Jouw ergste snelweg irritatie [Poll]

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Jouw ergste snelweg irritatie

bumperklevers
69 (34%)
dagjesmensen
46 (22%)
vrachtwagens op de linker weghelft
34 (16%)
mobiele bellers in de voiture
2 (0%)
file
28 (13%)
omleidingen
8 (3%)
politieagenten
1 (0%)
overig
14 (6%)

Totaal aantal stemmen: 202


drenthie

Berichten: 572
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 11:58

Oude mensen! en dan vooral die niet (meer) kunnen rijden. vorige week nog een oude man bij Utrecht die met 50! over de linkerbaan van de snelweg ging. Jawel, er zat een bocht en omdat je maar 4 wielen hebt moet je erg voorzichtig zijn anders val je om!

En mensen die het nodig vinden om je af te snijden als je met je trailer rijd. Dan ga je nl niet snel genoeg dus moeten ze nog even gauw voor je langs. Of als je met je trailer in de file staat (langzaam rijdend verkeer) en dan voldoende afstand probeert te houden op je voorganger zodat je voldoende tijd hebt om te remmen en het dus wat comfortabeler is voor je paard, heb je altijd van die eikels die dan gauw ertussen komen, waardoor je alsnog boven op je rem moet staan en je paard met zijn neus door het ruitje van de trailer ligt.

Zo, dat moest ik effe kwijt.

Menno

Berichten: 1595
Geregistreerd: 16-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 12:23

Kijkers!

Wanneer er iemand met pech langs de weg staat, al heeft deze maar een lekke band, dan remt 70 % van de weggebruikers al ruim van te voren af om goed te kunnen kijken wat er aan de hand is..

Een enkeling die nog niet in de gaten heeft dat een medeweggebruiker een lekke band heeft doet er ook totaal niet moeilijk over om op het allerlaatste moment nog eens goed hard op de rem te staan om maar niets van dit pechgeval te missen...

Hoe vaak gebeurt het wel niet dat je in de file staat, of langzaamrijdend verkeer en dat de weg weer vrij is, op het moment dat je het pechgeval voorbij rijdt...

Hoezo tijdverspilling? Scheve mond



En dagjesmensen uiteraard.

Zoals Tyrza zegt: Je plukt ze er zo tussenuit.

Ruim van tevoren weet je het al, dan voel je het al aan.

Als Tyrza naast me zit zeg ik het ook vaak: "Let op, die auto daar schiet naar links op het moment dat ik er voorbij wil rijden". 9 van de 10 keer heb ik hier gelijk in. Op de een of andere manier kun je dat zien aan hun manier van rijden.



Ook aan bumperklevers heb ik een enorme hekel. En dan bedoel ik vooral die van het soort Mercedes/BMW. Tong uitsteken

Wanneer ik op de linkerbaan rij en voor mij rijdt een traag ei, waar ik ook niet langs kan, schijnen de Mercedes/BMW-rijders achter mij niet te begrijpen dat ik niet over deze auto's heen kan rijden.

Dit soort mensen mogen van mij altijd even genieten van mijn mooie rode remlicht .

Wanneer deze bumperklevers daarna mij via de rechterhelft proberen te passeren kunnen ze helemaal een koekje van eigen deeg verwachten. Dan blijf ik schuin voor ze rijden op zo'n positie dat zij nét niet in kunnen voegen op de linkerweghelft.

Dit hou ik vaak vol tot de eerste vrachtwagen om vervolgens schuin achter die vrachtwagen nog wat af te remmen en een kleine stoet achter mij te creeeren. De betreffende bumperklever zal dan uiteindelijk fijn achter aan kunnen sluiten Extreme duivel


Laatste punt:

Mensen die op het allerlaatste moment invoegen bij een wegversmalling.

Wanneer aangegeven wordt dat er binnen zoveel meter een wegversmalling volgt probeer ik altijd zo snel mogelijk op de juiste rijbaan te rijden, maar altijd heb je van die asociale medeweggebruikers die helemaal tot het eind door rijden en pas op het allerlaatste moment invoegen.

Dit probleem los ik vaak op door tijdelijk gebruik te maken van 2 weghelften. Zo reserveer je vast jouw plekje op de juiste rijbaan en voorkom je dat anderen je in kunnen halen om een stuk verder op het laatste moment in te voegen.


Nee hoor, ik zit niet gefrustreerd achter het stuur, dit zijn alleen mijn snelwegirritaties Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door Menno op 05-09-04 13:07, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 12:33

Er zijn een hoop dingen in het verkeer waar ik me rot aan erger.

1. Mensen die iemand die 80 rijdt met 80,5 in halen.

2. Mensen die met 90 op de meest linkerbaan gaan rijden. Ik haat bumperklevers maar bij dit soort idioten doe ik het ook.

3. Mensen die achter me gaan drukken terwijl er een auto vlak voor mij rijdt en ik gewoonweg niet sneller kan. Dat soort mensen laat ik er altijd voorbij en ik ga er dan vervolgens achter aan. Extreme duivel

4. Tutjes die net hun rijbewijs hebben maar hun auto bij een snelheid hoger dan 120 nog niet op de weg kunnen houden.

5. Gekloot met invoegen.

6. Zonder te kijken je auto vlak voor mij gooien.

7. Zondagsrijders.

8. Moraalridders. Dus al ik met 180 aankom dat ze dan hun auto voor je gooien waardoor jij vol in de rem moet en dan met 120 voor je blijven hangen. Boos! Ik bepaal toch zelf wel hoe snel ik rij?! (Ik rij vrij hard maar alleen als de situatie het toelaat)

En zo zijn er nog een hoop dingen.

daniel79

Berichten: 933
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 12:42

Behalve het hier boven genoemde links blijven hangen etc, kan ik me ook gruwelijk ergeren aan mensen die in het algemeen de verkeersregels niet kennen, en dan met name de voorrangsregels.

Ook mobiel bellen zonder handsfree (al schijnt met niet veel veiliger te zijn), vooral zichtbaar bij mensen met veel te dure en grote auto's...
Laatst bijgewerkt door daniel79 op 05-09-04 12:45, in het totaal 1 keer bewerkt

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 12:43

Sorane schreef:
Er zijn een hoop dingen in het verkeer waar ik me rot aan erger.

2. Mensen die met 90 op de meest linkerbaan gaan rijden. Ik haat bumperklevers maar bij dit soort idioten doe ik het ook.

3. Mensen die achter me gaan drukken terwijl er een auto vlak voor mij rijdt en ik gewoonweg niet sneller kan. Dat soort mensen laat ik er altijd voorbij en ik ga er dan vervolgens achter aan. Extreme duivel

4. Tutjes die net hun rijbewijs hebben maar hun auto bij een snelheid hoger dan 120 nog niet op de weg kunnen houden.

8. Moraalridders. Dus al ik met 180 aankom dat ze dan hun auto voor je gooien waardoor jij vol in de rem moet en dan met 120 voor je blijven hangen. Boos! Ik bepaal toch zelf wel hoe snel ik rij?! (Ik rij vrij hard maar alleen als de situatie het toelaat)

En zo zijn er nog een hoop dingen.


hier krijg ik dus kromme tenen van Lips are sealed

en dat heb ik heel simpel opgelost door lekker een 80 km weg te kiezen naar mijn werk. Je kan en mag er nauwelijks inhalen en er wordt genoeg geflitst.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 13:02

Ik rijd ook altijd te hard, 120 is het net niet. Als het druk is rijd ik overigens niet veel te hard, maar zeker als het rustig is ga ik me niet op lopen vreten achter het stuur om te kijken of ik de auto ook naar de 121 kan DUWEN...
Die dagjesmensen zijn zwaar irritant,z eker als het verschil 40 km/h is, ipv dat ze éven wachten (kun je nl. zien in je spiegels, ik kan het ook, dus waarom zij niet?) prakken ze hun auto ervoor. Zwaar irritant, zeker als je nog helemaal naar Grunn moet.
Maar het aller irritantst vind ik bumperklevers. Ik vind dat doodeng en ga dan dus nog harder rijden, waar ik me niet prettig bij voel om vervolgens in een gaatje te duiken wat ik eigenlijk liever niet zou doen. Of te wel: ik ga dan voor mijn gevoel juist gevaarlijker rijden. Ik moet echt tegen mezelf praten om dat niet te doen (lukt tegenwoordig aardig trouwens Knipoog ). Ik rijd zoals ik dat verantwoord vind en ik hou me op sommige plekken en in somimge situaties dus ook keurig aan de snelheid. Dat iemand persé 140 wil rijden, of 160 kan mij dan even geen r**t schelen, ik laat me niet duwen (ja, soms dus wel), maar zo'n eikel die je hele spiegel inneemt en vervelend heen en weer gaat lopen sturen... Brrr, daar krijg ik de bibbers van! Zeker als ik dan ook nog langs vrachtwagens moet enzo. Valt mij trouwens wel op dat je die meer richting 't westen vindt dan richting 't oosten. Bij A'dam vlak voor de spits (druk dus) zo'n idioot die over een 4 baans weg 250 wil blazen, dan blijf ik dus keurig links rijden om die vrachtwagen eerst in te halen ipv op de rem te moeten staan omdat zo'n ei erlangs moet... Het heeft wel even geduurd voordat ik dat durfde, zelfs in de grote bak scheet ik soms zeven kleuren stront. Ik erger me er dan ook nog steeds vreselijk aan...

Edit: idd, wat Menno ook zegt, zo'n gassie zit dan lekker te drukken terwijl er vóór mij ook een hele rij auto's rijdt. Maar ookal is dat niet zo, als ik naast een vrachtwagen zit geef ik hooguit iets meer gas, maar ik ga niet naar rechts, ik ben (nog) niet suïcidaal... Mij valt het trouwens op dat het meestal alfatjes zijn, mooie auto, maar ze zouden een gratis lesje sturen bij aankoop moeten geven Haha!

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 13:51

mensen die onnodig links gaan rijden dat haat ik wel zo onwijs en dan het liefst met 110 grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.
dan zit er dik een km tussen 2 vrachtwagens en dan niet op zij gaan.
Ik haal tegenwoordig rechts in.

Waar ik ook van baal is mensen die geen richting aan geven.
Ik houd altijd afstand maar dan flikkerd weer iemand zonder richting aan te geven zijn auto ervoor waardoor ik ineens de bumperklever ben :N

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 13:53

Laui! schreef:
Mij valt het trouwens op dat het meestal alfatjes zijn, mooie auto, maar ze zouden een gratis lesje sturen bij aankoop moeten geven Haha!



Vergeet vooral de VW, Audi, BMW, Mercedes enz enz niet.

Wat heeft dat in godsnaam met het merk te maken?!

Daisy

Berichten: 2616
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 13:55

Debo schreef:
geloof me daar denk je anders over als je vlak naast renesse (het duitserparadijs in de zomer) woont Scheve mond

Of bij een vakantiepark waar de Duitsers het ow zo heerlijk vinden...

Grr ik heb mijn rijbewijs dan nog niet maar met les of als ik bij iemand in de auto zit...vreselijk!

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 16:25

Citaat:
Waar ik ook van baal is mensen die geen richting aan geven.
Ik houd altijd afstand maar dan flikkerd weer iemand zonder richting aan te geven zijn auto ervoor waardoor ik ineens de bumperklever ben :N



Vooral bij rotondes vind ik het irritant, geen richting aangeven.
Maar goed laatst had ik er eentje die wel richting aangaf maar gewoon rechtdoor ging Boos!
Dat ging nog maar net goed.

Op deze mnaier heb ik al passagier bij iemand al een aanrijding gehad en 1x is wel genoeg...ik wacht nu vaak tot ze echt dat stuur omdraaien en de bocht omgaan.


Van de week naar Zeewolde geweest en via de lelydijk gereden.
Op de terug was was er weer zo'n puber die zonodig moest inhalen...uityeindelijk was het hem over 25km gelukt 4 auto's in te halen OK dan! ... ja dan moet je trots zijn hoor!
We hielden af en toe onze hartjes vast als hij weer ging inhalen en er een grote vrachtwagen tegemoet kwam.

Kitty_

Berichten: 3040
Geregistreerd: 10-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 16:41

Dagjesmensen zijn rete-irritant, echt verschikkelijk! Bumperklevers zijn leuk, gewoon ff bovenop je rem gaan staan en ze hebben het gelijk afgeleerd (of ergens 40 gaan rijden waar je 50 mag en waar ze niet kunnen inhalen Haha! ).

Maar het allerergste vind ik mensen die op de snelweg om het minste geringste gaan remen. Rijd je lekker 100 zien ze borden boven de weg met 70 en pats boem die rem wordt ingetrapt grrrr...

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 16:55

-mensen die inhalen tegen 121 (in België is 120 de maximumsnelheid)
-mensen die tegen 180 ineens achter je opduiken en denken dat jij even kan opstijgen
-mensen die geen pinkers hebben/willen gebruiken
-mensen die links blijven hangen tegen 120
-mensen die in het midden blijven hangen tegen 100
-mensen die ineens zonder rede op de rem gaan

Ik rij vrij ... vlotjes Schijnheilig . Maar ook alleen als het niet te druk is, snachts om 4 uur durf ik inderdaad gerust tegen 170 naar huis te rijden over de snelweg, maar dan kom ik daar ook hoogstens twee auto's op tegen ... Van de moment dat er verkeer op straat is, gaat dat netjes naar max. 130à140 en in de bewoonde zones blijf ik braaf bij mijn 50 - 70 - 90 dingetje Haha! .

Is er in Nederland trouwens iets waarom je met je 4 pinklichten gaat rijden? Zo kwam ik laatst namelijk iemand tegen, een Nederlander dus. Die constant zat te slalommen. Je zag dus niet wat hij van plan was, want die krengen bleven aan. Ik ben er als een gek voorbij gereden en heb me ervoor gezet met mijn 4 pinkers aan, toen zwaaide hij en zette ze uit. OK dan!

eveline_B

Berichten: 2829
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 16:55

Ik haat hardrijders die zo hard rijden dat ik met mijn 130 niet normaal meer in kan halen. Ik zet mijn auto er dan gewoon voor, omdat ik niet steeds achter elke vrachtauto op de rem wil staan. Als ze vervolgens willen bumberkleven ga ik gewoon wat langzamer rijden. ASls je 140 of harder rijdt heb je je kalm te houden tegenover weggebruikers die zich wel aan de regels willen houden. Kalmte kan je redden. (Ben ik nu een moraalridder of iemand die ook in wil halen in z'n eigen tempo.)

Bumperklevers zijn ook irritant. Ik wens ze altijd een flink ongeluk toe en hoop voor ze dat ze iemand hebben die ze mist. Hadden ze daar maar aan moeten denken toen ze mij in gevaar brachten. Meestal hebben diot soort figuren een kleerhanger aan hun stoel vastgemaakt. Dit is de categorie "kleerhangers".

Mensen die te beroerd zijn om eens naar rechts te gaan, zodat de mensen die harder willen rijden er langs kunnen. Al moet ik zeggen dat ik ook steeds vaker links blijf rijden, omdat je er anders bij een vrachtwagen niet tussen gelaten wordt. En ik ben niet zo nobel dat ik dan steeds op de rem ga staan.

Inhalende vrachtwagens zijn vervelend, vooral in de spits als ze niet mogen inhalen.

Hardrijders die op het laatste moment op de rem gaan staan, terwijl ze al lang van te voren konden zien dat iemand in een rustiger tempo aan het inhalen is voor ze. Die mensen zorgen er met hun onregelmatige rijgedrag voor dat al het verkeer achter ze er ook last van heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 17:01

Mensen die niet goed opletten en al helemaal niet in hun spiegels kijken Boos!
Vooral wanneer je met zwaailicht en sirene met hoge snelheid links op de snelweg rijdt op weg naar een ernstig ongeval is het erg vervelend als mensen plotseling zonder te kijken naar links komen zeilen.

Paradise

Berichten: 1936
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 17:22

Sja alle dingen waar ik me aan irriteer zijn hier al genoemd.

Hier wel even een irritatie van een gewone weg Clown
Laatst reed ik op een 60 km weg waar heel veel flitspalen stonden en er reed een vrachtwagen achter me.
Hij was aan het proberen of hij me vooruit kon duwen maar dat lukt hem niet, vervolgens was hij met z'n groot licht de binnenkant van mijn auto aan het verlichten en heeft met z'n toeters een klein concert laten horen(was heel mooi Rolleyes )
Ik ga me echt niet laten flitsen omdat meneer achter mij zo'n enorme haast heeft
Toen dat allemaal niet bleek te helpen ging hij achter me slingeren en wou me proberen in te halen, wat niet lukte door de tegenliggers.

Ik snap het best dat die man haast heeft, maar om dan zo te gaan doen.. Mij heeft hij er niet mee want in zo'n geval ga ik echt geen km harder rijden (eerder zachter)


Belsje schreef:
-Is er in Nederland trouwens iets waarom je met je 4 pinklichten gaat rijden?


Als je op de snelweg rijd en je ziet dat je bij een file moet aansluiten, worden meestal de knipperlichten (pinkers) aan gedaan om achterop komend verkeer te waarschuwen dat er file is.

Fitzroy

Berichten: 25107
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 17:41

Ik heb zoveel ergenissen op de weg, dat het slecht is voor mijn bloeddruk Knipoog

Ik vind vrachtwagens die inhalen toch wel ergernis nr. 1. Dan rijdt de een 85 en dan moet die ander die 87 rijdt er toch 'even' voorbij.
Maar dat 'even' veroorzaakt wel een gigantische file. Zwaar irritant vind ik dat.

Verder idd de zondagsrijders of de mensen met hoedjes. Let maar eens op: mensen met hoedjes kijken ook standaard niet in de spiegel, rijden overal te langzaam, kortom een en al irritatie.

Verder mensen die geen rekening houden met paardentrailers en nog even gauw hun auto voor jou gooien als ze moeten invoegen zodat jij vol in de remmen moet met paard achterin.

Dat waren er zo 3, de overige ergernissen houd ik maar voor mezelf Knipoog

Jockey_my

Berichten: 2263
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 17:49

Ik heb op file gestemd.

dat vind ik zo irritand,gister hebben we 2(!)uur in Lyon(in frankrijk)in de file gestaan dat is ZO irritand en dan ook nog met die k*t fransen die voor geen meter kunnen rijden.!!!!.

ajbdhrtls138
Berichten: 1040
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 17:52

dat vind ik toch niet helemaal sociaal hoor thyrza. als het verkeer rechts heel langzaam is, dan moet je er toch een keer langs. Okee zonder kijken niet natuurlijk. Niet alle auto's trekken dan snel naar 140 om in jouw tempo te rijden, daarbij mag je geeneens 140. (het is natuurlijker opzich wel handig om die auto van 140 ff voor te laten gaan en dan in te halen, maar het gaat om het principe Lachen )

niet dat ik zo'n perfecte bestuurder ben, maar probeer me niet teveel op te winden.

heb trouwens gestemd voor vrachtwagens links, want dat slaat echt nergens op.

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-04 18:18

dana schreef:
dat vind ik toch niet helemaal sociaal hoor thyrza. als het verkeer rechts heel langzaam is, dan moet je er toch een keer langs. Okee zonder kijken niet natuurlijk. Niet alle auto's trekken dan snel naar 140 om in jouw tempo te rijden, daarbij mag je geeneens 140. (het is natuurlijker opzich wel handig om die auto van 140 ff voor te laten gaan en dan in te halen, maar het gaat om het principe Lachen )


Natuurlijk, de snelweg is van ons allemaal. Maar het gaat om het GEDRAG in het verkeer: als je fatsoenlijk in de spiegels kunt kijken, kan je ook inschatten hoe hard de aankomende auto eraan komt en in je achteruitkijkspiegel kun je zien of daar nog wat achter zit.

Vaak is het ook zo dat als ik die slakken voorbij ben en een boze blik bij hen naar binnen wil werpen, ze heerlijk aan het klessebessen zijn met elkaar en nog niet eens in de gaten hebben hoe gefrustreerd ik ben, waardoor ik vervolgens de schakelpook er in mijn kwaadheid uitruk Haha!

Charaz

Berichten: 24292
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 19:01

Bumperklevers, al heb ik dan het voordeel dat mijn ouders rijden. Volgens mij als ik zou rijden zou het echt af en toe dan vol op de rem zijn degene die achterop knalt heeft toch altijd schuld *evil*

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 19:38

Ik rij dan nog met een mooi blauw bord met een L erop, maar ik haat mensen die geen knipperlicht gebruiken. Op de gewone weg, en dan voornamelijk rotondes, erger ik me al kapot en doe ik het liefst bepaalde onbeleefde dingen tegen die persoon (maar doe het niet, eerst ff slagen Schijnheilig ) maar op de snelweg... Van die idioten die hun auto er gewoon tussen proppen, zonder ook maar iets van een waarschuwing ofzo te geven. Ik wil graag weten waar ik zeg maar aan toe ben en vooral als ik met 120 over die weg raas.

Ook stom vind ik mensen die inhalen, invoegen, weer inhalen, weer invoegen ect. Als je een rij met vrachtwagens/auto's met aanhang ofzo ziet ga je er toch niet steeds weer tussenhangen. Je rijdt toch sneller, ga er dan in 1 keer langs.. Nutteloos toch..
of misschien niet Bloos Ik zie de logica er iig niet van in en mijn excuus is die grote L Schijnheilig

jessy
Berichten: 1041
Geregistreerd: 15-07-02
Woonplaats: Michigan, VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 21:35

Bumperklevers. Met stip op 1 Boos!

Beetje pesten met de remlichten wil wel eens helpen Tong uitsteken

Ik snap ook nooit dat ze achter me komen plakken... mijn auto zou zó in de encyclopedie kunnen als "typisch voorbeeld van een rokerige, langzame diesel" Schijnheilig

gemske

Berichten: 3548
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Dwingeloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 22:51

Mijn eerste ingeving was de bumperklevers.. Gruwelijk irritant en ik ga er zeker niet voor aan de kant.

Maar wat ik eigenlijk veel erger vind is ook de mensen die hun auto vlak voor je naar links trekken op de snelweg. De zondagsrijders/dagjesmensen dus. Met vrachtwagens ben ik daar helemaal altijd bedacht op, maar meestal erger ik me daar juist Niet aan. Die mensen hebben als beroep op de weg zitten dus hebben ze meestal Veel meer ervaring dan de rest van de weggebruikers. En ik kan me voorstellen dat zij ook graag hun eigen tempo rijden. Ook al scheelt dat dan maar 2 km/u met de voorligger. Zo lang ik niet vol op mijn rem hoef om ze voor te laten gaan kan ik best even wat minder hard rijden. (en laat ik ze zelfs voor als ik het aan zie komen! Beter verwacht het gas loslaten dan een hartverzakking en de bumperklever op je achterbank)

Ook een eervolle vermelding (nou ja ) de ik-ben-stoer-want-ik-heb-een-golf berstuurders. Die je dus al bellend af komen snijden als je rustig op een landweggetje fietst.
Asociaal rijgedrag dus. Dat ze denken dat zij geen fouten kunnen maken ofzo...

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 23:36

Ik ga voor de vrachtwagens, daar kan ik nl niets aan doen...

Bumperklevers kleven vrij snel ineens niet meer Knipoog
Dagjesmensen ben ik redelijk snel voorbij
Mobiele bellers (dan ga ik ervanuit dat je handheld bedoeld) heb ik weinig last van
File vind ik (mits niet te lang) wel prettig; krantje lezen, beetje drinken en zo...
Omleidingen maken me niets uit, zo zie je wat van de omgeving Lachen
Politieagenten erger ik me bij voorkeur niet aan

De rest van 't topic lees ik morgen wel Lachen

Anne_GTI

Berichten: 18201
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 23:50

Citaat:
Ook een eervolle vermelding (nou ja ) de ik-ben-stoer-want-ik-heb-een-golf berstuurders.


Hey, zoek je ruzie ofzo Knipoog Haha! (golf gti rijder incl. B Boos! Boos! S kijkers *LOL*

Ik heb nergens op gestemd, kan niet kiezen. Ik erger me het meeste aan iedereen die de rest van het verkeer niet respecteerd en in zijn eigen wereld leeft. Ga er maar van uit dat iedereen fouten maakt en zorg ervoor dat je op tijd kan reageren. (zoals Tyrza al zei; je pikt ze er zo tussenuit)

De politie kan soms ook heel irritant zijn. Vandaag weer een staaltje van gemerkt. 40 euro boete voor 400 meter over de openbare weg rijden met een snelheid van 20 km per uur zonder gordel. (even water naar de schapen brengen) Boos! Boos! Boos! Kon niet sneller, anders klotste het water uit de bakken/melkbussen.... Als ik met de tractor wil moet ik 4 km om... stomme tunnel Boos! Boos! )