vroeger, ja vroeger...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 21:03

GeNeRaAlTjE schreef:
Ben dan wel uit 88, maar ik speelde vroeger ( Tong uitsteken ) ook altijd buiten. Op m'n skippiebal (of hoe schrijf je dat eigenlijk? Haha! ) En ik mocht niet tot de lantaarns aan gingen buiten spelen want ik moest om 7 uur naar bed.. en ik had vriendjes en vriendinnetjes.. En ik speelde in de sneeuw met mijn buurmeisje Brenda (Flutterby) en het was gewoon cool Haha! Ik had de tijd van mijn leven joh Tong uitsteken

Af en toe zocht ik wel eens wat op op de computer.. Voor school dan.. Maar ik ging toch het liefst naar de bieb want ik vond internet maar een stom iets Haha!
Vanaf m'n 13e ben ik pas meer écht gaan internetten.. Msn enzo..



Is wel heel leuk dit .. bij ons thuis kwam er een PC toen ik 18 was !! Van MSN had ik toen ik 13 was dus echt nog nooit gehoord..

Waar ik wel blij om ben (hoewel turbotaal in die tijd ook zo'n ding was) is dat wij normaal nederlands (met her en der heud wel een foutje schreven. waarom tegen woordig overal een "h" achter moet (paardjuh is toch echt geen bestaand woord) snap ik niet en dat gedoe met die hoofdletters overal tussen daar heb ik ook echt nog geen systeem in kunnen ontdekken. Maar misschien word ik wel echt oud hahahahaha

lies

Berichten: 9628
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 21:10

Riant schreef:

En zondag ochtend keken we wel TV naar SKYchannel, dat was ook erg hip!.


The DJ Cat show Cool

Patriesje

Berichten: 339
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 21:20

En niet te vergeten Stuif Es In! Vooral als je wat had ingestuurd voor aan de balk! Of Ren je Rot... Zat je op de bank heel hard mee te rennen en te springen. De Bereboot, Barbapapa, Q&Q (vond ik echt super eng!).
Maar ook gewoon de hele avond spelletjes: mens erger je niet, memory, yahtzee, monopoly, pesten. We zijn nu eigenlijk alleen nog maar druk. Ik geloof dat ik mezelf maar eens onder de loep ga nemen en de spellenkast weer open trek!
En dan de intocht van de Sint! Warme chocola en speculaas. En dat heerlijke programma met een heus avontuur erbij. Dat vind ik nu nog steeds geweldig! Ik blijf een beetje kind.

Caye

Berichten: 7505
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: 070

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 21:30

Riant schreef:
Sjeee dit roept herinneringen op zeg !! Ik weel ook nog wel dat smurvensnot niet in een potje te koop was maar dat we dat maakten van een boterhammenzakje met waspoeder water en shamop (je moet er maar op komen). En inderdaad het was heel wat toen nederland 3 kwam! Daarom zaten wijdenkik ook bijn anooit voor de TV er was alleen Ned 1 en 2 (en wat buitnlandse zenders) TV 's haddenk ook niet altijd afstandsbediening hhahahahahaha
Oh wat klink ik oud nu (uit 75)!!
Naast my little pony had je ook nog zoeits als poppels en troetelbeertjes.

En zondag ochtend keken we wel TV naar SKYchannel, dat was ook erg hip!.
In de vakanties inderdaad om 8 uur naar de ponyclub om te mesten en te voeren ik had een verzorgfjord op een fjordenfokkerij en ik woonde geloof ik op de ponyclub (heel erg penny uiteraard!!!).

Van anky setjes, gelpads, en neopreen hadden we ook echt nog nooit gehoord.

Het was wel altijd leuk. Leuk om eens terug te denken.


geweldig idd smurfensnot met shampoo in een boterham zakje. en moeders maar zeuren NIET KAPOT maken!! hihihih

Childeren channel kijken op zaterdag en zondag ochtend. Poppels en dufty huizen. met je vriendinnetje LP lusiteren van Tiffany! hahahah
play mobiel. en de rage's uit de jaren '80. neusfluitjes, rubbix, fireballen en jodenvet eten. silly putty ( roze kneedgum) geweldig!! en de legendairisch A _TEAM! me broer en ik waren verslaafd!! ook aan duke of hazzard! geweldig!! en natuurlijk..........OME willem en meneer kaktus!!!
moet er nog vaak aan denken aan de tijd dat ik nog en klein meisje was.

ALs ik nu me kids zie dan denk ik vaak was het nog maar 20 jaar geleden. Met van die kleine gebrreide mutsen op je kop waar je de rand van oprolde. ( weet iemand wat ik bedoel ?) en bob marley sjaaltjes.
en ik widle net als me moeder megea schouder vullingen en die kreeg ik ook toen ik 7 was van haar. hahahahahahahahah

( ik klink heel oud maar ik ben 24) hihihi

waar is die tijd.... Ik krijg een wee gevoel als ik me kids gelukkig in een boom zie klimmen en met een wc rolletje zie spelen. dan denk ik WEG met die pc tijd en dvd.. ( ok de kast staat hier wel vol ,.,.)

remi

Berichten: 1714
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Heenvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 21:40

ja die schouder vullingen hahahahaha en wat dacht je van het kapsel waarbij je je haar naar 1 kant had zitten ( aan 1 kant opgeknipt en aan de andere kant een bos krullen...............)( die ik niet had) en idd sinterklaasintocht, dan kroop ik de dag na sinterklaas in bed met mijn chocoladeletter en het boek van Sjakie en de chocolade fabriek!!!!

Caye

Berichten: 7505
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: 070

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 21:47

remi schreef:
ja die schouder vullingen hahahahaha en wat dacht je van het kapsel waarbij je je haar naar 1 kant had zitten ( aan 1 kant opgeknipt en aan de andere kant een bos krullen...............)( die ik niet had) en idd sinterklaasintocht, dan kroop ik de dag na sinterklaas in bed met mijn chocoladeletter en het boek van Sjakie en de chocolade fabriek!!!!

hihihi ja idd.. ik was nog best jong en me ma deed me haar naar 1 kant in en staart en dan zon mega grote strik er om heen en ook wel eens krul spelde dat het mooi krulde.. pfffffffffffff MA WAT DEED JE MET ME hihihi

en zon trapveer kreeg ik in me schoen .. ik zette altijd me paardrijlaars want ik dacht dat er meer inkon dan in me schoen Clown

Ik had zon mini piano ( 10 cm bij 4 ofzo) blauw. ging ik altijd liedjes voro de sint op spelen en dan overgeven van de zenuwen als me moeder riep dat de gang vol lag met cadeautjes ! Lachen

Marieke
Berichten: 1343
Geregistreerd: 31-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 21:54

Wat een heerlijke topic is dit!!!!!

Die kapsels ja whoehahaha zo'n opgeknipt kippekontje en dan die lok! Rock-on, dudes!

Caye

Berichten: 7505
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: 070

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 21:56

of zon super getouperde kuif met en pony er aan. en de rest van je haar strak in een staart!! met veeeeel haarlak en dan hard fohnen!!!

remi

Berichten: 1714
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Heenvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 22:01

Ik gaf alleen maar penen in mijn schoen, vraag me nu eigenlijk wel af wat mijn ouders daar allemaal meegedaan hebben Verward En wat dacht je van koninginnedag ????? versierde fietsen en zeskampen!!!! En als je dan al die oude foto's bekijkt met die kleding verschrikkelijk, en idd touperen maar !!!!! zelfs scheerschuim in mijn haar gehad Bloos En wat dacht je van de Doe Maar gekte, jeetje mina wat hebben ze zitten janken toen ze uit elkaar gingen, en alle buttons, schriften en jasjes( ik deed daar niet aan mee hoor Haha! )er was ook altijd een programma op de radio met die man van ren je rot, en dan moest je van een bepaald onderwerp bv school zoveel mogelijk dingen opnoemen of zo iets, ik weet niet meer precies hoe het ging, maar ik ben wel op de radio geweest Haha!

MiekSpeciaal
Berichten: 2813
Geregistreerd: 28-05-03
Woonplaats: Den-Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 22:05

Riant"]
Is wel heel leuk dit .. bij ons thuis kwam er een PC toen ik 18 was !! Van MSN had ik toen ik 13 was dus echt nog nooit gehoord..
[/quote]
Ja ok, maar jij bent 12 jaar ouder als (dan? Lips are sealed) ik.. en ik weet niet of er toen al msn was? Haha! Maar iig, ik leerde msn kennen door een vriendin. En echt, ik vond het zoooo achterlijk. En nu, nu ben ik er verslaafd aan onderhand Haha!

[quote="Riant schreef:
Maar misschien word ik wel echt oud hahahahaha


Whahahaha, ik denk het Haha! Nee hoor, valt best mee Tong uitsteken

Maar daarbij, even terugkomend over die taal... Het is vooral iets wat de jeugd doet.. Iemand begint ermee en andere nemen het over. Ik ben nu 16 en ik irriteer me dood aan die taal.. En ja, dus ook aan mijn eigen naam Schijnheilig
Zo zie je maar hoe snel dat eigenlijk ook weer veranderd en hoe snel je eigenlijk van kind naar min of meer volwassen kan groeien. Natuurlijk ben ik in sommige dingen nog echt een kind hoor, daar niet van. Of je kan het ook gewoon leuk gek noemen Haha!

En dan vergeet ik nog, dat ik nog steeds sinterklaasoptochten kijk. Of inmiddels eigenlijk keek. Maarja, ik heb een jonger zusje (nu net 8) en ook daaraan merk je het verschil in tijd hoor. Maar toch spelen mijn zusjes van 8 en 11 nog heel vaak buiten. Bij ons mag de tv overdag trouwens niet eens aan Knipoog

(Trouwens sorry voor mijn overdosis "en" en smilies Bloos )
Laatst bijgewerkt door MiekSpeciaal op 04-09-04 22:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 22:06

En we wilden allemaal Jeanet Jackson permanenten zo'n ontploft Dolly Dots kapsel. Ik heb ook zo'n achterlijke kuif gehad inderdaad hoe hoger hoe beter BUSSEN harlak gingen erdoor in die tijd. En schoudervullingen inderdaad.
Echt wel de jaren 80. Wij hadden ook een oude zaag moelen in de buurt staan en we geloofde heilig dat daar een keer iemand was vermoord ofzo .. Dat ding stond leeg en het was onze geheine ontmoeitngsplaats.

En op school ging iedereen altijd spiekbriefjes heel klein opvouwen en dan in een lege vulling van je vulpen verstoppen...

MiekSpeciaal
Berichten: 2813
Geregistreerd: 28-05-03
Woonplaats: Den-Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 22:10

Riant schreef:
En op school ging iedereen altijd spiekbriefjes heel klein opvouwen en dan in een lege vulling van je vulpen verstoppen...


En dat gebeurd nu nog Schijnheilig
Alleen dan in balpennen.. tenminste, bij ons..

Caye

Berichten: 7505
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: 070

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 22:14

en van die laarzen die met bond gevuld waren en je over een skibroek droeg! met een mooie zelf gebreide trui van mams er bij natuurlijk hihihih

Machie

Berichten: 16009
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 22:17

tsja, dat smurfensnot *LOL* Wij maakten het alleen met afwasmiddel en water, maar dan vooral afwasmiddel Haha! En dat was toen ik n jaar of 5/6 was, dus rond de jaren '90!!! Maar wij hadden dan ook geen computers, zelfs geen donkey kong Verdrietig Die had mn nichtje wel... Het blikspuit (buskruid) was ook altijd het meest geliefde spel, heb k echt supergave herrineringen aan *LOL* Goh, wat is t ook jammer om ouder te worden, en ik ben pas 19 Schijnheilig

Gelukkig voor veel mensen hier: Mijn broertje en zusje (8) spelen dagelijks buiten, hebben hun hut gemaakt waar je lid van moet zijn, anders mag je er niet bij Clown Klimmen ook in bomen (volgens de overburen een schanda Scheve mond) Doen ook wedstrijdjes fietsen (ik ben lekker toch sneller Tong uitsteken) MAken in dw inter sneeuwpoppen, gaan schaatsen, door de blubber dansen *LOL* Heerlijk, mn moeder vind ook dat ze echt naar buiten moeten, soms kleven ze te veel aan de 24 uur per dag tekenfilmszenders Haha!

MiekSpeciaal
Berichten: 2813
Geregistreerd: 28-05-03
Woonplaats: Den-Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 22:22

Owwww smurfensnot.. Dat was zooooo leuk Haha! alleen op school vonden ze het minder leuk Schijnheilig
Omg wat een leuk topic is dit.. Jeugdsentimenten.. (haaaaha en ik ben al zooo oud Rolleyes )

machie schreef:
Gelukkig voor veel mensen hier: Mijn broertje en zusje (8) spelen dagelijks buiten, hebben hun hut gemaakt waar je lid van moet zijn, anders mag je er niet bij Clown Klimmen ook in bomen (volgens de overburen een schanda Scheve mond) Doen ook wedstrijdjes fietsen (ik ben lekker toch sneller Tong uitsteken) MAken in dw inter sneeuwpoppen, gaan schaatsen, door de blubber dansen *LOL* Heerlijk, mn moeder vind ook dat ze echt naar buiten moeten, soms kleven ze te veel aan de 24 uur per dag tekenfilmszenders Haha!


Hier hetzelfde hoor.. Ze maken ook ruzie om wie er sneller was.
Laatst was ik even mijn rijlaarzen aan het schoonmaken. Hoor ik mijn zusje toch even bevelen uitdelen Bloos! Ze gingen jeu de eh.. boulen of hoe schrijf je dat? Haha! "Ja jij mag de gele en jij de rode, maar ik wil de blauwe dus die mogen jullie niet. Ennuh.. dan mogen jullie 2 zometeen mee doen want blabla"

Haha!

Onassa

Berichten: 6303
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Aan de rand van het grote enge bos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 22:28

Vroeger zat je als kind genagelt aan de tv als de enorm spannende serie Q&Q op tv was Haha!

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 22:30

het punt was ook dat wel standaard met vulpennen schreven bij ons op school Knipoog je mocht je werk niet met iets anders schrijven.Er waren zelfsvulpennen voor links en rechtshandigen. Je zat niet in een groep maar gewoon in klas 1 t/m 6 ..

Freggel

Berichten: 3232
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Freggelgrot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 22:33

lies schreef:
The DJ Cat show Cool


Ja, met Linda de Mol Haha! . Ik heb zelfs nog een pluche DJ Cat .

MiekSpeciaal
Berichten: 2813
Geregistreerd: 28-05-03
Woonplaats: Den-Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 22:35

Riant schreef:
het punt was ook dat wel standaard met vulpennen schreven bij ons op school Knipoog je mocht je werk niet met iets anders schrijven.Er waren zelfsvulpennen voor links en rechtshandigen. Je zat niet in een groep maar gewoon in klas 1 t/m 6 ..


Toen.. vroeger op de basisschool, moesten wij ook verplicht met vulpen schrijven en hadden wij ook speciale links en rechtshandigen. Op de middelbare werd het probleem dat ik niet snel kan schrijven met vulpen.. Dus wat doe je, je pakt een balpen Nagelbijten / Gniffelen

Trouwens, mijn zusje(s) moeten op de basisschool nog steeds verplicht met vulpen schrijven Vork Hebben 'wij' dan zo'n ouderwetse school of..?

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 22:41

Generaaltje (ik doe niet aan hoofdletters).. toen ik zo oud was als jij kon ik in de avonduren niet op de PC op bikt want internet ... laat staaan bokt bestond toen niet. Mobiel bellen ook niet. Toen ik 16 was moest ik mijn ouders netjes vragen of ik mijn vriendin met een telefoon (zon grijs KNP ding) 10 minuuten mocht bellen. Als het langer duurde dan zei mijn moeder .. fiets er maar naar toe als je zoveel te bespreken hebt!!

Dát is waarschijnlijk het verschil.

MiekSpeciaal
Berichten: 2813
Geregistreerd: 28-05-03
Woonplaats: Den-Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 22:50

Tuurlijk... ik snap ook wat je bedoelt.. Maar er zijn ook nog heel veel dingen hetzelfde gebleven, en dát bedoel ik ermee. Of ja, hetzelfde gebleven.. Ik bedoel, als je sommige mensen hier hoort praten Lips are sealed
En ik denk dat er ook wel verandering moet zijn, wil je eh, hoe noem je dat.. een welvarend land blijven zeg maar..

Caye

Berichten: 7505
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: 070

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 22:51

Riant schreef:
Generaaltje (ik doe niet aan hoofdletters).. toen ik zo oud was als jij kon ik in de avonduren niet op de PC op bikt want internet ... laat staaan bokt bestond toen niet. Mobiel bellen ook niet. Toen ik 16 was moest ik mijn ouders netjes vragen of ik mijn vriendin met een telefoon (zon grijs KNP ding) 10 minuuten mocht bellen. Als het langer duurde dan zei mijn moeder .. fiets er maar naar toe als je zoveel te bespreken hebt!!

Dát is waarschijnlijk het verschil.

ja idd. je had ze met een draaischijf of tip toesten. ik kan me nog herinneren dat je ze moest inleveren bij de kpn..( hoe heette dat vroeger) toen kreeg je een moderne licht gewicht toestel. waar van je de hoorn elke keer er naast kwakten hehehhehe

ja de goede oude tijd.

De eerste mobieltjes hadden een soort aggregaat er nast hangen het was een draagbare koelkast zo wat

Anne_GTI

Berichten: 18204
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 22:55

Straatlantaarns???? Die hadden ze hier toen nog niet, je ging gewoon naar huis als het te donker werd.

Kan niet echt zeggen dat er voor mijn dochter veel anders is als voor mij. Alleen 's avonds na het eten even tv kijken, maar volgens mij deed ik dat zelf ook. De rest van de tijd is ze met de kinderen uit de buurt aan het spelen, zoals ik zelf vroeger ook deed, dus lekker verstoppen in de mais, veel met je pony frutten, hutten in het hooi, lekker spelen met water en zand, de hele straat onder krijten, bij warm weer de halve buurt een ijsje afhandig maken; gewoon lekker buiten spelen dus! Voordeel is wel dat alle kinderen en ouders elkaar goed kennen.... sociale controle dus. Elke paar uur komt er wel weer een bubs kinderen over de vloer/in de tuin, maar dat vind ik wel leuk eigenlijk.

Onassa

Berichten: 6303
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Aan de rand van het grote enge bos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 22:58

Ik weet nog goed dat bij ons thuis de eerste telefoon zijn intrede maakte.
ZO'n oranje geval met draaischijf.
En jee, wat was het leuk als mams effe boodschappen ging doen om zomaar mensen te bellen.
We hadden toen nog maar 4 nummers als telefoon nummer.
Mijn pa haalde pas op z'n 50ste zijn rijbewijs.
Voor die tijd was een auto alleen voor de rijken en dokters.
Jeetje......en dan kreeg je kleuren tv....er ging een wereld voor je open zeker toen er meer dan 3 zenders kwamen.
Heerlijk om hierover zo eens terug te zwijmelen.
en intussen blij zijn met het feit dat ik nu al 40 jaar ben Schijnheilig

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 23:20

Mijn vader heeft nog steeds een draaitelefoon, dezelfde als twintig jaar geleden Haha!
Kleurentv kregen we pas toen ik elf was...
Dufty huizen had ik ook, geweldig Haha! En Lady Lovelylocks!
Natuurlijk de Film van Ome Willem!
Mijn eerste mobieltje kwam pas toen ik 19 was Haha!
Inderdaad, bellen mocht niet zo lang, je zag elkaar toch de volgende dag op school weer...

Nog zoiets: Kinderfeestjes! Koekhappen, zaklopen, spijkerpoepen... Zelf cakejes versieren en knakworsten eten... Toen ik dertien werd mocht ik met 2 vriendinnetjes naar de Matineevoorstelling van een of andere Disney-film, en dat was stoer!