Vrouwen ongewenst zwanger door te dure pil

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 18:12

Heb maandag de pil gehaald bij de apotheek ( Marvelon), geen consultkosten, was 10 euro kwijt voor 6 maanden. Misschien denk ik krom, maar ik vind dat niet duur, ook ik als student kan die 10 euro echt wel ergens vandaan halen. Bij wijze van spreke is het 2 uurtjes werken ( oppassen of wat dan ook).

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 18:31

Dan toch..................Er zijn meer ongewenste zwangerschappen.kijk het is natuurlijk niet alleen de a.c. pil waarop wordt bezuinigd. Dan zou het allemaal wel op te hoesten zijn.
Alle bezuinigingen bij elkaar opgeteld wordt natuurlijk een groot bedrag wat je per maand minder te besteden hebt.

Wat mij betreft moet er naar inkomen gekeken worden om zaken vergoed te krijgen.
Laten ze meer eens op de kinderbijslag bezuinigen; boven een bepaald inkomen geen kinderbijslag meer. En boven een bepaald aantal huizen en koopprijs van een huis geen hypotheek aftrek meer.

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 20:42

Haagsemeid schreef:
Ik vind het sowieso onzin om anticonceptie zo duur te maken, ze maken wel campagnes tegen aids en soa's maar die dingen zijn nog harstikke duur. En de pil gooien ze uit het ziekenfonds pakket, rond uit belachelijk!!

En dan wel gvd het maagdevlies herstel in het ziekenfonds pakket gooien, dat vind ik ZWAAAAAAR belachelijk Boos!


tegen soa's werkt de pil niet hoor!!!
maar misschien gaan mensen nu wel een beetje nadenken
over welke anticonceptie ze nemen !
hormonen zijn wel kanker verwekkend hoor , niet alleen voor dieren ook
voor de mens!!dus daar besparen ze weer mee

dat het maagden vlies herstel in het ziekenfonds zit ... beetje belachelijk ja!

dat de sterilisatie er uit gehaald is , absoluut niet mee eens

laat ze dan maar het condoom in het ZF pakket stoppen!!
lijkt me een wijzere optie of op zijn minst subsidieren !

zal je zien dat abortus binnenkort ook uit het pakket gehaald word
en dan?

@jeannie -> eens !! helemaal eens !!!

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 20:49

Haha! Haha! Eindelijk iemand met mij eens.

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 20:52

Ik moet 24 euro per drie maanden betalen, plus eens per jaar nog eens 29 euro voor een consultatie bij de dokter om mijn voorschriften te krijgen.
Ik moet absoluut krabben om rond te komen en mezelf en mn pony te onderhouden, maar die pil die betaal ik gewoon, punt uit. Ik ga daarentegen niet uit, rook niet, drink geen alcohol (kost ook een flinke duit), ...
Maw: de pil volledig betalen kan ECHT wel met een klein budget (gebruik trouwens condooms ook, maar daar betaalt mn vriend de helft van), alleen moet je misschien prioriteiten stellen en sommige andere dingen schrappen.
Kan je dat niet, dan is er imo maar één alternatief en dat is GEEN sex.

MAAR ... desondanks kan ik me wel voorstellen dat als je gewend werd dat je er nooit (of nauwelijks iets) voor hebt moeten betalen en nu opeens wel, dat het heel zwaar en misschien bijna onmogelijk is om dat opeens wel op te hoesten.
(Al vind ik dan nog steeds: kijk waar je kan besparen om toch dat geld te vinden, ofwel: geen sex.)

Ik slik trouwens de pil in de eerste plaats ov een medische reden, dat het een vorm van anticonceptie is, is alleen maar welkom als extra veiligheid bovenop de condooms.

LindaVelings

Berichten: 1223
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 21:13

Kieffertje schreef:
Ander punt: Men klaagt wel over overbevolking, maar ook over vergrijzing. Kan zo mooi opgelost worden Lachen


En ik denk dat dat de hele opzet van de regering is geweest Haha!

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 21:15

Nienke schreef:
eh, heb je wel eens condooms gekocht? Ook niet bepaald goedkoop


Kinderen zijn nog altijd duurder Scheve mond (en de dupe)

Nienke

Berichten: 3205
Geregistreerd: 01-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 21:42

Sammie schreef:
Kinderen zijn nog altijd duurder Scheve mond (en de dupe)


Niet echt een logische reactie *LOL* Iemand droeg aan dat je maar condooms moest kopen als je geen pil kon betalen, dus daarom zei ik dit. Dat heeft verder niets te maken met dat kinderen duurder zijn, dat weet ik zelf ook wel, maar als je de pil niet kan betalen, dan kan je condooms waarschijnlijk ook niet betalen (afhankelijk van hoevaak je ze nodig hebt Knipoog)

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 21:46

Hihi, ik ben allergisch voor condooms... Clown
En de hypo-allergene zijn echt peperduur!
Maar mijn vriend en ik zijn absoluut monogaam en allebei vrij van soa's, dus doe mij de pil maar, ook als ik er voor moet betalen.

Kanzi
Berichten: 2656
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 21:48

Ik denk dat we allemaal wel een beetje verwend zijn in Nederland dat anticonceptie door de overheid wordt betaald. Vind het wel erg makkelijk om de verantwoordelijkheid daarvoor bij iemand anders te leggen.
Eigen bijdrage voor de pil verschilt van merk tot merk, dat even uitzoeken kan al een hoop schelen.
En mensen die echt moeite hebben om de pil te betalen kunnen met hun huisarts vast wel overeen komen om de Diana-pil voorgeschreven te krijgen, die wordt nog wel volledig vergoed geloof ik.

LindaT

Berichten: 134
Geregistreerd: 09-06-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 21:59

Ik kan me eigenlijk heel moeilijk voorstellen dat je echt niet genoeg geld hebt om de pil te betalen. Volgens mij stoppen ze met de pil omdat dat op de korte termijn geld scheelt, zonder na te denken over de gevolgen. Kwestie van prioriteiten stellen: er zijn zoveel andere dingen waar je op kan bezuinigen.
Wat veel mensen overigens niet weten, is dat je niet telkens voor een herhalingsrecept naar de huisarts hoeft te gaan, wat je dan weer een consult kost. Je kan direct naar de apotheek gaan en de pil halen.
Heeft een tijd geleden in de consumentengids gestaan. Ik heb het vorige week voor het eerst gedaan, en inderdaad, geen probleem; ik kreeg hem zo mee. Had de huisarts ook wel eens mogen vertellen, maar die hoort de kassa al rinkelen dus houdt wijselijk zijn mond...

Kanzi
Berichten: 2656
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 22:07

Mijn huisarts werd toch echt een beetje nijdig toen ik een afspraak maakte voor een herhalingsrecept; kan je bij elke huisarts gewoon bij de balie krijgen hoor. Kost niets extra's. Lachen

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 22:24

jeanie schreef:
Dan toch..................Er zijn meer ongewenste zwangerschappen.


Kom op zeg, je hebt toch wel een beetje eigenverantwoording... Dat de pil uit het ZF wordt gehaald betekent toch niet dat je dan maar onveilige seks moet hebben en dus mogelijk zwanger wordt?

Lielle

Berichten: 66257
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 23:01

ik was er heel blij mee, ik heb nu nl een permanent herhalingsrecept gekregen zodat ik dus niet meer eerst op onmogelijke tijden langs de huisarts moet om zo'n stom papiertje op te halen. Bovendien betaal ik geen 'consult' meer dus uiteindelijk ben ik ook nauwelijks duurder uit.
Bovendien vind ik het vreemd dat een verzekering (want dat is het ziekenfonds) een zekere kostenpost dekt, IMO verzeker je je tegen risico´s.

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 23:22

Jippie schreef:
Ik weet dat ik eerder iets van fl 160,- per half jaar voor Marvelon betaalde. Voor de prikpil betaal ik dacht ik iets van €30,- per kwartaal, maar daar komen de kosten van een consult nog bij.

Echt schandalig dat de overheid dit niet meer vergoed. Juist voor kwestbare groepen en tieners is dit heel slecht. Ik denk dat de kosten voor extra kraamhulp en groen kruis ten gevolge van de geboortes hoger zullen zijn dan de kosten voor anticonceptie.



Jeetje wat betaalde jij veel voor marvelon Verward Ik betaal nu bij de apotheek tussen de 25 en 30 euro voor een halfjaar maar mijn eigen bijdrage is maar 6 euro. Dus ik krijg de pil nog steeds vergoed. Die eigen bijdrage moest ik altijd al betalen. Pluspuntje is dat je vanaf begin dit jaar geen herhalingsrecepten meer hoeft te halen voor de pil en dat scheelt me toch weer een consult. Daar was ik meer aan kwijt dan aan de pil zelf.

En 6 euro per halfjaar kan ik echt wel missen hoor.
En zelfs al kreeg ik helemaal niets vergoed en zou dan tegen de 30 euro moeten betalen dan stopte ik nog niet met de pil. Ik kan me niet voorstellen dat ik maar risico op zwangerschap zou gaan lopen omdat de pil een paar euro duurder is geworden Verward Verward

Maar goed voor mij speelt het helemaal niet want bij mij is er niets veranderd. Nee wacht eens: de pil is voor mij zelfs goedkoper geworden omdat ik geen herhalingsrecept meer hoef te halen

Guess001
Berichten: 5160
Geregistreerd: 09-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-04 23:29

kaj schreef:
En 6 euro per halfjaar kan ik echt wel missen hoor.
En zelfs al kreeg ik helemaal niets vergoed en zou dan tegen de 30 euro moeten betalen dan stopte ik nog niet met de pil. Ik kan me niet voorstellen dat ik maar risico op zwangerschap zou gaan lopen omdat de pil een paar euro duurder is geworden Verward Verward

Maar goed voor mij speelt het helemaal niet want bij mij is er niets veranderd. Nee wacht eens: de pil is voor mij zelfs goedkoper geworden omdat ik geen herhalingsrecept meer hoef te halen


Maar daar ligt dus het probleem.
De mensen die het toch wel kunnen betalen, lijden er niet onder.
Voor de minder draagkrachtigen onder ons, is het wel een hele kostenpost extra.
En zo is het met alle besluiten van dit kabinet. De minima gaan er continue op achteruit (oeh, off-topic Lips are sealed Haha! )

En ik kom nog wel uit een echt VVD gezin *LOL*

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 23:34

En jij dacht dat ik een bovenmodaal salaris had ofzo??

Ik verdien echt niet veel hoor.
Dus wat dat betreft klopt de vergelijking niet helemaal. Ik heb toevallig een verzekering die dit wel vergoed blijkbaar. Gewoon ziekenfonds hoor.

Billy

Berichten: 20710
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 23:35

Ik woon in Rotterdam Zuid, midden tussen de "minder draagkrachtigen"
Als ik zie wat daar vaak aan rookwaar, boodschappen en merkkleding doorheen gaat, kan ik me niet voorstellen dat die 50 euro per jaar (in een slecht geval) een probleem is.
Iedereen moet prioriteiten stellen, dus zij ook.

Guess001
Berichten: 5160
Geregistreerd: 09-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-04 23:41

Mja, ik kan hier wel op gaan reageren maar dan wordt het een hele andere discussie. Lips are sealed

In ieder geval, we zullen de definitieve uitkomsten van de onderzoeken moeten afwachten en dan zullen we zien of deze beleidsmaatregel effectief is.

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 09:49

nickyu schreef:
tegen soa's werkt de pil niet hoor!!!

Weet ik Knipoog maar ik bedoelde ermee dat ze er zoveel campagnes voor maken, maar ze maken ze niet iets goedkoper

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 09:59

Bealy schreef:
Mja, ik kan hier wel op gaan reageren maar dan wordt het een hele andere discussie. Lips are sealed


Ik denk dat die discussie juist is waarom het gaat, maar dat wil jij blijkbaar niet horen?

Guess001
Berichten: 5160
Geregistreerd: 09-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-04 10:09

Tessebes schreef:
Ik denk dat die discussie juist is waarom het gaat, maar dat wil jij blijkbaar niet horen?


Gaaaap
Inderdaad, dan krijgen we een discussie links vs rechts, dat is nu totaal niet relevant, want (en ik quote mezelf nog maar weer even Knipoog )

Citaat:
Ik vind alleen wel dat als (om wat voor reden dan ook, door kosten kinderen, zwangerschappen, of dat nu goed /fout is daargelaten....) blijkt dat door deze beleidsmaatregel de kosten meer stijgen dan het aan inkomsten oplevert, de maatregel onzinnig is
Uit economisch oogpunt bekeken dus.


Let wel, economisch oogpunt, geen waardenoordeel dus
Maar we zullen dus eerst de concrete cijfers van de onderzoeken moeten afwachten om hierover te kunnen oordelen, maar ik heb wel een vermoeden...

Ik heb inderdaad GEEN zin om een discussie te voeren over het feit dat de minima altijd kettingrokende en merkkledingdragende nietsnutten zijn.... Gaaaap

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 10:12

Sorry maar voor 30 euro in de drie maanden kan je beschemd zijn. Je gaat mij niet wijs maken dat niemand 10 euro in de maand kan missen.

Maar deze situatie was natuurlijk wel te verwachten.

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 10:16

Ik krijg de pil nog gewoon vergoed even als 9x fysiotherapie.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 10:16

Bealy schreef:
Ik heb inderdaad GEEN zin om een discussie te voeren over het feit dat de minima altijd kettingrokende en merkkledingdragende nietsnutten zijn.... Gaaaap


Volgens mij kan jij heel goed selectief lezen, zonder te doortasten waar het nou eigenlijk om gaat. Als je niet zwanger wil worden, dan zal je ergens anders moeten snijden om de pil wel te kunnen betalen. 1 biertje minder in de kroeg (nee ik zeg niet dat ze iedere dag in de kroeg zitten, maar iedereen drinkt wel eens wat buiten de deur) is weer 1 periode beschermd (3 weken de pil + 1 stopweek).