.

MAAR, ik denk dat je hier niet heel veel aan kunt doen. Je kunt het natuurlijk altijd na vragen bij de politie, maar ik denk dat je een risico hebt als je de kippen gewoon los hebt lopen.
Ik kan best begrijpen dat die vent er last van had, ik weet hoe kippen kunnen zijne, maar dat neemt natuurlijk niet weg dat ik het een missleijke actie van hem vindt dat hij de kip heeft doodgeslagen... Dat had ook op een andere manier gegaan kunnen zijn Boos!

Toch denk ik dat je er niet heel veel aan kunt doen... Maar je kunt altijd proberen er werk van te mken, en mischien dan de kip vergoed kunnen krijgen (al maakt die 7euro natuurlijk niet dat je kip weer terug komt....)

Tancreda4

Berichten: 24019
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 09:17

Overigens kun je een ren prima dicht maken. Wij ehbben de ren twee meter hoog, met daarop gaas net als de zijkanten (en wat platen erop zodat het niet overal zeik nat kan worden). En het gaat prima, onze kips zijn niet ongelukkig, genoeg afleiding en dingen in de ren (+heel vaak wat takken en dergelijke). En dat terwijl ze eerst ook altijd los mochten lopen in de tuin.

Maitu
Berichten: 619
Geregistreerd: 28-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 09:30

IK heb vroeger ook iets soortgelijks meegemaakt: Een van onze kippen was zo dom om over de schutting heen te vliegen van de buren. Kan natuurlijk ooit gebeuren. Hun hond heeft vervolgens mijn kip aan flarden gebeten. Kan natuurlijk ook gebeuren....

Wat deed mijn buurman echter, die gooide 'het karkas' gewoon doodleuk over de schutting tussen de andere kippen!!!

Ik ben niet kwaad geweest over het feit dat zijn hond mijn kip dood had gebeten, wel over zijn onfatsoenlijke gedrag! Beter was geweest als hij even op had gebeld of had aangebeld!

Lompheid ten top!

Als hij na deze gebeurtenis ongevraagd een stap op mijn erf had durven zetten zou ik de honden ook gewoon op hem losgelaten hebben.......en had ik zijn stoffelijke resten ook gewoon over de schutting gedropt!!!!!!

AnneliesB

Berichten: 160
Geregistreerd: 13-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 11:06

Wat een lompe klootzak!

Trouwens, als je goed gelezen hebt heeft Manda die kipjes nog niet zo lang, dus die man heeft er geen maanden last van gehad.

Ben je al langs geweest manda?

*een paard is je beste kameraad*

_DuN_

Berichten: 1166
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 11:17

idioot! we hebben ook kippen in de tuin, en onze haan heb in t begin ook wel s rond 7 uur gekraait, nu gaat hij dus de schuur in snachts dan kraait hij soms wel s maar dan rond half 9 9 uur... maar de buurman dreigde al s tegen mijn moeder dat hij hem de nek om zou draaien, maar ja dat zet ie niet tegen mij. Als hijt waagt soliciteert hij bij mij echt om een vlinke dreun! Er zijn meerdere in t dorp met een haan en wij wonen aan de buitenkant.

A trip down memory lane...I'm a Bokted One! Knipoog
~* Backstreet's back again! *~

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 14:50

Als die buurman nooit geklaagd heeft vind ik het een belachelijke actie. Dat je niet wilt dat die kippen bij je in de tuin komen oke maar zeg dat dan eerst en waarschuw dat als je er last van blijft houden het risico bestaat dat ze vroeg of laat in de braadpan belanden.
Ben het er trouwens wel mee eens dat je een ren wel degelijk goed dicht kunt maken alleen zul je dan misschien gaas i.p.v. een net moeten gebruiken. Dat er dan nog eens 1 ontsnapt als je de ren in of uit gaat kan maar voor de rest is hij best dicht te krijgen.

*Maak mij niet gek dat kan ik zelf veel beter*

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 15:05

Het zal best irritant zijn dat er een kipje door je tuin waggelt en in de grond woelt, maar dan hoef je zo'n dier nog niet dood te slaan. Echt belachelijk Boos!! Dat is gewoon niet goed te praten. Dus gewoon aangifte doen.

BTW Desiree: het gaat hier om kippen, niet om katten.

:D

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 16:13

wat is het verschil Marianne? Kippen en katten zijn allebei levende wezens die je moet respecteren. Ik vind het een zware vorm van dierenmishandeling. Als het incidenteel is, had de buurman kunnen vragen om de kip uit zijn tuin te verwijderen.

Ik snap alleen niet waarom je kippen WEL uit je tuin mag weigeren en katten NIET. Het gaat hier om ANDERMANS dieren in JOUW tuin. Of dat nu kippen, katten of honden zijn. En het gaat er om of het incidenteel gebeurt of systematisch, en hoe er op gereageerd wordt.

De hond is de betere mens

Muzefee

Berichten: 18461
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Zuid-Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 17:05

Een buurvrouw van een vriendin van me slacht om de zoveel tijd ook dieren...
Ze zijn islamitisch maar ik vind niet dat je het in je eigen tuin moet doen :S

Zoizo vind ik het sneu

Damarae Asya Ddu... Gouden Bokt hengstveulen 2013!
[VN] Gouden Boktveulens 2013 bekend!
Gouden Bokt merrieveulen 2012... Nevaeh Ddu!
[VN] Boktveulens 2012: Rhydeilian Morning Rebel & Nevaeh Ddu!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 11:23

Welshfanatic schreef:
Een buurvrouw van een vriendin van me slacht om de zoveel tijd ook dieren...
Ze zijn islamitisch maar ik vind niet dat je het in je eigen tuin moet doen :S

Zoizo vind ik het sneu

Dat is zelfs verboden en ik snap niet dat je die buurvrouw niet aangeeft. Er is niet voor niets een wet op gemaakt. Dat is om de dieren toch enigszins te beschermen tegen grofheid (een slachthuis is toch beter geutileerd dan zo'n vrouwtje of een of ander boertje), en ook voor de hygiene.

De hond is de betere mens

Chrissetje

Berichten: 8427
Geregistreerd: 10-09-04
Woonplaats: Budel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 11:28

wat een vreselijke dierenbeul Boos! !!!!!!!!!
ik zou zeker de dierenbescherming bellen!!!

arm kippetje Huilen Huilen Huilen

Pinootje

Berichten: 1595
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: achter 'n en in A.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 12:18

Desiree schreef:
Ik snap alleen niet waarom je kippen WEL uit je tuin mag weigeren en katten NIET. Het gaat hier om ANDERMANS dieren in JOUW tuin. Of dat nu kippen, katten of honden zijn. En het gaat er om of het incidenteel gebeurt of systematisch, en hoe er op gereageerd wordt.

Wij hadden zowat nooit katten in onze tuin staan omdat wij toen onze lieve Mickey ngo hadden (labrador) en nu hebben wij super veel katten in onze tuin, best irri!!!


En, ben je al naar je overbuurman gegaan en of wat dan ook voor actie gedaan??

"Ge-ge-ge-ge-ge"

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 14:01

Nouja, het zal best zo wezen dat die beesten op het eigen erf horen te blijven, maar om er dan meteen maar eentje van kant te maken.....die man had toch ook gewoon even aan kunnen bellen en kunnen vertellen dat hij er problemen mee heeft? Communicatie noemen ze dat, zo moeilijk is dat toch niet? Ik begrijp die actie niet zo goed hoor.

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Jockey_my

Berichten: 2263
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 14:16

dat doe je toch niet!!Arm beessie,,Als ik da zie dat mijn buurman een kippebeesje dood maakt dan vermoord ik hem!!!!!

HEbben die mensen geen hart??

Koos PaardLoos.

samoth
Berichten: 4686
Geregistreerd: 18-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 16:46

ja das dieren beul Scheve mond mijn oma in griekeland heeft al vaak kippen dood gehakt en geplukt. een keertje haalde mijn vader mij erbij om te laten zien hoe ze slacht enz enz maar mijn oma liet zien HAK kop eraf en kip werd effe gek en dood ik moet echt om janken dus ik ben grote dieren liefhebber Huilen

samoth
Berichten: 4686
Geregistreerd: 18-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 16:47

toen begreep mijn oma dat niet leuk was enne kapte ermee beter eitjes leggen dan dood maken Knipoog

sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 18:43

Ik vind dat je zo'n beest wel op je eigen terrein moet houden. Maar als die man er last van had, had ie jullie daar toch ook wel even van op de hoogte mogen stellen voordat ie m dood slaat. Kijk als jullie r niks aan zouden doen, dan was het een ander verhaal..

"What we call human nature, is actually human habit.."

Authentic

Berichten: 7850
Geregistreerd: 09-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 18:59

Ik vind dat kippen en katten gewoon op eigen terrein moeten blijven, als ik mijn hond door de straat heen laat lopen krijg ik ook allemaal gezeik.

Als ik een wildvreemd huisdier in mijn tuin aantref laat ik ook gelijk of de honden naar buiten (als de kat niet in een hoekje zit zodat hij onder de heg door kan kruipen), en anders zet ik de tuinslang erop...

Je hebt je dieren bij je te houden, maar ik vind het wel overdreven om gelijk het beessie dood te slaan.

Morgen.
...

Glorie.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 0laura0, _chou, AhrefsBot, alweerkwijt, Amazonbot, Facebook, Kayleigh__, Kieffertje, Lalidan, Mnoonn, ontherun, Sanet, xAlice en 155 bezoekers