Overbuur slaat kippetje dood...

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Overbuur slaat kippetje dood...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-04 17:05

De kippetjes (krielkipjes) van mijn vader zijn net vogeltjes. Ze zitten in bomen en vliegen her en der heen overdag. Bovendien scharrelen ze regelmatig bij de buren in de tuin. Het zijn er 5. We hebben alles geprobeerd om ze binnen onze voliere (5x6) meter te houden, we hebben zelfs een groot net erover geprobeerd te spannen maar de kippetjes vinden altijd wel een uitweg, het is moeilijk om zo'n grote voliere volledig af te sluiten. We hebben wel overwogen om de vleugeltjes te kortwieken, maar de beestjes hadden het zo naar hun zin dat we het maar zo gelaten hebben zolang we geen klachten kregen. De directe buren hebben we het zelfs uitgelegd en die vonden het geen probleem als de kippetjes af en toe in hun tuin kwamen, het zijn immers maar hele kleine beestjes. Snavonds komen ze gewoon terug en slapen ze in hun nachthok.

Kennerlijk had de overbuurman wel problemen ermee en vandaag heeft hij 1 kippetjes dood geslagen met een hamer. Ik hoor het net pas en heb gelijk bij die man aangebeld. Helaas was hij niet thuis. Ik belde aan om hem te vertellen hoe ik erover denk en dat ik mijn kippetje terug wil.
Natuurlijk ben ik harstikke woest maar dat laat ik die man niet blijken (met zo'n idioot gestoord mens ruzie maken heeft geen zin en wie weet wat zo'n gek met mij doet), eerst wil ik weten wat ik hiermee kan.

Kan ik een klacht indienen bij de politie? Kan ik de dierenbescherming hierbij betrekken? Heeft het enige zin om hier verdere stappen op te ondernemen?

Ik ben er weer heel erg van geschrokken dat mensen zoiets een onschuldig diertje kunnen aandoen . Je moet echt extreem gestoord zijn om zoiets te doen.


Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 17:06

Dat méén je, wat een beul, hoe kan 'ie zoiets doen!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Dreamer_S
Berichten: 3603
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 17:10

zo,ik zou zeker wel laaiend naar die vent toestappen..!!
helemaal gestoord..!
echt superzielig,dat je dat gewoon kan doen zeg maar..:S

Relax.. Take it Easy

Margee

Berichten: 5710
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 17:13

Ik zou naar de politie stappen en ook de dierenbescherming inschakelen.
Ook al komt je kip bij de buren, hoeft hij het dier niet gelijk dood te slaan.
Doet hij dat ook bij kinderen, katten ed? Boos!

Duhelo

Berichten: 28500
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 17:13

Politie bellen:
stelen+beschadiging van andermans eigendom, daarnaast dierenmishandeling Boos!
wat denkt die wel! Vandaag nog bellen!

Paradise

Berichten: 1936
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 17:19

Wow die is echt niet normaal
Je slaat toch geen kip door omdat hij in je tuin komt..
Ik zou inderdaad de politie bellen, ik weet niet of de DB hier iets aan kan doen, denk haast van niet...

Veel suc6 ermee in ieder geval..

Kaiya
Berichten: 4066
Geregistreerd: 19-05-04
Woonplaats: Het prachtige zuid-Limburg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 17:25

Dat vind ik echt laag!
Ik zou aangifte doen, het kipje is een eigendom van jou en dat mag die dierenbeul niet vermoorden!

Nadir

Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 17:28

Jeetje dat is toch ongelooflijk! Waar gaat het heen met deze wereld... Scheve mond
Ik hoop dat je iets bereikt met aangifte doen oid, en nu maar hopen dat het niet nog een keer gebeurt...

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Guinni

Berichten: 2714
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: In een hutje op een berg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 17:37

Raar...
Ik zal je een verhaal vertellen waardoor je die man misschien een béétje kan begrijpen... Bij ons een huis verder wonen mensen met parelhoenders, hele vreemde beesten zijn dat. Die mensen kijken helemaal niet om naar die beesten met gevolg dat die overal lopen, op straat, in alle tuinen enz enz. Wij hebben al een paar keer tegen ze gezegd dat wij dat helemaal niet leuk vinden (ze woelen onze hele tuin om). Tegenwoordig komen ze gelukkig niet meer zovaak, maar ik joeg ze vaak van het terein. Dat is natuurlijk wel anders, maar ik kan me wel voorstellen dat je het niet leuk vind als beesten van anderen je terein opkomen. Alleen wel raar dat die man ze dan meteen doodslaat Scheve mond Hij had het op z'n minst eerst even kunnen zeggen...

Trots op mijn held Voltrack, 125 km!!
Wie ben ik
Keep up to date!

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 17:39

Die man heeft niet netjes gehandeld, maar jij eerlijk gezegd ook niet. Sorry...
Het is jou diertje, en die hoort op jou grondgebied te blijven, en niet (zonder toestemming) bij iemand anders in de tuin. Ik zou het ook niet leuk vinden als de kippen van de buren in mn tuin zouden zitten.
En waarom niet kortwieken? Toen wij nog krielkipjes hadden, toen konden we ze prima binnen houden in een goede voliere, en daarvoor hadden we ze ook kortgewiekt. Zo zielig is dat echt niet hoor.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 18:30

wat een gigantische eikel Boos! lieve schattige kleine kipjes doodslaan met een hamer! gelijk bellen! en idd jij bent ook niet echt netjes geweest... Lips are sealed dieren horen niet in andermans tuin te wroeten. je kunt het natuurlijk niet helpen. maar het is nog geen reden om gelijk het dier met een hamer dood te meppen.

(misschien een beetje onduidelijk geschreven, maar ik bedoel het duidelijk Haha! )

melaniieeeH

Berichten: 95
Geregistreerd: 05-08-04
Woonplaats: eindh0ven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 19:42

wtf Boos! Dat is gewoon ziek, daar kan ik ook zo kwaad om worden! Zelfs als hij het niet wou, dan ga je tog even naar de eigenaren toe dat je het niet wil hebben! Het zijn maar kippen Boos!

daag Ozaliin

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 19:53

Het is sneu voor het kippetje, vind ik echt zielig dat ie zo aan zijn eind heeft moeten komen. Maar toch vind ik dat jij er evenveel schuld aan hebt. Je woont in een woonwijk, met ándere mensen, en de beesten blijven niet op jouw grondgebied. Je hebt geprobeerd ze dat te verhinderen, maar niets leek te helpen. En desondanks wilde je ze niet kortwieken, "om hun plezier niet te verpesten". Nee, dan ben jij ook niet slim bezig, je hebt gewoon rekening te houden met je buren.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 20:01

Je zou aangifte kunnen doen tegen deze man, maar hij komt er zeker niet per definitie door 'in de problemen'. Zoals al eerder gezegt heb jij ook schuld aan dit alles, als ze uit de voliere kunnen komen is die gewoonweg niet goed, heel gemakkelijk... En ook kortwieken is niet zielig, daar ondervinden ze helemaal geen hinder oid aan...

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 21:36

carola schreef:
Die man heeft niet netjes gehandeld, maar jij eerlijk gezegd ook niet. Sorry...
Het is jou diertje, en die hoort op jou grondgebied te blijven, en niet (zonder toestemming) bij iemand anders in de tuin. Ik zou het ook niet leuk vinden als de kippen van de buren in mn tuin zouden zitten.
En waarom niet kortwieken? Toen wij nog krielkipjes hadden, toen konden we ze prima binnen houden in een goede voliere, en daarvoor hadden we ze ook kortgewiekt. Zo zielig is dat echt niet hoor.

wat gek, en katten mogen dat weer wel. of vind jij ook dat die op eigen terrein moeten blijven?

De hond is de betere mens

Supertje

Berichten: 7089
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 22:16

Desiree schreef:
wat gek, en katten mogen dat weer wel. of vind jij ook dat die op eigen terrein moeten blijven?


Ik ben het voor de verandering weer eens met Desiree eens.... Moet iemand eens een kat doodmeppen met een hamer, dan is de wereld te klein...
Ik vind ook dat je je beesten op eigen terrein moet houden en dat anderen er geen last van behoren te hebben. Maar ik kan absoluut geen gegronde reden bedenken om een dier dan maar dood te meppen. Beest kan er niets aan doen dat hij in die tuin loopt, die loopt gewoon. Zoiets doen is gewoon ronduit walgelijk.
Ik zou ook bij die vent aan de deur staan, maar ik weet wel dat ik geen normaal gesprek met hem zou voeren, is hij wel helemaal goed bij zijn kokosnoot?
Ik vind het niet goed om je beesten in andermans tuin te laten lopen dus, maar een dier daarom doodslaan vind ik ronduit absurd, en zou ik ook zeker aangifte van doen.

Run free Jordy.... 1997 - 2021

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 22:19

Desiree schreef:
wat gek, en katten mogen dat weer wel. of vind jij ook dat die op eigen terrein moeten blijven?


Er is in ons hele dorp geen kat te vinden die vrijwillig bij ons achter het huis komt Schijnheilig

pmarena

Berichten: 47931
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 23:48

Walgelijk dat hij dat doet zeg..bah ,arm diertje...heeft hij nooit laten weten dat hij die beestjes niet in zijn tuin wilde ?

En blijkbaar hebben jullie dan toch niet zo goed geïnformeerd bij de buren...

Bovendien is het je eigen schuld dat het kippetje daar liep .... door ze elders te laten scharrelen stel je ze zelf bloot aan allerlei gevaren

Een ren van 5 bij 6 meter is toch echt niet zo gigantisch dat je daar geen kippen in vast kunt houden , je omheining geugt dan gewoonweg niet.

Als je er geen kooi van wilt maken dan knip je gewoon 1 vleugel kort ,
heeft het beestje geen last van en ze blijven gewoon rustig en veilig in de ren , dan maar niet scharrelen en schijten in andermans thuin.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 23:53

Ilindra schreef:
Er is in ons hele dorp geen kat te vinden die vrijwillig bij ons achter het huis komt Schijnheilig


Wat doe jij met die beestjes dan? Bloos Knipoog

Ontopic: tuurlijk is het haar verantwoording om die kippetjes op eigen terrein te houden, maar ik vind het ronduit schandalig van de overbuurman dat hij zo een kippetje een doodmep met een hamer geeft. Hij zal volgens de wet best strafbaar wezen, al is het maar van vernieling van andermans eigendom. Ik zou er maar eens achteraan gaan, maar zorg tegelijkertijd ook dat je kippetjes niet meer in andermans tuinen kunnen komen, om dit soort rare situaties te voorkomen. Succes ermee!

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Ann

Berichten: 13234
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 06:00

Ik heb ook geen last van katten (of kippen) in onze tuin (3 honden), maar mocht er toevallig een nieuwe kat in de tuin komen, die nog niet weet dat er hier 3 honden rondlopen, vlieg ik snel naar buiten om hem te "redden" en buiten het hek te zetten.

Ik begrijp de reactie van die buurman niet, hij had hem ook terug kunnen brengen, en kunnen vragen of je er voor wilde zorgen dat de kippen niet bij hem in de tuin kunnen komen.
Een kip doodslaan met een hamer, omdat die bij hem in de tuin zat...

Gillian
Mei 1993 - Sept 2016

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 06:50

Ik weet niet of de mensen hier weten hoeveel rommel een krielkip maakt?
Mijn oma had ze ook en ze vernielen gewoon je hele tuin. Ik zelf zou er niet wakker van liggen, want ik ben dol op van die scharrelende beestjes, als het aan mij ligt zouden wij ze thuis ook hebben. Mijn moeder heeft echter een hekel aan kippen dus ik kan me voorstellen dat die erg boos zou worden als er kippen van buren in onze tuin zouden zitten. Hoeveel moeite is het nou om ze te kortwieken? Daar houden ze echt geen kipjestrauma aan over.

Dat is geen excuus om ze dood te meppen natuurlijk.

Wij hebben trouwens ook geen last van kippen of katten in onze tuin, (op onze eigen 5 katten na dan Knipoog ). Die ene kip (lief zijdehoendertje) die afgelopen vakantie toch geprobeerd heeft om bij ons achter te komen heeft dat met zijn leven moeten bekopen Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 06:58

XoNo schreef:
Wat doe jij met die beestjes dan? Bloos Knipoog



Ik niks, maar onze honden maken er heel gauw korte metten mee Extreme duivel
Ik vlieg dus niet naar buiten om ze te redden, vooral Kira is getraind om te bewaken dus ik straf haar niet af als ze het ook in de tuin doet.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 07:02

Sjuim, ook een gekortwiekte kip kan fladderen... Is het niet gelijk 2 meter hoog, dan gaan ze wel via een struik of lage boom.

Wij hebben ook iedere dag de krieltjes van de buren over het erf, problemen hebben we daar niet mee, maar ik kan me voorstellen dat in een woonwijk het een groter probleem is (lees: kippenstront op je mooie terras en tuinset).

Persoonlijk ben ik van mening dat je OF je kippen in een gesloten ren moet houden in een woonwijk OF gewoon geen kippen in een wijk moet houden.

Toos paardloos

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 07:15

Mijn oma had ook af en toe nog wel eens een losfladderend kipje, maar dat was maar een paar keer per jaar. Dat is toch anders als wanneer er om de haverklap kippen in je tuin lopen.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 07:20

Dat klopt, maar in een woonwijk vind ik dat je OOK dat moet proberen te voorkomen.

Toos paardloos


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AndreaB, carola, ComscoreBot, DenieesB, Everest, Glenda, GoogleAdsense, janna, LouLi, Marjo, NinaCharlie, pjer, Renee1991, sariba, Sintara, Thats_Me, vikawiek, Vuri, warvel en 67 bezoekers