vroeger, ja vroeger...

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Onassa

Berichten: 6303
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Aan de rand van het grote enge bos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 22:31

ik zit nu de tune van Black Beauty te luisteren......jeemig hee, krijg er bijna tranen van in mijn ogen.
Zo lang geleden en door de muziek zie ik het begin weer helemaal voor me.Dat geweldige paard wat galopperend door het heuvelende landschap gaat.....oooohhhhhhhhhh Schijnheilig


Anne_GTI

Berichten: 18195
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 22:36

HahaHA, ja, heel herkenbaar... Ik liet ook altijd alles vallen om daar gelijk naar te gaan kijken. Mooi was dat!!!!

Wie herinnert zich Willem Ruis nog, die deed altijd van die shows waar je met de hele familie naar zat te kijken....

Eliane

Berichten: 2409
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 22:39

Jeugdnostalgie is altijd leuk, maar ik vind de leeftijdsgrens wel een beetje raar getrokken: ik herken ook vrijwel *alles* in dat stukje en ben van '86... Kan me ook nog herinneren dat we járenlang alleen maar een klein zwart-wit tv-tje hadden (zodat mn vader rugby kon kijken, en wij heel af en toe een tekenfilmpje), en idd een draai-telefoon. Er staat nu nog steeds een antieke telefoon in de zitkamer omdat mn moeder er geen afstand van kon doen Haha! Zondagochtend gingen we met z'n allen naar het zwembad en elke avond werden er door m'n vader verhalen voorgelezen (denk dat we alles van Roald Dahl wel 100X hebben gehad ).

Waarschijnlijk heeft het te maken met hoe je ouders ertegenaan keken: de mijna kwamen net terug na een aantal jaar in Afrika gewoond te hebben dus misschien dat zoiets heeft uitgemaakt Lachen

Overigens vind ik wat Arwenlune zei op de eerste pagina óók wel een goed punt...

You can either agree with me or be wrong.

Onassa

Berichten: 6303
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Aan de rand van het grote enge bos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 22:39

Ja, Willem Ruis, zeker weten.
Mijn pa had altijd een hekel aan hem, hij vond het maar een drukte maker Haha!

ikkuh15

Berichten: 1139
Geregistreerd: 13-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 22:45

Ik ben van 1987.
Maar ik was altijd buiten te vinden.
Hutten bouwen, verstoppertje hele avonden lang,knikkeren, stoepkrijten, smurvensnot maken, in de zandbak spelen, zelf een speurtocht uitzetten.
Echt wij waren altijd buiten en als het donker werd werden wij naar binnen geroepen en hup meteen naar bed.
En als het regende ofzo dan was het tekenen of binnen hutten bouwen.
Natuurlijk hadden we toen al een tv maar daar keken wij nauwelijks naar. Alleen stonden we zondag ochtend vroeg op om naar bassie en adriaan te kijken Haha! geweldig vonden we dat.

Kijk ik nu naar mijn buurjongetje dat denk ik wat ben jij verwend.
Ze hebben een 2 computers, 3 tv's, een oud model van een playstation en natuurlijk een xbox (hoe schrijf je dat) en ze komen alleen naar buiten om af en toe te voetballen.Ik vind dit ook jammer want een kind moet toch kunnen ravotten en zich vies kunnen maken?Nee ze zitten hele dagen achter de computer!

sans6

Berichten: 7892
Geregistreerd: 12-05-04
Woonplaats: Winkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 22:52

machie schreef:
mwah, ik denk dat wat hier staat nier voor elk kind geboren na 1980 geldt. Wat ik ben dan uit '85 maar leefde wel zo. Computers ken ik pas sinds ik 10 ben. daarvoor nooit 'gezien' bij wijze van spreken. Al moet ik eerlijk zijn, nu ben ik wel aardig verwent *LOL*

eeuhm... toen had ik ECHT nog geen computer dat kwam toch pas veel later voor mij (en voor velen anderen). Toch wel grappig hoe je het verschil merkt dat je zegt dat je PAS 10 was, terwijl anderen denken, AL op mijn 15/16/17e ofzo

You're immortal until proven otherwise

Anne_GTI

Berichten: 18195
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 22:57

goh, sans6, dan was je er laat bij.... Ik heb op dat dorpsschooltje toch al geleerd hoe ik 100.000 keer hallo op het scherm moest toveren. (en volgens mij ben ik van iets ouder bouwjaar)

Onze eerste computer thuis was een 486 met een 200 mb harde schijf en 8 mb intern geheugen..... Daar lach ik me nu toch helemaal ziek om met al die giegelbite Haha! *LOL*

sans6

Berichten: 7892
Geregistreerd: 12-05-04
Woonplaats: Winkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 23:01

en idd smurfensnot ja en zaterdagochtend om half 7 aan mijn ouders bed: Mogen we tv kijken?? Sky-channel, met DJ Cat, Inspector Gadget, Transformers.
End an stond er bij DJ CAt altijd (Als je moest bellen): Ask Bill Payers Pemission..... (en ik heb me toen heeeel lang afgevraagd WIE Bill Payer was en wat je hem moest vragen...dom he)

You're immortal until proven otherwise

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 23:06

ik ben van 81 maar ik herken er zoveel in!
Inderdaad met zijn allen gewoon buiten spelen,met de bal,hinkelen,overgooien,buskruit...
We hadden een hele gare pc met een spelletje en het was zo bijzonder als ik dat dan samen met papa een keertje 's avonds mocht doen..
Overdag overal spelen en de tijd vergeten en te laat thuis komen en geen telefoon hebben zoals al die blagen tegenwoordig.

Haha! zucht....

Anne_GTI

Berichten: 18195
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 23:07

sans6 schreef:
En dan stond er bij DJ CAt altijd (Als je moest bellen): Ask Bill Payers Pemission..... (en ik heb me toen heeeel lang afgevraagd WIE Bill Payer was en wat je hem moest vragen...dom he)


Geweldig.... *LOL* (wij hadden geen sky Huilen Alleen ned 1 en 2 en wat duitsers tot mijn broer met de buks het kastje van duitsland de lucht uitschoot ipv een spreeuw Frusty )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 23:07

ooooow ja en ook idd ;s morgens zaterdags en zondags televisie kijken,vooral transformers vond ik super.......mijn moeder vond het volgens mij beetje vreemd dat ik als kleine meid dat zo geweldig vond hhaha

Onassa

Berichten: 6303
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Aan de rand van het grote enge bos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 23:09

Transformers was alweer ver na mijn jeugd.
Ik vond dat toen al behoorlijk agressief voor de jeugd.
Als ik dan nu eens kijk wat ze te zien krijgen

Marieke
Berichten: 1343
Geregistreerd: 31-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 23:12

Lekker platen draaien van Greace en Doe Maar!
Disco in de garage met van die disco lampen Rock-on, dudes! . Daarna natuurlijk SKA.
Verkering vragen en dan gewoon handjes vast houden. Schuifelen!

Onassa

Berichten: 6303
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Aan de rand van het grote enge bos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 23:25

Schuifelen ja en dan bang zijn dat je teveel zou voelen....dus wel met een kleine zekerheids afstand ertussen Haha!

Anne_GTI

Berichten: 18195
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 23:29

Dukes of hazard... als ik het nu zie vind ik er niks meer aan maar toen vond ik het echt geweldig, de hulk idem...

Lancering van de eerste space-shuttle! Naar huis gestuurd worden in de brugklas omdat je navel zichtbaar was door een kort T-shirt.... De winter van 1979 met ontzettend veel sneeuw... Iedere winter weken schaatsen op natuurijs....

Op paardengebied natuurlijk de intrede van de gecombineerde neusriem. hengsten op concoursen, steeds jonger kinderen met leren laarzen, de veiligheidscap, vooraf gegaan door het captuigje.... Iedereen een eigen trailer ipv samen met een grote vrachtwagen, steeds meer dressuurzadels en dressuurruiters....

Ach, ik houd maar op en duik het bed in.... Dromen over vroeger....

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 00:30

Vroegah..... die goede oude tijd.... Haha!

Ik herinner me nog stoepballen, lolo-en, stieken, touwtjespringwedstrijdjes in de buurt, paaltjesvoetbal, belletjetrekken, barbiepoppen en iedere avond tot 8 uur (in de zomer) buitenspelen met wat vriendinnetjes....
Op woensdagmiddag ging je met een tas voor barbies en aanverwante zaken (paard, stal, kasteel etc) op de fiets naar je vriendinnen om daar te spelen.
Als je geen zin had om spelletjes te doen, kreeg je van je moeder een glaasje ranja en een bakje chips en mocht je Seabert en Vrouwtje Theelepel kijken, dat was pas een traktatie!

De gemeentetuinen en speeltuintjes moesten het ontgelden met voetje-van-de-vloer en op school werd er gehinkeld en deden we met zijn allen de handstand tegen elkaar aan.

Stiekum krijg ik wel een beetje weemoed als ik hieraan terugdenk....

Toos paardloos

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 02:07

wat ben ik blij , dat mijn ventje een hele middag aan het spelen is met een sierfruitje , zegt dat te willen "ontdekken", hij heeft weer een nieuw woordje , er dan een mannetje van maakt met blaadjes en een stokje

lekker vies word , en dolgelukkig is met een oude doos

nog lekkr ondeugend is en de politie cel al van binnen heeft gezien , hij wou wel eens weten hoe de gevangenis er uit zag van binnen
want daar gan slechte boeven in en als je je gordel niet aan doet in de auto

nog mega blij is met een ijsje of een chocomelk
weken doet met een doosje tic tacs want als ze op zijn heeft hij niet meer

werkt voor zijn centjes en dan spaart voor een cadeautje
en soms iets lekker s voor zich zelf en mamma
super trots is laatst een cadeautje voor zich zelf gekocht te hebben
en dan in de winkel verklaard , nu moet ik weer centjes verdienen met werken want ze zijn op

als mamma zegt geen centjes te hebben als hij vraagt om een ijsje bij de pomp (this niet elke dag feest) hij zegt , "mamma je mag wel een paar centjes van mij hoor voor de boodschappen"

nog dolblij is met een bakje chips
dat hij een eigen huisje heeft (van pallets en wat rest hout )
en deze heeft helpen te timmerren en dat anderen ook als hij er niet is "er ook in mogen hoor""

heel graag helpt , met ja met alles
want dat hoort en dan is er meer tijd voor samen spelen

en de simpele dingen in het leven

wat ben ik trots als hij zijn eigen menig netjes weet te verwoorden
of als hij een bosje berm/weide bloemen voor mamma geplukt heeft
(soms met een toevoeging van een bloempje uit de tuin van de buren
en dan zegt deze stiekum gepikt te hebben want dan is het bosje mooier voor mamma op tafel )

hij vraagt of zijn verjaardag nog door gaat omdat het huis blank staat
"geeft niks hoor mam , als het niet doorgaat , dat begrijp ik wel want mensen kunnen toch niet in het water ziten, en het huis is nu niet zo mooi en dat hoort eigenlijk toch met een feestje mam)
(het is trouwens natuurlijk doorgegaan)

hij lekker elke dag buiten kan spelen , weer of geen weer

en zo blij is als hij een videotje of kinder tv mag zien (voor een halfuurtje)

hij zo heerlijk kan genieten van kind zijn en kinder dingen doen
wat ben ik blij dat mijn kind , lekker kind kan zijn
en is

wat baal ik van de 10.000 testjes die hij kreeg op school (zit nu op andere schoolwaar ze een stuk minder vaak en gestrest testen)
en waar kinderen nog kind mogen zijn

van het consultatie bureau toen hij baby was "je kan beter potjes geven dan hem met de pot mee laten eten Verward en als je de borstvoeding uit een flesje geeft mag je niet meer dan 200 cc in dat flesje doen en dat moet dan op)terwijl op de borst in het algemeen ook geen teller zit
en hij de ene keer 300 dronk en de andere keer 150

dat hij op school , terwijl hij als niet slim werd bestempeld . zo verschrikkelijk geremd werd in zijn ontwikkeling en nu op de nieuwe school ontdekt is dat hij absoluut niet dom is maar eerder slim (met zo'n zelfde cito testje trouwens)


van die boze blikken en opmerkingen van moeders
als wij lekker in de plassen stampen als het geregend heeft
(want dat willen de andere kindjes dan ook en die mogen niet vies worden)

of de commentaar gevende mensen dat hij een ijsje eet zonder zijn handjes gewassen te hebben terwijl we net bij de paardjes vandaan komen of op weg zijn naar huis (paarden zand slootwater kippen konijnen poesjes)


de geirriteerde blikken als we zingend over straat gaan
(ja ok ik zing vals , maar toch , niet zo vals)

mensen die met een auto geen rekening houden met kinderen
waardoor van de week voor onze deur (30 km weg)een kindje geschept is en over de motor kap vloog(gelukkig zonder blijvende gevolgen )

mensen die neer kijken op deze mamma omdat ze niet eerst naar huis ging om iets netjes aan te trekken en haar kindje in haar oude vieze paarden kloffie van school haalt om daarna lekker met mijn zoontje leuke kind dingen te gaan doen

mensen die bang zijn voor een krasje op hun auto omdat we ons kindje leerde fietsen op de grote parkeerplaats (tja die 30 km weg voor de deur is niet zo veilig als bijna iedereen met 70 voorbij scheurt)

hij is net 6 geworden

zo iets langer geworden als gepland geloof ik

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 07:34

1967 meldt zich Haha! Haha! Haha!

Ik ben zo'n typ dat altijd mobiel vergeet (geen intresse). Ik was altijd buiten te vinden en merk dat de kids van mijn partner "binnen"kids zijn.
Hoppa naar buiten..............
Ach zwart/wit tv kan ik mij ook nog herinneren. Kunt u mij de weg naar Hamelen vertellen zo spannend . Alleen Ned 1 en 2 en ik moest altijd na de fabeltjeskrant naar bed.
1 kachel in huis dat was rennen in de ochtend, wie is het eerste bij de kachel.
Nu hebben veel kids een tv op hun kamer als het mee zit ook een eigen computer. Ik had een kleine pickup......(schrijf je dat zo?)
Kids van deze tijd moeten van alles sportklupje hier partijtje daar; ze zijn vaak druk ,druk en nog eens drukdoende.

Ik heb een race tinker.......

Wederom welkom terug SP en onterechte ban voor Marreke

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 08:34

Weet je wat me ook erg opvalt nu t.o.v. vroeger...

De jeugd nu roep heel erg vaak en snel 'ik verveel me, wat moet ik doen' en dat heb ik vroeger dus echt nooit geroepen, ik was altijd bezig, wist me altijd te amuseren en heb me nooit echt verveeld... Nu trouwens nog niet hoor... en daar ben ik wel blij om Lachen

Accept what is, let go of what was, have faith in what will be

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 08:58

HALLELUJA!!!!

Maar ik ga me nu wel heel oud voelen hoor Verdrietig

Cars

Berichten: 1929
Geregistreerd: 29-12-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 11:16

Nou ja zeg..ik zit hier met een vette smile dat wil je niet weten Haha! .....

Ik herken zoveel dingen die ik al bijna vergeten was,het smurfensnot,ik had ook nog die groene zooi in een bakje "slime"(leuk als het in je haar kwam),QenQ(pas nog herhaling gezien op tv....zo dom nu),en helemaal idolaat van Doe Maar(buttons op je spijkerjasje) en later het NewWave gebeuren(scheerschuim in je haar om het hoog te houden Clown ).
Grappig topic dit.......

Amberto

Berichten: 1593
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Haarlem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 11:40

Ik ben weliswaar van 1983, maar herken dit ook... Ik was vroeger ALTIJD buiten, paardje spelen, voetballen met kinderen uit de buurt, vechten met kinderen uit de buurt Bloos, hutten bouwen en inderdaad ook naar binnen als de straatlantaarns aan gingen!
Ik had het er gisteren nog over met mn vriend, dat iedereen zo dicht aan het tikken is... kinderen die de hele dag voor de tv of voor de computer hangen en nauwelijks meer buiten spelen... erg negatieve ontwikkeling als je het mij vraagt!
Tegenwoordig moet ook alles "hygienisch schoon", want stel je toch eens voor dat er een bacterie achterblijft op de kinderstoel of eettafel! Het immuunsysteem wordt er alleen maar slechter van, maar toch koopt iedereen die meuk!
Vroeger was toch wel veel leuker als ik nu zo terugdenk!

(vooral het kopen van Head en Shoulders, alleen maar omdat dat de ideale kleur had om smurfensnot te maken *LOL*)

Der Ellmauer Dancing Queen

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 15:17

Amberto , dat heet hysterisch schoon

Ik heb een race tinker.......

Wederom welkom terug SP en onterechte ban voor Marreke

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 15:23

Wij hebben nog steeds alleen maar Nederland 1, 2 en 3.... *LOL*
Maar ik herken er ook nog erg veel van hoor! En ik ben uit '86.
Computer hebben we gekocht omdat het echt nodig was voor school (je mocht je werkstukken niet meer geschreven inleveren...). En smurfensnot hadden wij ook altijd ja!
Op zondag waren we ook altijd heel blij als we patat hadden en tv mochten kijken...

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-04 16:03

sjit wat veel herinneringen... Haha!
maar die leeftijdsgrens valt behoorlijk te vervagen dus, da's leuk toch?

een bakje chips op woensdagmiddag en in de weekenden rond een uur of acht. douchen, pyaamaatje aan nog even tv kijken (ted de braak ofzo) en naar bed!

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Barbabientje, Mrskiwi en 28 bezoekers