jambers... wagelijke kerels...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 12:43

Die vrouwen zitten daar zodat hun familie in verweggistan ook nog wat te eten krijgt. Je kunt het vrijwillig noemen, maar ik denk niet echt dat het uit vrije wil gegaan is. Het zou me niets verbazen als ze hebben moeten betalen om die vrouwen mee te krijgen naar belgie. Een soort bruidschat, maar je zou het ook mensenhandel kunnen noemen.

Franske

Berichten: 2909
Geregistreerd: 03-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 12:58

Heb het ook gezien, als ik die lisa was had ik meteen een ticket retour geboekt toen ik die pa alleen al zag en vroeg: Wilde vlug kindekes ? Haha!

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 13:01

Malibu schreef:
Die vrouwen (of teminste die van de zoon), die trouwde omdat ze haar familie vanuit belgie financieel kon ondersteunen. Zodat haar broertjes en zusjes naar school konden. (en niet de verschrikkelijke toekomst krijgen die zij nu heeft )


Inderdaad, dat heeft ze meermalen gezegt... Zo konden haar broer en zus naar school, zodat zij wel een toekomst hadden...

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 13:02

Franske schreef:
Heb het ook gezien, als ik die lisa was had ik meteen een ticket retour geboekt toen ik die pa alleen al zag en vroeg: Wilde vlug kindekes ? Haha!


Waarvan? Dat kind heeft geen cent... Het vliegticket naar België toe is ook al voor haar betaald.

MeiaLuna

Berichten: 1211
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Aalst(België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 13:12

Ikzelf ben een belgje,en omdat er hier en daar weeral eens gelachen wordt met de belgen in dit topic,wil ik toch eventjes reageren:
De dingen in Jambers zijn inderdaad wel vunzig enzo,maar komen wel uit het échte leven en is dus geen fictie!Door deze reportage worden er reacties uitgelokt(zoals hier...)naar de mensen toe en worden we alleen maar bewust gemaakt van de problemen in de maatschappij i.p.v. ze te verzwijgen!
En oja,by the way:denken jullie nu écht dat dit bij jullie in nederland niet voorkomt...?Dream on...!!

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 13:16

Ik heb het ook gezien. Ik vind het zulke vieze ventjes Misselijk. Gadverdamme, je moet er toch niet aan denken om met zo'n vent te zoenen (of nog meer Scheve mond).
De jongste vent, hield zichzelf ook zo voor de gek. Zijn vrouw was echt NIET gelukkig, dat zag je zo. En hij maar:'Ja ze is gelukkig'.

Ik had echt medelijden met die vrouwen, vooral die Lisa, die nog maar net in Belgie was... Ze is echt ongelukkig, dat zag je zo. Zo zielig!

*Edit*
Ik zit het grootste deel van het jaar in België (studeer daar), maar kom op hee...De personen in Jambers zijn gewoon aparte/rare/vreemde/bijzondere mensen. Daarom komen ze op tv. Jullie doen nu net of alle Belgen zo zijn. Nou ehm...ik ken er geen een die zo is.

sanne222

Berichten: 691
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 13:32

Ik heb het ook gezien. De vieze boeren behandelen die vrouwen als een stuk vee! Boos!
Ik probeerde er maar niet over na te denken hoe ze dat paard van hun behandelen... Huilen

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 13:40

MeiaLuna schreef:
Ikzelf ben een belgje,en omdat er hier en daar weeral eens gelachen wordt met de belgen in dit topic,wil ik toch eventjes reageren:
De dingen in Jambers zijn inderdaad wel vunzig enzo,maar komen wel uit het échte leven en is dus geen fictie!Door deze reportage worden er reacties uitgelokt(zoals hier...)naar de mensen toe en worden we alleen maar bewust gemaakt van de problemen in de maatschappij i.p.v. ze te verzwijgen!
En oja,by the way:denken jullie nu écht dat dit bij jullie in nederland niet voorkomt...?Dream on...!!



nou wij hadden een rijdje menno Buch.. dat was ook vrij ranzig af en toe!!! Dus dat denken wij niet hoor.. wij hebben er alleen geen TV serie over die al zo lang loopt.

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 13:47

Misselijk (aanbid kotssmiley, die toch echt wel in dit topic thuis hoort)

@MarianneR: Thanks, voelde me helemaal gehandicapt in het uitdrukken van mijn gevoelens bij dit topic Haha!

Citaat:
En oja,by the way:denken jullie nu écht dat dit bij jullie in nederland niet voorkomt...?Dream on...!!


Sorry, maar dit is echt niet tegen Belgen ofzo hoor.
Ik ken ook een Nederlander die een Thaise hierheen heeft gehaald. Hij is niet zo extreem als die mannen, maar 't blijft erg dat zoiets gebeurd.

Het is gewoon toeval dat het belgen zijn, helaas lopen er genoeg rond in alle nationaliteiten die deze gedachten hebben Verdrietig

MeiaLuna

Berichten: 1211
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Aalst(België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 13:47

Dat bedoelde ik net Riant,dat het in Nederland evenveel voorkomt,maar dat je er door Jambers(jammer genoeg uit België) attent op gemaakt wordt.Maar dan moeten de mensen wel iets verder kijken dan hun neus lang is en bedenken dat dit helemaal niet "typisch Belgisch "is ofzo, maar uitzonderingen.(die je in Nederland evenveel hebt.)

MeiaLuna

Berichten: 1211
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Aalst(België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 13:48

Thanx malibu!

Ariebombarie

Berichten: 10924
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: AMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 14:03

in nederland hebben we toch de Tokkies hehehehe! en daar hebben we er ook vast meer van! ben het dus verder eens met Meia Luna.

MeiaLuna

Berichten: 1211
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Aalst(België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 14:08

Haha,ik krijg volgelingen...!Thanx MissArianne!

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 14:39

Misselijk

Soraya

Berichten: 6875
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 14:47

Ik heb die aflevering al gezien. Ook toen de zoon nog geen vrouw had. Schimmel staat op de muren. Geen 'normaal' bed.

En toen ze in de trein zaten terug naar de boerderij. Die vader: 'Ben je nog maagd?'
Dat vraag je toch niet?? Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 16:59

ik had laatst daarover een heel programma gezien bij ricky lake. het zijn eigenlijk alleen maar mannen die niet normaal een vrouw kunnen krijgen. echt diep triest gewoon en ze betalen voor hunj bruid geloof ik.

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 18:38

Het komt overal voor en heet vrouwenhandel en vrouwenonderdrukking

ajbdhrtls138
Berichten: 1040
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 19:04

Ik heb die aflevering gezien, had hem ook eerder al gezien, toen ging die vader een vrouw ophalen.
Vind het echt zo schrijnend. weet zeker dat er voor die vrouwen echt geen andere uitweg is, ookal hebben ze er zelf voor ''gekozen".

ik snap niet hoe mensen zo'n bord voor hun kop kunnen hebben, en geen enkele realiteitszin.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 22:38

Malibu schreef:
Die vrouwen (of teminste die van de zoon), die trouwde omdat ze haar familie vanuit belgie financieel kon ondersteunen. Zodat haar broertjes en zusjes naar school konden. (en niet de verschrikkelijke toekomst krijgen die zij nu heeft )

die vrouw was stik en stik ongelukkig, dat kon je zo goed zien. En die l.l maar vragen waarom ze huilde..... Ja, dat waren rasegoisten. De vrouwtjes moesten jong zijn en ze moesten ook nog mooi zijn. En zelf waren ze te smerig en te vies vet om aan te raken.

Ze was nog teruggekomen, maar het had lang geduurd. Ze was ik geloof wel weken of maanden langer gebleven en hij twijfelde er aan of ze terug zou komen. HEt was duidelijk dat ze er zelf ook aan getwijfeld had.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 22:41

Desiree, een anderhalve maand; Hij kwam 1 april thuis, dat meisje half mei. En het is altijd afwachten of zo iemand daadwerkelijk komt... Plus dat zijn vader al eens doelloos op 't vliegveld gestaan had Knipoog

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 23:08

Mmm... even denken...
Stel ik zit financieel flink in de misere en zie het voor de rest ook helemaal niet meer zitten. Familie zit ook kompleet aan de grond.

Dan komt ..uhh.. pakweg Jackie Onassis of Hillary Clinton of zo naar Hoge Hexel en belooft me de hemel op aarde in het land van de onbegrensde mogelijkheden. Haha! Haha! Ook de familie ziet helemaal zitten.. wat doe je dan ?

Voor de goede orde: Ik keur het niet goed, maar even voor een ander perspectief geef ik dit voorbeeld.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 22:02

Lageveld, maak dan ook even de nuance dat het hier niet om 1 familie gaat, maar om een heel land dat in armoede leeft. Ik vind dat echt misbruik maken van de situatie...

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 22:52

Je zou het ook gebruik maken van de situatie kunnen noemen. Mijn vraag blijft: "wie zijn de slachtoffers in een dergelijke kwestie".

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 09:52

Die vader vond ik gewoon super-walgelijk!!
Gewoon te smerig voor woorden.

Hij zal zijn vrouw daar wel vandaan moeten halen, want een sterke westerse vrouw is hij gewoon niet tegen opgewassen (Alhoewel die meiden ook flink wat kracht hebben, alleen in een geheel andere wereld opgegroeid).

bah bah bah, ik vond het gewoon echt vies! De gedachten van hem!

Geld of geen geld, ik moet er niet aan denken dat ik met zo'n vent in bed zou liggen, er zijn nog zoveel andere manieren waarbij je jezelf juist goed kan voelen!
(Nou moet ik zeggen dat ik blij ben dat ik in nederland geboren ben).