Jouw ergste snelweg irritatie [Poll]

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Jouw ergste snelweg irritatie

bumperklevers
69 (34%)
dagjesmensen
46 (22%)
vrachtwagens op de linker weghelft
34 (16%)
mobiele bellers in de voiture
2 (0%)
file
28 (13%)
omleidingen
8 (3%)
politieagenten
1 (0%)
overig
14 (6%)

Totaal aantal stemmen: 202


Frank

Berichten: 5239
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Andijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 17:24

Frank rijdt om één uur 's nachts over de grens heen Spanje -> Frankrijk. Lekker gangetje, bijna geen verkeer. Ziet ie heel in de verte een turkenbusje dat waarschijnlijk uit Marokko ofzo kwam (rara wat klopt hier niet Haha! ).
In de verte zie ik in mijn spiegel een snellere auto, dus ik denk, ik wacht nog heel even. Schappelijk toch? Komt dat bussie ineens wel héééél snel dichtbij!!! Bloos! Bleek ie een kilometertje of veertig p/u te gaan!! Frank ging 160, dus dat scheelde een paar kilometertjes! Vol in de rem, maar zag dat ik dat niet meer ging halen, ben dus maar net op tijd via de vluchtstrook er rechts voorbij geschoten!

Nou, dan gaat je hart wel BOEMERDEBOEM hoor!

Kijk ik nog eens in mijn spiegeltje, zie ik bijna een gigantische truck er op klappen. Scheelde bijna niks!

Wat een dwaas was dat!

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 18:17

Onnodig linksrijden danwel op de middelste van 3 banen... zoooo irritant.. net als die vrachtwagens die met 1 kilometer per uur meer gaan inhalen.. Boos!
De enige genoegdoening is als er twee slakken op baan 2 van een 3baansweg rijden met iets afstand ertussen en je gaat rechts langs de achterste slak, tussen de slakken door naar de linkerbaan en voor de voorste slak strak terug naar de rechterbaan..
Geef toe het is niet goed qua rijstijl maar voor mijn gevoel is het zo heerlijk corrigerend bedoeld.. Haha! OK dan! Haha!
Gooide ook eens een vrachtwagen zijn bak vlak voor mijn auto terwijl hij op dat moment niet in mocht halen en ik moest flink in de remmen.. erg irritant en dat word ik dan ook.. toen hij naar rechts ging zaten er zeker 20 auto's achter mij dus ik voor de vrachtwagen naar rechts en afzakken naar 75.. inhalen kon hij niet vanwege al die andere personenauto's die hem inhaalden dus hij balen en toeteren ja daaaag wat jij kan kan ik ook maar dan beter.. ben niet wraakzuchig hoor Schijnheilig reageer gewoon graag mijn frustraties af dat is beter voor mijn hart zegt de dokter dan alles opkroppen Haha!

Kaiya
Berichten: 4066
Geregistreerd: 19-05-04
Woonplaats: Het prachtige zuid-Limburg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 21:12

Hahahahaha sorry Tyrza, ik moest even lachen bij dat "Pompiedom" hahaha! Haha! Haha! Ik zie ze al in hun caravantje met oma, vrouw, koters en schreeuwende baby's.. Met paps achter het stuur ofkoors!

* Lacht weer even *

Enniewee, ik ga even stemmen. Waar ik een hekel aan heb (jaa ik heb er ook al snelweg irritaties op na gehouden) zijn die mensen die vééél te langzaam rijden.
(Je mag 130 en zij rijden 100 Stoom uit je oren )

Kaiya
Berichten: 4066
Geregistreerd: 19-05-04
Woonplaats: Het prachtige zuid-Limburg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 21:20

Justy schreef:
Ik heb een absolute pleurishekel aan bumperklevers, maar ook files, mobiele bellers en zondagsrijders kunnen me het bloed onder de nagels vandaan halen... Vooral het soort dat voor elke scheet op zijn rem gaat staan: Een flauwe bocht? REM! Een tegenligger? REM! Een overkomend vliegtuig? REM! Een regenbui? REM! De zon? REM! Opa? REM!

Ook kan ik me groen en geel ergeren aan mensen die niet opletten als ze voor een stoplicht staan en rustig 3 minuten blijven wachten voor groen licht.......... Boos!


Maar verder beweeg ik me vrij rustig door het verkeer hoor Haha!


Ja dát ken ik ook, bij ieder verkeersbord! En remmen maar met die handel! Stoom uit je oren Lips are sealed

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 21:40

Zep schreef:
Ik heb er vandaag weer een dikke 800km door 4 landen opzitten Haha!

Ik heb een nieuwe aanpak voor bumperklevers die erg effectief bleek, en minder aggressief overkomt (maar wel strontvervelend is }> )

De hele weg in Duitsland prima gestuurd, en zodra ik NL binnenkwam had ik zo'n dame op mijn staart Boos! Ik ben vervolgens op de linkerbaan steeds strak 120 blijven rijden (want ja, je mag toch niet harder ) en als ik dan op een open stuk naar rechts ging drukte ik het gaspedaal een beetje in zodat ze er niet langs kon Schijnheilig Schijnheilig Na een keertje of 3 dat zo herhaald te hebben begreep ze de boodschap...

Ik vind dat echt waardeloos van je. Waarom laat je iemand niet voor zichzelf bepalen hoe hard die rijdt>? Jij bent typisch zo'n voorbeeld van moraalridder, het vingertje opsteken naar anderen. Wat je bereikt is veel irritatie, je maakt alles erger i.p.v. de situatie te verbeteren.

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 02:33

Ik mis de optie "allemaal" Tong uitsteken

Ik vind file echt verschrikkelijk. Na een uur heb ik het altijd helemaal gehad en als het door een wegvernauwing komt en ik mensen met 100 kmh tot het eind zie doorrijden die zich dan voor onze auto gooien ... Stoom uit je oren

Bumperkleven vind ik ook erg irritant ... een ongeluk zit in een klein hoekje.

Frank

Berichten: 5239
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Andijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 16:37

Vandeweek iemand, splitsing Almere/Amersfoort op de A1 komende vanaf Amsterdam.

Type: Oude vent.
Auto: Nog oudere Fiat Panda.
Misdraging: Per ongeluk richting Almere gegaan, gestopt op laatste moment. Achteruit tot splitsing (LET OP: Het was onwijs druk, verkeer reedt ± 100!!) En toen ineens vanuit stilstand de rijbaan richting Amersfoort op!!! Wat een debiel. Vlak voor me!
Gelukkig zat ik op de linkerhelft, en ging hij de rechterhelft op. Het enige wat ik zag, was de rook van heel veel autobanden.
Ik weet ook niet hoe het afgelopen is!

Schoentje

Berichten: 3857
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 19:52

In de vrachtwagen is een van de grootse ergenis, Mensen die per se voor die vrachtwagen willen rijden en dan vervolgens langzamer als die vrachtwagen gaan rijden! Boos!
En het is niet zo, zoals sommige mensen beweren, dat vrachtwagens wedstrijdje doen ofzo, want elke vrachtwagenchauffeur rijdt tegen de begrenzer aan en die houdt keurig de snelheid vast net als cruise control.
Dit is ook de rede dat vrachtwagens in willen halen. Als ze namelijk sneller gaan als hun voorganger, dan kunnen ze hun begrenzer niet meer het werk laten doen, maar moeten ze zelf de snelheid vasthouden.
En het is voor een chauffeur erg slaapverwekkens als hij uren achter dezelfde vrachtwagen (of familie doorzon met de sleurhut die niet herder durft dan 70 km/u) moet blijven hangen. Geloof me als iedereen zich aan het inhaalverbod zou houden, dan zouden er veel meer ongelukken gebeuren tussen vrachtwagens, omdat de chauffeurs in slaap vallen.

Ik vind dat elke automobilist voordat hij zijn rijbewijs krijgt eens in een vrachtwagen moet hebben gezeten, om zich een voorstelling te kunnen maken hoe een vrachtwagen ziet. Dit zou voor de chauffeurs een hoop ergenissen schelen.

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 20:03

Schoentje: Mag ik hieruit concluderen dat jij dus ook geen voorstander bent van het zo geliefde Cruise Control in zijn algemeenheid, dus ook voor wat betreft personenauto's? Ik rij regelmatig in verschillende auto's, zowel personenauto's als bestelwagens en steeds vaker met Cruise Control. Enerzijds vind ik het best wel relex rijden anderzijds en dat baart mij eigenlijk toch wel zorgen voor de verkeersveiligheid betrap ik mezelf erop dat mijn aandacht soms iets verslapt. Gelukkig is dat nooit lang en dat komt ook omdat ik haast altijd alleen in de betreffende auto zit. Word dus niet afgeleid/aan de praat gehouden door anderen. Maar kan me voorstellen dat als je met meer in de auto zit of wat makkelijker je aandacht verliest je met Cruise Control voor ongelukken zorgt. Eigenlijk vind ik het een slecht systeem.. je word er lui en gemakkelijk van..

Franske

Berichten: 2909
Geregistreerd: 03-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 20:37

Citaat:
In de vrachtwagen is een van de grootse ergenis, Mensen die per se voor die vrachtwagen willen rijden en dan vervolgens langzamer als die vrachtwagen gaan rijden!


JUIST , wat een ramp is dat, vlieg ik dus gewoon weer voorbij links en dan zie je ze kijken !

Voor de rest schoentje : OK dan! OK dan!

En ik had nog zo'n leuke ergernis

Wegwerkzaamheden, 90 km/u , linkse baan wordt 2meter breed.

Allemaal best leuk, rechts zie je vrachtwagens rijden met 70-80.

Zijn er van die nep-chauffeurs die met hun auto niet langs die vrachtwagen durven,dus inhalen, omdat het te smal is, maar dan ook niet ff naar rechts gaan !! Boos!

En dan zo kilometers lang linksachter die vrachtwagen blijven hangen. Ten eerste irritant voor achterliggend verkeer
Ten tweede irritant voor de vrachtwagen chauffeur die steeds op die auto moet blijven letten wat ie doet !

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 20:54

Franske schreef:
Wegwerkzaamheden, 90 km/u , linkse baan wordt 2meter breed.
Allemaal best leuk, rechts zie je vrachtwagens rijden met 70-80.
Zijn er van die nep-chauffeurs die met hun auto niet langs die vrachtwagen durven,dus inhalen, omdat het te smal is, maar dan ook niet ff naar rechts gaan !! Boos!
En dan zo kilometers lang linksachter die vrachtwagen blijven hangen. Ten eerste irritant voor achterliggend verkeer
Ten tweede irritant voor de vrachtwagen chauffeur die steeds op die auto moet blijven letten wat ie doet !


Oja geweldig he?! Had dat laatst met 2 banketstaven die bij Zwolle links reden met allebei zo'n vouwwagen achter hun auto.. de 1 links tussen 2 vrachtwagens en er niet verder voorbij durven de ander achter de 2e vrachtwagen en ook niet er voorbij durven.. en dan wel kilometers links blijven terwijl die 2e vrachtwagenchauffeur ruimte maakte voor de eerste mislukte bestuurder om er rechts tussen te gaan en die 2e banketstaaf gewoon erachter naar rechts kon. AAARRRRGGGHHH kon ze wel van de weg afschieten zo rechtstreeks terug naar het CBR om opnieuw examen te doen.. Boos!

Frank

Berichten: 5239
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Andijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 21:53

Heeft niks met een vouwwagen te maken. Ik reed er in mijn vakantie gewoon 130/140 mee. Keep me up, met je truck! Haha!

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 22:12

Nee klopt die banketstaven konden gewoon niet rijden...

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 01:09

Franske schreef:
Wegwerkzaamheden, 90 km/u , linkse baan wordt 2meter breed.

Allemaal best leuk, rechts zie je vrachtwagens rijden met 70-80.

Zijn er van die nep-chauffeurs die met hun auto niet langs die vrachtwagen durven,dus inhalen, omdat het te smal is, maar dan ook niet ff naar rechts gaan !! Boos!

En dan zo kilometers lang linksachter die vrachtwagen blijven hangen. Ten eerste irritant voor achterliggend verkeer
Ten tweede irritant voor de vrachtwagen chauffeur die steeds op die auto moet blijven letten wat ie doet !


Dat had ik bij Zwolle. Ik heb niet zo'n heel breed autootje en kan overal makkelijk tussendoor, maar er zat één of andere imbeciel in een dikke rover, die dus niet voorbij een vrachtwagen durfde en dus constant op de linkerbaan bleef hangen, vlak achter de vrachtwagen. Ik nog rechts inhalen geprobeerd, maar de sukkel bleef op een haar afstand van de vrachtwagen. Ik heb mijn middelvinger nog opgestoken toen ik de wegwerkzaamheden voorbij was en hem eeeeeeindelijk kon inhalen (al had ik 170 gemoeten, voorbij had ik er gegaan!), maar dat heeft de stugge gladiool niet gezien Scheve mond

Ook eens achter een vrachtwagen gezeten op dat stuk die niet ingehaald wilde worden en dus midden op de 2 rijbanen ging rijden. Ja...dan kan je er dus ook niet langs.

Lame

Berichten: 3570
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Noorden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 08:43

Ik dacht gistermiddag aan deze poll toen ik de snelweg op reed....

Zit er iemand voor je die echt denkt dat je met 50 km de snelweg op kan gaan...vloek..vloek....vloek... Ik dacht "dat is eigenlijk wel één van mijn grootste irritaties.." Dus bij deze.....hahaha

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 11:29

Vrachtwagens op de linkerweghelft is echt mijn nummer 1. Bumperklevers kan ik me niet druk over maken, die blijven maar kleven. Zoveel te meer ze blijven duwen, zoveel te langzamer dat ik ga rijden en zoveel te langer ik links blijf zitten... (Ik rij zelf vaak al tussen de 120-130, dat betekend dus dat die bumperklevers NOG harder rijden, en dat vind ik een beetje onverantwoord worden..) Laat dat even een waarschuwing zijn voor alle bokkende bumperklevers Tong uitsteken

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 11:44

XoNo schreef:
Dat had ik bij Zwolle. Ik heb niet zo'n heel breed autootje en kan overal makkelijk tussendoor, maar er zat één of andere imbeciel in een dikke rover, die dus niet voorbij een vrachtwagen durfde en dus constant op de linkerbaan bleef hangen, vlak achter de vrachtwagen. Ik nog rechts inhalen geprobeerd, maar de sukkel bleef op een haar afstand van de vrachtwagen. Ik heb mijn middelvinger nog opgestoken toen ik de wegwerkzaamheden voorbij was en hem eeeeeeindelijk kon inhalen (al had ik 170 gemoeten, voorbij had ik er gegaan!), maar dat heeft de stugge gladiool niet gezien Scheve mond

Ook eens achter een vrachtwagen gezeten op dat stuk die niet ingehaald wilde worden en dus midden op de 2 rijbanen ging rijden. Ja...dan kan je er dus ook niet langs.


Op dat stuk rij ik ook met grote regelmaat, met trailer erachter. En ik rij dan op de smalle stukken ook op het midden van de weg, ben dus helaas pindakaas niet in te halen, maar dat is dan even jammer, weet je wel hoeveel concentratie het vergt als je aan beide kanten maar 5 cm hebt en er komt ook nog iemand vrolijk inhalen?? Nee hoor, ze wachten maar en blijven er maar achter, je mag daar maar 70, ik rij dan ook 70 en je blijft er maar achter tot ik meer ruimte heb en ik me prettig voel om ingehaald te worden Cool .

Ik heb bumper klevers aangevinkt als grootste irritatie, maar weet je wat ik ook erg irritant vindt? Mensen die altijd maar denken dat ze zoveel haast hebben, mensen die een vrachtwagen niet gewoon even laten paseren, die jongens doen ook gewoon hun werk, zitten 8 uur per dag minimaal in die wagen, zonder chauffeurs geen boodschappen in de C1000 of zadels bij de Divoza!

Mensen, de weg is van iedereen, ook van de dagjes mensen, ook van de ouderen, ook van de chauffeurs. Blijf toch gewoon relext achter het stuur, als je je op loopt te naaien heb je alleen jezelf ermee. Vroeger deed ik dat ook hoor, maar heb nu een knop omgezet en dat rijdt veel fijner auto.

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 12:43

Onzekere rijders. "Zal ik wel? Zal ik.. toch maar niet?" Rem, toeter, bloos, stuntel.... Wraaah!

Franske

Berichten: 2909
Geregistreerd: 03-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 12:46

Citaat:
Op dat stuk rij ik ook met grote regelmaat, met trailer erachter. En ik rij dan op de smalle stukken ook op het midden van de weg, ben dus helaas pindakaas niet in te halen, maar dat is dan even jammer, weet je wel hoeveel concentratie het vergt als je aan beide kanten maar 5 cm hebt en er komt ook nog iemand vrolijk inhalen?? Nee hoor, ze wachten maar en blijven er maar achter, je mag daar maar 70, ik rij dan ook 70 en je blijft er maar achter tot ik meer ruimte heb en ik me prettig voel om ingehaald te worden .


Dus heel de snelweg moet zich maar aanpassen aan jou omdat jij zonodig niet ingehaald durft te worden ?

Lekker.....

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 12:56

jeddah, dan kan jij toch gewoon op de rechter rijbaan gaan rijden als je toch achter een vrachtwagen blijft? Ik bedoel als je hem niet wil inhalen, wat is dan het nut om links te blijven? Vaak is de linker rijbaan trouwens ook nog verboden voor voertuigen met een wielbasis breder dan 2 M.

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 13:10

Franske schreef:
Dus heel de snelweg moet zich maar aanpassen aan jou omdat jij zonodig niet ingehaald durft te worden ?

Lekker.....


Jep, voor dat stukje zeker wel, ik ga 70, harder mag je daar niet, en ik knal liever niet met paardentrailer tegen de betonnen vangrail aan, dan heeft de rest maar even pech, nou ja pech niet echt, want harder mag je daar toch niet. Het is overigens een stuk van een paar kilometer geen honderden.
Laatst bijgewerkt door Jeddah op 10-09-04 13:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 13:12

Sypheron schreef:
jeddah, dan kan jij toch gewoon op de rechter rijbaan gaan rijden als je toch achter een vrachtwagen blijft? Ik bedoel als je hem niet wil inhalen, wat is dan het nut om links te blijven? Vaak is de linker rijbaan trouwens ook nog verboden voor voertuigen met een wielbasis breder dan 2 M.


Ik blijf helemaal niet links rijden. Ik zeg alleen dat ik dat stukje bij zwolle in het midden rij, omdat het daar veels te smal is wanneer je met trailer rijdt en door een "dikke" wagen ingehaald wordt, die dan ook nog heel langzaam inhalen omdat ze het zelf ook eng vinden, als je dan gaat, ga dan lekker vlot voorbij, nu blijven ze vaak heel lang naast je hangen, en ik maar op die paar centimeter letten die ik heb voordat ik de trailer tegen het beton aan heb.

Anne_GTI

Berichten: 18208
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 13:19

jeddah schreef:
Ik blijf helemaal niet links rijden. Ik zeg alleen dat ik dat stukje bij zwolle in het midden rij, omdat het daar veels te smal is wanneer je met trailer rijdt en door een "dikke" wagen ingehaald wordt, die dan ook nog heel langzaam inhalen omdat ze het zelf ook eng vinden, als je dan gaat, ga dan lekker vlot voorbij, nu blijven ze vaak heel lang naast je hangen, en ik maar op die paar centimeter letten die ik heb voordat ik de trailer tegen het beton aan heb.


Gewoon afslag Zwolle-Zuid nemen (onderaan rotonde driekwart rond) en bij Noord er weer op, rijd je om de wegwerkzaamheden heen. Kunnen andere mensen op de snelweg gewoon door en jij kunt kalm de rondweg van Zwolle nemen zonder doodsangsten uit te staan op de snelweg.

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 13:21

jeddah schreef:
door een "dikke" wagen ingehaald wordt, die dan ook nog heel langzaam inhalen omdat ze het zelf ook eng vinden, als je dan gaat, ga dan lekker vlot voorbij, nu blijven ze vaak heel lang naast je hangen, en ik maar op die paar centimeter letten die ik heb voordat ik de trailer tegen het beton aan heb.


Nog zoiets irritants ja.. langzaam inhalen in dat soort situaties.. ik kijk of er ruimte is en als het kan ga ik er in 1 keer langs desnoods wat harder dan toegestaan.. net als met slecht weer langzaam een vrachwagen inhalen zodat je minstens een halve minuut geen fl.kker ziet door al het water i.p.v. doortrekken en in een paar seconden er voorbij.

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 13:21

Maar ze kunnen wel gewoon door hoor, 70 km per uur, tevens de maximale snelheid! Bedankt alsnog voor de tip!