's nachts om half 5 sirene??

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

's nachts om half 5 sirene??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-04 13:07

vannacht sliep ik bij mijn vriend, waar normaal als er iets gebeurd 's nachts en er is een ambulance/brandweer/politie nodig en het is dringend, dan gebruiken ze altijd alleen de lichten

Vannacht was ik heerlijk in een diepe slaap verwikkeld en wordt ik in een keer wakker van de brandweersirene (het geluid) die voorbij het huis van mijn vriend komt rijden!
Ik schrik me kapot, kreeg al hoofdpijn van het snelle wakker worden, maar wat een aso-actie zeg!

Zullen wel flink wat klachten over komen, staat ook nog niks op de site van de gemeente (komt meestal wel redelijk snel al het nieuws op te staan)

Of ben ik nou gek, dat terwijl het hier eigenlijk niet hoort, er toch geluid om half 5 'snachts aangezet wordt???


[edit] inmiddels is bekend waarom het ging:

Man gewond na binnenbrand de Waayenberg Epe

Epe - 05-09-2004 Vanmorgen omstreeks 04:15 werd de brandweer van Epe, Vaassen en Elburg gealarmeerd voor een Automatische brandmelding vanuit het voormalige AZC de Waayenberg. Het voormalige assielzoekerscentrum wordt momenteel gebruikt voor de huisvesting van Poolse gastarbeiders.
Toen de brandweer onderweg was kregen zij het bericht dat er daadwerkelijk brand zou zijn op de tweede verdieping van het pand.
Ter plaatse bleek het te gaan om een binnenbrand die veroorzaakt werd door een in de brand gevlogen t.v.-toestel.
De bewoner van de kamer had bij de brand ernstige brandwonden opgelopen aan hoofd en armen. In afwachting van de Ambulance werden zijn brandwonden door brandweerpersoneel gekoeld met water. De man is daarna met ernstige brandwonden overgebracht naar het ziekenhuis
Naast het blussen van de brand, ontruimde de brandweer in samenwerking met de politie het pand.

Omdat nog niet geheel duidelijk was of er nog meer slachtoffers aanwezig waren, werden alle kamers in het gebouw gecontroleerd.
Ook burgemeester Eland was bij het AZC aanwezig. Een aantal kamers raakten door brand, rook en roet schade onbewoonbaar.
Nadat de bewoners werden ingelicht over de situatie kon een groot gedeelte van hen terug keren naar hun kamer. De bewoners die niet naar hun kamer konden terug keren zijn elders onder gebracht.
Hoe groot de schade exact is, is nog niet bekend.


[/edit]

---->>> e_l_m_o is nu Sitie <<<----

Learn from the mistakes of others.You can’t live long enough to make them all yourself.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 13:29

e_l_m_o schreef:
Ik schrik me kapot, kreeg al hoofdpijn van het snelle wakker worden, maar wat een aso-actie zeg!


NOU JA ZEG... Je gaat dat toch geen aso-actie noemen?!
Die mensen zijn er om het leven van anderen te redden. Die sirene is niet meer dan normaal. Lips are sealed

Daantje1981

Berichten: 2911
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Renswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 13:33

Misschien waren er nog wel mensen op de weg met auto's fietsen ofzo. Dan moeten ze wel sirene's aanzetten. Ik vind het eigenlijk niet meer dan normaal???

Nadir

Berichten: 12686
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 13:56

Sorane schreef:
NOU JA ZEG... Je gaat dat toch geen aso-actie noemen?!
Die mensen zijn er om het leven van anderen te redden. Die sirene is niet meer dan normaal. Lips are sealed

Hier ben ik het helemaal mee eens... Haha!
Je kan pas oordelen als je weet wat er aan de hand was, ze doen dat soort dingen niet voor niks... Lachen

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 13:57

Ik vind het niet aso Ik vind het wel normaal want hoe laat/ vroeg het nou is er is altijd verkeer.

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 14:01

Ik hoor 's nachts wel vaker sirenes hoor, ik wist niet eens dat ze die normaal uitzetten... Ik vind het inderdaad niet aso, kom zeg, lig jij daar te creperen en komt de ambulance een kwartier later omdat de sirenes niet aan mochten?

[UK][SONG] Witness Kom je even luisteren? :)ddd

o0Steffie0o

Berichten: 4578
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 14:01

Hier is het doodnormaal dat ook 's nachts gewoon de sirenes aan zijn, en dat kan ik best begrijpen anders zou hun hulp weleens te laat kunnen komen, al is het niet leuk wakker worden zo daar heb je gelijk in Knipoog

luuntje

Berichten: 13904
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 14:58

Ik vind het ook normaal dat ze de sirenes hebben aangedaan. Er is altijd verkeer.
Het kost jou misschien je nachtrust. Maar het een een ander zijn leven redden.

[o]

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 17:00

Goh wat zou jij blij zijn als ze met gillende sirenes midden in de nacht rijden als jouw huis in de fik stond.
Ik word met liefde wakker van gillende sirenes, ze zetten die beslist niet voor niets aan.

isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 17:08

als die loeiende sirenes langskomen heb ik daar echtr geen moeite mee als ik er wakker van word want ik ben nog wakker, voor de persoon waarvoor de sirene zo hard loeid valt het nog maar te bekijken!

GÜNTHER 01-11-1999
SVEN 24-07-2001
CHEYENNE 06-02-2006
-6kg

Delphi2

Berichten: 2891
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Frasselt (DE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 17:20

Bij een zgn. prio 1 melding is het verplicht dat de hulpdiensten zowel zwaailicht als sirene aanzetten. Volgens de richtlijn is het niet toegestaan om alleen zwaailicht te voeren, dit heeft te maken met aansprakelijkheid bij evt. ongeval. Dus alleen zwaailichten aanzetten is eigenlijk niet toegestaan, al gebeurd het wel veel.

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 17:25

Tja ik ben het eigenlijk helemaal eens met het bovenstaande
Ik heb liever dat er een mensenleven gered word met sirene dat dat er iemand dood gaat doordat de ambulance niet met sirene mag rijden vanwege overlast!
Niet meer dan normaa dus dat de sirene ook aangaat!

.

Britty
Berichten: 1665
Geregistreerd: 18-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 17:58

Dat je hier over durft te klagen zeg! Wat egoistisch... Ik snap dat je er van schrikt, maar ze doen dit echt niet voor niets hoor!

Dnies90
Berichten: 3411
Geregistreerd: 24-01-04
Woonplaats: De Meern.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 18:41

het is verplciht want als er iets gebeurt zonder sirene zijn ze niet verzekerd met sirene.dat hoorde ik toevallig van mijn oom vorige week hij werkt bij de brandweer

noekie_smile
Berichten: 524
Geregistreerd: 08-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 19:25

Tja jij kon daarna weer lekker de slaap vatten of niet en die gewonde man voorlopig niet denk ik

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 19:27

Ohoh wat ben ik nu blij dat ik doof ben Haha!

Authentic

Berichten: 7850
Geregistreerd: 09-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 19:37

Vond jouw bericht meer op een aso-actie lijken...

Morgen.
...

Glorie.

Tancreda4

Berichten: 23923
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 20:02

Sorane schreef:
NOU JA ZEG... Je gaat dat toch geen aso-actie noemen?!
Die mensen zijn er om het leven van anderen te redden. Die sirene is niet meer dan normaal. Lips are sealed


Ik ga helemaal met je mee!

Ik vind het niet meer dan normaal, ook snachts! Er zijn vaak nog redelijk wat auto's snachts op de weg, en die sirene is niet meer om die te waarschuwen dat ze eraan komen!
Stel DAT er mensen op straat zijn, en de lichten niet zien, en zo overhoop worden gereden door de ambulance!

Vaak doen ze hun sirenes bij kruispunten altijd aan iig.
Ik vind hetn iet meer dan normaal dat ze sirenes gebruikte!!

Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-04 10:56

als er hier die afspraken gemaakt worden, heb ik dan niet het recht om het aso te vinden

er was geen kip op de straat te bekennen!!!

daarbij was ik niet de enige, maar vond iedereen dat in het huis die er wakker van is geworden

btw ook degenen die er niet van wakker zijn geworden, vinden dat het niet kan als er de afspraak wordt gemaakt dat 's nachts alleen de lampen aan gaan...

---->>> e_l_m_o is nu Sitie <<<----

Learn from the mistakes of others.You can’t live long enough to make them all yourself.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 11:14

vind het niet kunnen dat je jouw slaap belangrijker vind dan een ander zijn leven... vind het heel goed dat ze sirenes aan doen om zo nog meer ongelukken te voorkomen

isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 11:17

ik kanhet me niet voorstellen dat er daar afspraken gemaakt worden dat er daar geen sirenes mogen loeien, sorry maar dit ligt bij reglement vast!

GÜNTHER 01-11-1999
SVEN 24-07-2001
CHEYENNE 06-02-2006
-6kg

Odess

Berichten: 2827
Geregistreerd: 28-05-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 11:19

Sorane schreef:
NOU JA ZEG... Je gaat dat toch geen aso-actie noemen?!
Die mensen zijn er om het leven van anderen te redden. Die sirene is niet meer dan normaal. Lips are sealed



Idd... Ik vind jouw actie meer asociaal! De wereld draait niet om jou enzo! Iemands leven gaat voor jouw slaap!

Odessa & Assedo

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 11:23

Ze mogen, bij mijn weten, alleen de verkeersregels overschrijden als ze BEIDE aanhebben. Leuk dus, die lichtjes, maar 't zegt nog niks. En als het om nood gaat, dan vind ik het niet meer normaal dat ze dan gebruik maken van lichten én sirene.
Ze zijn bij ons wel een keer om 4 uur 'snachts zonder lichten en zonder sirenes gekomen. Dat was omdat er toen ingebroken was, binnen 10 minuten stonden er 5 politiewagens (nog zonder de gebruikelijke lichten, 't was nl. pikdonker) op de stoep. Dan snap ik het wel, zo'n inbreker is natuurlijk allang pleite als hij in de verte de sirene's al hoort, maar als er iemand had liggen creperen dan hadden ze alles aan moeten zetten, die inbreker had me dan gestolen kunnen worden (ze hebben 'm uiteindelijk volgens mij ook niet gepakt).

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Nic

Berichten: 9472
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Ik ben kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 11:24

Mijn ouders wonen vlak bij een ziekenhuis en daar rijden ze ook gewoon met de sirenes weg als dat nodig is, ik heb er eigenlijk nooit last van gehad.
Ik heb zoiets van: sirenes e.d. het hoort erbij hoor, als die mensen er niet zouden zijn!!!
Wij hebben elk jaar wel wat: dan weer overstroming en vorige week een gaslek voor de deur. De brandweer heeft de hele nacht (!) met een draaiende motor onder mijn raam gestaan. Mijn muren zijn van papier, dus dat hoor je lekker. Ik later gevraagd waarom ze dat ding niet gewoon uitzetten, maar ze moeten de aggregator draaiende houden.
Deze mensen hebben de hele nacht daar gestaan (voor mijn veiligheid) en de volgende dag gewoon weer naar het (gewone) werk hè.
Dapper hoor.

Partir, c'est mourir un peu

SHALALA

Berichten: 4373
Geregistreerd: 30-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 11:28

e_l_m_o schreef:
als er hier die afspraken gemaakt worden, heb ik dan niet het recht om het aso te vinden

er was geen kip op de straat te bekennen!!!

daarbij was ik niet de enige, maar vond iedereen dat in het huis die er wakker van is geworden

btw ook degenen die er niet van wakker zijn geworden, vinden dat het niet kan als er de afspraak wordt gemaakt dat 's nachts alleen de lampen aan gaan...

Dat er geen kip te bekennen was weten zij toch niet...
Je mag zeggen wat je wilt, NL is een vrij land.Maar idd ben ik het mee eens met bovenstaanden, wat is belangrijker, jou slaap of het leven van een of meerdere mensen, denk dat ik het antwoord wel weet...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Binck8, catharin, Fling, Flying_Angel, LiDi, Lipstick, Nustice, roucha1 en 47 bezoekers