Amandelen laten verwijderen; ervaringen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Machie

Berichten: 16001
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 15:50

bij mij zijn ze er op mn 12e of 13e uitgehaald, ben in 5 daag tijd 6 kilo afgevallen. Ik moest s ochtends naar het ziekenhuis, en was er s middags na de operatie gelijk weer uit. Alleen heeft het bij mij nisk gehopen, ben nog steeds inmens verkouden en nog geregeld keelontsteking. Bij mij zijn zowel mn neus als mn keelamandelen eruit gehaald.

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 15:52

Duikt onder tafel en wil het er niet over hebben.

Oke, dan toch maar. Na 5x zware keelontsteking binnen 2 maanden toch maar besloten dat die krengen d'r uit moesten. De pijn van de operatie was niet erger dan die van een zware keelontsteking. En als je weet dat het de laatste is valt daar wel mee te leven Lachen.
Toen ik wakker werd meteen 5 glazen water naar binnen gegoten(de verdoving werkte nog aardig), maar dat viel wat verkeert in combie met te veel bloed binnen krijgen onder de operatie. Wat er dan gebeurt langs een paar van die open wonden is niet fijn.
(Veel te) veel afgevallen(was voor de operatie ong 45 kg, d'r bleef zo'n 41 kg over), meer kon d'r volgens mij niet af.

Maar ik was erg blij ze kwijt te zijn. Nu, een jaar later, nog steeds geen keelontstekingen oid meer gehad. En ja veel ijsjes eten Haha!.

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 15:53

Bij mij was het 's morgens komen, 's middags opereren en de volgende ochtend weer naar huis.

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 15:56

ik was 15 toen ze eruit gingen...... en nee het was inderdaad geen pretje. Bij mij was het 1 dag ziekenhuis. Kortom erin, amandelen eruit en aan het einde van de dag naar huis........ mits je het ijswater op had (inderdaad ze hebben me om moeten kopen hehehe, niet drinken? Dan ook niet naar huis.... dacht het niet). Ik wou zelfs geen ijs hebben en buiten was het toen iets van 26-27 graden dacht ik. Op het moment dat ik kon opstaan om me aan te kleden heb ik mijn hele maaginhoud in de wc er weer uit gegooit en thuis nog een aantal keer. Ijswater gedronken, weinig tot geen ijs gegeten, de appelmoes kwam me neus uit. En op de dag dat je weer normaal mag eten (dacht na 5 dagen, ik werd maandags geholpen en vrijdags mocht ik weer normaal eten) heb ik kipkerrierijst gemaakt met veel kerrie, heerlijk. Het enigste nadeel na het verwijderen? Ik wordt 1x per jaar flink verkouden, 1x bijholte onsteking gehad en 1x een flinke keelontsteking.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 16:18

toen ik een jaar of 7 geloof ik was werden mijn keel en neusamandelen eruit gehaald. ik zal niet liegen: het doet vreselijk pijn, je kotst bloed en je moet veel ijsjes eten. nou, als 7 jarig monstertje deed dat vreselijk pijn en ik wou het dus ook liever niet eten. (mijn zusje had niks en die at stiekem mijn portie op Haha! )

ging ik weer voor het eerst drinken, liep alles gelijk mijn neus uit. dat is ietwat goor.
succes, het zou vast wel lukken. Ach gut

Jel

Berichten: 699
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 16:48

Mijn amandelen zijn eruit gehaald toen ik 18 was. Ik vond het erg pijnlijk. Je hebt er echt wel 3 weken last van. Ik lag op de kamer met twee vrouwen die een borstverkleining lieten doen (beetje vreemd) en één daarvan zei tegen mij: die borstverkleining deed minder pijn dan toen ik mijn keelamandelen weg had laten halen twee jaar terug...

Maar het heeft wel geholpen! Ik heb geen keelontstekingen meer, hoogstends één keer per jaar maar niet meer elke maand. Wat wel vervelend is, bij mij is er een stukje blijven zitten (of terug gegroeid?), denk dat ik daarom nog altijd één keer per jaar keelonsteking heb.

SPRINGEN

Berichten: 413
Geregistreerd: 10-03-04
Woonplaats: Zelhem, Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 17:44

Toen ik ze liet weghalen was ik 4, ik schreeuwde ik mij kop eraf.
Ik werd helemaal gek, krijsen schreeuwen alles.
De dokters hielden me met z'n drieen Schijnheilig Schijnheilig vast en ik kreeg een verdoving.
Maar mijn broertje had het ook en hij had niks dus, t zal wel meevallen Ach gut

Helen88

Berichten: 1026
Geregistreerd: 17-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 19:00

Ik was geloof ik 12 toen ik ze wegliet halen, en ik vond het eigenlijk tegenvallen... Scheve mond De operatie zelf viel mee, ik ging 's morgens heel vroeg naar het ziekenhuis en ging diezelfde avond alweer naar huis. Ik was niet eens zo heel erg misselijk van de narcose, ik moest wel bloed spugen maar eigenlijk viel het nog mee. (het schijnt wel dat een paar zusters me hebben moeten vasthouden toen ik in de uitslaapkamer lag omdat ik zo aan het stuiptrekken was en om me heen sloeg Verward )
Ik vond vooral de week erna tegenvallen, het eten en drinken deed constant pijn, en dat is heel frustrerend als je wel honger hebt. En ik kon op een gegeven moment geen ijsje meer zien!
Maar... ik heb sindsdien nooit meer een keelontseking gehad en ben ook bijna nooit meer verkouden, dus het is het zeker waard!

Odi
Berichten: 1211
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Montferland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 19:59

Bij mij zijn de keelamandelen op mijn 18e eruit gehaald. Heb eigenlijk nergens echt last van gehad. Officieel moest ik 5 dagen in het ziekenhuis blijven, de dag na de operatie mocht ik al naar huis. Wat wel geholpen heeft "denk ik" ik heb hele dagen ijswater gedronken. Grote kan met ijsklontjes en zodra het iets gesmolten was opgedronken. Vond de pijn van de operatie minder erg dan keelontsteking.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-04 10:30

Ja, ik denk er toch wel over om het te laten doen. Mijn moeder heeft vroeger ook vaak keelontsteking gehad en die is nu allergisch voor peniciline (of hoe je dat ook schrijft). Daar schiet je natuurlijk ook niks mee op.

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 10:37

Ik was 17 toen ze eruit gingen.
Heb 4 dagen in het ziekenhuis gelegen, verbaasde me een beetje over hoelang dat nog kon zijn, maar ik had de 3e dag wat verhoging waardoor ik nog een extra nachtje moest blijven.

Ik had vooral veel last van de antibiotica, ik vond dat zo ontiegelijk smerig dat ik heel lang deed over 1 geprakt pap pilletje.

De pijn viel mee met waar ik op voorbereid was (de arts zei dat het nogal pijnlijk kon zijn).