Waarom moet ik zo vaak ongelukkig zijn...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 10:15

Ben het met Prima en Lies eens!! Kom op zeg.. een meisje van 14?? Ik ben zelf ook 21 maar moet daar toch echt niet aan denken ( ik ben zelf wel een vrouw Haha! btw)
Nee zet haar uit je hoofd, er lopen er genoeg rond hoor!! Het leeftijdsverschil is nu gewoon veelste groot, jij bent al een generatie verder.. *oei wat klink ik nu oud*..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl


CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 10:15

14 is erg jong!
en ik denk ook dat je misschien ietwat te opdringerig bent geweest. onbewust, dat wel
maar uit je tekst kan ik opmaken dat je iig een degelijke, slimme spontane jongen bent
serieus, maar wel met je zieltje onder je arm
je bent te hard op zoek heb ik het idee
iemand die je via internet leert kennen , kan irl heel erg anders zijn !
er zijn zoveel datingssites, probeer daar anders iemand van je eigen leeftijd te vinden , misschien wat dichter in de buurt ook, zodat je niet dalijk weer voor niets zo'n lange reis hebt gemaakt !

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 10:41

lies schreef:
Nou talented, ik vind het best wel schrikbarend dat een jongen van 21 niet snapt dat het een kind(!!) van 14 wat te heet onder de voeten wordt en ze hier niet mee verder wil.

Kom op zeg, je hoort niet te daten met kinderen. Zoek het onder je eigen leeftijdsgenoten. Moet er niet aan denken dat mijn dochter op 14 jarige leeftijd met een 21 jarige thuis komt. Ik zou em aangeven Bloos!


Te heet onder de voeten?. Misschien heeft ontdekt bij het zien van de jongen dat het helemaal niets is. Bedoel je ontmoet mensen via msn dan kan het toch heel goed zijn dat bij het zien van zijn gezicht de ene klik er helemaal niet is. Als je dan toch geen gevoel bij hebt waarom dan doorgaan nee denk dat stoppen dan beter is.

Vriendschap kan je niet afdwingen soms heb je de eerste weken zoiets WOW dit is leuk en dan later weer iets van nee dit is het niet. Wat moet je dan de schijn ophouden of stoppen?. Vooral als je voelt dat de andere partij meer voelt is het beter te stoppen.

Waarom zou een meisje van 14 geen vriendschap of relatie kunnen opbouwen met iemand van 21 jaar. Denk dat dat helemaal ligt aan het type meisje maar ook de man de ene is heel volwassen en de andere niet. Je kan dit niet zomaar zeggen. De ene ouders zullen hetniet leuk vinden maar de andere wel. Vind het moeilijk omhier hard uitspraken over te doen.

Grootste onzin ooit dat een man en vrouw geen vriendschap kunnen opbouwen. Het is alleen de manier hoe je ermee omgaat en hoe eerder je bent. Ik heb al 10 jaar een man als hele goede vriend we hebben samen het nodige meegemaakt er zijn veel dingen gebeurt maar toch was hij er altijd (en nog steeds) hij woont nu ver weg maar toch is de band nog even sterk misschien zelfs sterker. En ik weet dat ik hem als vriend nooit meer opgeef. De band is sterk maar we zijn ook erg eerlijk tegen elkaar. Paar maanden geleden kwam ik via via ook een hele leuke man tegen waar ik een zelfde soort vriendschap mee heb we praten en hebben lol en dat veel via msn ik heb maar hij ook geen problemen mee. We voelde beide geen romanitische gevoelens maar wel een lekker soort vriendschap. Het doet mij goed en hem ook. Ik denk dat ik met een man een betere vriendschap op kan bouwen als met een vrouw maar dat is iets persoonlijks.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Saar4
Berichten: 2345
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 14:12

Tja, ik denk dat je je hier veel te druk om maakt. Dit klinkt veel harder dan ik het bedoel, maar de reactie van dat meisje verbaast me eerlijk gezegd niet. Het is volgens mij een typische reactie van een pubermeisje dat het een beetje benauwd krijgt. waarschijnlijk hadden jullie (onbewust) heel verschillende verwachtingen van jullie relatie. Jij bent op zoek naar iets wat dieper gaat, maar zij had daar waarschijnlijk helemaal geen behoefte aan. Het lijkt alsof zij het gevoel had dat jij te serieus werd en te veel aandrong en dat zij als reactie daarop de deur in je gezicht dichtgooide.

Blijf er nou niet te veel over nadenken want dit soort dingen gebeuren nu eenmaal. Vergeet haar en ga verder met je leven. Ik klink waarschijnlijk heel hard maar ik heb het idee dat jij nu een beetje opgaat in zelfmedelijden. Geloof me er is veel meer ellende op de wereld.

Misschien wil je ook te graag hechte vriendschappen opbouwen waardoor je op mensen opdringerig overkomt. Vriendschappen hebben tijd nodig en die kan je niet forceren.

Ik hoop niet dat je geschokken bent van mijn misschien wat botte woorden. Voor medelijden ben je bij mij absoluut aan het verkeerde adres, maar ik hoop dat ik je wel kan helpen want vrienden zijn toch belangrijk in het leven. Voor de een wat meer dan voor de ander.

Ontmoet je geen mensen via sportclubs ofzo?

_Mayo_

Berichten: 1219
Geregistreerd: 04-07-04
Woonplaats: Hoofddorp[Noord-Holland]

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 17:21

Ik kan haar ook wel een beetje begrijpen want ik ben zelf ook 14 en ik zou het toch wel een beetje eng vinden om iemand die je niet kent te ontmoeten (zeker van 21) maar dan zou ik niet zo reageren vooral niet als ik het zelf had gevraagt.
ik zou haar gewoon vergeten en iemand zoeken die je gewoon ontmoet in levende lijve en niet via msn.

Eerst de ruiter, dan het paard. (Anne Muller, Basis rijkunst)

<'\___~
...(\...)\...

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 17:52

Als je je geluk vn dit soort dingen laat afhangen kan ik het me voorstellen dat zij het heel benauwd kreeg...
Je verbeelding was waarschijnlijk een beetje op hol geslagen; dat voelde zij aan.
Er stond ier laatst nog een topic van iemand die een leuke meid via internet had leren kennen en waar het ongeveer zo ging. Misschien dat je dat even na moet lezen.

Maar werkelijk; een goede raad: je geluk moet niet afhangen van een ander. En zeker niet van iemand die je nauwelijks kent. Geluk moet afhangen van jezelf.

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

jedine
Berichten: 459
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 18:15

Je kunt best een vriendschap/relatie opbouwen via msn. Ik heb 8 maanden een fantastische relatie gehad met een lieve jongen ook via internet en msn...Het is nu wel op een poedersuiker manier uitgegaan )zie een eerder bericht van mij)en ben ook kwaad op hem maar hij heeft mij wel 8 fantastische maanden gegeven!!!

Maar ja 21 en 14 is wel een verschil, denk niet dat dat goed had kunnen gaan. maar asl je 10 jaar verder bent klint het weer anders....moeilijk

Jareina rust op de eeuwige groene weide

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 19:09

Moeilijk, ik vind het leeftijdsverschil ook wel erg groot en vind 14 jaar ook nog wel erg jong. Denk dat ze erg schrok dat jij kwam waarschijnlijk dacht ze dat je tohc niet kwam omdat het zo ver weg is. maar niet te min is het toch heel erg vervelend.
Zou gewoon een leuke hobby zoeken en zo vrienden maken Ach gut

'Wil je me alsjeblieft vertellen welke kant ik op moet vanaf hier?'
'Dat ligt er aan waar jij naar toe moet,' zei de kat.
'Dat kan mij niets schelen,' zei Alice.
'Dan doet het er niet toe welke kant je opgaat' zei de kat.

Ode

Berichten: 1537
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 19:52

Ik kan me zelf goed in dit verhaal plaatsen.
Ik heb vrienden..........en ik heb er veel gehad.
Veel vrienden waren eigelijk maar tijdelijk.
Zodra ik in een andere klas kwam werd de vriendschap steeds minder.
Toen ik op een andere manege ging rijden hoorde ik er opeens niet meer bij.
Iedereen krijgt een vriend en ik pas niet meer in hun leven.
Uit het oog uit het hart.

Met sommige vriendschappen is het zelfs zo erg verwaterd dat we iedere keer over een drempel moeten stappen om hallo te zeggen.
Het is niet meer de spontane hallo die bij een vriendschap hoort.
Het is meer de hallo die je uit beleefdheid zegt omdat je elkaar op het zelfde moment aankijkt.

Ik heb het leventje van de middelbare school ,de manege en de puber jaren afgerond en ben een nieuwe fase in gegaan.
Daar horen nu weer andere vrienden bij.
Ik heb het leuk op stal.........ken leuke mensen op mijn werk........en als ik al eens ga stappen is dat met mensen van stal en de vriendinnen die daar bij horen.
Maar ik weet dat als ik bij een andere baas ga werken of als ik van stal ga verwisselen ik deze vrienden weer gedag zal moeten zeggen en weer nieuwe mensen zal ontmoeten.
Het zal ook voor een groot deel aan mij liggen hoor.
Maar eigelijk vind ik het wel goed zo.

Dit wil niet betekenen dat ik het er soms niet moelijk mee heb.
De oude vriendinnen van vroeger......waar ik altijd mee speelde.......samen op paardrijden ging.........op 16 jarige leeftijd mee naar de disco ging.
Altijd met z'n alle samen iets doen.
Op een gegeven moment zie je elkaar minder maar als je elkaar ziet dan praten we weer lekker bij.
Tot ze allemaal een kind kregen.
Ik bleef informeren.........bleef intresse tonen en alles was leuk een aardig.
Toen mijn vader ziek werd wisten ze het allemaal.
Niemand informeerde ernaar.
Toen hij kwam te overlijden heb ik van geen van alle een kaartje ontvangen.
En als ik ze nu zie lopen met de kinderwagen of een dikkebuik en we zeggen elkaar gedag begint geen van alle er over.
En ze weten donders goed dat hij is overleden.
We wonen allemaal in de zelfde straat of in de zelfde buurt en zulk soort nieuws gaat snel.

Jammer dat de vriendschap toch niet zo sterk bleek te zijn.
Jammer dat de goede oude tijd voor hun niet zo veel betekende.
Maar het zij zo.
Ik vind het goed zo.


Zo gaat het nou eenmaal in het leven.
Zeker als je een vriendschappelijke relatie hebt via internet.
Doet zeer als je je gevoel uit en denkt dat een ander er net zo over denkt.
Is niet leuk als jij al je energie in een vriendschap steekt en dat later blijkt dat het verspilde energie was.
En het is helemaal frustrerend als het zich steeds weer herhaalt.

Hmmz... ik kan nog wel heel lang blijven door praten Lachen kortom.........ik denk dat ik weet wat je bedoelt.

Je bent wat je diepe, bezielende wens is en zoals je wens is, zal je wil zijn.
Zoals je wil is, zullen je daden zijn en zoals je daden zijn, zal je lot zijn.

recreatie +2

Saar4
Berichten: 2345
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 20:09

odje schreef:
Citaat:
Toen mijn vader ziek werd wisten ze het allemaal.
Niemand informeerde ernaar.
Toen hij kwam te overlijden heb ik van geen van alle een kaartje ontvangen.
En als ik ze nu zie lopen met de kinderwagen of een dikkebuik en we zeggen elkaar gedag begint geen van alle er over.
En ze weten donders goed dat hij is overleden.

Oh, dit is heel herkenbaar. Ik heb "vriendinnen," ik noem ze nu overigens niet meer zo, die tijdens het ziekbed van mijn vader niks meer van zich lieten horen. Ik heb ze uit beleefdheid wel een rouwkaart gestuurd. Ze zijn toen ook op de uitvaart geweest maar that's it. Ze hebben me nooit 1 keer gevraagd hoe het ging. Het hele onderwerp is uberhaupt nooit aan bod gekomen. Ik ben achteraf eigenlijk wel blij. Er waren ook mensen die er echt voor me waren. Zelfs mensen van wie ik het helemaal niet verwacht had. Ik weet nu dus wel wie mijn echte vrienden zijn.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 21:06

Mooi gesproken Odje. Helaas maar waar. Ergens misschien ook wel goed toch, dat je een beetje vernieuwing krijgt af en toe. Maar af en toe! Niet te vaak.
Wellicht heeft het ook een beetje wel te maken met dat paardenwereldje...

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

waarom
Berichten: 2
Geregistreerd: 05-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-04 22:04

Beste bokkers,

Fijn te zien dat jullie tijd genomen hebben om mijn verhaal te lezen en er op te reageren en te zeggen hoe jullie er tegen aan kijken. Heb naast de reacties hier vele pb'tjes gekregen met duidelijke verhalen, dat heeft me allemaal goed gedaan Lachen

Heb inmiddels van het meisje gelukkig ook een reactie mogen ontvangen. Het blijkt helaas dat ik de situatie gewoon verkeerd had ingeschat. Dat haar angst voor mij irl toch groter was dan ik had kunnen denken. Waardeer het van haar dat ze toch de tijd heeft genomen om me wat uitleg te geven, het heeft tenminste voor iets meer begrip gezorgt.

Heb haar een afsluitend berichtje gestuurd, nog 1 keer relativerend mijn kijk hierop gegeven, en haar gezegd dat ik het heel jammer vind maar het ook wel begrijp. Ze is echt de kwaaiste niet, zeker weten! Maar overrompeld door de situatie heeft ze zo gereageerd. Maar de afgelopen weken had ik het gewoon al vaker moeilijk en ben daar ook iets te zeurderig over naar haar toe geweest. Teveel daarover gehad en troost bij haar proberen te zoeken, te overdreven allemaal, en realiseer me nu ook wel dat ik dat beter niet had kunnen doen. Dit heeft volgens mij ook invloed gehad op haar denken over mij. Ik moest het van mezelf wel kwijt, het is denk ik ook wel begrijpelijk dat ik daar liever niet over wilde praten met mensen hier uit mijn omgeving (i.v.m. roddelen), maar alleen en steeds weer haar er mee confronteren was verkeerd. Had het beter op een forum kunnen gooien of iets dergelijk, en mischien dat er dan net als nu mensen wel zouden zijn waar ik mijn hart even kon luchten.

Zal alle positieve dingen van haar niet vergeten, en heb irl wel gezien dat ze verder een hele lieve, behulpzame meid is, die echt niemand pijn wil doen. Heb tot slot aangeboden dat ze al ze er behoefte aan heeft altijd contact met me mag opnemen, of het nu volgende week, volgend jaar, of over 10 jaar is. Of ze het wil is natuurlijk helemaal in handen van haar. Zou het zelf in ieder geval wel waarderen als ze ooit weer contact wil... en dan niet meer terugkomend op deze negatieve herinneringen natuurlijk.

Ben gelukkig wel weer beetje vrolijker nu, maar gister met ruzie thuis eroverheen werd het even teveel, en het luchtte wel btje op om dit alles op bokt te zetten... Alle reacties, zowel hier op het forum als per pb hebben me aan het denken en relativeren gezet... Heb het in de roes van mijn boosheid, verdrietigheid misschien ook wel een btje overdreven allemaal... ben echt wel vaak genoeg gewoon een gelukkig hoor Lachen Ken ook wel genoeg mensen waar ik mee praat, hier in de buurt, op school en bij de paarden. Maar valt hopelijk toch wel te begrijpen dat op zo'n moment door alles bij elkaar alles even te somber inziet. Vandaag lekker afgeleid door andere dingen op school, was best gezellig zo'n eerste dag na de vakantie... Lachen Verder is alles thuis ook weer helemaal goed gelukkig Lachen

Laat het topic nog 1 dag open en vraag dan of ze het topic willen sluiten, dat lijkt me het verstandigste Lachen Zou het voor mezelf een beetje raar en onnodig vinden als over een paar maand dit topic opeens weer hoog zou staan als iemand toevallig zou reageren.

Sommigen van jullie van wie ik een pb'tje heb gekregen krijgt er donderdag of vrijdag nog 1 terug van mij. Heb het de komende dagen namelijk een beetje druk...

Hartstikke bedankt allemaal, en het ga jullie goed!

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 22:32

Weet je wat het is, niemand is het waard om je zo'n verdrietig gevoel te bezorgen, maar dan ook echt niemand. Je bent meer waard en iedereen heeft zijn goede kanten. Je moet energie steken in mensen die het ook in jou steken, zo niet toodles! Doei, doei
Klinkt makkelijk misschien, is het niet, maar het moet van 2 kanten komen, alleen zo kan het lukken.
Verder zou ik zeggen, geniet van het leven en probeer de kleine dingen te waarderen, doe dingen die je leuk vindt en bezorg je zelf niet zo'n zware last op je schouders.
Vroeg of laat komt alles wel goed.
Kop op! En succes! Lachen

Edit: en toen last ik het tweede bericht Knipoog Het gaat dus al beter OK dan!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Britta31, chinnie, eva1969, hagelslag, Kabayo, nano, Roosch, Rooss_24, Traiectum, WendyShet, xPearl, xRooss en 151 bezoekers