vroeger, ja vroeger...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marieke
Berichten: 1343
Geregistreerd: 31-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 15:48

toscana"]
Je kon nog rustig bij je ouders op zondag achterin de auto over allerlei mooie zandweggetjes de Veluwe over.. meerendeel is nu afgesloten. Nu kun je in file over de wegen die nog open zijn...
[/quote]

Als er vroeger (ja vroeger Haha! ) een file van 3 kilometer was was dat echt MEGA lang! Nu noemen ze hem niet eens meer op

[quote="vera schreef:
En een Holly Hobbie jurk van lapjesprint met van die rouches aan de mouwen


Whoehahaha ik geloof niet dat ik die gehad heb! Uit wat voor een tijdperk was dat wel niet? Haha!
Ik had wel een mooi zwart fluwelen jurkje met kant aan de mouwtjes. Daaronder zwarte lakschoentjes met witte sokjes Cool

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 15:55

En dan van die rouches aan je sokken Haha!
Mijn zusje wilde ook altijd als een popje aangekleed worden.

Nanouk

Berichten: 1004
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 16:12

Omdat jullie het over die ruches jurken hebben komt er ineens een herinnering aan een blad naar boven. De Club (geloof ik), daar stond eens een prachtige (vond ik toen) jurk in met ruches. Een hele lieve mevrouw heeft die later eens voor mij gemaakt maar toen was ik alweer een half jaar ouder en vond ik hem echt mega stom Bloos . Dat ding heb ik nooit gedragen, erg he!
Maar dat blad vond ik toen erg leuk, wie heeft dat ook gelezen?

jedine
Berichten: 459
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 16:15

Ik werk bij een autodealer en daar word best vaak een dvd systeem achterin geplaats om de kinderen rustig te houden!!! Wij telden vroeger alle rode auto's of we deden wie het eerste het merk riep...

Kimmes

Berichten: 12818
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 18:26

De club.Ik ken die naam wel,maar heb het naar mijn weten niet gelezen.
Wat ik wel verslond waren de Debbie en de Penny en ik was lid van de Debbieboekenclub en dan kreeg je elke maand van die dikke stripboeken.Ik heb ze nog steeds.
En na de Tina;als je daar te oud voor werd,kwam de Anita,dat was ook zo'n leuk blad

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 18:34

jedine schreef:
Ik werk bij een autodealer en daar word best vaak een dvd systeem achterin geplaats om de kinderen rustig te houden!!! Wij telden vroeger alle rode auto's of we deden wie het eerste het merk riep...


Oja.. bij mijn oma gingen er steevast 1 of twee planten uit de vensterbank in de erker.. kon ik er een papier neerleggen en voor iedere auto van een merk een streepje neerzetten.. gelukkig waren er toen nog minder merken, modellen en wisselden die modellen ook niet zo vaak als tegenwoordig.. toen stonden na een uurtje altijd Opel, Volkswagen en Ford op 1, 2 en 3..

In de auto keken we ook naar andere auto's, de natuur, of je een trein zag rijden en al gingen we met vakantie en zaten 10 of 12 uur in de auo we hadden hoogst zelden ruzie en verveelden ons ook eigenlijk nooit. Nou daar moet je nu mee aankomen die van ons hebben binnen 5 minuten ruzie, vervelen zich en klagen over dorst of zeuren om een snoepje.. en binnen de kortste keren willen ze bij een benzinepomp stoppen voor een zak snoep of chips.. het is te koud, te warm, het duurt te lang... pffff dat klonen hadden ze eerder mee moeten komen...

Cars

Berichten: 1929
Geregistreerd: 29-12-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 19:14

Jaaaaa " de club" die las ik ook.
En die mode toen, tsja wat zal ik zeggen....ik merk wel dat ik steeds vaker zeg "he.... dat had ik vroeger ook al aan" Bloos
Het toppunt van erg was wel dat ik het zelfde gebreide truitje aan had als mijn MonChiChi(dat idiote beer/aapje dat helemaal hot was)....en trots dat ik was Clown

sans6

Berichten: 7894
Geregistreerd: 12-05-04
Woonplaats: Winkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 19:36

en natuurlijk naast de Penny had je 'de Ponyclub'!!! Met Malle-strips enzo

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 20:30

Ik ben van '75 en kan me er helemaal in vinden. Toevallig had ik het er zaterdag nog over met mijn vriend. Hij zei dat hij ook, in geval van kinderen, liever jongetjes zou willen ipv meisjes want die zijn zo lui. Die zie je namelijk helemaal nooit buitenspelen. Hij werkt in Bunschoten en rijdt daar de hele middag rond en als er al kinderen buiten zijn, zijn het meestal jongetjes.
Wij waren vroeger altijd buiten aan het spelen. Hinkelen, elastieken, stoepen, rolschaatsen en knikkeren. Smurfensnot maakten wij van wasverzachter verpakt in diepvrieszakjes. Op zondag moesten we verplicht mee naar oma koffiedrinken, terwijl ik in het weekend altijd bij de ponies wilde zijn. Binnenkomen moest pas als het donker werd. Vervelen deed je je nooit. Nu nog niet trouwens, mijn zusje daarentegen is van '82 en die hoorde ik vroeger niet anders dan dat ze zich verveelde. En o wat baalden we toen we in Baarn kwamen wonen want in de wijk waar wij kwamen te wonen (Hoog Baarn, op een 'heuvel') waren helemaal geen stoepranden.
Ik werk overigens in mijn eigen woonplaats, bij een bedrijf dat midden in een woonwijk staat (woonwijk is om bedrijf heen gebouwd) en ook daar zie ik nagenoeg nooit kinderen buiten spelen. Terwijl er toch zat kinderen zijn in die buurt. Achter ons bedrijf zit een speeltuin, zo'n echte waar je lid van moet zijn, en als er dan af en toe al kinderen zijn met de moeders hoor je ze zeuren dat ze naar huis toe willen. Als wij vroeger af en toe naar het zwembad gingen met onze moeders was het eerder dat we naar huis toe gesleept moesten worden.
Computers waren er al wel in mijn tijd. In de 5e klas kregen we een computer op school in de bieb en die was nog met een heuse tapestreamer.

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 21:05

De CLUB!!!! hahahahaha!!!
Daar heb ik nog een penvriendin aan overgehouden waar ik nog steeds kontakt mee heb Pling
Geweldig blad vond ik dat Bloos
En die dikke vakantieboeken van de Debbie en de Penny, *zwijmel* Lovers

Marieke!!! Die jurken waren VETGAAF toen hoor *LOL*

Patriesje

Berichten: 339
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 22:00

Ja, ik heb zelfs een aantal jaren een abonnement op de Club gehad. Dat was toch wel mijn lijfblad hoor! Super.

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 22:12

Holly hobby weet ik ook nog inderdaad.. en de club ook .. sjee er komt steeds meer terug ik zit in mijn tweede jeugd.. wat dacht je van de Taptoe en de Okkie?!

Marieke
Berichten: 1343
Geregistreerd: 31-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 22:20

vera schreef:
Marieke!!! Die jurken waren VETGAAF toen hoor *LOL*



Vetgaaf zeiden we toen niet, iemand hier enig idee wat voor een uitdrukkingen we toen gebruikte?

Apollo
Berichten: 3952
Geregistreerd: 13-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 22:20

ik ben van '87, dus nog jong en maakt ook altijd smurfensnot--> stukjes zeep, puntje van potlood erbij voor de kleur, water end an kneden maar en tadaa smurfesnot! en rolschaatsen heb ik ook vrij vaak gedaan, enne hinkelspelletjes, en elastieke, knikkeren....waren zo te zien dus al hele oude spelletjes...

Anne_GTI

Berichten: 18204
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 22:27

Citaat:
Vetgaaf zeiden we toen niet, iemand hier enig idee wat voor een uitdrukkingen we toen gebruikte?


waus, te gek man, dikke stra, toppie ... moet ik even verder over nadenken, komen er vast wel meer bovendrijven

Kimmes

Berichten: 12818
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 22:31

Gaaf,biek,gers.
Dat waren onze woorden

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 22:50

Ik ben van 88 maar ik herken ook veel dingen hier van Lachen Alleen wij hadden toen ik 10 was wel een computer

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 23:05

Marieke schreef:
Vetgaaf zeiden we toen niet, iemand hier enig idee wat voor een uitdrukkingen we toen gebruikte?

Nee maar dat hoor ik nu wel de hele dag Knipoog

je was hip, cool, soul, te maf, eeuuuhhhhh...... Verward

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 23:06

Marieke schreef:
Ik had wel een mooi zwart fluwelen jurkje met kant aan de mouwtjes. Daaronder zwarte lakschoentjes met witte sokjes Cool


Ach wat was ik vroeger dan jaloers op je geweest!
Ik wilde ook lakschoenen maar mijn moeder was meer hippie en vond dat echt Misselijk
Met als gevolg dat ik lakschoenen nu nog steeds Lovers vind Haha!

Nanouk

Berichten: 1004
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 23:11

Marieke schreef:
Vetgaaf zeiden we toen niet, iemand hier enig idee wat voor een uitdrukkingen we toen gebruikte?

nou VET was zeker een uitdrukking toen ik 13 was (en een brugpieper dus).........................hmmmmm dat was in 1978 Bloos!
en ONWIJS riep ik ook veel Haha! .

Heeft iemand niet heel toevallig nog een "de Club" of Tina uit die tijd liggen? Zou dat zo graag weer eens willen zien *LOL*
Kijk http://www.lambiek.net/aanvang/tina.htm hier zie de covers van oude Tina's


en als je dan nog niet genoeg hebt en verder wilt zwijmelen over vroeger.... http://jeugdsentiment.web-log.nl/index.log
(letterbakken, wie had ze niet?)

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 23:23

Oh letterbakken, mijn ouders hadden en hebben er nog steeds eentje. Uren kon ik bezig zijn met sorteren van de dingetjes en weer erinstoppen Lachen. Knikkers sorteren op kleur en dan weer vrolijk doorelkaar terug stoppen in de pot. Nuttig he?
En die jurkjes van toen, ik vond ze VRESELIJK, mijn moeder maakte ze voor me... en ik maar balen. Ik was niet zo'n girlie-girl, ik hield meer van broeken en in de modder spelen, hutten bouwen etc.

Nanouk

Berichten: 1004
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 23:34

Die jeugdsentiment site is echt heel erg leuk, je ziet weer allemaal dingen van vroeger, bijvoorbeeld die chips bakjes !!!
(soort etagieres in allerlei kleurtjes)
en inderdaad die letterbakken, alles eruit en weer opnieuw erin, helemaal als je voor je verjaardag weer iets nieuws had gekregen....

djuno

Berichten: 4380
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 00:39

Zat nog ff te graven in mijn geheugen.........BAZOOKA-kauwgom en die platte doosjes met lipbalsem (in allerlei fruitsmaken).
Of rolschaatsen die wij onder kaplaarzen bonden.

Marieke
Berichten: 1343
Geregistreerd: 31-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 00:41

Hahahaha letterbakken ja Bestaan die nog Verward

Ik was echt van de barbies. Had een geweldig barbiehuis!

Ik had ook mijn eigen telefoon met een van de buurmeiden. Een bekertje aan een draadje geloof ik. Deze ging mijn raam uit en bij haar weer door het (open) raam naar binnen. Daar kon je door praten of wanneer je het aan je oor hield elkaar verstaan. (ik zit me nu echt af te vragen hoe dat werkte Verward )

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 08:11

met je witte sokken in pumps en de sokken dan over een spijkerbroek Haha! Haha! Haha!