Jouw ergste snelweg irritatie [Poll]

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Jouw ergste snelweg irritatie

bumperklevers
69 (34%)
dagjesmensen
46 (22%)
vrachtwagens op de linker weghelft
34 (16%)
mobiele bellers in de voiture
2 (0%)
file
28 (13%)
omleidingen
8 (3%)
politieagenten
1 (0%)
overig
14 (6%)

Totaal aantal stemmen: 202


SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 15:39

gisteren had ik een toffe wegdag Haha!
er zat een pielemoosje de hele weg achter mij te pushen (80 km weg) en deze gaat over in een 60 km weg. Dus ik rem keurig af Schijnheilig en flaps parkeert bijna zijn auto in mijn hol *LOL* . Helemaal frustie haalt ie mij in...

*FLITS* Cheese! OK dan!
hij was best wel een beetje boos Clown

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-04 19:37

Nog eentje:

Als je met je trailer wilt invoegen en die banketstaaf naast je gaat niet opzij, terwijl er genoeg ruimte is om een baantje om te gaan Boos!

Franske

Berichten: 2909
Geregistreerd: 03-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 21:20

Citaat:
Jep, voor dat stukje zeker wel, ik ga 70, harder mag je daar niet, en ik knal liever niet met paardentrailer tegen de betonnen vangrail aan, dan heeft de rest maar even pech, nou ja pech niet echt, want harder mag je daar toch niet. Het is overigens een stuk van een paar kilometer geen honderden.


Persoonlijk vind ik dit behoorlijk triest, als je je niet veilig voelt zou ik of iemand anders laten rijden of andere oplossing zoeken, maar niet zo maar heel de snelweg blokkeren. Er zijn nog mensen die wel door willen rijden.....

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 21:25

Franske schreef:
Persoonlijk vind ik dit behoorlijk triest, als je je niet veilig voelt zou ik of iemand anders laten rijden of andere oplossing zoeken, maar niet zo maar heel de snelweg blokkeren. Er zijn nog mensen die wel door willen rijden.....


En die mensen vind ik heel triest, want, nogmaals, de maximale snelheid is 70, en dat ga ik dan ook braaf.

Ik voel me verder prima, ga alleen geen onnodige risico's nemen met mijn paarden achterin de wagen omdat een ander zo nodig "door" moet rijden.

Overigens ben ik absoluut niet de enige die dit doet, ook de meeste mensen met caravan en vrijwel alle vrachtwagens doen hetzelfde, misschien dat ze daar meer rekening mee moeten houden wanneer ze werken aan de weg?

Schoentje

Berichten: 3857
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 22:31

Ik heb zo'n schurft aan weggebruikers die de andere mensen de les willen leren!
Rij op je eigen weghelft, als je dat niet durft dan kom niet op de weg. En haal snel in en ga rechts rijden. Als er mensen harder willen dan de toegestane snelheid, dan moeten ze dat zelf weten!

Het probleem van mensen met caravans is dat ze maar 1 of 2 keer per jaar met dat ding rijden en er dus helemaal geen gevoel voor hebben!

En mensen heb alstublieft respect voor beroepschauffeurs, deze zitten veel uren op de weg en hebben veel inzicht in het verkeer en weten dus wat veilig is en wat niet.

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 22:34

jeddah, heb je er wel eens aan gedacht dat er dwazen rond rijden die je op deze manier dusdanig naar het kookpunt brengt dat ze je wel eens flink zouden kunnen snijden uit "wraak" als ze er weer langs kunnen? Of kort ervoor en dan eens even flink op de rem. Lekker met de paarden achterin!
Ik ken de situatie bij Zwolle, als het met een vrachtwagen past, dan past het ook met een trailer. Anders misschien eens tussen kegeltjes doorrijden om de breedte van je combi wat beter te leren kennen?

Ik heb overigens in een vergelijkbare situatie met de trailer wel eens een grote vrachtwagen achter me gehad die op 2 banen ging rijden en zo het verkeer tegenhield, was dat even relaxed!

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 22:42

schoentje schreef:
Ik heb zo'n schurft aan weggebruikers die de andere mensen de les willen leren!
Rij op je eigen weghelft, als je dat niet durft dan kom niet op de weg. En haal snel in en ga rechts rijden. Als er mensen harder willen dan de toegestane snelheid, dan moeten ze dat zelf weten!

Het probleem van mensen met caravans is dat ze maar 1 of 2 keer per jaar met dat ding rijden en er dus helemaal geen gevoel voor hebben!

En mensen heb alstublieft respect voor beroepschauffeurs, deze zitten veel uren op de weg en hebben veel inzicht in het verkeer en weten dus wat veilig is en wat niet.


Heb je het nu tegen mij?? Ik rij verder helemaal normaal en probeer helemaal niemand de les te lezen dacht ik zo, ik durf ook verder alles wel, maar veilig is dat stukje nu eenmaal niet. Als mensen harder willen moeten ze dat ook helemaal zelf weten, maar op dat stukje, als ze achter me zitten, zullen ze gewoon even moeten wachten, ik heb er een schurft aan dat mensen geen respect hebben voor anderen die net even een stukje veiligheid willen tijdens het rijden met de trailer of caravan.

En caravan rijders verdienen ook respect, alleen maar omdat mensen geen "gevoel" hebben moeten ze maar dingen doen die ze wat minder prettig vinden? Kom op zeg, jij kent misschien geen angst of onzekerheid met iets wat je maar 2 keer per jaar doet, maar die mensen misschien wel! Beetje respect mag ook voor hun gelden.

Inderdaad, de beroeps die weten dondersgoed wat wel en niet kan (vandaar dat ook zij op het midden gaan rijden omdat passeren daar gewoonweg onveilig is), maar ik ben geen beroeps en ik voel me prettig als ik iets meer ruimte heb op die super smalle stukjes waar ik naast een betonnen muur rij met mijn eigen fokprodukt waar ik stapel gek op ben achter in de trailer, als mensen daar niet eventjes op kunnen wachten dan horen zij niet op de weg thuis. Geduld is ook een zeer goede eigenschap tijdens het autorijden.

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 22:48

Margreet schreef:
jeddah, heb je er wel eens aan gedacht dat er dwazen rond rijden die je op deze manier dusdanig naar het kookpunt brengt dat ze je wel eens flink zouden kunnen snijden uit "wraak" als ze er weer langs kunnen? Of kort ervoor en dan eens even flink op de rem. Lekker met de paarden achterin!
Ik ken de situatie bij Zwolle, als het met een vrachtwagen past, dan past het ook met een trailer. Anders misschien eens tussen kegeltjes doorrijden om de breedte van je combi wat beter te leren kennen?

Ik heb overigens in een vergelijkbare situatie met de trailer wel eens een grote vrachtwagen achter me gehad die op 2 banen ging rijden en zo het verkeer tegenhield, was dat even relaxed!


Ja, daar heb ik zeker aan gedacht, en daar let ik ook erg goed op wanneer de weg weer veilig is, ik ben er wel op voorbereid, maar heb tot nu toe nooit zo'n reactie gehad van andere weggebruikers.

Kennelijk vinden de vrachtwagens ook dat het niet lekker past aangezien bijna elke vrachtwagen ook op die stukken in het midden gaat rijden, vaak heb ik er ook 1 voor of achter me die hetzelfde doet.