Vrouwen ongewenst zwanger door te dure pil

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 10:17

Letizia schreef:
Ik krijg de pil nog gewoon vergoed even als 9x fysiotherapie.


Ik ook, maar dat ligt denk ik aan je verzekering.

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 10:19

Dat klopt, ik ben (geloof ik Haha!) basis tand + verzekerd.

Kanzi
Berichten: 2656
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 10:20

Echt, dat de minima de bezuinigingen het hardste voelen, daar is iedereen het wel over eens.
Maar zeg nou eens eerlijk; hoort anticonceptie nou echt thuis in het ziekenfondspakket?

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 10:24

Er zijn mensen die niet eens voor eten kunnen zorgen met hun inkomen.. Laat staan de pil kunnen bekostigen. Moeten deze mensen hun leven dan helemaal neerleggen door ook niet meer te kunnen genieten van wat sex??

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 10:24

Kan me maar moeilijk voorstellen dat vrouwen ongewenst zwanger worden doordat ze de pil niet kunnen betalen.
Een kind is volgens mij een stuk duurder

Guess001
Berichten: 5160
Geregistreerd: 09-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-04 10:36

Kijk, of de pil wel of niet thuis hoort in het ziekenfonds, daar gaat het eigenlijk helemaal niet om (er zijn wel meer behandelingen en medicijnen discutabel) en dat mensen (vrouw EN man) verantwoordelijkheden voor hun daden moeten nemen, ben ik het helemaal mee eens Haha!

Maar het punt is, en dat probeer ik al de hele tijd duidelijk te maken,
dat het erom gaat dat de cijfers erop wijzen (maar definitieve cijfers moeten nog komen) dat er meer zwangerschappen en abortussen zullen komen waardoor de beoogde besparing totaal teniet wordt gedaan door de stijgende kosten :)*
Dan is het toch een zinloze beleidsmaatregel?
Bij de methodologie van de onderzoeken zet ik nog wel zo mijn vraagtekens trouwens, lijkt me erg moeilijk te meten welk deel van de stijgingen nou zijn toe te schrijven aan het niet meer vergoeden van de pil/spiraaltje/sterilisatie.

Gedrag van van mensen oordeel ik niet over, dat kun je ook niet zomaar veranderen. Rokers weten ook donders goed dat dat slecht is maar blijven doorgaan...
Laatst bijgewerkt door Guess001 op 09-09-04 10:37, in het totaal 2 keer bewerkt

neres

Berichten: 1933
Geregistreerd: 20-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 10:36

machie schreef:
ik betaal volgensmij toch echt maar 10 euro voor de pil PER HALFJAAR! En dat moet voor velen onbetaalbaar zijn??



Ik weet nie twaar jij je pil haalt maar ik betaal 23 euro per 3 maanden Boos!

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 10:41

Bealy schreef:
Ik heb inderdaad GEEN zin om een discussie te voeren over het feit dat de minima altijd kettingrokende en merkkledingdragende nietsnutten zijn.... Gaaaap

Dat is een reactie op mijn stukje, wijs mij maar aan waar ik dat gezegd heb.
Dat heb ik nl niet

Freggel

Berichten: 3232
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Freggelgrot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 10:42

De kosten van de pil zijn heel erg verschillend ligt er maar net aan wat voor pil je hebt .

Zelf heb ik microgynon 30, kosten zijn iets meer dan 14 euro per half jaar. En ik krijg het nog vergoed ook .

Consultkosten hoef je normaal gesproken niet te betalen als je bij de balie of telefonisch je herhalingsrecept doorgeeft.

Zelf doe ik het altijd telefonisch en dan wordt het recept zelfs gelijk doorgestuurd naar de apotheek en dan kan ik het daar zo ophalen. Ligt het al klaar zelfs Lachen .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 10:45

Hmm als ik het zo lees ben ik blij dat mijn verzekering nog wel vergoed Haha!
Ik heb Nuvaring en die kost, meen ik, iets van 19,80 per maand.

Maar je kunt inderdaad voor veel minder klaar zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 10:47

vind t echt een balkenende actie... pff.... Maakt opzich niet uit dat er kindertjes bijkomen, maar deze komen allemaal in arme gezinnen en menesn eid de pil al niet kunnen betalen hoe moeten die in gods naam een kind onder houden Scheve mond echt triest

Kanzi
Berichten: 2656
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 10:49

griebels schreef:
Er zijn mensen die niet eens voor eten kunnen zorgen met hun inkomen.. Laat staan de pil kunnen bekostigen. Moeten deze mensen hun leven dan helemaal neerleggen door ook niet meer te kunnen genieten van wat sex??


Je actie's hebben nu eenmaal gevolgen.
En een gevolg van onbeschermde sex kan een zwangerschap zijn.
Ik denk dat het kortzichtig is om de boel dan maar op zijn beloop te laten en de natuur zijn gang te laten gaan, dan is dat beetje geld voor de pil een investering in je eigen toekomst, die anders veeeeeel duurder uitvalt.
Ik KAN het betalen, voor mij IS het geen probleem.
Maar kon ik het NIET betalen, dan had ik zeker ook geen geld om een kind te onderhouden, en dan zal je toch keuzes moeten maken.

Nogmaals, dat die pil zo lang in het pakket heeft gezeten is een luxe waar we nu allemaal aan gewend zijn.

Guess001
Berichten: 5160
Geregistreerd: 09-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-04 10:50

Tessebes schreef:
Volgens mij kan jij heel goed selectief lezen, zonder te doortasten waar het nou eigenlijk om gaat. Als je niet zwanger wil worden, dan zal je ergens anders moeten snijden om de pil wel te kunnen betalen. 1 biertje minder in de kroeg (nee ik zeg niet dat ze iedere dag in de kroeg zitten, maar iedereen drinkt wel eens wat buiten de deur) is weer 1 periode beschermd (3 weken de pil + 1 stopweek).


Citaat:
Maar het punt is, en dat probeer ik al de hele tijd duidelijk te maken,
dat het erom gaat dat de cijfers erop wijzen (maar definitieve cijfers moeten nog komen) dat er meer zwangerschappen en abortussen zullen komen waardoor de beoogde besparing totaal teniet wordt gedaan door de stijgende kosten
Dan is het toch een zinloze beleidsmaatregel?
Bij de methodologie van de onderzoeken zet ik nog wel zo mijn vraagtekens trouwens, lijkt me erg moeilijk te meten welk deel van de stijgingen nou zijn toe te schrijven aan het niet meer vergoeden van de pil/spiraaltje/sterilisatie


Ik blijf mezelf maar weer herhalen *LOL*

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 10:55

Je blijft dus vastzitten in je eigen gedachtengang, zonder na te denken over een ander z'n mening, want die is bij voorbaat fout

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 11:09

Wat te denken over een aantal jaren als al die niet geplande zwangerschapskindjes ook een woning moeten hebben...
Er is nu al een woningtekort, en ook met de medische vooruitgangen leven mensen ook steeds langer... Nederland is vol, en geboortebeperking zou hier in Nederland wel op zijn plaats zijn.
Maar dit is MIJN bescheiden mening...
Daarbij vind ik het ook egoistisch om in deze economie een kind op de wereld te zetten...

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 11:12

Maar geboortebeperking is de verantwoordelijkheid van de burger, niet van de overheid.
Daar draait het om, maar omdat Nederlanders verwend zijn door de pil in het ZF pakket, willen ze die verantwoordelijkheid niet meer zelf nemen.
Uit verkoopcijfers is trouwens gebleken dat heefl veel mensen eind vorig jaar gehamsterd hebben, dus voorlopig wordt er mede minder verkocht omdat mensen nog een voorraad hebben liggen.

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 11:16

griebels schreef:
Wat te denken over een aantal jaren als al die niet geplande zwangerschapskindjes ook een woning moeten hebben...
Er is nu al een woningtekort, en ook met de medische vooruitgangen leven mensen ook steeds langer... Nederland is vol, en geboortebeperking zou hier in Nederland wel op zijn plaats zijn.
Maar dit is MIJN bescheiden mening...
Daarbij vind ik het ook egoistisch om in deze economie een kind op de wereld te zetten...


Dit jaar heeft Nederland volgens mij de laagste geboortegroei sinds ?? (een hele tijd iig)

Ik snap alleen de term "in deze economie" niet zo. Als jij denkt dat jij een kind een goede omgeving te bieden hebt, waarom zou je het dan niet doen? Mag iedereen zelf weten lijkt mij.

Guess001
Berichten: 5160
Geregistreerd: 09-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-04 11:16

Billy schreef:
Je blijft dus vastzitten in je eigen gedachtengang, zonder na te denken over een ander z'n mening, want die is bij voorbaat fout


Helemaal niet, wat jij bvb zegt over dat hamsteren, klopt volkomen OK dan!
dat mensen hun verantwoordelijkheden moeten nemen ook

Maar er wordt door niemand ingegaan op het eigenlijke punt wat ik maak en wat de reden is dat ik dit topic gestart ben, namelijk dat de beleidsmaatregel ('waarschijnlijk' ) niet effectief is.

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 11:22

Maar ligt dat aan de beleidsmaatregel of ligt dat eraan dat mensen hun eigen verantwoordelijkheid niet willen nemen?

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 11:32

Ja, ze zijn er nog steeds zelf bij hoor! (neem ik aan tenminste Knipoog )

Guess001
Berichten: 5160
Geregistreerd: 09-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-04 11:36

Goed punt, ik denk niet willen en/of niet kunnen
Maar over dat laatste zullen we wel weer van mening verschillen
Citaat:
GRONINGEN - Steeds meer vrouwen raken zwanger, omdat ze geen geld hebben voor anticonceptiemiddelen. Dat constateren de centra voor seksuele gezondheid Noord-Nederland en Amsterdam.


Ik bedoel als je rookt en je krijgt longkanker kost de behandeling ook heel veel geld. Dan neem je ook je verantwoordelijkheid niet. Maar dat zit gewoon in het pakket. En zo zit er zoveel in het pakker waar je over kan discussieren.
Gedrag van mensen verander je niet zomaar.
En dan lijkt het mij, dat je geen beleidsmaatregelen gaat toepassen wat (waarschijnlijk) meer gaat kosten dan het oplevert.
Bovendien druist het in tegen het VN Vrouwenverdrag
http://www.clara-wichmann.nl/activiteit ... fonds.html

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 11:47

Eerlijk gezegd vraag ik me af waar die uitspraak in de quote op gebaseerd is. "Exact cijfermateriaal is nog niet beschikbaar", staat er een stukje verder op. Laten ze eerst maar eens met cijfers komen.

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 12:53

NoaC schreef:
Kinderen kosten niks gelukkig! Verward

Lijkt me dat een kind veeeeeel duurder is als de pil.


Maar abortus is wel gratis.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 12:54

Katja schreef:
Maar abortus is wel gratis.


Zo ziek zal toch niemand zijn, mag ik hopen!?

Guess001
Berichten: 5160
Geregistreerd: 09-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-04 12:59

Cijfermateriaal omtrent de daling van het abortuscijfer in NL na invoering van vergoeding van de anticonceptiepil is overigens wel beschikbaar