Band of Brothers... weer onder de indruk.

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Band of Brothers... weer onder de indruk.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-04 09:12

Ik heb deze serie al eens op tv gezien, maar nu ook in mijn bezit en het blijft mooi.
Gaat over een Amerikaanse paratroepers die op D-day springen en daarna oa in Frankrijk, Nederland en Belgie zitten, tot en met het einde van de oorlog. 10 afleveringen van een uur.

Het blijft indrukwekkend hoe ze zich staande houden met elkaar in een oorlog. Ik ben nu bij de aflevering dat ze in Bastogne in het woud zitten, afgesneden van voedsel, munitie, zonder warme kleding en dan vriest het een graadje of 10.

Ook aan het begin van elke aflevering vertellen de overlevende een klein stukje over hun ervaringen.
Meestal vind ik deze series/films iets te geromantiseerd, maar bij deze heb ik dat niet.

Wie heeft de serie nog meer gezien?

Ik ben een gelukkeling.

Loesje


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 09:14

Daar heb ik een hele tijd geleden enkele afleveringen van gezien. Ik was echt diep onder de indruk.

Thirza

Berichten: 9259
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 09:23

ik heb ook alle afleveringen gezien erg indrukwekkend!

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 09:25

Ontzettend goede serie. Heb ik ook altijd met veel indruk zitten kijken

Vooral de laatste aflevering...

<3 Trotse mamma van Damian Jeremy en Noëlia <3 , geboren 11 juni 2010 & 2 oktober 2013 :+:
Quincy - Malibu Sundance - A Sundance Sorpreza :+:

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 09:26

Mijn vriendje heeft de serie en is er helemaal weg van.
Ik zelf heb er niks mee; hou niet van oorlog of films erover.

My imaginary friend thinks you have serious problems!

daniel79

Berichten: 933
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 09:37

Schitterende serie, heb 'm een paar jaar geleden op tv gevolgd. Spielberg op z'n best!

UK_eef

Berichten: 4215
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Gemeente Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 09:46

Hij blijft gewoonweg schitterend!

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 09:55

Mijn zusje heeft 'm een jaar geleden gekocht en toen heb ik 'm gezien en daarna zelf ook gekregen van mijn werk.
ben er erg blij mee.
Wel blijft hij tijdenlang door mijn hoofdspoken.
sommige dingen zijn zo onbegrijpelijk.
en het boeit me heel erg

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 10:10

Toen de serie op tv was heb ik elke keer gekeken, het is echt een mooie, aangrijpende serie Mijn broertje en mijn vriend hebben allebei de serie gekocht en die kijken hem nog wel eens. Ik kijk soms wel eens mij, maar uit mezelf eigenlijk nooit. Komt denk ik omdat ik echt diep onder de indruk raak en dan nogal emoties krijg Bloos . WOII grijpt mij behoorlijk aan..
De mooiste aflevering vind ik 'Why we fight' (negende aflevering), echt heel aangrijpend.


Alleen vind ik dat de film wel 1 nadeel had Bloos!
Ross!! (uit friends, David Schwimmer dus) Die speelde opeens een commandant of zoiets en ik zat maar te wachten totdat hij weer iets mafs ging zeggen Clown Echt vreemd om alleen maar serieuze dingen uit zijn mond te horen komen Tong uitsteken

We verwachten niets maar toch..
WoW-addict ^.^

IcePrincess

Berichten: 7738
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 10:17

Ik heb de meeste afleveringen ook wel gezien, mijn vriend is er helemaal weg van (alles wat met oorlog te maken heeft trouwens Knipoog )
Vorrig jaar heb ik ook de hele serie op dvd voor hem gekocht.
Vind het wel een mooie serie, en ook nog eens leerzaam, zo krijg ej toch een veel beter beeld van hoe het was in de oorlog, dit soort dingen zouden ze je eigenlijk op school moeten laten zien.

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 10:27

Ik heb alles al een keer gezien en mijn broer heeft de DVD box, dus ik neem wel eens een aflevering mee.
Ik vind het heel erg mooi en zeer realistisch opgezet moet ik zeggen.

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-04 10:29

Missy schreef:
Alleen vind ik dat de film wel 1 nadeel had Bloos!
Ross!! (uit friends, David Schwimmer dus) Die speelde opeens een commandant of zoiets en ik zat maar te wachten totdat hij weer iets mafs ging zeggen Clown Echt vreemd om alleen maar serieuze dingen uit zijn mond te horen komen Tong uitsteken


Dat had ik ook, vroeg me af of dat nu aan zijn acteerprestaties lag of aan mij omdat ik Friends al zo belachelijk vaak gezien heb. Bloos

Ik ben een gelukkeling.

Loesje

Eliane

Berichten: 2409
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 12:12

Mijn Vader en oudste broer hebben het helemaal gevolgd en opgenomen dus ik heb best vaak meegekeken: het is totaal niet mijn smaak maar wel een mooie serie.
Missy schreef:
Alleen vind ik dat de film wel 1 nadeel had Bloos!
Ross!! (uit friends, David Schwimmer dus) Die speelde opeens een commandant of zoiets en ik zat maar te wachten totdat hij weer iets mafs ging zeggen Clown Echt vreemd om alleen maar serieuze dingen uit zijn mond te horen komen Tong uitsteken

Dat had ik dus ook! Was best jammer, want dan kwam er een heel serieus stuk, en als hij opeens in beeld kwam kon ik het gewoon niet meer serieus nemen : het klopte gewoon niet Tong uitsteken

You can either agree with me or be wrong.

Lisetje

Berichten: 1591
Geregistreerd: 20-05-03
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 12:20

Wij hebben ook de dvd's
Normaal hou ik niet zo van oorlogsfilms maar deze is gewoon in 1 woord echt geweldig.

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 13:13

Ik heb hem pas kado gedaan aan mijn vriend, die is weg van alles wat met oorlog te maken heeft! Ik vind het zelf ook een mooie en boeiende film! Meeste oorlogfilms vind ik mooi om te zien...

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten, maar de echo ervan duurt eindeloos!!

Ragne
Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 13:46

schitterende serie!!
super realistisch en niet zoo super pro-America.. Schijnheilig

vooral de aflevering dat ze in het concentratiekamp komen geeft mij kippevel..

www.dressagedirect.com
Ragne eindstand Z1+3 :D --> nu met pensioen *\o/* nieuwe heldin = Wallenka! Nu M1+5

Ronnoz

Berichten: 2354
Geregistreerd: 28-08-04
Woonplaats: Tukker Territory

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 13:49

Komt realistisch over. Het is al een tijdje geleden dat ik de serie gezien heb, maar ik kan hem me nog erg goed herinneren. Soms inderdaad kippenvel... dat geeft toch aan dat het een superserie is Lachen alleen een beetje jammer dat het toch echt zo gegaan moet zijn...

De mens is net een prullenbak... trap op zijn teen en zijn mond gaat open

profiel nu met méér fotos Cool


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie