schaam me dood voor die kindertjes uit mn klas (overlijden v

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bartje

Berichten: 1651
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-01 10:45

Kwam net op school aan en toen bleek dat er een leraar (die ik overigens niet kende) was overleden. (Hoe en wat is nog niet verteld overigens...)

Heel veel mensen heel erg verdrietig enzo..
en dan komen mijn klasgenoten er aan en die presteren gewoon om de ene na de andere lompe opmerking te maken.

Begon met dat Naouel een opmerking wat neer komt op:"ja! vrij!"
vervolgens was er een kleine toespraak van een lerares waarin ze uitlegde wat de reden was dat er vandaag geen les zou worden gegeven en waarin ze de leerlingen condoleerde. is ze uitgepraat, komt mijn klas binnenzetten (hebben gewoon buiten staan roken terwijl iedereen binnen in de kantine zat) en dat terwijl je van buiten zo recht de kantine in kijkt! Dat vind ik echt zo respectloos gewoon! Kan daar echt zo pissig om worden.

Vervolgens staan ze dus waar ik stond (stond bij leerlingen waar ik na deze periode bij in de klas kom, die zijn leuker en minder lomp!) en staat er een lerares achter ons, krijgt Naouel het voor elkaar om NOG een super ongepaste opmerking te maken. Op een hele blije toon, met zo'n grote smile op dr gezicht:"zijn we morgen dan ook vrij?!"

Heb dr op dat moment ook maar ff op aangesproken, want dat KAN en MAG naar mijn mening echt niet op dat moment.

Ik schaam me echt dood gewoon voor die kindertjes uit mn klas, bedoel je snapt toch wel beetje op 16/17 jarige leeftijd dat het iets heel ingrijpends is voor mensen. En dat je daar respect en begrip voor moet hebben? Ze zitten zelfs op een SPW opleiding waar je met mensen komt te werken!

ik kan echt niet begrijpen gewoon dat iemand zulke opmerkingen op dat moment uit zn strot krijgt.

Maar jah..

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-01 11:00

Wat ontzettend respectloos zeg!! Boos!
Ik kan me heel goed voorstellen dat je je daar kwaad om kan maken!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-01 11:00

Sommige mensen denken inderdaad echt niet na Boos!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-01 11:02

Ontzettend triest ja. En die mensen moeten later mensen helpen die problemen hebben of iets ergs hebben meegemaakt? Fijn vooruitzicht... Boos!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-01 11:09

Nou balen zeg en ook errug flauw en respectloos Boos! .

Maare gecondoleerd van mij kant en sterkte op school Verdrietig .

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-01 11:15

Sign of the times.....
Nee, het zijn pubers, en die zeggen lompe en ondoordachte dingen. heb ik ook gedaan toen ik die leeftijd had, en besef pas nu (29 jaar oud) dat sommige opmerkingen toen wel heel ongepast waren geweest. Zo kunnen oude kinderen/jonge volwassenen zijn; grote bek, weinig ervaring en dus weinig inzicht in de gevolgen van een uitspraak. Dat moet je leren, dat is volwassen worden.
toch, ik denk wel dat jongeren nu harder en vijandiger zijn dan toen, we zijn zo'n onvriendelijke maatschappij aan het worden.
Ik denk dat je er goed aan gedaan hebt, die ene even apart te nemen en te zeggen dat het niet door de beugel kan. Misschien beseft zij dat niet meteen maar reken maar, er komt een dag en dan zal zij het ook inzien. Dat kan wat later zijn dan jij hoopt, maar die dag komt heus. Want jij hebt het door het apart nemen wel iets gemaakt dat in het geheugen gegrifd staat.

_________________
... ze bokt anders nooit hoor...!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: [naam verwijderd] op 2001-11-14 10:17 ]</font>

chrico

Berichten: 791
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: IJmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-01 11:23

Dat is echt treurig. Mensen moeten eens leren wat meer met de gevoelens van anderen om te gaan. Ik kan me voorstellen dat het je irriteerd, maar ik vind het ook een taak van de leraren om die kids naar binnen te halen. Het is zeker goed dat je het lef heb gehad om dat meisje daarop aan te spreken, want er had ook een ruzie uit kunnen ontstaan.

LUNA

Berichten: 599
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-01 11:24

Wat waardeloos zeg!
Vaag dat sommige mensen nergens respect voor hebben, wel goed dat je er iets van gezegd hebt!

Met sommige mensen heb je echt het idee, wat moet daar in godsnaam van terechtkomen, als je niets ofniemand respecteert....

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-01 12:17

wat een zielig figuur en de rest ook.
Ik dnek soms ook van me broer *zucht* klein kind, hij's ook 17.
Bij mij in de kals zittene r ook van die kinderen, dan dnek ik soms aaarrrrgggg jullie ziten in de 4e en neit in groep 1.

Maar nog gecondoleerd Lachen

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-01 12:19

jeetje wat stom zeg...als die lui nu al geen respect hebben voor andere mensen zijn zeniet geschikt voor die opleiding

Plau

Berichten: 310
Geregistreerd: 02-11-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-01 12:55

Gecondoleerd Bart, kweet wel dat je hem nie kent, maar toch... En idd nie terecht van die domme Koe . Gelukkig weet jij beter kerel! En zoals die ander al zei, het zijn inderdaad nog pubers en ze zeggen dingen waar ze nie over nadenken, maar dan toch... Kvind opzich dat het weinig met puberaal te maken heeft...Meer met slechte opvoeding/stupiditeit!!! Maar goed, zo denk ik erover. Anyway mijn condoliances aan de bekenden van die man, ook al zullen die dit nie lezen, maar toch.
Gr Paul Verdrietig

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-01 23:49

jeetje wat stom Boos! ook hier op school toen onze lerarres frans overleed, somige lachten
nou ik vond het heel erg

miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-01 23:57

Zooooooooooooooowwwwwww deze mensen zijn echt zwaar zielig en hopeloos zeg sjonge jonge Misselijk Misselijk Misselijk Daar kan ik echt kotsmisselijk van worden Misselijk Misselijk Misselijk

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-01 01:40

jij kan het beter inschatten als ik, maar je moet rekening houden dat sommige mensen anders om kunnen gaan met verdriet en of andere zwaardere emotionele gevoelens. Ik heb wel eens gelachen op een begrafenis van mijn oom. Ook op de begrafenis van mijn (stief)vader hebben we grapjes gemaakt. (en je wil niet weten hoe moeilijk we het toen hadden).
Misschien kan je je afvragen dat ze zich heel onzeker over haar gevoelens was, of het juist wilde bagataliseren om niet herinnerd te worden aan een hele nare herinnering. Soms weet je gewoon niet wat mensen bezield.
gr,
Prima

Metellica

Berichten: 2610
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-01 09:36

Heel triest idd Boos!
Groetjes Tamaar

priscilla

Berichten: 1639
Geregistreerd: 05-09-01
Woonplaats: zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-01 12:28

hmm... ik ken t.
heb ook op spw gezeten en toen er een jongen uit onze klas overleed waren er ook enkelen errug respectloos! t eerste wat ze toen zeiden was dus ook zijn we nu vrij??
bah....kan dat niet uitstaan!
ps welke school zit je?

Bokkie
Berichten: 13
Geregistreerd: 12-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-01 13:13

Dat vind ik echt idioot, dat doe je toch niet???
Bij ons op school was ook een leraar overleden en toen hoorde je ook overal van die opmerkingen. Boos!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-01 13:56

Zijn gewoon de mensen die apsolute niet weten te wat ze op zo'n moment moeten zeggen.
Dat hangt totaal niet met leeftijd samen, dat is iemands karacter.
Toen er een schoolgenootje van mij overleed was de eerste opmerking: Oh leuk, een nieuw skelet voor biologie.

Sommige mensen... Frusty Misselijk

Felice

Berichten: 3096
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-01 16:48

bah! echt stom! Misselijk

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-01 18:29

Nou, wat ik er van heb gehoord loopt die klas van jou toch een paar jaartjes achter. Ik ken het wel, zo is er in de eerste een klasgenootje overleden.Was altijd een heel lief meisje, en dat is bij de hele klas dan ook nog steeds een gevoelig onderwerp. Toen pas iemand vroeg waarom we naar het kerkhof gingen zeiden we dan ook: omdat het Laura's verjaardag is. Laura?Die ligt toch al te rotten in de grond.. Verward Frusty
Lijkt me btw niet echt de instelling voor een sociale opleiding nee, de eerste voorwaarde daarvoor zou toch moeten zijn dat je weet hoe je mensen behandelt en iedereen respecteerd!
Het lijkt me trouwens geen manier van verdriet verwerken, het klopt wel dat je je soms heel anders gedraagt op emotionele momenten dan eigenlijk zou moeten, maar bij een leraar ben je daar toch niet zo aan gehecht, zeker als je gene les van hem hebt. Het kan wel zijn dat ze zich ongemakkelijk voelen, zich geen houding weten te geven, maar als je voor die opleiding kiest moet je zoiets toch weten.

* Ellen *

Berichten: 1672
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-01 21:20

Sommige mensen denken hun eigen ego zo omhoog te halen, erg zielig