Staan we daar nu achter.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 18:47

sarabande schreef:
Joost ik denk dat meer mensen er moeite mee hadden dat Balkenende het bericht aan Poetin stuurde
en dat vervolgens een andere mening naar buiten kwam.



Welke andere mening? Ik neem aan dat er een groot aantal mensen gezegd hebben van "eigen schuld, dikke bult". Tja, moeten we er een referendum over gaan houden? Dus als in het referendum gezegd wordt, dat onze regering zich als holbewoners moet gaan gedragen, dan moeten ze dat ook maar gaan doen?

Tja, hoe ging dat ook weer: "Nederlanders zeggen graag de waarheid, ook al wordt daar niet om gevraagd?"

Nee, persoonlijk gaat dit al naar het belerende vingertje: een klein land dat eigenlijk onder water hoort te liggen gaat vertellen aan de leiding van een land dat 100 keer zo groot is hoe je dat land moet regeren. Dat terwijl we in Nederland zelf onze zaakjes niet eens in orde hebben.

In Rusland is veel meer aan de hand. Mijn baas is wezen vissen in Rusland (Noord-Karelië, is ook nog eens Finland geweest). Daar is de wereld zo rot, dat de eigenaar van het zomerhuisje beschermgeld moet betalen aan de maffia, omdat het anders in de fik gaat. Wil Poetin dat? Wil het volk dat? Nee, ze willen dat allemaal veel sterker aanpakken. De maffia in Tsjetjsenië is alleen veel sterker dan waar dan ook en wil afscheiden. Kan ik ook nog inkomen. Finland is in dezelfde tijd ingelijfd bij Rusland als Tsjetsjenië, maar ontsnapte in 1917 uit de handen van de Sovjet-Unie, met name omdat ze Lenin voor de gek konden houden. De Tsjetsjenen waren zo handig niet.

Laatste feit: er zijn veel Russen die willen dat het bloedvergieten ophoudt. Maar onderschat ook niet het aantal Russen die terugwillen naar de veilige tijd onder Stalin. Toen hoefde je alleen je mond maar dicht te houden, en er gebeurde niets met je. Criminelen werden toen naar Noord-Siberië verbannen, samen met de andersdenkende. Op straat was alles veilig en niemand dacht zelfs aan afscheiding. Voor heel velen een spookbeeld (incluis mezelf), voor sommige Russen een Utopia. Van Poetin gaat geëist worden dat de Terroristen uitgeroeid worden, als Poetin het niet doet, dan zetten ze simpelweg iemand anders neer die de wil van het volk wil uitvoeren.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-04 18:49

jaantsje schreef:
Ik vraag me af welke tekst je bedoelt, kun je dat duidelijk maken?


Even hele topic lezen.
Overigens alleen al het feit dat je denkt dat iemand niet diep meeleeft met zo'n tragiek van een heel dorp waar een groot deel van de jeugd weggevaagd is vind ik wel een erge trieste manier van denken.

jaantsje
Berichten: 1323
Geregistreerd: 07-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 18:53

Alleen al deze reactie van jouw zegt genoeg voor mij, je kunt niet eens antwoord geven maar maakt een onzinnige opmerking.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-04 19:17

Joost zolang Poetin de KGB en het leger achter zich heeft zal het hem worst zijn wat het volk denkt en wat de maffia doet zolang ze hem maar niet in de weg lopen.
Voorlopig ziet het er niet naar uit dat hij bibberent in een hoekje op de opiniepeiling zit te wachten en lukt het hem nog om een van de rijkste russen die dreigde campagnje tegen hem te voeren gewoon in de gevangenis te gooien en zijn bedrijf failliet te maken en dat in no time.

Ik vind het niet zo erg dat Nederland een opgeheven vingertje heeft, ik heb 2 keer meegelopen tegen de kernwapens het begin van een omwenteling in het wereldwijde denken daarover.

Juist het meelopen en jaknikken van onze premier, daar wordt ik niet goed van.

caranthir
Berichten: 722
Geregistreerd: 16-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 19:20

KGB = FSB Tong uitsteken

Marieke
Berichten: 1343
Geregistreerd: 31-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 10:39

Dat verwijtende vingertje van de EU over hoe dit zo geweldadig te einde had kunnen komen was zeer onterecht.

De terroristen begonnen de boel op te blazen en daar reageerde de Russen op. Ze waren totaal niet van plan om aan te vallen.
Dat de EU meteen de Russen het geweld verweten vind ik van een nieveau om te Misselijk .

Ik zal als EU eerst maar eens afwachten wat er precies gebeurd is alvorens om opheldering te vragen.

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 12:32

Wat ik gisteren op nederland 3 gezien heb. De russen spoten slaapgas naar binnen en schoten vervolgens de rebellen 3 keer in het hoofd. Was dat nou ook weer nodig?

Marieke
Berichten: 1343
Geregistreerd: 31-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 14:43

Mystica schreef:
Wat ik gisteren op nederland 3 gezien heb. De russen spoten slaapgas naar binnen en schoten vervolgens de rebellen 3 keer in het hoofd. Was dat nou ook weer nodig?


Dat was 2 jaar geleden in het theater!
Of dat nodig was? Die mensen hadden bommen aan hun lichaam vast. Wat zou jij dan doen? Die teroristen kwamen daar om te sterven, nou dat is gelukt!

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 15:02

sarabande schreef:
Twee korte berichtjes in het nieuws en ik geneer me dat ik Nederlander ben.

Ons aller vader des vaderlands Balkelende heeft een condoleance bericht gestuurd naar...... Poetin Verdrietig

Bush bedankt in zijn verkiezingstoespraak Nederland als zijnde lid van zijn alliance in zijn strijd tegen het kwaad Huilen .

Ik wordt daar toch wel erg bedroefd van.


En dat zou niet mogen omdat?
Vind het nogal vreemd dat je geen steun mag betuigen aan de bevolking van een land waar 100 onschuldige mensen door terroristen gedood zijn.
Al dat gezeik dat de Russen verkeerd ingegrepen hebben.
Die lui begonnen uit het niets op vluchtende kinderen te schieten.
Moet je dan maar gezellig blijven staan en toekijken?

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 15:02

Marieke schreef:
Dat verwijtende vingertje van de EU over hoe dit zo geweldadig te einde had kunnen komen was zeer onterecht.

De terroristen begonnen de boel op te blazen en daar reageerde de Russen op. Ze waren totaal niet van plan om aan te vallen.
Dat de EU meteen de Russen het geweld verweten vind ik van een nieveau om te Misselijk .

Ik zal als EU eerst maar eens afwachten wat er precies gebeurd is alvorens om opheldering te vragen.


OK dan!

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 16:48

Even wat meer inside nieuws (het wemelt hier van de Russen Knipoog ).

De Russen vinden eigenlijk Poetin maar een watje en hopen dat die Tsjetsjenen nou maar eens wat harder aangepakt worden. Stalin deed dat heel wat beter, die pakte in de tweede wereldoorlog eerst de Tsjetsjenen op en liet die in de frontlijn vechten. Hij wou ze liever voor zich hebben dan achter zich blijkbaar

Maar goed, ook deze figuren zeiden dat je de goeie mensen in Tsjetsjenië niet mag laten lijden onder de slechten. Poetin kan simpelweg geen onafhankelijkheid verklaren aan Tsjetsjenië, omdat Tsjetsjenië nooit een land is geweest. ook vroeger was het maar een samenraapsel van stammen. Wat je nu ziet, zijn de raddraaiers, er is heel veel goed volk in Tsjetsjenië die onder de misdadigers te leiden hebben. Vooral omdat er net verkiezingen waren, hebben de rebellen zo huisgehouden. Tsjetsjenië zou meer economische onafhankelijkheid krijgen, wat het gesjoemel moeilijk zou maken. Fijn.

Maar goed: een deel van dit topic gaat erover wie er gecondoleerd moet worden. Natuurlijk kan je zelfs de moeders van de gestorven terroristen condoleren, die zullen het ook niet prettig vinden dan zoonlief met een bom om zijn middel een school binnenloopt. Poetin is wettig staatshoofd, dus die condoleer je.

Overigens: dacht net nog aan wat gijzeldrama's in Drente. Ook daar werd een school gegijzeld, ergens in de jaren 70? Gelukkig waren de terroristen toen niet zo gestoord (alhoewel.. Nederland onder druk zetten om iets van Indonesië gedaan te krijgen Verward ). Volgens mij werd er toen ook meer geschoten dan onderhandeld. Rusland loopt in ieder geval maar 30 jaar achter op Nederland.

neres

Berichten: 1933
Geregistreerd: 20-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 17:04

Citaat:
In Rusland is veel meer aan de hand. Mijn baas is wezen vissen in Rusland (Noord-Karelië, is ook nog eens Finland geweest). Daar is de wereld zo rot, dat de eigenaar van het zomerhuisje beschermgeld moet betalen aan de maffia, omdat het anders in de fik gaat.



Wij leerden op de bassischool al dat rusland zo corrupt is als de neten.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 17:33

Marieke schreef:
De terroristen begonnen de boel op te blazen en daar reageerde de Russen op. Ze waren totaal niet van plan om aan te vallen.
Dat de EU meteen de Russen het geweld verweten vind ik van een nieveau om te Misselijk .
waren er niet meldingen dat het de omstanders waren die begonnen met schieten waarop de gijzelaars reageerde met een bom?

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 17:35

SuperPepeijn schreef:
waren er niet meldingen dat het de omstanders waren die begonnen met schieten waarop de gijzelaars reageerde met een bom?


Ja, dat dacht ik nou ook.

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 17:44

Hoe dan ook Sarabande heeft een punt..................Poetin heeft een vuile oorlog in Tsjetjesnie gevoerd. Mede daardoor verlagen mensen zich tot terroristische daden. En ja er waren Arabieren bij,de Tsjetjenen zijn jaren vergeten door de wereldbevolking en dan krijgen fundamentalistische krachten vrij spel.

De organisatie van het russische leger rondom deze gijzeling was ver te zoeken en daar hebben de russen terdegen een verantwoording in af te leggen.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 17:58

Gisteren was er een fundamentele leider op televisie op Nederland 3 geloof ik.

Deze stond helemaal achter de gijzelnemers en hun manier van handelen! Schrikbarend gewoon. Ik heb me er zo ontzettend aan geergerd. Hij stond het daar gewoon goed te praten met de hand op de koraan......... Hij vond dat in dit geval kinderen op deze manier gebruikt mochten worden en gaf zelfs toe dat er banden waren met al qaida.....

Zelfs de intervieuwer (hoe heet hij nou ook al weer????) zat met verbazing het verhaal aan te horen

Marieke
Berichten: 1343
Geregistreerd: 31-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 18:08

SuperPepeijn schreef:
waren er niet meldingen dat het de omstanders waren die begonnen met schieten waarop de gijzelaars reageerde met een bom?


In eerste instantie op de Nederlandse televisie wel ja, terwijl CNN meteen melde dat toen ze toestemming kregen om dode lichamen op te gaan halen er een explosie was, dat gijzelnemers waaronder kinderen daarop vluchten en die werden in hun rug geschoten. Vervolgens werden alle explosieven tot ontsteking gebracht waardoor het dak instorte.

Toen zijn de Russen aan gaan vallen. En toen kregen ze meteen een stroom van kritiek over zich heen en waren ze onmiddelijk de schuld van die chaos en hadden ze niks geleerd van het theater incident 2 jaar geleden en bla bla bla.

Gisteren heeft Nederland dan ook eindelijk bij Nova laten zien hoe het gebeurde. Terwijl CNN dat dus vanaf het begin al gedaan had.

Nederlandse verslaggeving vind ik over het algemeen zeer frustrerend. Die staan onmiddelijk met hun mening klaar.

Zoals gezegd vind ik het van de EU zeer onsmakelijk dat ze meteen dezelfde dag nog met dat wijzende vingertje dat bericht hebben gebracht. Ze moeten wachten totdat er duidelijkheid is over wat er is gebeurd. Nu zouden ze een brief moeten sturen met hun excuses nu het voor hun ook duidelijk is wat er gebeurd is.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 18:16

hoe weet jij dit allemaal marieke? een onafhankelijk onderzoekje? Haha!

Marieke
Berichten: 1343
Geregistreerd: 31-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 18:18

SuperPepeijn schreef:
hoe weet jij dit allemaal marieke? een onafhankelijk onderzoekje? Haha!


Ja hahaha, je moest eens weten wat ik allemaal weet Knipoog
Ik heb daar mijn mensen voor Cool

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 20:47

Marieke schreef:

Nederlandse verslaggeving vind ik over het algemeen zeer frustrerend. Die staan onmiddelijk met hun mening klaar.




Ik denk dat je hiermee wel de spijker op zijn kop slaat. De Nederlandse media brengt iets zoals zij er in geloven. Een objectief nieuwsbericht is volgens mij nog nooit gemaakt door de NOS.

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 20:52

Poetin krijgt een paar hele dikke minpunten voor deze aktie: hoe kan het dat terroristen zo gemakkelijk een school binnen kunnen vallen? Hoe kan het dat die terroristen uberhaput het land inkunnen? Hoe kan het dat er misschien zelfs terroristen hebben weten te ontsnappen? Hoe kan het dat de terroristen niet met wortel en stok zijn uitgeroeid? Waarom is het leger zo ineffektief? Waarom moeten ze met tweederangs spullen rondlopen? Waarom zijn ze onderbetaald?

Feit is dat meneer Poetin een heleboel wil, maar niet echt de macht heeft om veel te doen. Niet de vredesdemonstraties hebben de SovjetUnie op de knieën gebracht, maar de wapenwedloop heeft de SovjetUnie failliet gemaakt. Er is geen geld meer voor het leger. Gorbatsjov zag dat in en ging maar eens over vrede praten. Poetin heeft nu nog steeds niet genoeg middelen om de binnenlandse veiligheid op orde te brengen.

Probleem is dat Poetin wel leider van een Wereldmacht wil zijn. Hij wil geen hulp van andere landen. Dat blijkt uit Tsjetsjenië, dat blijkt uit het zinken van de Koersk. Dat blijkt ook uit het feit dat er "in de buurt" van Finland 5 kerncentrales van het kaliber Tsjernobyl staan, waarvoor Finland allang hulp heeft aangeboden (Finland opent zelf binnenkort hun 4e centrale). De Russen willen die hulp niet, daar zijn ze te trots voor. Poetin moet eens leren zijn trots in te slikken en eens om hulp te vragen. Verder is een restructurering voor de veiligheid nodig. Betaal het leger en de politie goed, zodat ze niet direkt omkoopbaar zijn. Vraag om training uit westerse landen, enz enz enz.

De oorlog van Tsjetsjenië is van de tijd van Boris Jeltsin. Poetin won de verkiezingen juist omdat men wist dat hij Tsjetsjenië harder ging aanpakken. Ik zie die roep niet afnemen. Door deze gijzelingsaktie zit onafhankelijkheid van Tsjetsjenië minimaal 10 jaar later op de kalender.

Ook interessant analisten van de BBC zeggen gewoon dat Poetin met niemand kan onderhandelen, omdat de Tsjetsjenen geen duidelijke leider hebben, die voor alle rebellen spreekt. Ook fijn.

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 21:05

Bush en Poetin zijn even erg.... Boos!

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 21:12

joostvangestel schreef:
Feit is dat meneer Poetin een heleboel wil, maar niet echt de macht heeft om veel te doen. Niet de vredesdemonstraties hebben de SovjetUnie op de knieën gebracht, maar de wapenwedloop heeft de SovjetUnie failliet gemaakt. Er is geen geld meer voor het leger. Gorbatsjov zag dat in en ging maar eens over vrede praten. Poetin heeft nu nog steeds niet genoeg middelen om de binnenlandse veiligheid op orde te brengen.


Bovenstaande is ook 1 van de belangrijkste redenen waarom Tsjetsjenie niet onafhankelijk kan worden. Dan willen er nog meer "landen" die nu nog onder Rusland vallen zelfstandig worden en laten die nou net voor een groot deel gelegen zijn op strategische plekken waar bijvoorbeeld olie gewonnen word. Dat geld heeft Rusland hard nodig om de pootjes eronder te houden!

De condoleance vind ik prima. Eigenlijk niet meer dan normaal! Dat dat dan aan Poetin gebeurd.. tsja die man is nou eenmaal leider van het land.. kunt ook een kaartje naar het plaatselijke postkantoor sturen in Tsjetsjenie maar of dat beter is...

Dat Bush Nederland bedankt? Moet die man toch zelf weten? Als hij daarmee een foutief beeld schept bij zijn bevolking kunnen wij weinig aan doen. Als hij niet bedankt krijg je zoiets als.. nou stank voor dank, je helpt en er kan geen bedankje af.. goed is het toch nooit.
Zou overigens wel meer waarde hechten aan een bedankje van een toekomstige iraakse regering die de Nederlandse soldaten zou bedanken voor hun inzet. Daar zou echt waardering uit spreken maar ach.. dan zijn er vast wel weer mensen die vinden dat die regering niet deugd en het een belediging vinden....

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-04 21:32

toscana schreef:
Dat Bush Nederland bedankt? Moet die man toch zelf weten? Als hij daarmee een foutief beeld schept bij zijn bevolking kunnen wij weinig aan doen. Als hij niet bedankt krijg je zoiets als.. nou stank voor dank, je helpt en er kan geen bedankje af.. goed is het toch nooit.


Bush bedankt Nederland niet Bush gebruikt o.a. Nederland als een van de landen die samen met hem aangevallen hebben. Er worden in dit topic nogal eens woorden omgedraaid

Balkenende heeft inmiddel een register geopend en getekend waar de nabestaanden worden gecondoleerd. Er waren dus meer mensen die over zijn eerste actie vielen o.a. zijn adviseur schat ik in.