Rembo wil graag van bil...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Madelief28

Berichten: 4276
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 12:14

wat ene gezwam allemaal over asiels etc, ik kan me er dood aan ergeren Boos!
Alet heeft duidelijk alles goed doordacht voor tehuizen etc, en weet wat een nest inhoud volgens mij aangezien ze zelf bij een asiel heeft gewerkt. Aan dit soort andwoorden heeft Alet tog niets?
Even ontopic ik kan je helaas niet helpen aan rode kater...wel een zwarte!!

GR CLaudia

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 12:27

Ben benieuwd hoeveel tehuizen je al gevonden hebt? Werkelijk overal waar je kijkt worden gratis kittens aangeboden omdat ze niet meer weten waar ze ze moeten laten.
Verder weten zelfs serieuze fokkers dat er heel wat van die tehuizen afvallen als het nestje eenmaal geboren is. Tegen die tijd hebben ze vaak gekozen voor of een heel ander dier of hebben ze al een kittens elders opgehaald omdat ze toch niet wilde wachten....

Dat het goed zou zijn voor een hond of kat om een keer een nestje te krijgen is het grootste onzinverhaal wat er bestaat. Iedere normale DA kan je dat ook vertellen.

Gulpje

Berichten: 8071
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 12:31

Ik dacht dat je één van deze Rembo's bedoelde:

Afbeelding


Haha! Haha!

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 12:48

claudia23 schreef:
wat ene gezwam allemaal over asiels etc, ik kan me er dood aan ergeren Boos!
Alet heeft duidelijk alles goed doordacht voor tehuizen etc, en weet wat een nest inhoud volgens mij aangezien ze zelf bij een asiel heeft gewerkt. Aan dit soort andwoorden heeft Alet tog niets?
Even ontopic ik kan je helaas niet helpen aan rode kater...wel een zwarte!!

GR CLaudia

Allereerst zegt ThePast03 wat ik ook al eerder zei: veel mensen haken af als het nest daadwerkelijk de deur uit moet. Dan komt die dierenarts, het verschonen van kattenbakken etc wel erg dichtbij...

Alles goed doordacht? Nee, volgens mij niet. Ik heb nl niemand, ook Alet niet, gehoord over testen op erfelijke of besmettelijke ziektes... En ook heb ik maar een paar mensen, en daar bedoel ik niet Alet mee, iets zien schrijven over dat een nest kittens helemaal niet leuk is/hoeft te zijn...

Madelief28

Berichten: 4276
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 13:02

Wat ik bedoel te zeggen is dat alet weet wat een nestje inhoud aanegzien ze zelf in een asiel heeft gewerkt, dus wel weet wat het inhoud. Ik vind het allemaal wel ver gedacht over de erfelijke ziektes enzo. Ik bedoel als je een katje een goed tehuis geeft dan heeft zoñ persoon er ook wel alles voor over als het beeste ziek is... me zus heeft er5 waarvan 1 met leukemie. Ze heeft ik weet niet hoeveel kosten elke maand ivm medicijnen, maar is een echte katten liefhebber en gooit zo`n beessie daarom ook niet naar ene asiel alleen omdat ie ernstig ziek. ik begrijp best dat dit wel gebeurd in praktijk regelmatig maar Alet lijkt me verstandig genoeg om dat zelf allemaal al piekfijn uitgezocht te hebben, vooral vanwege haar werk verleden. Daarom vind ik niet dat medebokkers zomaar kunnen gaan oordelen over wat zij wel of niet doordacht heeft.

Dat is gewoon mijn mening.

zo en nu ga ik weer rustig verder met mijn werk Haha!:D

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 13:06

In een asiel werken betekend niet dat je weet wat een nestje inhoudt. En erfelijke ziektes vergezocht? Dachten wij ook... Tot bleek dat onze poes een nier miste, en het kitten wsn ook... Om nog maar niet te spreken van de overige delen van onze poes die gewoonweg weg waren, wat tot het overlijden van 3 van de 4 kittens heeft geleidt...

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 13:09

Dat hoop je dan. Want er zijn zat mensen die een kat weer de deur uit doen met "hij verhaart zo" en "hij krabt het behang van de muur"
En wat gebeurt er dan? Houdt de verantwoordelijkheid van Alet op als de katjes 7 wken zijn en bij de moeder weg mogen?
Of komen de katjes terug als ze ergens niet meer gewenst zijn?
Zeker als je zelf in een asiel gewerkt hebt, kan ik me niet voorstellen dat je nog steeds een nestje wilt fokken, want dan ken je alle smoezen die mensen verzinnen om van hun dieren a\f te komen. En zeg niet dat dat jou niet gebeurt, want je kunt er donder op zeggen dat dat jou ook gebeurt. Dat gebeurt nl ook gerenommeerde fokkers van rashonden waarvoor mensen veel geld neer moeten tellen, dus het gebeurt zeker met gratis jonge katjes....

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 13:22

Op www.dierenasiels.com ongeveer 340 kittens, bij sommige advertenties worden 20 kittens tegelijk aangeboden Bloos!
Op marktplaats 381 resultaten op kitten.
Het zou toch leuk zijn als al die kittens eerst een huisje kregen voordat er weer nieuwe op de wereld werden gezet.

*edit* opvallend veel rode kittens trouwens!

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 13:56

ThePast03 schreef:
Het zou toch leuk zijn als al die kittens eerst een huisje kregen voordat er weer nieuwe op de wereld werden gezet.


Ben het volledig met je eens ThePast03!
Ook al heeft ze goede tehuizen e.d. gezocht, geweldig maar er zitten nog zat andere katjes in de asiels etc te wachten! Gun die eerst een leuk baasje! Of moeten die ook een leven lang in een asiel slijten?
Zou jij toch kunnen weten als je er hebt gewerkt

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 16:12

ik ben het volledig met het merendeel eens, er zijn teveel katten! Zowel kittens als volwassen poezen. En als je 6 jaar in het asiel gewerkt hebt, weet je dat er te veel zijn. En dan snap ik jou keuze al helemaal niet. Heb je minstens 6-8 kennissen bereid gevonden een kitten te adopteren?

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 16:17

Ze zegt van wel, maar wat hierboven al vermeld is, het is beter als die kennissen eerst naar het asiel gaan om daar katten/kittens te halen, dan dat er "nieuwe moeten worden gemaakt".

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-04 17:39

Weten jullie wat, ik vraag wel gewoon een slotje aan op dit topic, ik heb er weinig zin in om mezelf steeds maar weer te moeten verdedigen.
Verdorie, je stelt gewoon een vraag en alle moraalridders van bokt gaan in de (behoorlijk off topic) tegenaanval. Nou ik doe daar dus niet meer aan mee.

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 17:48

Een eigen nestje fokken voor èèn keer, wat is daar nou mis mee Verward

Iedereen weet dat de asiels overvol zitten, maar zelf een nestje fokken is heel wat anders dan een kat uit het asiel halen.
Onze poes werd ongepland zwanger (ongecastreerde rode kater in de buurt Haha!), maar bij ons was heel veel vraag naar de kittens, terwijl ze allang weg waren.

Het is gewoon leuk om een keer een nestje te krijgen, en als je al nieuwe baasjes hebt gevonden voor de kittens zie ik het probleem niet.

Nou, barst maar los met jullie commentaar Clown

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 17:51

Het punt is dat de toekomstige baasjes net zo goed ( beter zelfs) naar het asiel kunnen gaan om daar een kitten/kat te halen.

Als het asiel niet vol zou hebben gezeten is er niets aan de hand ( als je de nodige voorzorgsmaatregelen neemt). Het punt is er zitten zoveel katten op een nieuw baasje te wachten, waarom zou je een nestje fokken als je al 6 kittens een goed te huis kan geven?

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 18:23

Ik geloof dat de mening van de bokkers ondertussen wel duidelijk is. Aangezien de TS geen reacties meer krijgt op haar eigenlijke vraag zet ik er een slotje op.
Iemand die de TS kan helpen met haar oorspronkelijke vraag kan PBén Lachen